ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 28 Φλεβάρη 1996
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ
Ολοταχώς προς την ιδιωτικοποίηση

Η Κυβερνητική Επιτροπή ξανάστρωσε χτες το τραπέζι στο "μεγάλο φαγοπότι"

Την επιτάχυνση της διαδικασίας για την ιδιωτικοποίηση των οδικών αξόνων, αλλά και την προώθηση των υπόλοιπων αποικιοκρατικού τύπου συμβάσεων για τα μεγάλα έργα, αποφάσισε χτες κατά την τρίωρη συνεδρίασή της η Κυβερνητική Επιτροπή, με στόχο να μπουκώσει τα στόματα των "διαπλεκομένων συμφερόντων".Οπως έγινε γνωστό μετά το τέλος της συνεδρίασης, αποφασίστηκε η δημιουργία μιας διυπουργικής ομάδας, η οποία θα αποτελείται από υπουργούς και παράγοντες των οικονομικών υπουργείων και του ΥΠΕΧΩΔΕ, που θα αναλάβει την εξεύρεση πρόσθετων πόρων από τους ιδιώτες, προκειμένου να κατασκευαστούν τα μεγάλα έργα για τα οποία δεν επαρκεί η χρηματοδότηση που υπάρχει. Οπως έγραψε επανειλημμένα ο "Ρ", τα έργα αυτά είναι κυρίως οι οδικοί άξονες (Εγνατία και Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι ή ΠΑΘΕ), για τα οποία λείπουν οι χρηματοδοτήσεις για τουλάχιστον 235 χιλιόμετρα. Η κυβέρνηση προσπαθεί να "πείσει" τους ιδιώτες να συμμετάσχουν στο κόστος των έργων και είναι αποφασισμένη να τους προσφέρει "γην και ύδωρ", δηλαδή, μεταξύ των άλλων, να τους προικοδοτήσει με την εκμετάλλευση όλων συνολικά των σταθμών διοδίων για αρκετές δεκαετίες! Αυτό θα έχει σαν συνέπεια την τρομαχτική αύξηση της τιμής των διοδίων (πολλοί μιλούν ήδη για τριπλασιασμό), ενώ δεν αποκλείεται ακόμη και η επιβολή πρόσθετης φορολογίας.

Επίσης, η Επιτροπή Μεγάλων Εργων εξουσιοδοτήθηκε να εξετάσει τα προβλήματα που υπάρχουν στα υπόλοιπα έργα, που δεν έχουν χαρακτηριστεί "μεγάλα", με στόχο προφανώς τη διατήρηση των ισορροπιών και την εξασφάλιση των "νώτων" της από τα συμφέροντα που δεν είναι δυνατόν να πάρουν μέρος στο "μεγάλο φαγοπότι".

Από την άλλη, αποφασίστηκε - και για λόγους... ανύψωσης (;) του ηθικού της κυβέρνησης - η άμεση προώθηση των υπολοίπων αποικιοκρατικού τύπου συμβάσεων. Συγκεκριμένα:

  • Η προώθηση - ίσως και σήμερα - στη Βουλή της σύμβασης για τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου.
  • Η υπογραφή το πρώτο δεκαήμερο του Μάρτη της σύμβασης για την κατασκευή της λεωφόρου Σταυρού - Σπάτων - Ελευσίνας.
  • Η υπογραφή μέσα στο Μάρτη της σύμβασης για το μετρό Θεσσαλονίκης.

Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι η κατασκευή των έργων αυτών θα οδηγήσει στην... ανάπτυξη της χώρας, είναι όμως γεγονός ότι καλύπτουν μόνο τις ανάγκες των εγχώριων και κοινοτικών μεγαλοκατασκευαστών. Μάλιστα, μόνο επειδή μεγάλο μέρος των επενδύσεων θα προέλθει από εξωτερικό δανεισμό, με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου (για τα τρία προαναφερθέντα έργα συν αυτό των Σπάτων ο δανεισμός θα προσεγγίσει το 1 τρισ. δρχ.), αναμένεται να υποθηκευτεί το μέλλον της χώρας για αρκετές δεκαετίες. Πάντως, μέχρι τώρα η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων δεν έχει εγκρίνει τη χρηματοδότηση για κανένα από τα έργα αυτά. Ακόμη και για τα Σπάτα η απόφαση της τράπεζας αναμένεται να ληφθεί στις 26 του Μάρτη. Για το λόγο αυτό και εξαιτίας της σκανδαλώδους σύμβασης που υπέγραψε η κυβέρνηση, δεν αποκλείεται για τις καθυστερήσεις να πληρώνει το δημόσιο στη "Χόχτιφ" ποινικές ρήτρες που φτάνουν τα 12,5 δισ. το μήνα!..

Σταμάτησε η υδροδότηση της Αθήνας από τον Ασωπό

Η ΕΥΔΑΠ παραδέχεται ότι τα νερά του ποταμού είναι μολυσμένα

Η ΕΥΔΑΠ θα επαναλάβει την υδροδότηση της Αθήνας από τα νερά του Ασωπού Ποταμού, μόνο αν διαπιστωθεί από τους ελέγχους ότι αυτό ικανοποιεί πλήρως τις αναγκαίες προδιαγραφές.

Αυτό διαβεβαιώνει η Επιχείρηση, καθησυχάζοντας τους Αθηναίους μετά από τα δημοσιεύματα που είδαν το "φως" - μεταξύ των οποίων και του "Ρ" - τα οποία επισήμαιναν ότι τα νερά του Ασωπού είναι μολυσμένα.

Οπως αναφέρει σε χτεσινή ανακοίνωσή της η ΕΥΔΑΠ, επί πολλά χρόνια τώρα χρησιμοποιεί κατά τους χειμερινούς μήνες τα νερά του Ασωπού, χωρίς ποτέ μέχρι σήμερα να έχει διαπιστωθεί πρόβλημα στην ποιότητά τους.

Στο τέλος του περασμένου μήνα όμως - προσθέτει η ΕΥΔΑΠ - από τους τακτικούς δειγματοληπτικούς ελέγχους, που πραγματοποιεί η αρμόδια Υπηρεσία Ελέγχου Ποιότητας Υδατος, διαπιστώθηκαν αυξημένες συγκεντρώσεις ορισμένων ουσιών (νιτρώδη, αμμωνία) και αμέσως διακόπηκε η υδροληψία, ενώ έγιναν εκτεταμένες έρευνες για να βρεθεί η πηγή της ρύπανσης. Από τις έρευνες - αναφέρει τέλος η ΕΥΔΑΠ - προέκυψε ότι η ρύπανση προέρχεται από λύματα των παραρεμάτιων περιοχών και έγιναν οι αναγκαίες παρεμβάσεις στους αρμοδίους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ενώ σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο ΥΠΕΧΩΔΕ αποφασίστηκε η λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του γενικότερου προβλήματος της περιβαλλοντικής προστασίας της ευρύτερης λεκάνης του Ασωπού.

Διακοπή νερού

Διακοπή νερού θα σημειωθεί σήμερα από τις 9 το πρωί μέχρι τις 5 το απόγευμα στα υψηλά σημεία των περιοχών Ανω Γλυφάδας (Αιξωνή) και Πανοράματος Βούλας.Οπως ανακοίνωσε η ΕΥΔΑΠ, η διακοπή νερού ή η πτώση πίεσης θα σημειωθεί λόγω απαραίτητων τεχνικών εργασιών για τη βελτίωση του δικτύου.

Ασφαλτόστρωση στον Πειραιά

Συνεχίζονται από χτες το βράδυ τα έργα αντικατάστασης του παλιού τάπητα και ασφαλτόστρωσης στις οδούς Ποσειδώνος και Καλλιμασιώτη, δηλαδή, στο παραλιακό τμήμα του λιμανιού του Πειραιά από τον Αγιο Σπυρίδωνα μέχρι το σταθμό του ΗΣΑΠ.

Οπως πληροφορεί το ΥΠΕΧΩΔΕ, οι εργασίες θα είναι νυχτερινές - θα αρχίζουν από τις 9 μ.μ. και θα τελειώνουν τις 6 π.μ. - και θα διαρκέσουν για 20 μέρες. Ωστόσο, παρακαλεί τους οδηγούς να είναι προσεκτικοί και να ακολουθούν τα σήματα και τις υποδείξεις της Τροχαίας.

26 νεκροί το τριήμερο

Με αίμα βάφτηκε, για άλλη μια φορά, η άσφαλτος. Κατά τη διάρκεια του γιορτινούτριήμερου, 26 άνθρωποι σκοτώθηκαν και 223 τραυματίστηκαν σε 152 τροχαία σε ολόκληρη τη χώρα. Στο μεταξύ, ολοκληρώθηκε η επιστροφή των εκδρομέων. Μέχρι αργά το βράδυ της Καθαράς Δευτέρας, 50.000 οχήματα είχαν επιστρέψει από τα διόδια Αφιδνών και 48.000 περίπου από τα διόδια της Κορίνθου.

Το σοβαρότερο από τα δυστυχήματα έγινε προχτές στο 3ο χιλιόμετρο του εθνικού δρόμου Ηρακλείου - Ρεθύμνου σε πλαγιομετωπική σύγκρουση δύο ΙΧ. Σκοτώθηκαν ο Νικ. Σταυρουλάκης, 50 χρόνων, η σύζυγός του Νίκη, όπως και οι Ευστρ. Λεβεντάκης, 41 χρόνων, η σύζυγός του Πελαγία, 35 χρόνων και ο γιος τους Δημήτρης, 14 χρόνων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ