ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 24 Μάρτη 2006
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΟΔΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
«Τραπεζόδρομος» αντί πεζόδρομος

Η πεζοδρομημένη Αποστόλου Παύλου με τα παλιότερα εγκεκριμένα τραπεζοκαθίσματα και από τις δύο πλευρές της

Eurokinissi

Η πεζοδρομημένη Αποστόλου Παύλου με τα παλιότερα εγκεκριμένα τραπεζοκαθίσματα και από τις δύο πλευρές της
Προς «άλωση» από τα τραπεζοκαθίσματα καταστημάτων «υγειονομικού ενδιαφέροντος» οδεύει και ο πεζόδρομος της Απ. Παύλου, περιφερειακά της Ακρόπολης, που υποτίθεται ότι προορίζεται μόνο για «περίπατο».

Με αφορμή τη συζήτηση για την αλλαγή χρήσης των ορόφων του κτιρίου επί της Απ. Παύλου 27 στο Θησείο και τη μετατροπή του σε επιχείρηση, όπως οι προαναφερόμενες με τραπεζοκαθίσματα στον πεζόδρομο, στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο ξεδιπλώθηκε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση για ένα διαχρονικό θέμα: Τι νοείται ως «προστασία» και «ανάδειξη» ενός αρχαιολογικού χώρου και του περιβάλλοντός του, ιδιαίτερα όταν αυτός ο χώρος είναι η Ακρόπολη.

Κατά τον καθηγητή, Μ. Κορρέ, η έννοια της άμεσης ή έμμεσης (οπτικής) βλάβης των αρχαιοτήτων από σύγχρονες δραστηριότητες πρέπει να εκλαμβάνεται πέραν του στενού πλαισίου της. Δηλαδή, μπορεί ένα τέτοιο κατάστημα να μην επιφέρει άμεση βλάβη στο μνημείο, αλλά ανοίγει «δρόμους» και ορέξεις για ανάπτυξη ανάλογων δραστηριοτήτων, που συνολικά θα επιφέρουν έμμεση βλάβη, αλλοιώνοντας το περιβάλλον του μνημείου.

Ο ίδιος έφερε το αρνητικό παράδειγμα της οδού Ηρακλειδών, που έχει κατακλυστεί από τέτοιες δραστηριότητες με τον γνωστό τρόπο: Αδεια για «παραδοσιακά καφενεία» και «ξεφύτρωμα», ουσιαστικά, νέων «πόλων» μαζικής εμπορικής διασκέδασης. Πρόσθεσε ότι αυτό το «μοντέλο» ακολουθείται και στην Απ. Παύλου, αφού δεν τηρούν οι ιδιώτες τους όρους που θέτουν οι αρμόδιες υπηρεσίες, γι' αυτό και στην Απ. Παύλου δεν πρέπει να υπάρχουν καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και τραπεζοκαθίσματα. Η αντίθετη άποψη ήταν ότι με αυτή την απαγόρευση θα «αποτραπεί», ουσιαστικά, η επισκεψιμότητα της περιοχής!!!

Το θέμα αρχικά έλαβε οριακή αρνητική γνωμοδότηση (7 έναντι 6), αλλά ο πρόεδρος του ΚΑΣ και γενικός γραμματέας του ΥΠΠΟ, Χρ. Ζαχόπουλος, κάνοντας (για άλλη μια φορά) χρήση της «διπλής» ψήφου του, «πέρασε» την έγκριση του αιτήματος! «Αιτιολόγησε» μάλιστα την ψήφο του λέγοντας ότι «συμμερίζεται» τις αρνητικές απόψεις, αλλά... ψηφίζει υπέρ επειδή έχουν δοθεί ανάλογες άδειες σε άλλους!

Μπλουζ και ενέργεια...

Μια από τις σημαντικότερες προσωπικότητες του μπλουζ, ο Louisiana Red εμφανίζεται σήμερα και αύριο (11μ.μ.), «στον Αέρα» Πετρούπολης, συντροφιά με τους δικούς μας «Blues Wire». Περιοδεύοντας ασταμάτητα σ' όλο τον κόσμο -έρχεται στην Ελλάδα κάθε χρόνο από το 1987 - ο L.Red ανήκει στους καλλιτέχνες που τραγουδούν τα δικά τους βιώματα. Παίζει με δεκάδες μπάντες και μουσικούς, ενώ έκανε και άλμπουμ με τον Στέλιο Βαμβακάρη και ένα με τον Ζορζ Πιλαλί.

Η μουσική του δραστηριότητα αρχίζει στις αρχές της δεκαετίας του '40, όταν πιτσιρικάς παίζει φυσαρμόνικα και κιθάρα στους δρόμους. Το 1948 γνωρίζει τον Muddy Waters, ο οποίος γοητεύεται από τον πεισματάρη δωδεκάχρονο ορφανό και του μαθαίνει όλα όσα ξέρει, περιθάλποντάς τον σαν πνευματικό του παιδί. Σήμερα, ο Louisiana Red είναι ο μοναδικός μουσικός, στα δεδομένα του μπλουζ, που παίζει σλάιντ κιθάρα, όπως και ο Muddy. Καταλυτικές υπήρξαν και οι συνεργασίες του με τους John Lee Hooker και Jimmy Red. Στη δεκαετία του '50 αρχίζει να ηχογραφεί με το ψευδώνυμο Crying Red ή Playboy Fyller. Στη συνέχεια υιοθετεί τον Louisiana Red, είτε λόγω της ινδιάνικης καταγωγής του, είτε εξαιτίας της σοσιαλιστικής του ιδεολογίας και δράσης. Στο ενεργητικό του περιλαμβάνονται φεστιβάλ και περιοδείες με τους Albert King, Johnny Winter, Rory Gallagher, Eric Burdon, με τον οποίο συμπρωταγωνιστεί στην ταινία «Comeback». Εχει τιμηθεί με το βραβείο W.C. Handy σαν ο καλύτερος παραδοσιακός μπλουζίστας.

Εκθεσιακές περιπλανήσεις

Εργο του Μ. Χριστακόπουλου
Εργο του Μ. Χριστακόπουλου
Παράλληλα με την έκθεση «Ανθρωπογεωγραφία ΙΙΙ», στο Μουσείο Φρυσίρα φιλοξενείται ατομική έκθεση ζωγραφικής του Τάσου Μισούρα. Περιλαμβάνει δημιουργίες των τελευταίων δέκα χρόνων. Οπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στη Σορβόννη, Φιλίπ Νταζέν, στο δίγλωσσο κατάλογο της έκθεσης: «O Μισούρας προκαλεί το βλέμμα του θεατή και υποδηλώνει πως η ζωγραφική του δεν είναι ούτε απεικόνιση της πραγματικότητας ούτε ονειρική οπτασία, αλλά ένας οπτικός και νοητικός μηχανισμός που κατασκευάζει εικόνες όχι για να γοητεύει ή να αιχμαλωτίζει, αλλά για να αναστατώνει». Η έκθεση, σε επιμέλεια Μάρθας Χαλικιά, θα διαρκέσει έως τις 28/5.

Το «Νοσοκομείο» του Γιώργου Χατζημιχάλη (ελληνική συμμετοχή στην 51η Μπιενάλε Βενετίας) και το έργο των Νίκου Αλεξίου και Λίζης Καλλιγά, με γενικό τίτλο «Διαφάνεια του Σύμπαντος - Μαγεία της Μεσογείου» (ελληνική συμμετοχή στην 23η Μπιενάλε Αλεξάνδρειας), παρουσιάζονται (έως 30/4) στο Νέο Μουσείο Μπενάκη (Πειραιώς 138). Σημειώνουμε ότι την ελληνική συμμετοχή στην Μπιενάλε Βενετίας είχε επιμεληθεί ως επίτροπος η Κατερίνα Κοσκινά, ενώ την ελληνική συμμετοχή στην 23η Μπιενάλε της Αλεξάνδρειας η Χριστίνα Πετρηνού.

Τα ανθρωπάκια του ΛοΓο βάλανε τα ανοιξιάτικά τους και κατεβήκανε στου Ψυρρή! Από τις 27/3 και για δύο εβδομάδες παρουσιάζονται στο «Κουζίνα-Σινέ Ψυρρή» (Σαρρή 40, 210 3215534, 210 3247234).

Εκθεση ζωγραφικής του Δημοσθένη Χόζου, με τίτλο «Ενδον», παρουσιάζεται στην γκαλερί «Τρίγωνο» (Δροσίνη και Κυριακού 16, Κηφισιά).

Εγκαινιάζεται στις 6/4 (8μμ) στην γκαλερί «Χριστίνα Καρελλά» (Αλεξ. Παπαναστασίου 3, Ν. Ψυχικό) έκθεση ζωγραφικής του Μαρίνου Χριστακόπουλου. Πρόκειται για πρόσφατα έργα, μεικτής τεχνικής σε χαρτί και λάδι.

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου

«Κάθε μέρα θα έπρεπε να θεωρείται Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου, καθώς τους τελευταίους 20 αιώνες, η φλόγα του θεάτρου καίει πάντα σταθερή σε κάποια γωνιά του κόσμου».

Με αυτή τη φράση ο Μεξικανός θεατρικός συγγραφέας Βίκτορ Ούγκο Ρας Μπάντα ξεκινά το φετινό μήνυμά του για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου, το οποίο θα διαβαστεί από όλα τα θέατρα του κόσμου.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου (27 Μάρτη), το βιβλιοπωλείο «Ιανός» και το περιοδικό «Διαβάζω», στις 28/3 (9μμ) οργανώνουν συζήτηση για το νεοελληνικό θεατρικό έργο τα τελευταία 20 χρόνια και τιμούν τη μνήμη του θεατρικού συγγραφέα Δημήτρη Κεχαΐδη. Θα συμμετέχουν οι: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, Στάθης Λιβαθινός, Θανάσης Παπαγεωργίου (σκηνοθέτες), Γιώργος Πεφάνης, Δημήτρης Τσατσούλης (επίκουροι καθηγητές Θεατρολογίας), Γιάννης Χρυσούλης (συγγραφέας), Μάνια Παπαδημητρίου, Μαριτίνα Πάσσαρη, Μανώλης Μαυροματάκης, Αντρέας Μαυραγάνης (ηθοποιοί).

Τη συζήτηση συντονίζει η φιλόλογος - θεατρολόγος Ελενα Καρακούλη.

Είσοδος ελεύθερη.

«Ταξίδια» ερώτων

Το μουσικοθεατρικό σύνολο «ΗΜΙ-ολον» παρουσιάζει την καινούρια δουλιά του με τίτλο «Αγάπης... νότες πες μου πουλί μου», στις 29/3 (8.30μμ), στο Αθηναϊκό Καφενείο (Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων). Το αναγεννησιακό Greensleeves, η παθιασμένη ναπολιτάνικη καντάδα, τα ερωτικά τερτίπια της αθηναϊκής οπερέτας, το γερμανικό καμπαρέ, η τζαζ και το μιούζικαλ μπλέκονται με ποιήματα, επιστολές, αποφθέγματα και παροιμίες που μιλούν για την τρέλα του έρωτα. Ηχοι πιάνου και φωνών, σε ένα κεφάτο μουσικοθεατρικό ταξίδι. Μουσική επιμέλεια - διδασκαλία: Α. Μουζάκη. Σκηνοθεσία - κινησιολογική επιμέλεια: Μ. Παπαδοπούλου. Συμμετέχουν οι: Ε. Λουμπαρδιά, Μ. Παπαδοπούλου, Ι. Πετράκη, Β. Παπαρήγα, Ε. Κοζώνη, Η. Πιερράκος, Χ. Οσιπιάν, και οι μουσικοί Ν. Νικολόπουλος (φλάουτο), Α. Φαρής (πιάνο). Κρατήσεις θέσεων στο τηλέφωνο: 210-3611702.

Τραγούδια του Γιάννη Μαρκόπουλου, σε ποίηση Σολωμού, Σεφέρη, Ελύτη κ.ά., ερμηνεύουν οι Χαράλαμπος Γαργανουράκης και Βασιλική Λαβίνα, σήμερα (8.30μμ), στο Κέντρο Τεχνών Χαλανδρίου. Συνοδεύει η Ορχήστρα «Παλίντονος Αρμονία». Στο πιάνο ο Δημήτρης Παπαθεοδώρου. Είσοδος ελεύθερη.

Συναυλία με τον Ιρακινό ουτίστα και τραγουδιστή Mohamed Alnuma και τους «Rubaiyat», αύριο (10μμ), στα Εικαστικά Εργαστήρια Λέσχη (Μυκάλης 26, Κεραμεικός, τηλ. 210 3413045).

Κάθε Παρασκευή και Σάββατο, στο «Συρμό», ο Μανώλης Ρασούλης δε σταματά την εκ του... συστάδην επικοινωνία του με το κοινό. Παρέα με την εξαιρετική ορχήστρα του, κεντρίζει με τις γνωστές επιτυχίες του και με καινούρια τραγούδια που αφορούν τα «μελλούμενα και τα στάσιμα».

Στη Μαρίνα Ζέας, απέναντι από το Ναυτικό Μουσείο, στον Πειραιά, προσάραξε και θα παραμείνει έως τις 28/3, το ομοίωμα της «Βικτώρια», του καραβιού με το οποίο ο Πορτογάλος θαλασσοπόρος Μαγγελάνος έκανε τον πρώτο περίπλου της Γης, στο πλαίσιο των επιδιώξεων της χώρας του να ανταγωνιστεί τη γειτονική Ισπανία στην αποικιοκρατία. Το ομοίωμα της δικάταρτης καραβέλας θα είναι επισκέψιμο από το κοινό, από σήμερα έως την Κυριακή (11πμ-2μμ, 4-6μμ).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ