ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 18 Ιούλη 2006
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΚΙΝΗΤΑ
Στους ιδιώτες καταπατημένα και παραλίες

Με νομοσχέδια, που θα δοθούν σε... «δημόσια διαβούλευση», πετσοκόβουν αιγιαλούς, εξασφαλίζοντας έτσι την καλύτερη «αξιοποίηση» από τους μεγαλοεπιχειρηματίες

Νέα σοδειά φοροεισπρακτικών και άλλων αντιλαϊκών μέτρων, παράλληλα με τη νομιμοποίηση αυθαιρεσιών και άλλων παραβάσεων των μεγαλοεπιχειρηματιών, έχει ετοιμάσει η κυβέρνηση. Στα πλαίσια αυτά - εκτός από τις αποφάσεις που πήρε στη χτεσινή συνεδρίαση της διυπουργικής επιτροπής «Αποκρατικοποιήσεων» - εντάσσονται και μια σειρά νομοσχέδια που πρόκειται να δώσει τις αμέσως επόμενες μέρες για ...«δημόσια διαβούλευση», με τα οποία παραχωρεί στη ληστρική εκμετάλλευση των ιδιωτών τόσο καταπατημένες εκτάσεις του δημοσίου όσο και τον «αιγιαλό και την παραλία». Με τα εν λόγω νομοσχέδια, οι κυβερνώντες σχεδιάζουν να νομιμοποιήσουν και διευρύνουν ακόμη περισσότερο τις κάθε είδους επιχειρηματικές δραστηριότητες του μεγάλου κεφαλαίου.

Τις ξεκάθαρες προθέσεις της κυβέρνησης να πληρώσουν για μια ακόμη φορά τη νύφη τα φτωχά λαϊκά στρώματα και να εμποδιστεί παραπέρα για το λαό η πρόσβαση στις παραλίες για τις περιοχές - φιλέτα που έχουν βάλει στο μάτι οι καραδοκούντες επενδυτές, ομολόγησε ο ίδιος ο υφυπουργός Οικονομικών Π. Δούκας. Οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης, σύμφωνα με τον υφυπουργό, είναι οι παρακάτω:

  • Καταπατημένα: Οι σχετικές κυβερνητικές «προτάσεις» δίνονται σήμερα στη δημοσιότητα και σε γενικές γραμμές είναι αυτές που άφησε στα συρτάρια τους η προηγούμενη κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ. Οι καταπατητές μπορούν να αγοράσουν τις εκτάσεις στην τιμή της αντικειμενικής αξίας και με παρεχόμενη έκπτωση ανάλογα με τα έτη καταπάτησης. Ο υφυπουργός Οικονομίας έκανε λόγο για 70.000 τέτοια οικόπεδα. Κάθε άλλο παρά τυχαία, η ανακίνηση των καταπατημένων γίνεται μπροστά στις τοπικές εκλογές.
  • Αιγιαλός - Παραλία: Ερχεται να διευρύνει ακόμα περισσότερο τις προκλητικές ρυθμίσεις που ψήφισε η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, σχεδιάζεται ο δραστικός περιορισμός του πλάτους του αιγιαλού και της παραλιακής ζώνης.
  • Δημόσια ακίνητα: Θα τα πουλήσουν σε ιδιώτες για να τα ενοικιάζουν στη συνέχεια από αυτούς με μακροχρόνιες συμβάσεις. Το συγκεκριμένο αφορά ακίνητα που είναι ακόμη χρήσιμα στο Δημόσιο, όπως αυτά που στεγάζουν δημόσιες υπηρεσίες.
  • Σχολάζουσες κληρονομιές: Μετά την πάροδο δυο ετών και εφόσον δεν ανευρίσκονται κληρονόμοι θα περιέρχονται στην αξιοποίηση του Δημοσίου.
  • Εθνικά κληροδοτήματα: Αλλάζουν το νομοθετικό πλαίσιο που αφορά στην οικονομική τους διαχείριση, στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης «αξιοποίησης» της περιουσίας τους.
Οι αποφάσεις της «διυπουργικής» ιδιωτικοποιήσεων

Την υλοποίηση του νόμου για τις πρώην ΔΕΚΟ, τη διαδικασία παράδοσης του συνόλου της Εμπορικής Τράπεζας σε καραδοκούντες ιδιώτες «επενδυτές», όπως και τη μακροχρόνια παραχώρηση σε ιδιώτες - μεγαλοξενοδόχους δύο ακόμη ξενοδοχείων «Ξενία» ιδιοκτησίας των Ελληνικών Τουριστικών Ακινήτων (ΕΤΑ) εξέτασε χτες η Διυπουργική Επιτροπή.

Σύμφωνα με πληροφορίες από υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών προκύπτουν τα εξής:

  • Πρώην ΔΕΚΟ: Εξετάστηκαν τα επιχειρηματικά πλάνα και οι σχεδιασμοί τους. Με το πρόσχημα της μείωσης των εμφανιζόμενων ελλειμμάτων, η κυβέρνηση (αν και δε συζητήθηκε χτες) θα προχωρήσει και σε νέες ανατιμήσεις τιμολογίων. Ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφης ζήτησε από τον πρόεδρο του ΟΤΕ Π. Βουρλούμη να συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις με τους εργαζόμενους για τους νέους κανονισμούς προσωπικού. Σε κάθε περίπτωση η κυβέρνηση σε εφαρμογή του νόμου για τις πρώην ΔΕΚΟ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να προχωρήσει ακόμη και με νομοθετική ρύθμιση στην κατεύθυνση δραστικού περιορισμού των εργασιακών δικαιωμάτων. Είναι δηλαδή απόλυτα φανερή η επιχείρηση εκβιασμού των εργαζομένων που καλούνται να συναινέσουν με τις κυβερνητικές επιδιώξεις.
  • Εμπορική Τράπεζα: Εξετάστηκαν οι προσφορές που έχουν υποβληθεί από τα επίδοξα νέα αφεντικά (τη γαλλική Κρεντί Αγκρικόλ και την Τράπεζα Κύπρου). Η κυβέρνηση επιδιώκει τη «συγκρισιμότητα» των προσφορών και προσφεύγει στις υπηρεσίες άλλων τραπεζών προκειμένου να επιτύχει «εγγυημένη τιμή» για τη μετοχή της κυπριακής τράπεζας. Σε ό,τι αφορά τη στάση των ασφαλιστικών ταμείων (μετόχων της Εμπορικής) τόνιζαν πως ότι η διοίκηση κάθε ταμείου θα λάβει απόφαση πώλησης της συμμετοχής τους ή μη, με γνώμονα τα συμφέροντα των ασφαλισμένων τους.
  • «ΞΕΝΙΑ»: Η διυπουργική ενέκρινε την προκήρυξη διαγωνισμών για τη μακροχρόνια μίσθωση (30 χρόνια) των «Ξενία» Τσαγκαράδας και Θάσου σε ιδιώτες. Το θέμα των αποκρατικοποιήσεων συζητείται σήμερα στη συνεδρίαση της κυβερνητικής επιτροπής.
Γ. ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗΣ
Η οικονομία ... προοδεύει αλλά η λιτότητα συνεχίζεται!

«Κομμένες» οι πρόσθετες δαπάνες στο όνομα της «δημοσιονομικής προσαρμογής» και των αποφάσεων της ΕΕ

Την πρόθεση της κυβέρνησης να συνεχίσει την πολιτική της λιτότητας σε βάρος των λαϊκών τάξεων και στρωμάτων είναι αποφασισμένη να συνεχίσει η κυβέρνηση της ΝΔ, παρά το γεγονός ότι ο επί των Οικονομικών αρμόδιος υπουργός δηλώνει «ικανοποιημένος» από τα αποτελέσματα της εφαρμοζόμενης οικονομικής πολιτικής. Παρουσιάζοντας την εξαμηνιαία έκθεση με τις «τρέχουσες εξελίξεις και προοπτικές της ελληνικής οικονομίας», ο υπουργός Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφης δήλωσε χτες πως παρά τα «σαφή στοιχεία εξυγίανσης στα δημόσια οικονομικά» η «πρόοδος» που έχει σημειωθεί «δεν πρέπει να εκληφθεί ως αφορμή χαλάρωσης και επανάπαυσης»!

Επαναλαμβάνοντας τη στοχοπροσήλωση της κυβέρνησης στις αποφάσεις της ΕΕ και του Συμφώνου Σταθερότητας και τα επόμενα χρόνια, ο υπουργός:

  • έδωσε έμφαση στην «ανάγκη» περαιτέρω «προσαρμογής» (διάβαζε παράταση της λιτότητας σε βάρος των λαϊκών αναγκών) και διαμήνυσε πως δεν πρόκειται να εγκρίνει καμία δαπάνη πέρα από τις προβλεπόμενες.
  • αξιοποιώντας και πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζ. Μπαρόζο δήλωσε πως «δεν αρκεί μια χώρα να μειώσει το έλλειμμά της για ένα έτος κάτω από το 3%. Η δική μας επιδίωξη είναι και φέτος το έλλειμμα να βρίσκεται κάτω από το 3% και οι προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μετά την κατάθεση του προϋπολογισμού να είναι τέτοιες, που θα επιτρέπουν την έξοδο της Ελλάδας από τη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος».
  • προκειμένου να αποφύγει αιτήματα φορέων και υπουργείων ισχυρίστηκε πως «η κυβέρνηση του Κ. Καραμανλή είναι αποφασισμένη να κρατηθούν τα δημοσιονομικά μακριά από μικροκομματικές σκοπιμότητες».
Η πορεία του προϋπολογισμού

Αισιόδοξος για την εκτέλεση του προϋπολογισμού δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας ισχυριζόμενος πως η κυβέρνηση, παρά την αύξηση στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου «δεν έχει κανένα λόγο να αλλάξει τους στόχους». Στο α΄ εξάμηνο του 2006 τα φορολογικά έσοδα του κράτους έτρεχαν με ρυθμούς πάνω και από τους επίσημους στόχους, γεγονός που έχει να κάνει με την εντεινόμενη φοροαφαίμαξη των λαϊκών στρωμάτων. Τα καθαρά έσοδα έφτασαν σε 21,5 δισ. ευρώ, από 19,3 δισ. ευρώ στο α΄ εξάμηνο του 2005 (αύξηση 11,4%), ενώ οι πρωτογενείς δαπάνες διαμορφώθηκαν σε 19,26 δισ. ευρώ, από 18 δισ. πέρσι (αύξηση 6,72%) με συνέπεια το έλλειμμα του προϋπολογισμού να φτάσει τα 5,47 δισ. ευρώ (7,7 δισ. πέρσι) εμφανίζοντας μείωση 29,2%.

Ο υφυπουργός Οικονομικών Αντ. Μπέζας έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα των φοροελέγχων που διενήργησε η ΥΠΕΕ (πρώην ΣΔΟΕ), σύμφωνα με τα οποία το ποσοστό παραβατικότητας των επιχειρήσεων στις τουριστικές περιοχές ξεπερνά το 60%. Ταυτόχρονα, στη βάση των κατευθύνσεων που έχουν πάρει από το ΔΝΤ, οι κυβερνώντες εντείνουν το κυνήγι για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο με απειλές για κατασχέσεις και δικαστικά μέτρα.

Ανάκληση αυτοκινήτων

Την ανάκληση αυτοκινήτων των εταιριών «TOYOTA», «LEXUS» και «DAEWOO» - για προληπτικούς λόγους και αντικατάσταση εξαρτημάτων - ανακοίνωσε χτες η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (ΓΓΚ). Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΓΓΚ ανακαλούνται:

  • Τα «TOYOTA COROLLA VERSO», παραγωγής από 5 Γενάρη 2004 έως 2 Μάη 2006, επειδή είναι πιθανό με τη χρήση του χειροκίνητου συστήματος απενεργοποίησης του αερόσακου του συνοδηγού να απενεργοποιηθεί (τεθεί σε θέση OFF) ο προεντατήρας της ζώνης ασφαλείας του συνοδηγού αντί του αερόσακου. Η «Toyota Ελλάς» έχει ενημερώσει τους κατόχους του συγκεκριμένου μοντέλου να μην απενεργοποιούν τον αερόσακο του συνοδηγού και να μην τοποθετούν παιδικό κάθισμα στη θέση του συνοδηγού, μέχρι να γίνει η απαραίτητη αντικατάσταση της μονάδας ECU.
  • Τα «LEXUS RX300», παραγωγής 10 Φλεβάρη 2003 μέχρι 24 Μάη 2005 και «RX400h», παραγωγής 7 Μάρτη 2005 μέχρι 24 Μάη 2005 επειδή είναι πιθανό να παρουσιαστεί χαλάρωση στα κλιπ συγκράτησης της μοκέτας πατώματος του οδηγού.
  • Τα «DAEWOO NEXIA» και «ESPERO», κατασκευής από 1993 - 1997 με αριθμούς πλαισίου από 000001 - 793829 και 102171 - 990453 αντίστοιχα, ανακαλούνται για αντικατάσταση της εμπρόσθιας πόρπης της ζώνης ασφαλείας. Οι κάτοχοι των εν λόγω οχημάτων μπορούν να προσέρχονται στο δίκτυο των εξουσιοδοτημένων συνεργείων της «CHEVROLET» σε όλη την Ελλάδα, για δωρεάν αντικατάσταση της πόρπης.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ