ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 23 Οχτώβρη 2010
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
Εκβιάζει τους καθηγητές το υπουργείο Παιδείας

Το υπουργείο «θυμήθηκε» να στείλει έγγραφο για την υποχρεωτικότητα της επιμόρφωσης δύο μέρες μετά την απόφαση των εκπαιδευτικών για αποχή

Με έγγραφο - εκβιασμό απάντησε η κυβέρνηση στην αποχή που αποφάσισαν οι εκπαιδευτικοί από την πρώτη φάση της επιμόρφωσης μέχρι να καταβληθούν τα δεδουλευμένα που τους χρωστούνται από διάφορες εργασίες από το 2006... Το έγγραφο υπογράφει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Β. Κουλαϊδής, και «καλεί» τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης «να ενημερώσουν όλους τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς ότι οφείλουν να παρακολουθήσουν όλοι ανεξαιρέτως το Πρόγραμμα της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης». Μάλιστα, σημειώνεται ότι «η παρακολούθησή του είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή τους» κ.ά.

Παρόλο που το έγγραφο φαίνεται να είναι «τυπικό» (ξεκινά με τη φράση «ως γνωστόν, κάθε σχολικό έτος πραγματοποιούνται προγράμματα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης»...), είναι φανερό πως το υπουργείο επέλεξε το χρονική στιγμή που θα στείλει την ενημέρωση. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ πήρε την απόφαση στις 19 Οκτώβρη και στις 21 Οκτώβρη το υπουργείο «θυμήθηκε» να ενημερώσει για τις υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών στην επιμόρφωση. Βέβαια, «ξέχασε» τις δικές του υποχρεώσεις για τα δεδουλευμένα (ή αλλιώς την απλήρωτη εργασία) που χρωστάει στους εκπαιδευτικούς (απλήρωτες υπερωρίες, απλήρωτοι επιμορφωτές, οδοιπορικά, ΠΔΣ, βαθμολογικά κ.ά.)!

Υπενθυμίζουμε ότι η απόφαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ ήρθε μετά από πρόταση του ΠΑΜΕ, το οποίο καλεί τους εκπαιδευτικούς (επιμορφωτές και επιμορφούμενους) να δώσουν τη μάχη της αποχής, σημειώνοντας: «Ούτε ένας στην αίθουσα της επιμόρφωσης! Ολοι έξω από τα κέντρα επιμόρφωσης για την ενημέρωση των επιμορφούμενων συναδέλφων με ομιλίες και ενημερωτικό υλικό»!

Καταγραφή της αποδεδειγμένης δυσαρέσκειας των εκπαιδευτικών

Μια επιφανειακή έρευνα του Κοινωνικού Πολύκεντρου της ΑΔΕΔΥ παρουσιάστηκε χτες

Η έντονη δυσαρέσκεια των εκπαιδευτικών για τις συνθήκες άσκησης του έργου τους αποτυπώθηκε σε έρευνα που παρουσιάστηκε, χτες, σε εκδήλωση του Κοινωνικού Πολύκεντρου της ΑΔΕΔΥ. Η έρευνα έγινε την περσινή σχολική χρονιά και δεν αποτυπώνει τις συνέπειες των αυξημένων προβλημάτων που έχουν προκύψει απ' τα μέτρα της κυβέρνησης, που έχουν επιπτώσεις και στο σχολείο. Επίσης, δε λαμβάνει υπόψη τις δραματικές συνέπειες που θα φέρει στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών το νέο σύστημα πρόσληψης που έχει νομοθετήσει η κυβέρνηση, αλλά και ο «Καλλικράτης».

Στην έρευνα απάντησαν 1.632 εκπαιδευτικοί και προκύπτουν τα παρακάτω στοιχεία:

Η μεγάλη πλειοψηφία (82%) δηλώνει ότι οι οικονομικές απολαβές δεν είναι αντίστοιχες με τις απαιτήσεις του εκπαιδευτικού έργου και το 85% δεν είναι ικανοποιημένο. Το 27% στην πρωτοβάθμια και το 32% στη δευτεροβάθμια έχει μέχρι 1.500 ευρώ μηνιαίο οικογενειακό εισόδημα, ενώ το 55% δηλώνει πως ανήκει στην κατηγορία από 1.500 έως 3.000 ευρώ.

Απ' την έρευνα φαίνεται ότι δάσκαλοι και καθηγητές καταδικάζουν τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις, αφού - εκτός των άλλων - θεωρούν (με ποσοστά κοντά στο 90%) ότι επηρεάζουν το εκπαιδευτικό έργο. Μάλιστα, όπως φαίνεται και απ' τα στοιχεία, οι νέοι καθηγητές (μέχρι 10 χρόνια προϋπηρεσία) περιμένουν μέχρι 7,5 χρόνια για το διορισμό τους. Οι καθηγητές με πάνω από 10 χρόνια προϋπηρεσία περίμεναν 4,5.

Το 76% των εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δηλώνουν δυσαρεστημένοι από τις προπτυχιακές τους σπουδές αναφορικά με την εφαρμογή στην τάξη, 70% αναφορικά με την ψυχοπαιδαγωγική εκπαίδευση και 28% για το γνωστικό αντικείμενο. Τα αντίστοιχα ποσοστά στην πρωτοβάθμια είναι 58%, 42% και 44%. Συντριπτικά είναι τα ποσοστά δυσαρέσκειας για το συνταξιοδοτικό (κοντά στο 80%), το επίπεδο δαπανών της χώρας για την Παιδεία (πάνω από 90%), ενώ οι μισοί περίπου δεν είναι ικανοποιημένοι απ' την κτιριακή υποδομή.

Το σχολείο ως θύμα και θύτης του κεφαλαίου

Στη συζήτηση που έγινε στη διάρκεια της παρουσίασης φάνηκαν οι δύο διαφορετικοί τρόποι αντιμετώπισης του ζητήματος στις γραμμές του συνδικαλιστικού κινήματος. Οι πρόεδροι της ΑΔΕΔΥ, της ΟΛΜΕ, της ΔΟΕ μίλησαν, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, για τη διαχείριση του προβλήματος, «ξεχνώντας» τις τεράστιες ευθύνες τους για τη σημερινή κατάσταση. Σε πλήρως αντίθετη κατεύθυνση ο Δ. Αγκαβανάκης, στέλεχος του ΠΑΜΕ, τόνισε ότι πρέπει να αναδειχθούν οι αιτίες των προβλημάτων. Υπογράμμισε πως το σχολείο είναι θύμα και θύτης στα χέρια της εξουσίας του κεφαλαίου. Είναι θύμα γιατί μειώνονται οι δαπάνες για την Παιδεία, γίνεται επίθεση στα εργασιακά των εκπαιδευτικών κ.α., και απ' την άλλη είναι θύτης γιατί λειτουργεί και σύμφωνα με τις επιδιώξεις του κεφαλαίου για παραγωγή φθηνού και ευέλικτου εργατικού δυναμικού. Σημείωσε ότι το ΠΑΜΕ παλεύει για τα μικρά και μεγάλα προβλήματα στο σχολείο και στην εκπαίδευση, αλλά, παράλληλα, αποκαλύπτει και το ρόλο του σχολείου στο πολιτικοοικονομικό σύστημα που ζούμε.

ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ
Ημερολόγιο του ΕΑΜικού Αγώνα

Αφιερωμένο στα 70χρονα του ΕΑΜ το ημερολόγιο του 2011, της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ

Α', Β', Γ', Δ' ΚΑΙ Ε' ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Οχι στην εισαγγελική παρέμβαση για τις καταλήψεις

Την επέμβαση της Εισαγγελίας, της Αστυνομίας, των «πρόθυμων» διευθυντών και όλων των μηχανισμών που κινητοποιεί η κυβέρνηση για την καταστολή των μαθητικών κινητοποιήσεων καταγγέλλουν οι πέντε ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης. Χτες εκπρόσωποι των Α', Β', Γ', Δ' και Ε' ΕΛΜΕ πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στην Εισαγγελία Θεσσαλονίκης που τις προηγούμενες μέρες έδωσε εντολή σε διευθυντές και αστυνομία να παρέμβουν για να σταματήσουν οι κινητοποιήσεις των μαθητών.

Στην καταγγελία τους, την οποία επέδωσαν και στην Εισαγγελία οι πέντε ΕΛΜΕ, αναφέρουν μεταξύ άλλων πως οι μαθητές βρίσκονται αντιμέτωποι με τα άλυτα και χρονίζοντα προβλήματα της εκπαιδευτικής πραγματικότητας όπως το οξύτατο πρόβλημα της σχολικής στέγης, τις ελλείψεις προσωπικού, βιβλίων, αιθουσών διδασκαλίας, πόρων κλπ. Αντιδρούν στις απαράδεκτες και ταξικές συνθήκες μόρφωσης και εκπαίδευσής τους.

Οι ΕΛΜΕ ξεκάθαρα εκφράζουν την αντίθεσή τους «στην προσπάθεια της Εισαγγελίας να αναθέσει στους εκπαιδευτικούς καθήκοντα αστυνόμευσης των μαθητών τους, πράγμα που, εκτός των άλλων, αναιρεί τον παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό τους ρόλο.

Καταδικάζουμε απερίφραστα τους βανδαλισμούς εις βάρος σχολείων.

Καλούμε τους μαθητές να περιφρουρήσουν τον αγώνα τους από όσους τον δυσφημούν και τον προβοκάρουν, καταστρέφοντας τη δημόσια περιουσία των σχολείων.

Καταδικάζουμε την "προθυμία" του τέως διευθυντή του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης να αναφέρει στην αστυνομία ονόματα μαθητών που με δίκαια αιτήματα πραγματοποίησαν κατάληψη.

Ζητούμε να καταργηθεί η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου του 1999 που επιτρέπει στις εισαγγελικές αρχές να ασκούν αυτεπαγγέλτως ποινική δίωξη σε περιπτώσεις μαθητικών καταλήψεων. Καταδικάζουμε απερίφραστα οποιαδήποτε αστυνομική παρέμβαση στο χώρο του σχολείου. Είναι ανεπίτρεπτο να σύρονται στα αστυνομικά τμήματα και στα δικαστήρια ανήλικοι μαθητές και μαθήτριες καθώς και οι γονείς - κηδεμόνες τους.

Ζητούμε από την εισαγγελική αρχή να απέχει από κάθε παρέμβαση σε σχολικούς χώρους», αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί.

ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΕ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ - ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ
Πρωτιά κατέκτησαν οι ταξικές δυνάμεις στη Νέα Ιωνία

Την πρωτιά κατέκτησαν οι ταξικές δυνάμεις στις αρχαιρεσίες του Συλλόγου Δασκάλων - Νηπιαγωγών Νέας Ιωνίας, που ολοκληρώθηκαν προχτές. Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ, δηλαδή το ψηφοδέλτιο που στηρίζει το ΠΑΜΕ στους εκπαιδευτικούς, συγκέντρωσε 204 ψήφους και ποσοστό 33,06%, αυξάνοντας τη δύναμή του από 196 ψήφους και 28,08% που είχε πέρσι.

Αναλυτικά, στο σύλλογο ψήφισαν 705 εκπαιδευτικοί και τα έγκυρα ψηφοδέλτια ήταν 617 (89 ήταν λευκά και άκυρα). Στις προηγούμενες εκλογές είχαν ψηφίσει 743 και τα έγκυρα ήταν 703.

Η ΠΑΣΚ ήρθε δεύτερη με 185 ψήφους και 29,98% ποσοστό (από 265 ψήφους και 37,82% πέρσι), η ΔΑΚΕ πήρε 116 ψήφους και 18,8% ποσοστό (από 145 ψήφους και 20,34% πέρσι), η Αυτόνομη Παρέμβαση πήρε 50 ψήφους και 8,1% ποσοστό (από 39 ψήφους και 4,1% πέρσι) και οι Παρεμβάσεις πήραν 62 ψήφους και 10,04% ποσοστό (από 69 ψήφους και 9,5% πέρσι).

Είναι φανερό ότι οι δυνάμεις του κυβερνητικού - εργοδοτικού συνδικαλισμού, η ΠΑΣΚ και η ΔΑΚΕ μειώθηκαν και σε ψήφους και σε ποσοστά. «Το αποτέλεσμα σ' αυτό το σύλλογο δείχνει ότι ο εργοδοτικός - κυβερνητικός συνδικαλισμός στους εκπαιδευτικούς, ιδιαίτερα σε συνθήκες κρίσης, χάνει δυνάμεις. Τώρα χρειάζεται οι εκπαιδευτικοί να τους γυρίσουν συνολικά την πλάτη, να τους εγκαταλείψουν, για να οργανωθεί ένα νικηφόρο κίνημα από τα κάτω με γραμμή ρήξης για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής», σημειώνουν οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ