Τετάρτη 28 Φλεβάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ
Ολοταχώς προς την ιδιωτικοποίηση

Η Κυβερνητική Επιτροπή ξανάστρωσε χτες το τραπέζι στο "μεγάλο φαγοπότι"

Την επιτάχυνση της διαδικασίας για την ιδιωτικοποίηση των οδικών αξόνων, αλλά και την προώθηση των υπόλοιπων αποικιοκρατικού τύπου συμβάσεων για τα μεγάλα έργα, αποφάσισε χτες κατά την τρίωρη συνεδρίασή της η Κυβερνητική Επιτροπή, με στόχο να μπουκώσει τα στόματα των "διαπλεκομένων συμφερόντων".Οπως έγινε γνωστό μετά το τέλος της συνεδρίασης, αποφασίστηκε η δημιουργία μιας διυπουργικής ομάδας, η οποία θα αποτελείται από υπουργούς και παράγοντες των οικονομικών υπουργείων και του ΥΠΕΧΩΔΕ, που θα αναλάβει την εξεύρεση πρόσθετων πόρων από τους ιδιώτες, προκειμένου να κατασκευαστούν τα μεγάλα έργα για τα οποία δεν επαρκεί η χρηματοδότηση που υπάρχει. Οπως έγραψε επανειλημμένα ο "Ρ", τα έργα αυτά είναι κυρίως οι οδικοί άξονες (Εγνατία και Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι ή ΠΑΘΕ), για τα οποία λείπουν οι χρηματοδοτήσεις για τουλάχιστον 235 χιλιόμετρα. Η κυβέρνηση προσπαθεί να "πείσει" τους ιδιώτες να συμμετάσχουν στο κόστος των έργων και είναι αποφασισμένη να τους προσφέρει "γην και ύδωρ", δηλαδή, μεταξύ των άλλων, να τους προικοδοτήσει με την εκμετάλλευση όλων συνολικά των σταθμών διοδίων για αρκετές δεκαετίες! Αυτό θα έχει σαν συνέπεια την τρομαχτική αύξηση της τιμής των διοδίων (πολλοί μιλούν ήδη για τριπλασιασμό), ενώ δεν αποκλείεται ακόμη και η επιβολή πρόσθετης φορολογίας.

Επίσης, η Επιτροπή Μεγάλων Εργων εξουσιοδοτήθηκε να εξετάσει τα προβλήματα που υπάρχουν στα υπόλοιπα έργα, που δεν έχουν χαρακτηριστεί "μεγάλα", με στόχο προφανώς τη διατήρηση των ισορροπιών και την εξασφάλιση των "νώτων" της από τα συμφέροντα που δεν είναι δυνατόν να πάρουν μέρος στο "μεγάλο φαγοπότι".

Από την άλλη, αποφασίστηκε - και για λόγους... ανύψωσης (;) του ηθικού της κυβέρνησης - η άμεση προώθηση των υπολοίπων αποικιοκρατικού τύπου συμβάσεων. Συγκεκριμένα:

  • Η προώθηση - ίσως και σήμερα - στη Βουλή της σύμβασης για τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου.
  • Η υπογραφή το πρώτο δεκαήμερο του Μάρτη της σύμβασης για την κατασκευή της λεωφόρου Σταυρού - Σπάτων - Ελευσίνας.
  • Η υπογραφή μέσα στο Μάρτη της σύμβασης για το μετρό Θεσσαλονίκης.

Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι η κατασκευή των έργων αυτών θα οδηγήσει στην... ανάπτυξη της χώρας, είναι όμως γεγονός ότι καλύπτουν μόνο τις ανάγκες των εγχώριων και κοινοτικών μεγαλοκατασκευαστών. Μάλιστα, μόνο επειδή μεγάλο μέρος των επενδύσεων θα προέλθει από εξωτερικό δανεισμό, με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου (για τα τρία προαναφερθέντα έργα συν αυτό των Σπάτων ο δανεισμός θα προσεγγίσει το 1 τρισ. δρχ.), αναμένεται να υποθηκευτεί το μέλλον της χώρας για αρκετές δεκαετίες. Πάντως, μέχρι τώρα η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων δεν έχει εγκρίνει τη χρηματοδότηση για κανένα από τα έργα αυτά. Ακόμη και για τα Σπάτα η απόφαση της τράπεζας αναμένεται να ληφθεί στις 26 του Μάρτη. Για το λόγο αυτό και εξαιτίας της σκανδαλώδους σύμβασης που υπέγραψε η κυβέρνηση, δεν αποκλείεται για τις καθυστερήσεις να πληρώνει το δημόσιο στη "Χόχτιφ" ποινικές ρήτρες που φτάνουν τα 12,5 δισ. το μήνα!..


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ