ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 15 Απρίλη 2009
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Αναμένοντας τις λεπτομέρειες του «εκτροχιασμού»

Στα τέλη του μήνα, οι ανακοινώσεις για τις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις στον ΟΣΕ

Στα τέλη Απρίλη θα δημοσιοποιήσει η κυβέρνηση το τελικό σχέδιο με τις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις για τον ΟΣΕ, οι οποίες ήδη εφαρμόζονται το τελευταίο διάστημα στον Οργανισμό, με πρόσχημα την «εξυγίανση» και τον περιορισμό των ελλειμμάτων.

Σε χτεσινή τους συνεδρίαση, οι Διυπουργικές Επιτροπές Αποκρατικοποιήσεων και ΔΕΚΟ ενέκριναν - όπως ανακοινώθηκε επίσημα - «την έως τώρα πορεία υλοποίησης του σχεδίου για τον ΟΣΕ και οριοθέτησαν τις περαιτέρω ενέργειες που πρέπει να γίνουν για την πλήρη εφαρμογή του».

Στην ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, αναφέρεται ότι το σχέδιο στο σύνολό του, με όλες τις λεπτομέρειες που απομένει να ρυθμιστούν, θα δημοσιοποιηθεί στα τέλη Απρίλη και προστίθεται ότι διασφαλίστηκαν οι αναγκαίοι πόροι για την εύρυθμη λειτουργία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (ανεξάρτητη εταιρεία, αρμόδια για την εκτέλεση του επιβατικού και εμπορευματικού έργου).

Σημειώνεται ότι βασική φιλοσοφία του κυβερνητικού σχεδίου για τον ΟΣΕ είναι:

  • Η περικοπή 2.500 - 3.000 θέσεων εργασίας και υποχρεωτικές μετατάξεις εργαζομένων σε άλλες υπηρεσίες και Οργανισμούς του Δημοσίου.
  • Η δραστική περικοπή δρομολογίων που θεωρούνται «ζημιογόνα». Στόχος είναι να παραμείνει ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη, που είναι και το «φιλέτο» για τους ιδιώτες. Σκέψη υπάρχει για τη διατήρηση ορισμένων «ζημιογόνων» δρομολογίων, αλλά με επιδότηση στους ιδιώτες, όπως γίνεται τώρα με τα θαλάσσια και αεροπορικά δρομολόγια των αποκαλούμενων «άγονων γραμμών».
  • Ο υπερδιπλασιασμός των εισιτηρίων στις γραμμές μεγάλης επιβατικής κίνησης έως το 2010.
  • Η παραχώρηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ (άνω των 7 δισ. ευρώ) σε ιδιώτες για πολυετή εκμετάλλευση, καθώς και τη δυνατότητα χρήσης των σταθμών του Οργανισμού για την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων.

Πρόσχημα, βέβαια, για όλα αυτά, είναι η «εξυγίανση» και ο περιορισμός των ελλειμμάτων του ΟΣΕ. Στην ουσία, όμως, πρόκειται για την εφαρμογή πολιτικής ιδιωτικοποίησης των ελληνικών σιδηροδρόμων, ενόψει της πλήρους «απελευθέρωσης» - ιδιωτικοποίησης των ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών μεταφορών από το 2011. Η κεντρική κατεύθυνση της πολιτικής της ΕΕ και στο σιδηρόδρομο, όπως και στις τηλεπικοινωνίες και στην ενέργεια, είναι ότι οι βασικές υποδομές χρηματοδοτούνται από το κράτος, δηλαδή με χρήματα του ελληνικού λαού, για να μπορούν να τις χρησιμοποιούν και να κερδοσκοπούν οι ιδιώτες.

Κατά τη χτεσινή συνεδρίαση των Διυπουργικών Επιτροπών - σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομίας - αποφασίστηκε, μετά από εισήγηση του «χρηματοοικονομικών συμβούλων»:

  • Η πώληση των δύο κερδοφόρων εταιρειών του ομίλου της «Ολυμπιακής», Εταιρεία Καυσίμων και Εταιρεία Αγωγού Καυσίμων Αεροδρομίου Αθηνών. Οι δύο εταιρείες πωλούνται στους υφιστάμενους μετόχους (Motor Oil, Avin Oil και δHansaconsult), η πρώτη έναντι 6.780.840 ευρώ και η δεύτερη έναντι 2.261.000 ευρώ.
  • Η κήρυξη ως άγονης της διαγωνιστικής διαδικασίας για την αποκρατικοποίηση της εταιρείας «Ταχυμεταφορές ΑΕ».
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ
Παζάρια για τον ανασχεδιασμό των κρατικών ενισχύσων

Συνάντηση του υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών με τις διοικήσεις των τραπεζών. Για έγκριση στην ΕΕ οι κυοφορούμενες «αλλαγές»

«Ευήκοα ώτα» έχει στήσει η κυβέρνηση στις νέες αξιώσεις του τραπεζικού κεφαλαίου που αφορούν στον ανασχεδιασμό του πακέτου των κρατικών ενισχύσεων με τα 28 δισ. ευρώ. Το ζήτημα έπεσε στο τραπέζι της χτεσινής συνάντησης του υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Παπαθανασίου με τις διοικήσεις των 5 μεγαλύτερων τραπεζικών ομίλων (Εθνική, Αλφα, Γιούρομπανκ, Πειραιώς, Αγροτική) που ζητούν νέες διευκολύνσεις. Συγκεκριμένα, αξιώνουν τη μεταφορά των προβλεπόμενων ενισχύσεων από το σκέλος των κρατικών εγγυήσεων πάνω στο διατραπεζικό δανεισμό στο σκέλος της άμεσης κεφαλαιακής ενίσχυσής τους πάντα με κρατικό χρήμα. Με βάση τον αρχικό σχεδιασμό, η κρατικομονοπωλιακού χαρακτήρα ρύθμιση προβλέπει 5 δισ. ευρώ για τη συμμετοχή του κράτους στο μετοχικό κεφάλαιο των τραπεζών (προνομιούχες μετοχές) και ακόμη 23 δισ. ευρώ για τις κάθε είδους και μορφής κρατικές εγγυήσεις. Μέχρι σήμερα οι τράπεζες έχουν πάρει 3,8 δισ. ευρώ για την κεφαλαιακή ενίσχυσή τους και ακόμη 5,5 δισ. ευρώ από το κομμάτι των κρατικών εγγυήσεων. Οι αξιώσεις τους έχουν να κάνουν με τη σχετική βελτίωση που εμφανίζεται το τελευταίο διάστημα στις χρηματαγορές (αύξηση στην ροή κεφαλαίων, πτώση επιτοκίων), αλλά και στην ενίσχυση των «αναγκών» τους με φτηνή ρευστότητα από την κεντρική τράπεζα της ΕΕ.

Η κυβέρνηση δηλώνει έτοιμη να προχωρήσει σε νέα νομοθετική ρύθμιση που αφορά στον τρόπο της λογιστικής αποτίμησης των κρατικών ομολόγων με τα οποία έχει συνεισφέρει στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου των τραπεζών. Ο κυοφορούμενος ανασχεδιασμός του πακέτου θα περάσει πρώτα για έγκριση από την ΕΕ που έχει το γενικό πρόσταγμα στην εφαρμογή των αντίστοιχων ρυθμίσεων που εφαρμόζονται σε όλα τα κράτη - μέλη. Στη χτεσινή συνάντηση του υπουργού Οικονομίας με τους τραπεζίτες εξετάστηκε και η παρουσία των τραπεζών στα Βαλκάνια. Κοινή εκτίμησή τους είναι ότι η κατάσταση στα γειτονικά κράτη εμφανίζει «σημάδια βελτίωσης» και πως δεν υπάρχουν λόγοι ιδιαίτερης ανησυχίας για την επιχειρηματική δράση και παρουσία τους σε αυτές τις περιοχές.

Τόσο η κυβερνητική προπαγάνδα όσο και οι τραπεζίτες επιχειρούν να εστιάσουν στους ρυθμούς μετάγγισης των κρατικών ενισχύσεων σε αυτό που οι ίδιοι αποκαλούν «πραγματική οικονομία». Στην πραγματικότητα, οι τράπεζες μοσχοπουλάνε το παρεχόμενο φτηνό χρήμα στα μόνιμα θύματά τους, στα καταχρεωμένα λαϊκά νοικοκυριά, αυτοαπασχολούμενους και μικρούς ΕΒΕ. Πλέον σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες και τα νέα δεδομένα ο πήχης για το ρυθμό αύξησης για τα κάθε είδους τραπεζικά δάνεια μέσα στο 12μηνο του 2009 πέφτει από το 10% στο επίπεδο του 8%.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΕΒΕ - ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΩΝ
Μονόδρομος η αγωνιστική διεκδίκηση

Επαναβεβαιώνοντας το επόμενο αγωνιστικό ραντεβού των αυτοαπασχολούμενων και μικρών ΕΒΕ για την απεργία της Πρωτομαγιάς, η Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα ΕΒΕ - Αυτοκινητιστών (ΠΣΕΑ) επισημαίνει σε ανακοίνωσή της, σχετικά με τα αποτελέσματα της ευρείας συνδικαλιστικής σύσκεψης που πραγματοποίησε την περασμένη Κυριακή για την περιοχή της Αττικής, ότι ο «μόνος δρόμος είναι αυτός της συσπείρωσης, κάτω απ' το πλαίσιο δράσης της Πανελλαδικής Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα και η αγωνιστική διεκδίκηση μαζί με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα».

Αναφερόμενη στη σύσκεψη, όπου τα παρευρισκόμενα συνδικαλιστικά στελέχη συζήτησαν την πορεία των μεγάλων προβλημάτων των ΕΒΕ, ασφαλιστικό, φορολογικό, αναδουλειά, ακρίβεια, κάτω απ' το πρίσμα της κρίσης που χαρακτηρίζει όχι μόνο το χώρο των ΕΒΕ, αλλά και όλους τους εργαζόμενους στην πόλη και το χωριό, η ΠΣΕΑ σημειώνει ότι:

  • Επιβεβαίωσαν τη θέση της ΠΣΕΑ για το χαρακτήρα της κρίσης, σαν κρίση συσσώρευσης, σαν κρίση του συστήματος.
  • Εξέφρασαν την ανησυχία τους και για το βάθος και για την έκταση της κρίσης.
  • Διατύπωσαν τη θέση ότι η κρίση έχει ακόμα δρόμο. Στο τελείωμά της θα οδηγήσει στην καταστροφή τμήματος των αυτοαπασχολούμενων στη χώρα.
  • Επαναβεβαίωσαν τη θέλησή τους, για αγωνιστική συσπείρωση και διεκδίκηση λύσεων κάτω απ' το πλαίσιο δράσης της Πανελλαδικής Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα.
  • Χαιρέτισαν τη συμβολική κατάληψη των γραφείων του ΟΑΕΕ τη Δευτέρα 6/4/2009 και την προβολή των θέσεων της ΠΣΕΑ στο ΔΣ του ΟΑΕΕ.
  • Συζήτησαν το πλαίσιο δράσης για το επόμενο διάστημα και αποφάσισαν να τεθεί σε όλα τα όργανα του συνδικαλιστικού κινήματος για συζήτηση.
  • Διατράνωσαν την αντίθεσή τους στην προσπάθεια της κυβερνητικής πολιτικής την κρίση να την πληρώσουν αυτοί που πλήρωσαν και την ανάπτυξη.
  • Κατήγγειλαν τα μέτρα εμπαιγμού τύπου ΤΕΜΠΜΕ για τους αυτοαπασχολούμενους ΕΒΕ, που στόχο έχουν όχι να βοηθήσουν στο ξεπέρασμα της κρίσης, αλλά να διαφυλάξουν τα κέρδη των τραπεζών.
  • Κατήγγειλαν την τακτική των συμβιβασμένων ηγεσιών ΓΣΕΒΕΕ και ΕΣΕΕ, που βάζουν πλάτη για το πέρασμα αυτής της ευρωενωσιακής πολιτικής, καλώντας κάθε συνάδελφο να συνειδητοποιήσει ότι δεν μπορεί να περιμένει τίποτα από αυτές τις ηγεσίες.
  • Επιβεβαιώθηκε η αισιοδοξία για το συντονισμό της δράσης σωματείων και συνδικαλιστών στο λεκανοπέδιο της Αττικής, για το ξεπέρασμα των αδυναμιών του κινήματος και την αναβάθμιση των αγώνων σε αντιμονοπωλιακή κατεύθυνση, στο χώρο.
Και νέα κίνητρα στις επιχειρήσεις

Ζεστό χρήμα στις επιχειρήσεις προσφέρει η κυβέρνηση της ΝΔ, μέσα από την ενεργοποίηση κοινοτικών προγραμμάτων του Εθνικού Πλαισίου Αναφοράς 2007-2013.

Σύμφωνα με χτεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομίας, στα πλαίσια του προγράμματος «Ενίσχυση επιχειρήσεων για την υλοποίηση επενδύσεων στην ψηφιακή ασφάλεια», επιχορηγούνται οι τελευταίες με 10,5 εκατ. ευρώ με στόχο την πραγματοποίηση ψηφιακών επενδύσεων. Στο πρόγραμμα μπορούν να συμμετάσχουν επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή. Θα μπορούν δηλαδή να λάβουν μέρος ΑΕ και ΕΠΕ, οι οποίες απορροφούν και το μεγαλύτερο μέρος των επιχορηγούμενων κεφαλαίων. Το ύψος της επιχορήγησης φτάνει έως και το 70% της πραγματοποιούμενης επένδυσης, η οποία αποβλέπει «στην προστασία των επιχειρήσεων από ψηφιακούς κινδύνους και απειλές σε βάρος τους». Ο ελάχιστος προϋπολογισμός ανά υποβαλλόμενο επενδυτικό σχέδιο ορίζεται στις 5.000 ευρώ και ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης μπορεί να φτάσει τα 70.000 ευρώ. Οι ενδιαφερόμενοι, τέλος, μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα από την Τετάρτη 22 Απρίλη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ