ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 19 Ιούνη 2013
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
«ΔΑΣ» - ΑΡΧΑΙΟΦΥΛΑΚΕΣ
Κάλεσμα ταξικής ενότητας

Να αντεπιτεθούν και να διεκδικήσουν καλεί τους αρχαιοφύλακες η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» στην ΠΕΥΦΑ (Πανελλήνια Ενωση Υπαλλήλων Φύλαξης Αρχαιοτήτων) αποκαλύπτοντας το συμβιβασμένο χαρακτήρα της διοίκησης του σωματείου.

Στο έκτακτο Γενικό Συμβούλιο της ΠΕΥΦΑ (αρχές Ιουνίου) με αφορμή το διευρυμένο θερινό ωράριο λειτουργίας των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων, η ΔΑΣ ανέδειξε τις «τεράστιες ευθύνες της ΠΕΥΦΑ, η οποία κάνει πλάτες σε όλες τις κυβερνητικές επιλογές και επέτρεψε τη σταδιακή αποψίλωση του κλάδου μας». Ανέδειξε ότι το ωράριο 8 πμ - 8 μμ «είναι ανεφάρμοστο, λόγω της έλλειψης φυλακτικού προσωπικού και ότι σε καμία περίπτωση η καλοκαιρινή σεζόν δεν μπορεί να θεωρηθεί "περίπτωση έκτακτης ανάγκης" και να εφαρμοστεί το άρθρο 30 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα με τη συνδρομή υπαλλήλων άλλων κλάδων». Ζήτησε τη σύγκληση έκτακτης Γενικής Συνέλευσης, «προκειμένου μέσα από συλλογικές διαδικασίες να παρθούν άμεσα μέτρα για την οργάνωση της πάλης» και ως πρώτη μορφή πρότεινε «άμεση απεργιακή κινητοποίηση με κλείσιμο των χώρων το Σαββατοκύριακο με σκοπό την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού».

Η πλειοψηφία της ΠΕΥΦΑ «δέχεται χωρίς καμία συζήτηση την αλλαγή του ωραρίου. Καλεί τους αρχαιοφύλακες να εργαστούν με αυταπάρνηση για τα συμφέροντα των ιδιωτών (κρουαζιέρες, εκδηλώσεις, κ.λπ.). Δεν διεκδικεί την κάλυψη των κενών θέσεων (...). Αντιθέτως καταψήφισε την πρόταση της ΔΑΣ για κινητοποιήσεις γι' αυτό το τόσο καυτό και χρόνιο πρόβλημα. Λύνει το θέμα της υπερωριακής απασχόλησης μέσω της διεύρυνσης του ωραρίου. Ετσι, πλέον, δε θα λογίζονται υπερωριακές οι ώρες εργασίας μετά τις 3.30 μμ. Προτείνει την ανάθεση της διεκδίκησης των δεδουλευμένων υπερωριών μας σε διαπαραταξιακή επιτροπή, αντί να μπει μπροστά να διεκδικήσει (...) Αποφασίζει και δρα μακρυά και πέρα από τα συμφέροντα των εργαζομένων που εκπροσωπεί για τα νέα ωράρια (...) προφανώς για να διευκολύνει την εφαρμογή του μέτρου, χωρίς αντιρρήσεις και αντιδράσεις».

«Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ, σε προειδοποιούν για τα χειρότερα που θα έρθουν το επόμενο διάστημα: Απολύσεις - Ιδιωτικοποιήσεις. Και η αντίστασή σου πρέπει να είναι δυνατή, ενωμένη με τις άλλες φωνές στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα!!! Η ΕΡΤ είναι μόνον η αρχή...», καταλήγει η «ΔΑΣ».

Προσφυγιά, αγώνες και «Αντιγόνη»

«Κοινός λόγος»
«Κοινός λόγος»
«Η δύναμή μου κόβεται και δεν μπορώ να συλλοϊστώ τα όσα περάσαμε, πε πως είμαι και γω μες το χώμα άμα τα συλλοϊστώ... ». Περιστατικά, μεγάλα και μικρά, με κοινό εφόδιο το λόγο των κοινών ανθρώπων, όπως τα κατέγραψε αυτούσια από διηγήσεις απλών ανθρώπων η αξέχαστη κομμουνίστρια συγγραφέας και αγωνίστρια της ΕΑΜικής Αντίστασης Ελλη Παπαδημητρίου, δίνοντας τον τίτλο «Κοινός λόγος». Κύρια συνάρτηση το κοινό πάθος των ανθρώπων, που με το κεφάλι ψηλά, την αξιοπρέπεια στο μέτωπο, αξίωναν ειρήνη, ελευθερία.

Τo «Θέατρο του Νέου Κόσμου», είκοσι χρόνια από το θάνατο της Ελλης Παπαδημητρίου και δεκαέξι από την πρώτη παράσταση (1997), επανέρχεται στον «Κοινό Λόγο», παρουσιάζοντάς τον σήμερα και αύριο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών (Πειραιώς 260) και στη συνέχεια σε όλα τα μεγάλα φεστιβάλ και θέατρα της Ελλάδας. H παράσταση, με νέα ματιά, παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, σκηνικά - κοστούμια Αντώνη Δαγκλίδη, επιλογή και διδασκαλία τραγουδιών Κώστα Βόμβολου, κίνηση Αγγελικής Στελλάτου και φωτισμούς Σάκη Μπιρμπίλη. Παίζουν: Λυδία Κονιόρδου, Ελένη Κοκκίδου, Μαρία Κατσανδρή, Ελένη Ουζουνίδου, Τάνια Παλαιολόγου.

  • Από σήμερα μέχρι τις 30/6 (εκτός Δευτ.-Τρ.), και από 3-7/7 (10μμ) στο Μουσείο Μπενάκη, στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών, παρουσιάζεται η «Αντιγόνη» του Σοφοκλή. Μετάφραση Νίκος Παναγιωτόπουλος. Σκηνοθεσία Νατάσα Τριανταφύλλη. Πρωτότυπη μουσική Monika. Φωτισμοί Scott Bolman. Κοστούμια Ιωάννα Τσάμη. Σκηνικός χώρος Ιωάννα Τσάμη - Νατάσα Τριανταφύλλη. Παίζουν: Λένα Παπαληγούρα, Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Βίκυ Παπαδοπούλου, Χρήστος Σαπουντζής, Ορφέας Αυγουστίδης, Λυδία Φωτοπούλου. Η «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, βρίσκεται μονήρης και τραγική στο μεταίχμιο του παλιού με το νέο, στο κρίσιμο σημείο όπου η Ατη βυθίζει τον άνθρωπο στο πιο βαθύ σκοτάδι. Στην παράσταση, οι δράσεις των τραγικών προσώπων πραγματοποιούνται στο σκοτάδι και αποκαλύπτονται στο φως, σε χρόνο ενεστώτα και αμφιλεγόμενο.
Σκηνή από τα «Γυμνά χέρια»
Σκηνή από τα «Γυμνά χέρια»

Στο πλαίσιο του αφιερώματος στον Λευτέρη Βογιατζή, το Ελληνικό Φεστιβάλ παρουσιάζει, σήμερα (9μμ) στην Πειραιώς 260, Κτίριο Δ, κινηματογραφικό αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή, με την προβολή τριών σημαντικών ερμηνειών του στις ταινίες «Μελόδραμα» (1980) του Νίκου Παναγιωτόπουλου, «Ακροπόλ» (1995) του Παντελή Βούλγαρη και «Γυμνά χέρια» (2011) του Γιώργου Σκεύα (εξαιρετικό ντοκιμαντέρ για τον μαέστρο Δημήτρη Μητρόπουλο).

Ακόμη και στα «γενέθλια»...

Ούτε καν στα «γενέθλιά» του δεν θα έχει ελεύθερη είσοδο για όλους το νέο Μουσείο Ακρόπολης το οποίο αύριο θα είναι ανοιχτό από τις 8 το πρωί μέχρι τα μεσάνυχτα με μειωμένη είσοδο 3 ευρώ με αφορμή τη συμπλήρωση τεσσάρων χρόνων από τα εγκαίνιά του.

Εστω κι έτσι, αύριο οργανώνονται παρουσιάσεις στα ελληνικά (από τις 11 πμ), αγγλικά και γαλλικά για τους λίθους των τελευταίων 300 ετών, ενώ θα τοποθετηθούν στην Αίθουσα του Παρθενώνα τέσσερις ειδικές οθόνες, μία σε κάθε πλευρά της ζωφόρου, με τρισδιάστατες παραστάσεις των λίθων. Τα σχέδια και οι λιθογραφίες ξένων περιηγητών που προηγήθηκαν του βομβαρδισμού του Παρθενώνα το 1687 από τον Μοροζίνι βοηθούν στην κατανόηση των αναπαραστάσεων των λίθων της ζωφόρου, ενώ η επανασυγκόλληση σκόρπιων θραυσμάτων που βρέθηκαν οδηγούν σήμερα στην τρισδιάσταση αποκατάστασή τους με συνδυασμό πρωτοτύπων και εκμαγείων. Στις 9 μ.μ., η Φιλαρμονική Ορχήστρα Πνευστών του Δήμου Αθηναίων θα πλαισιώσει μουσικά την περιήγηση των επισκεπτών στον προαύλιο χώρο.

Τους πήραν «χαμπάρι»

Στα «μουλωχτά» και μέσα στην αναμπουμπούλα στην ΕΡΤ πήγε να περάσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού το ξήλωμα των αρχαιοτήτων του σταθμού «Βενιζέλος» του μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά «μαζεύτηκε» μόλις την πήραν χαμπάρι οι αρχαιολόγοι!

Συγκεκριμένα, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο θα συζητούσε (17/6) το θέμα «Εγκριση ή μη μελέτης απόσπασης αρχαιολογικών καταλοίπων που αποκαλύφθηκαν στο σταθμό "Βενιζέλου"». Ωστόσο, η τοπική επιτροπή Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων κάλεσε άμεσα σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το ΚΑΣ, στην έδρα του ΥΠΠΟ (οδός Μπουμπουλίνας), υπογραμμίζοντας ότι «ο πολιτισμός δεν είναι εργολαβία».

Ετσι το ΥΠΠΟ τα «μάζεψε» και ανέβαλε τη συζήτηση του θέματος για τις 2 Ιουλίου.

ΤΟ ΣΥΜΦΩΝΙΚΟ - ΧΟΡΩΔΙΑΚΟ έργο «Ωδή στους Ελληνες», σε μουσική του Γάλλου συνθέτη Ζorzes και ποίηση του Γιώργου Ψαθά, παρουσιάζουν σήμερα (9.30μμ) στην πλατεία Συντάγματος, ο Δήμος Αθήνας και η Unesco, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Γιορτής της Μουσικής. Διεύθυνση Σταύρου Μπερή. Συμμετέχει η χορωδία του δήμου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ