ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 9 Φλεβάρη 1999
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΑΘΗΤΕΣ
Τώρα άνοιξαν οι "λογαριασμοί" μας
  • Συνεδρίασε, προχτές, Κυριακή το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας και αποφάσισε συνέχιση των κινητοποιήσεων, επισημαίνοντας ότι οι μέχρι τώρα αγώνες αποτελούν προάγγελο ακόμα πιο μαζικών - μαχητικών συντονισμένων αγώνων διαρκείας, μαζί με το λαό για τη δικαίωση των αιτημάτων
  • Νέα μπλόκα και διαδηλώσεις στις 11 Φλεβάρη

Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους με πολύμορφες κινητοποιήσεις δηλώνουν οι μαθητές που την Πέμπτη, 11 Φλεβάρη, ξαναβγαίνουν στους δρόμους με "μπλόκα" και τοπικές διαδηλώσεις. Το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας, που την Κυριακή, 7 Φλεβάρη, συνεδρίασε στο 40ό Λύκειο στην Γκράβα, καλεί τα τοπικά Συντονιστικά, τους γονείς, εκπαιδευτικούς, τα εργατικά σωματεία σε κάθε δήμο και σε όλη την Αθήνα "να προχωρήσουν ακόμα πιο αποφασιστικά στην ενεργητική αλληλεγγύη, στο συντονισμό και κοινή δράση" για τη δικαίωση των αιτημάτων των μαθητών.

Αμέσως μετά τη συνεδρίαση, εκπρόσωποι του Συντονιστικού έδωσαν συνέντευξη Τύπου, όπου παρουσίασαν την απόφαση - "μήνυμα αγώνα" που απευθύνουν στους μαθητές της Αθήνας, αλλά και ολόκληρης της χώρας (δημοσιεύεται ολόκληρο σε διπλανή στήλη). Παράλληλα, προειδοποίησαν ότι δε θα δεχτούν να ποινικοποιηθούν οι αγώνες τους μέσα από "μαθητοδικεία", αποβολές και απουσίες, ενώ δήλωσαν ότι αν η κυβέρνηση προσπαθήσει να διοργανώσει τις"Πανελλαδικές εξετάσεις της σφαγής" στη Β Λυκείου, το μαθητικό κίνημα θα τις ακυρώσει.

Οι εκπρόσωποι των μαθητών σημείωσαν ότι μέχρι την περασμένη Κυριακή 150 σχολεία ήταν υπό κατάληψη, ενώ διευκρίνισαν ότι ποτέ το Συντονιστικό των μαθητών δεν είχε μιλήσει για "αναστολή" των κινητοποιήσεων, όπως ακουγόταν από διάφορα ΜΜΕ τις προηγούμενες μέρες. "Συνεχίζουμε με κάθε μέσο",δήλωναν και τόνιζαν ότι το γεγονός πως οι κινητοποιήσεις συνεχίζονται και με άλλες μορφές, εκτός της κατάληψης, δε σημαίνει ότι οι μαθητές "κουράστηκαν" από τον τρίμηνο αγώνα τους. Επίσης, δήλωσαν ότι οι μαθητές που επέστρεψαν στα σχολεία με τη λήξη της κατάληψής τους δε σημαίνει ότι "πείστηκαν" από την κυβέρνηση και ότι συμφωνούν με τη "μεταρρύθμιση", αλλά μίλησαν για κρούσματα τρομοκρατίας σε πολλά από αυτά.

Ειδικότερα αναφέρθηκαν στις πανελλαδικές εξετάσεις της Β Λυκείου που τόνιζαν ότι "δε θα γίνουν" και αναφέρθηκαν στην αδικία που υφίστανται σε σχέση με τους μαθητές διάφορων ιδιωτικών σχολείων, που δεν υποχρεούνται να ακολουθούν τη διαδικασία των εξετάσεων στη Β Λυκείου.

Το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας καλεί τις γενικές συνελεύσεις, τα Μαθητικά Συμβούλια και τα τοπικά συντονιστικά την Πέμπτη, 11 Φλεβάρη, να προχωρήσουν πρωί και απόγευμα σε μαζικά μπλόκα και διαδηλώσεις "παντού και συντονισμένα".

Ο εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Γονέων Αθήνας Λεων. Ριτζάκης,αναφερόμενος στο θέμα της αναπλήρωσης των διδακτικών ωρών, τόνισε ότι "το ζήτημα της αναπλήρωσης δεν πρέπει να ιδωθεί ούτε σαν ζήτημα εκδίκησης προς τους μαθητές, ούτε σαν προσπάθεια να ξεγελαστεί η κοινωνία όπως επιχειρεί ο κ. Αρσένης". Η Ομοσπονδία γονέων χαρακτηρίζει "αλχημείες" τα 8ωρα με μείωση της διάρκειας της διδακτικής ώρας και λέει ότι "αναπλήρωση μπορούμε να έχουμε μόνο με την αντικατάσταση των εξετάσεων από διδακτικές ώρες". Ο εκπρόσωπος των γονιών επανέλαβε τη θέση της Ομοσπονδίας για κατάργηση των εξετάσεων της Β Λυκείου, κάτι που όπως τόνισε, η κυβέρνηση το έχει ήδη κάνει για τα ιδιωτικά σχολεία.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Μήνυμα αγώνα προς όλους τους μαθητές

"Προάγγελο ακόμα πιο μαζικών - μαχητικών συντονισμένων αγώνων διαρκείας μαζί με το λαό" χαρακτηρίζουν τους μεγαλειώδεις αγώνες που έκαναν εδώ και ένα τρίμηνο οι μαθητές, δηλώνοντας ότι συνεχίζουν μαζικά και αποφασιστικά μαζί με το λαό. Μετά τη συνεδρίασή του την Κυριακή, 7 Φλεβάρη, το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας απευθύνει "μήνυμα αγώνα" στους μαθητές. Στο μήνυμα του Συντονιστικού αναφέρονται τα εξής:

"Το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας χαιρετίζει τους πολλούς δεκάδες χιλιάδες μαθητές στην Αθήνα και σ' όλη την Ελλάδα, που με τους μεγαλειώδεις αγώνες μας αναδείξαμε την ανάγκη ολόπλευρης μόρφωσης για όλους, στο κέντρο της προσοχής της πολιτικής ζωής της χώρας.

Με το συνεχή και μεγαλειώδη αγώνα μας οι νόμοι - λαιμητόμοι της κυβέρνησης (2525/97 και 2640/98) για τρεις μήνες έμειναν στα χαρτιά!

Η μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών αντιδρά ενεργητικά και μαχητικά στην εφαρμογή της αντιδραστικής μεταρρύθμισης της κυβέρνησης. Στο πλευρό μας έχουμε τους γονιούς, τους εκπαιδευτικούς και όλο το λαό.

Σήμερα πια η "μεταρρύθμιση" της κυβέρνησης είναι καταδικασμένη στη συνείδηση μαθητών, γονιών, εκπαιδευτικών. Η "μεταρρύθμιση" είναι ένας άταφος νεκρός.

Οπως για τρεις μήνες αφήσαμε τους νόμους της κυβέρνησης στα χαρτιά, με τον ενωμένο και αποφασισμένο αγώνα μας θα τους καταργήσουμε. Οι νόμοι - λαιμητόμοι ΔΕ θα εφαρμοστούν στα σχολεία μας. Αυτό είναι η απαίτηση όλων.

Δε συμβιβαζόμαστε

ΔΕ θα συμβιβαστούμε ποτέ ότι θα μας πετάξουν απ' το Λύκειο. Με αγώνα συνεχή, συντονισμό και κοινή δράση με το λαό θα καταργήσουμε τους νόμους της κυβέρνησης.

Είμαστε εδώ! Τίποτα πια δεν είναι όπως πριν.

Με τον συνεχή αγώνα μας κάναμε υπόθεση όλου του λαού τον αγώνα για τα δικαιώματά μας στη μόρφωση, στην εργασία, στη ζωή.

Εχουμε συγκεκριμένα αιτήματα και στόχους. Διεκδικούμε:

  • Ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλους, που να δίνει σύγχρονες γνώσεις και εφόδια στη ζωή.
  • Να απαλλαγεί το Λύκειο από το βραχνά των συνεχών Πανελλαδικών εξετάσεων, να αποσυνδεθεί απ' τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ - ΤΕΙ.
  • Να καταργηθούν τα υποβαθμισμένα σχολεία των ΤΕΕ.
  • Γενναία αύξηση των δαπανών για την Παιδεία απ' τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
Φέρνουμε το καινούριο

Με τη μαζική - συντονισμένη δράση μας, τα αιτήματα και τους στόχους μας φέρνουμε το πραγματικά καινούριο.

Δεν αγωνιζόμαστε απλά για να γκρεμίσουμε τους νόμους της Κυβέρνησης, να ακυρώσουμε την προσπάθεια να μας διώξουν με τη βία απ' το Λύκειο, να φτιάξουν ένα μορφωτικό μεσαίωνα. Διεκδικούμε τα δικαιώματά μας στη μόρφωση και τη ζωή. Οι αγώνες μας φέρνουν το πραγματικά νέο, την απαίτηση των καιρών να αποκτήσουμε όλοι περισσότερη και καλύτερη μόρφωση απ' τους γονείς μας και όχι χειρότερη και για λιγότερους όπως θέλει η κυβέρνηση.

Γι' αυτό προσπάθησαν να αποσιωπήσουν τα αιτήματά μας, να κρύψουν και να θάψουν την προοπτική του αγώνα μας. Σήμερα πια κανένας υπουργός, καμιά κυβέρνηση, καμιά δύναμη δεν μπορεί να σταματήσει την πορεία μας προς τα μπρος. Κανένας δεν μπορεί να σταματήσει ένα Παλλαϊκό Μέτωπο Παιδείας που φτιάχνεται σε κάθε Δήμο, σ' όλη την Αθήνα, σ' όλη την Ελλάδα, με αιτήματα και στόχους για τα δικαιώματά μας στη μόρφωση και στη ζωή.

Τα αιτήματά μας είναι δίκαια, οι οργισμένοι μαθητές δεκάδες χιλιάδες, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί, ο λαός στο πλευρό μας.

Γι' αυτό είμαστε σίγουροι για τη νίκη μας!

Τσακίσαμε τον αυταρχισμό - η τρομοκρατία δεν πέρασε! Στριμώξαμε άγρια την κυβέρνηση.

Με τον ενωμένο αγώνα ρίξαμε στο κενό κάθε προσπάθεια τρομοκράτησης του αγώνα μας. Αφήσαμε μετεξεταστέο κάθε διασπαστή.

Το μαθητικό κίνημα στην Αθήνα και Πανελλαδικά είναι ενωμένο - δυνατό - μαχητικό όσο ποτέ άλλοτε. Στριμώξαμε άγρια την κυβέρνηση και το Υπουργείο, επιβάλαμε μια άλλη κατάσταση. Στην παραπληροφόρηση της κυβέρνησης, στις προσπάθειες δυσφήμισης και τρομοκράτησης, με τους μαζικούς αγώνες μας, σφραγίσαμε τις εξελίξεις με τα δίκαια αιτήματά μας.

Νικητές

Πραγματικός νικητής είναι το μαθητικό κίνημα γιατί:

  • Σπάσαμε τη συνωμοσία της σιωπής για τα αίτια, για τα χάλια της εκπαίδευσης.
  • Γκρεμίσαμε τη βιτρίνα της "Εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης".
  • Τσακίσαμε την τρομοκρατία και τον αυταρχισμό.
  • Ακυρώσαμε κάθε προσπάθεια δυσφήμισης και διάσπασης του αγώνα μας.
  • Απομονώσαμε κάθε τρομοκρατική συμμορία κουκουλοφόρων.
  • Νικήσαμε την ηττοπάθεια, τον συμβιβασμό και αναδείξαμε την αξία της αγωνιστικής συλλογικότητας μας.

Αναδείξαμε τα αιτήματά μας για τη μόρφωση στο κέντρο της πολιτικής ζωής. Τώρα πια κανείς δεν μπορεί να σχεδιάζει δίχως να υπολογίζει τη δύναμή μας. Με τους αγώνες μας φέρνουμε την ελπίδα!

Εμάς που μας βαφτίζανε μέχρι χτες "χαμένη γενιά", κενή από οράματα και ιδανικά, μακριά απ' τα κοινά προβλήματα και την πολιτική, με τους αγώνες μας αναδείξαμε την ανάγκη για το σχολείο των οραμάτων και των αναγκών μας..Η οργή και μαχητικότητά μας τρύπωσε σε κάθε σπίτι. Στο πρόσωπό μας οι γονείς μας βλέπουν ότι οι δικοί τους αγώνες δεν πάνε στράφι. Τους έχουμε με το μέρος μας.

Ο αγώνας μας συνεχίζεται

Ο αγώνας μας συνεχίζεται. Δεν είμαστε κουρασμένοι

Τώρα είμαστε ακόμα πιο πολύ αποφασισμένοι και οργισμένοι. Με ακόμα μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.

Δε θα περάσουν - Θα νικήσουμε!

Συνεχίζουμε τον αγώνα μας για τα δικαιώματα μας στη μόρφωση, στην εργασία και στη ζωή.

Καλούμε τις Γενικές Συνελεύσεις, τα Μαθητικά Συμβούλια και Τοπικά Συντονιστικά την Πέμπτη 11/2 με κάθε μέσο και τρόπο, πρωί και απόγευμα σε μαζικά μπλόκα - τοπικές διαδηλώσεις παντού και συντονισμένα.

  • Θα μας βρουν μπροστά τους αν επιχειρήσουν να στήσουν μαθητο-δικεία, αν προχωρήσουν σε αποβολές αγωνιστών συμμαθητών μας, αν προσπαθήσουν να μας τιμωρήσουν βάζοντάς μας μαζικά απουσίες.
  • Ο Αρσένης θα γίνει μεγάλο ανέκδοτο αν επιχειρήσει να καπελώσει το μαθητικό κίνημα με "μαϊμούδες" συντονιστικά, μαθητικά συμπόσια και συνέδρια. Το μαθητικό κίνημα έχει τα δικά του όργανα. Τις Γενικές Συνελεύσεις, τα Μαθητικά Συμβούλια, τα Τοπικά Συντονιστικά, το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας.
Τώρα άνοιξαν οι "λογαριασμοί"

Δεν υπάρχει επίλογος στον αγώνα μας.

Ο αγώνας μας συνεχίζεται σε κάθε Δήμο σ' όλη την Αθήνα. Το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας προειδοποιεί την κυβέρνηση να μην κάνει λάθος να νομίσει ότι ξεμπέρδεψε μαζί μας.

Οι "λογαριασμοί" μας τώρα άνοιξαν!

Απαιτούμε ΤΩΡΑ η κυβέρνηση να παγώσει τα νέα εξεταστικά μέτρα. Αν πιστεύει ότι θα τιμωρήσει πάνω από 250.000 μαθητές που αγωνίστηκαν, οδηγώντας τους στη σφαγή των Πανελλαδικών εξετάσεων, είναι γελασμένη.

Θα μας βρουν μπροστά τους.

Αν προσπαθήσουν να διοργανώσουν τις Πανελλήνιες εξετάσεις της σφαγής στη Β' Λυκείου, θα τις ακυρώσουμε με τη δύναμη που έχει το κίνημά μας.

Καλούμε τα Τοπικά Συντονιστικά, τους γονείς, εκπαιδευτικούς, τα εργατικά σωματεία σε κάθε δήμο, σ' όλη την Αθήνα, να προχωρήσουν ακόμα πιο αποφασιστικά στην ενεργητική αλληλεγγύη, στο συντονισμό, στην κοινή δράση. Οι μεγαλειώδεις μας αγώνες το τρίμηνο που πέρασε αποτελούν τον προάγγελο ακόμα πιο μαζικών - μαχητικών συντονισμένων αγώνων διαρκείας, μαζί με το λαό για τη δικαίωση των αιτημάτων μας".

ΟΛΜΕ
Το μείζον είναι η διδασκαλία και όχι οι εξετάσεις

Την αξιοποίηση του χρόνου των εξετάσεων για διδασκαλία και την αναδιάταξη της ύλης προτείνει το ΔΣ της ΟΛΜΕ για την αναπλήρωση της ύλης λόγω των τρίμηνων μαθητικών κινητοποιήσεων. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι αύριο, 10 Φλεβάρη, πρόκειται να καταθέσουν οι προϊστάμενοι των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τις προτάσεις των σχολικών συμβουλίων για αναπλήρωση των διδακτικών ωρών στο υπουργείο Παιδείας. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ επισημαίνει ότι οι αποφάσεις για την αναπλήρωση είναι "προειλημμένες" από το υπουργείο Παιδείας και με δεδομένο ότι "στη μαθησιακή διαδικασία, το μείζον είναι η ίδια η διδασκαλία και όχι οι εξετάσεις, που αποτελούν δευτερεύουσα διάστασή της", προτείνει ανάμεσα σε άλλα ως "ουσιαστική διέξοδο" την αναστολή για φέτος των προαγωγικών εξετάσεων και τη διδακτική αξιοποίηση του χρόνου διεξαγωγής τους.

"Η παραπάνω ρύθμιση, επισημαίνει η ΟΛΜΕ, συμπεριλαμβάνει και τη μη διεξαγωγή των πανελλήνιων εξετάσεων στη Β Λυκείου, ως αντικειμενική επιταγή και όχι ως επαναφορά πλευρών της αντιπαράθεσής μας με την αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Αλλωστε, διατηρούμε ανεξάρτητα από τις ρυθμίσεις αναπλήρωσης στο ακέραιο τη συνολική μας αντίθεση με τους Ν. 2525/97 και 2640/98", τονίζει η ΟΛΜΕ.

Η ΟΛΜΕ επισημαίνει ότι "δεν μπορεί να αναπληρωθεί σε όλη της την έκταση η ύλη που δε διδάχθηκε κατά την 3μηνη σχεδόν διάρκεια των μαθητικών κινητοποιήσεων, παρά μόνο μερικώς. Η ευθύνη της απώλειας τριών διδακτικών μηνών βαραίνει αποκλειστικά την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και την κυβέρνηση συνολικά, γιατί υπέταξαν τα πάντα στην αυταρχική λογική της επιβολής της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, παρά την καθολική αντίθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας, των γονέων και των εργαζομένων".

Τονίζει επίσης ότι για να είναι "ουσιαστική" και όχι "προσχηματική" η αναπλήρωση της ύλης θα πρέπει από τη μία να πραγματοποιηθεί αναδιάταξη της ύλης από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, "ώστε να διεκπεραιωθεί με αφομοιώσιμους ρυθμούς μέσα στο πλαίσιο του πραγματικού χρόνου που μπορεί να εξευρεθεί και από την άλλη ο επιπρόσθετος χρόνος διδασκαλίας να μην επιβαρύνει το ήδη "εξοντωτικό πρόγραμμα" των μαθητών (με τα 7ωρα - 8ωρα και τη διδασκαλία το Σάββατο)".

Στο θέμα της αναπλήρωσης της ύλης, η Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών τονίζει ότι η στάση του υπουργείου Παιδείας είναι "υποκριτική", καθώς η ηγεσία του ξέρει ότι ουσιαστική αναπλήρωση δεν μπορεί να γίνει. "Δεν μπορεί να χύνει κροκοδείλια δάκρυα τώρα, καθώς όταν όλο το μαθητικό κίνημα και η ελληνική κοινωνία απαιτούσε από το υπουργείο να μην προχωρήσει στην εφαρμογή της αντιμεταρρύθμισης και ζητούσαν μόρφωση για όλα τα παιδιά, η κυβέρνηση απαντούσε με εισαγγελείς, αστυνομία και κατασταλτικά μέτρα", δηλώνουν κύκλοι της ΔΕΕ.

Η ΔΕΕ πιστεύει ότι μερική αναπλήρωση μπορεί να γίνει μόνο αν αξιοποιηθεί ο χρόνος των εξετάσεων του Ιούνη για όλες τις τάξεις για διδασκαλία. Ειδικά για τη Γ Λυκείου μπορεί να γίνει σε συνδυασμό με τη μείωση της ύλης. "Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει ο κλάδος να οδηγηθεί σε αντιπαιδαγωγικές λύσεις όπως 8ωρα, μαθήματα τα Σάββατα κλπ. που επιβαρύνουν το ήδη βεβαρημένο πρόγραμμα μαθητών και εκπαιδευτικών", τονίζει η ΔΕΕ.

Οι "υποκινητές" καθηγητές

Μήνες τώρα το μαθητικό κίνημα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική "μεταρρύθμιση" της κυβέρνησης συγκλόνισε όλη τη χώρα απ' άκρη σ' άκρη. Με καταλήψεις, αποκλεισμούς δρόμων, μεγαλειώδη μαθητικά και παλλαϊκά συλλαλητήρια, οι μαθητές διατράνωναν την απόφασή τους: "Στο σκουπιδοτενεκέ που ετοιμάζετε για μας θα στείλουμε τους νεοφιλελεύθερους νόμους σας. Εμείς θα κατακτήσουμε με τους αγώνες μας το σχολείο, τη μόρφωση, το μέλλον που δικαιούμαστε και που μας ανήκει".

Η κυβέρνηση που στην αρχή προσπάθησε να σφυρίξει αδιάφορα - επετειακές καταλήψεις, τα παιδία παίζει - αναγκάστηκε από το φούντωμα του κινήματος να συνειδητοποιήσει τη σοβαρότητα της κατάστασης. Και χρησιμοποίησε όλα τα μέσα για να το ανακόψει. Το "καρότο" του πρωινού καφέ και του ψευτοδιαλόγου, των δήθεν υποχωρήσεων και των κάποιων μικροβελτιώσεων των διάτρητων νόμων της. Το "μαστίγιο" των εισαγγελέων, των συλλήψεων, των απειλών για απώλεια της χρονιάς, των "αγανακτισμένων" γονιών και οδηγών. Εκείνο όμως που κατά κόρον προσπάθησε η κυβέρνηση - "αξιοποιώντας" όχι μόνο τα μέλη της και τους βουλευτές της, αλλά και κάθε λογής "πρόθυμους" γι' αυτό το "έργο", "έγκυρους" και "έγκριτους" δημοσιογράφους και "σχολιαστές", "πνευματικούς" ανθρώπους κλπ., κλπ. - ήταν να διαβάλει, να δυσφημίσει, να συκοφαντήσει το μαθητικό κίνημα και οποιονδήποτε στεκόταν στο πλάι του. Υποκινούμενοι οι μαθητές. Και υποκινητές το ΚΚΕ, οι ανίερες συμμαχίες, οι καθηγητές. Ολοι ήταν ένοχοι για την κυβέρνηση, που παρίστανε ότι δεν καταλάβαινε πως ο μοναδικός υποκινητής ήταν η ίδια η αντιεκπαιδευτική αντιλαϊκή πολιτική της.

Υβρεις και συκοφαντίες

Ενάντια στους καθηγητές εξαπολύθηκε ένας πραγματικός οχετός ύβρεων και συκοφαντιών. Ο ίδιος ο κ. πρωθυπουργός μόνο έναν καθηγητή είδε σε τάξη κατά τη διάρκεια της θητείας του στο υπουργείο Παιδείας κι εκείνον μεθυσμένο (!!!). Σε πρόσφατη δε τηλεοπτική του συνέντευξη, αναφερόμενος με υπερηφάνεια στις αριστερές καταβολές του και στα δύσκολα, εξαιτίας αυτών των καταβολών, μαθητικά του χρόνια, δεν έχασε την ευκαιρία - το απαιτούσαν οι περιστάσεις - να θυμηθεί τη συμπεριφορά κοντόφθαλμων καθηγητών του. (Τελικά ο κ. Σημίτης δε βρήκε ποτέ και πουθενά κανέναν καθηγητή της προκοπής; Και πώς έμαθε γράμματα; Και κάτι ακόμη. Τα οράματα του ΕΑΜ και του Γληνού θεωρεί ότι υλοποιούνται με τη "μεταρρύθμιση" της κυβέρνησής του; Και μόνο εμείς οι κακόπιστοι πιστεύουμε ότι υλοποιούνται τα "οράματα" της "Λευκής Βίβλου" και του ΟΟΣΑ σε βάρος της παιδείας και των παιδιών του λαού μας;).

Από κοντά και ο υπουργός της Παιδείας να καταγγέλλει με αγανάκτηση το όργιο της συναλλαγής, τους "υποκινητές" καθηγητές που αντιδρούν γιατί θα χάσουν τις συναλλαγές τους, τα ιδιαίτερά τους.

Διεφθαρμένοι, αγράμματοι και τεμπέληδες, που δεν αξίζουν το μισθό που παίρνουν, συμπληρώνει με το γνωστό του ύφος ο κ. Πάγκαλος. Και μαζί μ' αυτούς πολλοί άλλοι παπαγαλίζοντας τα ίδια. Οι κυβερνητικοί βουλευτές που από του βήματος της Βουλής κατακεραύνωναν το άθλιο εκπαιδευτικό σύστημα (που όπως είναι γνωστό το ΚΚΕ κι ο Γαβρήλος το έφτιαξαν), προκαλώντας τη γενική θυμηδία. Ο γνωστός "φίλος" των καθηγητών, αλλά και κάθε εργαζόμενου που αγωνίζεται, κ. Μαρίνος, μαζί με πολλούς άλλους αστέρες των Μέσων Μαζικής Εξαπάτησης καταγγέλλουν με ιερή αγανάκτηση τους τεμπέληδες καθηγητές, που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να μη δουλεύουν και να μην αξιολογούνται. Ο κ. Δ. Θ. Τσάτσος διακατέχεται από αηδία από τις "ασχήμιες" των μαθητικών αγώνων και από τα καμώματα και την αντιδημοκρατική συμπεριφορά των καθηγητών, που η βεντέτα τους με τον κ. Αρσένη τους ωθεί να μην εφαρμόζουν τους νόμους του κράτους. Αραγε δε διακατέχεται και από κάποια ντροπή, προβάλλοντας σαν αποκατάσταση της Γνώσης και αναβάθμιση της Παιδείας τη βίαιη απομάκρυνση των παιδιών από το Λύκειο και το ρίξιμό τους στο σκουπιδοτενεκέ των ΤΕΕ;

Αλήθεια, πέρα από τις ύβρεις, έχουν όλοι αυτοί κάποιο επιχείρημα που να πείθει κάπως τον ελληνικό λαό για όσα ισχυρίζονται; Πώς θα χτυπηθεί η κάθε είδους παραπαιδεία σ' ένα Λύκειο που η "μεταρρύθμισή" τους το καθιστά μόνο προθάλαμο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και το μεταβάλλει σ' ένα διαρκές εξεταστικό κέντρο, πολλαπλασιάζοντας τις εξετάσεις και τα εξεταζόμενα μαθήματα; Και οι γονείς και τα παιδιά γνωρίζουν πια πολύ καλά ότι ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει, τόσο που η ιδιωτική παιδεία και παραπαιδεία ετοιμάζονται να ανακηρύξουν προστάτη άγιο τον Αγιο Γεράσιμο. Οσο για τη συναλλαγή και τη διαφθορά, σε λάθος πόρτα χτυπούν. Λέτε να μην έχουν πληροφορηθεί τίποτε - για να περιοριστούμε στο χώρο της εκπαίδευσης μόνο - για βιομηχανίες παραγωγής "αριστούχων" από ιδιωτικά "εκπαιδευτήρια", από "εξετάσεις" τέτοιων "ευαγών" ιδρυμάτων; Για να τελειώνουμε. Τα άθλια υποβαθμισμένα σχολεία, το άθλιο εκπαιδευτικό σύστημα που έχει δημιουργήσει η άθλια εκπαιδευτική πολιτική τους - παλαιότερη και σύγχρονη - λειτουργούν, όσο λειτουργούν, χάρη στο φιλότιμο και την αγάπη για τη δουλιά τους της μεγάλης πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών. Η χυδαία και υβριστική συμπεριφορά απέναντί τους δεν κάνει τίποτ' άλλο παρά να αποκαλύπτει ξεκάθαρα τη στάση τους απέναντι στη Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση που επιδιώκουν να την υποβαθμίσουν ακόμα περισσότερο.

Αιτίες και επιδιώξεις

Το μπαράζ των ύβρεων και συκοφαντιών που τόσο προκλητικά και ανεύθυνα εκτοξεύεται εναντίον του κλάδου έχει και την αιτία του και τους σκοπούς του. Βασική αιτία είναι το μίσος, αλλά και ο φόβος που αισθάνεται η κυβέρνηση - και όχι μόνο - απέναντι σε κάθε κίνημα που αντιστέκεται, που αμφισβητεί και αγωνίζεται να ανατρέψει τη νεοφιλελεύθερη αντιλαϊκή πολιτική της. Ξέρουν ότι η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δεν έχει "βεντέτα" με τον σημερινό υπουργό Παιδείας, όπως προσπαθούν "ευφυέστατα" να αποδώσουν στους "υποκινητές" καθηγητές. Η "βεντέτα" των καθηγητών, των μαθητών, των εργαζόμενων γενικά είναι με την αντιλαϊκή πολιτική τους. Η αντίθεση της μεγάλης πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών στην επιχειρούμενη "αξιολόγηση" δεν οφείλεται, όπως με τόση κακοήθεια εκτοξεύεται, στην "τεμπελιά" τους, αλλά στην απόφασή τους να παραμείνουν ελεύθεροι παιδαγωγοί, να αντισταθούν στην προσπάθεια μετατροπής τους σε υποτακτικούς και άβουλους υπαλληλίσκους, πρόθυμους να εφαρμόσουν οποιοδήποτε αντιεκπαιδευτικό και αντιλαϊκό μέτρο τους υπαγορεύεται. Και όλα αυτά τους φοβίζουν. Και ακόμη περισσότερο τους φοβίζει η προοπτική της οργάνωσης και του συντονισμού της πάλης ενάντια στην πολιτική τους από τους μαθητές, τους καθηγητές, τους γονείς. Γι' αυτό σκοπός όλου αυτού του οχετού που εξαπολύθηκε είναι ακριβώς η διάσπαση αυτού του κινήματος, η προσπάθεια να στρέψουν τους γονείς, την κοινωνία ενάντια στο μαθητικό κίνημα και στους καθηγητές, τους καθηγητές ενάντια στους γονείς, τους μαθητές εναντίον όλων.

Απάντηση, το παλλαϊκό μέτωπο παιδείας

Πρέπει να τους αποδείξουμε ότι ματαιοπονούν, ότι η προσπάθεια και η τακτική τους αυτή δε θα έχει καμία τύχη. Η πλειοψηφία βέβαια της ΟΛΜΕ στάθηκε γι' άλλη μια φορά ανάξια των περιστάσεων και της αγωνιστικής ιστορίας του κλάδου. Πότε οι συνδικαλιστές της ΠΑΣΚ - παλιά τους τέχνη κόσκινο. Οπως και πριν δυο χρόνια, απέδειξαν γι' άλλη μια φορά ότι προτιμούν το ρόλο του κομματικού υπαλλήλου από αυτόν του εκφραστή των συμφερόντων όχι στενά του κλάδου, αλλά της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας. Πότε οι συναινετικοί "αντιπολιτευόμενοι" - να ρίξουμε καμιά ντουφεκιά, να παραστήσουμε τους συμπαραστάτες των μαθητών, να κάνουμε "αντιπολίτευση". Ο "αγώνας" τους περιοριζόταν στην αναστολή κάποιων μέτρων, στην επίτευξη κάποιων μικροβελτιώσεων της "μεταρρύθμισης". Και το άπαν του αγώνα ο "διάλογος". Διάλογος για τι; Για να περάσει ομαλότερα και ευκολότερα, πιο "συναινετικά" η αντιεκπαιδευτική πολιτική; Αλλά τι άλλο θα μπορούσε να περιμένει κανείς; Οπαδοί των ίδιων ιδεών και της νεοφιλελεύθερης πολιτικής δεν είναι, στην ίδια "Λευκή Βίβλο" δεν ομνύουν, της ίδιας Ευρωπαϊκής Ενωσης των πολυεθνικών και του μονόδρομου της ΟΝΕ δεν είναι φανατικοί οπαδοί; Κι εμείς τι πρέπει να κάνουμε; Εμείς, κόντρα σ' αυτές τις "ηγεσίες", είναι ανάγκη να συσπειρώσουμε όλες τις ζωντανές αγωνιστικές δυνάμεις του κλάδου, όλους τους συναδέλφους που καταλαβαίνουν τα δεινά που απεργάζεται σε βάρος τους, σε βάρος των μαθητών μας, σε βάρος της Δημόσιας Παιδείας, αυτή η πολιτική. Που καταλαβαίνουν ότι η αδράνεια και η ιδιώτευση, όπου προσπαθούν να μας στρέψουν, μόνο βαρύτερα και περισσότερα θα καταστήσει αυτά τα δεινά, ότι η μόνη διέξοδος, ο μοναδικός "μονόδρομος" είναι ο οργανωμένος, συντονισμένος, συνεπής και συνεχής αγώνας. Πρέπει να χτίσουμε λιθαράκι - λιθαράκι το μέτωπο του αγώνα με τους μαθητές μας,που - άλλος περισσότερο άλλος λιγότερο - συνειδητοποιούν καθημερινά το σκοτεινό μέλλον της αμορφωσιάς, της αβεβαιότητας και της ανεργίας που τους επιφυλάσσουν, με τους γονείς,που αγωνιούν για την τύχη των παιδιών τους και που τους απομυζά όλο και πιο πολύ η παραπαιδεία, με όλους τους εργαζόμενους,που δική τους υπόθεση είναι η Παιδεία. Ας επιχαίρουν κάποιοι για την "ύφεση" των μαθητικών αγώνων. Αν είναι τόσο αφελείς που να πιστεύουν ότι "ξέμπλεξαν", το μόνο που μένει να τους πούμε είναι το γνωστό "Μωραίνει Κύριος!". Στους άλλους που παριστάνουν τους χαρούμενους, αλλά η καρδούλα τους το ξέρει, θα τους πούμε ότι πράγματι έχουν δίκιο να φοβούνται το ποτάμι, που έστω κι αν κάποιες στιγμές δείχνει ήρεμο, θα φουσκώσει πάλι οργισμένο. Γιατί, έτσι κι αλλιώς, όσο βασανιστικά και δύσκολα, όσοι αγώνες και κόποι να χρειαστούν, το παλλαϊκό μέτωπο της Παιδείας θα χτιστεί. Ο αγώνας για μόρφωση και δουλιά, για πραγματική Δημόσια Δωρεάν Παιδεία, Ενιαία για όλους, είναι καταδικασμένος να νικήσει!

Γιάννης ΑΔΑΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Καθηγητής



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ