ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 3 Μάρτη 2016
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΑΜΕ - ΟΓΕ - ΠΑΣΕΒΕ
Καλούν σε μεγάλη συγκέντρωση στις 8 Μάρτη στα Προπύλαια

Αγωνιστικός γιορτασμός της Παγκόσμιας Μέρας της Γυναίκας, με το βλέμμα στραμμένο στην Κοινωνική Ασφάλιση και το Προσφυγικό

Από παλιότερη κινητοποίηση ανήμερα της 8ης Μάρτη

Eurokinissi

Από παλιότερη κινητοποίηση ανήμερα της 8ης Μάρτη
Με συγκέντρωση την Τρίτη 8 Μάρτη, στις 6.30 μ.μ., στα Προπύλαια, το ΠΑΜΕ, η ΟΓΕ και η ΠΑΣΕΒΕ τιμούν αγωνιστικά την Παγκόσμια Μέρα της Γυναίκας. «Αγώνας για ζωή χωρίς φτώχεια, ανεργία, πολέμους, προσφυγιά» είναι το κάλεσμα που απευθύνουν και θέτουν στο επίκεντρο της φετινής επετείου τόσο την επίθεση της κυβέρνησης στην Κοινωνική Ασφάλιση, όσο και τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς που ευθύνονται για τους χιλιάδες πρόσφυγες και μετανάστες.

Οι προσυγκεντρώσεις των σωματείων, μαζικών φορέων και Λαϊκών Επιτροπών έχουν οριστεί για τις 6 μ.μ. στα εξής σημεία: Ομόνοια: Εργατικά Συνδικάτα Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα, Σύλλογοι Γυναικών της ΟΓΕ, Λαϊκές Επιτροπές. Πλατεία Κάνιγγος: Σύλλογοι Φοιτητών και Σπουδαστών, Ενώσεις και Σύλλογοι Αυτοαπασχολούμενων ΕΒΕ και ο Σύλλογος Αυτοαπασχολούμενων Α' Αθήνας.

Στη Θεσσαλονίκη, την Τρίτη 8 Μάρτη, στις 6 μ.μ., το ΠΑΜΕ, η ΠΑΣΕΒΕ, η ΠΑΣΥ, η ΟΓΕ και το ΜΑΣ οργανώνουν συγκέντρωση έξω από το στρατόπεδο «Αναγνωστοπούλου», όπου λειτουργεί κέντρο μετεγκατάστασης προσφύγων, στα Διαβατά. Συγκεντρώσεις θα γίνουν και σε άλλες πόλεις. Ενδεικτικά, στην Πάτρα, στις 6.30 μ.μ., στην πλατεία Γεωργίου, στη Λαμία, στις 7 μ.μ., στην πλατεία Πάρκου και στη Λάρισα, στις 7 μ.μ., στην κεντρική πλατεία.

Το ΠΑΜΕ

Στην ανακοίνωσή του, το ΠΑΜΕ τονίζει ανάμεσα σε άλλα: «159 χρόνια μετά την εξέγερση των εργατριών στη Νέα Υόρκη, που ζητούσαν ανθρώπινη ζωή, δουλειά, ισοτιμία και δικαιώματα, τιμάμε και συνεχίζουμε με νέες δυνάμεις και πείρα, για να φτάσουμε ως το τέλος, για να ολοκληρωθεί ο δρόμος που άνοιξαν».

Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Μέρας της Γυναίκας, καλεί τα σωματεία, όλες τις εργαζόμενες και τους εργαζόμενους, να διαδηλώσουν ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική: «Να σηκώσουμε τη φωνή μας και τη γροθιά μας και να απαιτήσουμε να μην ψηφιστεί ο νόμος - λαιμητόμος. Ολοι μαζί, άντρες και γυναίκες, στις πόλεις και τα χωριά, να διεκδικήσουμε τα δικαιώματά μας για μια σύγχρονη Κοινωνική Ασφάλιση με ουσιαστικές παροχές και αξιοπρεπείς συντάξεις. Να αντιταχθούμε μαχητικά στην αθλιότητα που καταδικάζουν χιλιάδες γυναίκες να πληρώνονται ακόμη λιγότερο από τους άντρες, να δουλεύουν έως τα βαθιά γεράματα, χωρίς ουσιαστικά μέτρα προστασίας της μητρότητας, της υγείας τους.

Διαδηλώνουμε ταυτόχρονα ενάντια στη βαρβαρότητα της ΕΕ, του ΝΑΤΟ, των μονοπωλίων, που γεννά τους πολέμους, δημιουργώντας στρατιές ανθρώπινων ψυχών που περιπλανιούνται μερόνυχτα, ξεριζωμένοι από τις πατρίδες τους και πνίγονται στο Αιγαίο στα χέρια των δουλεμπόρων», αναφέρει ανάμεσα σε άλλα.

Η ΟΓΕ

«Η φετινή 8η Μάρτη να γίνει σταθμός στην κλιμάκωση του αγώνα ενάντια στα αντιασφαλιστικά σχέδια της κυβέρνησης. Να γίνει ένα ακόμα σκαλοπάτι για την ενίσχυση της πάλης ενάντια στην πολιτική που στοχεύει τα δικαιώματα στην Κοινωνική Ασφάλιση, τη μητρότητα, την εργασία, τον ελεύθερο χρόνο, που εσκεμμένα αγνοεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες», τονίζει στην ανακοίνωσή της η ΟΓΕ.

Καλεί τις γυναίκες να δυναμώσουν την αλληλεγγύη «στους πρόσφυγες, που καθημερινά έρχονται αντιμέτωποι με θάλασσες, με φράχτες, με κυκλώματα δουλεμπόρων, με την κάθε λογής καταστολή», να διαδηλώσουν «ενάντια στο ιμπεριαλιστικό έγκλημα του ΝΑΤΟ και της ΕΕ, που έκαναν τη Μεσόγειο θάλασσα νεκρών».

Η ΠΑΣΕΒΕ

Από την πλευρά της, η ΠΑΣΕΒΕ καλεί στη συγκέντρωση και σκιαγραφεί τα προβλήματα των αυτοαπασχολούμενων γυναικών: «Χιλιάδες συναδέλφισσες δίνουν καθημερινά τη μάχη της επιβίωσης στα μικρομάγαζα, στα κομμωτήρια, στις βιοτεχνίες, τα εργαστήρια. Προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα με τις φοροεπιδρομές, τα χαράτσια, τα χρέη, αλλά και με την εμπορευματοποίηση και υποβάθμιση της ποιότητας της ζωής τους, της Υγείας, της Παιδείας, των παιδιών τους, της οικογένειάς τους συνολικά. Τα δικαιώματά τους, οι ανάγκες των παιδιών τους δεν περιλαμβάνονται στον περιβόητο "οδικό χάρτη" της ανάπτυξης της κυβέρνησης και της ΕΕ. Θυσιάζονται και αυτά για να ανακάμψουν τα κέρδη των λίγων, των μεγάλων επιχειρηματιών».


ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ...
Ορισμένα στοιχεία για το Μηχανισμό Πολιτικής Προστασίας

Με αφορμή τις πληροφορίες που θέλουν την ελληνική κυβέρνηση να έχει ζητήσει την ενεργοποίηση του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας, καθώς και όσα δημοσιοποιούνται σχετικά με σχέδια έκτακτης ανάγκης, είναι χρήσιμο να δούμε ορισμένα στοιχεία που σχετίζονται με τέτοιους μηχανισμούς και σχεδιασμούς. Κατ' αρχήν, η επιλογή του όρου «Πολιτική Προστασία» χρησιμοποιείται ευρέως, παράλληλα όμως και με το ίδιο περιεχόμενο δράσης μπορούμε να συναντήσουμε τους όρους «Διαχείριση Εκτακτης Ανάγκης» ή «Σχεδιασμός Καταστροφής». Δυνάμεις Πολιτικής Προστασίας είναι: Οι κρατικές αρχές και υπηρεσίες, τα νομικά πρόσωπα Δημόσιου και Ιδιωτικού Δικαίου, οι φορείς της Τοπικής Διοίκησης (Περιφέρειες και Δήμοι) οι κάθε μορφής δημόσιες, δημοτικές, κοινοτικές και ιδιωτικές επιχειρήσεις, τα ιδρύματα. Πρόκειται για ευρύ πλέγμα μηχανισμών του αστικού κράτους. Ο προσανατολισμός και το περιεχόμενο υλοποίησης των πολιτικών του μηχανισμού της Πολιτικής Προστασίας, παρά τη φαινομενική ουδετερότητα και την «ευεργετική» επίδραση των δράσεών του, δεν μπορεί να είναι ξεκομμένος και διαφορετικός από τον προσανατολισμό και το περιεχόμενο των μηχανισμών του αστικού κράτους. Δεν μπορεί πάρα να είναι ενταγμένος σε συμφωνίες ιμπεριαλιστικών ενώσεων και των κατασταλτικών μηχανισμών τους, να αξιοποιείται ως εργαλείο στο πλαίσιο διαφόρων ειδών παρεμβάσεων και επεμβάσεων αυτών των ενώσεων αξιοποιώντας φυσικές καταστροφές, τη λεγόμενη ανθρωπιστική κρίση, πολέμους, τρομοκρατικές ενέργειες κ.λπ. Αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της στρατηγικής της λεγόμενης «Εσωτερικής και Εξωτερικής ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ενωσης». Εξ ου και όσα αναφέρονται το τελευταίο διάστημα παραπέμπουν στην προστασία εντός των συνόρων της ΕΕ. Ετσι, σήμερα προκρίνεται η αξιοποίηση αυτών των μηχανισμών στη διαχείριση του Προσφυγικού, με κριτήριο τα συμφέροντα των αστικών τάξεων των κρατών - μελών.

* * *

Οι κυβερνήσεις των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης εδώ και δεκαετίες έχουν ορίσει ένα κοινό πλαίσιο αρχών και κανόνων στον τομέα της Πολιτικής Αμυνας. Πρόθεσή τους η ανάπτυξη πολιτικών και πρακτικών μέτρων που δήθεν θα εξυπηρετούσαν την «προστασία» του Ευρωπαίου πολίτη και θα έκαναν ένα ακόμη βήμα στην προσπάθεια συντονισμού. Στην κατεύθυνση αυτή, το 1987 ενισχύθηκε και διευρύνθηκε η κοινοτική συνεργασία στον τομέα της Πολιτικής Αμυνας. Με ψήφισμά του το Συμβούλιο των αντιπροσώπων των κρατών - μελών το 1989 αναφέρεται στην αναγκαιότητα για «πιο συντονισμένη διαχείριση των καταστάσεων κρίσεως, προκήρυξη δωδεκάμηνης εκστρατείας (Μάιος 1990 - Απρίλιος 1991) για πληροφόρηση και εκπαίδευση του κοινού στον τομέα της πολιτικής άμυνας, και αποφασίζει την κατάρτιση μελέτης για όλα τα μέτρα άμυνας για την αντιμετώπιση πυρκαγιών και καταστροφών».Οι προσπάθειες για την ενίσχυση από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα των «κοινοτικών προγραμμάτων στον τομέα της Πολιτικής Αμυνας με πρόθεση την ολοένα και μεγαλύτερη συμβολή της στη χρήση και ενσωμάτωση τόσο των υλικών δυνάμεων όσο και του ανθρώπινου δυναμικού των χωρών - μελών»εμπλουτίζονται διαρκώς. Το 1997, συμφωνήθηκε το πρώτο κοινοτικό πρόγραμμα δράσης στον τομέα της Πολιτικής Προστασίας. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, με νεότερες αποφάσεις του, προσπαθεί και πάλι να δώσει νέα ώθηση στη δράση της Πολιτικής Αμυνας, παράλληλα με τον νεοσύστατο - από το 2002 - μηχανισμό της Πολιτικής Προστασίας. Θέσπισε κοινοτικό πρόγραμμα δράσης στον τομέα της Πολιτικής Αμυνας για την περίοδο από το Γενάρη 2000 μέχρι το Δεκέμβρη του 2004. Σκοπός του προγράμματος αυτού είναι να στηρίζει και να συμπληρώνει τις προσπάθειες που καταβάλλουν τα κράτη - μέλη σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, για την προστασία των προσώπων, των περιουσιών και, με τον τρόπο αυτό, του περιβάλλοντος, σε περίπτωση φυσικής ή τεχνολογικής καταστροφής.

* * *

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Σεπτέμβρη του 2000, πρότεινε έναν μηχανισμό για τη διευκόλυνση της ενισχυμένης συνεργασίας στις επεμβάσεις βοήθειας Πολιτικής Προστασίας. Ο μηχανισμός αυτός εγκρίθηκε από το Συμβούλιο και τέθηκε σε ισχύ το 2002. Με την απόφαση αυτή δρομολογούνται διαδικασίες στην ΕΕ και γίνεται το πρώτο βήμα για την ουσιαστική αναβάθμιση και ενίσχυση των δομών της Πολιτικής Προστασίας, προτείνοντας έναν ενισχυμένο Κοινοτικό Μηχανισμό του ενιαίου πλέον μηχανισμού της Πολιτικής Προστασίας. Το 2002 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προχώρησε στην αναβάθμιση των δομών, των μέσων και του δυναμικού της Πολιτικής Προστασίας, εναρμονίζοντας το πλαίσιο δράσης με τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και της Επιτροπής, με την ψήφιση του Ν. 3013/2002. Με το νόμο αυτό, όπως αναφέρεται σε έγγραφη απάντηση, του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη «δεν προβλέπεται εμπλοκή των οργανικών μονάδων Παλλαϊκής Αμυνας (Π.ΑΜ) και Πολιτικής Σχεδίασης Εκτακτων Αναγκών (ΠΣΕΑ) που λειτουργούν στα Υπουργεία, για την επίλυση προβλημάτων που συνδέονται με την ΠΠ της χώρας, καθώς και για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών που ενδέχεται να προκληθούν από την εκδήλωση φυσικών, τεχνολογικών και λοιπών καταστροφών». Μια σειρά από αποφάσεις έχουν ως στόχο το διαρκώς αυξανόμενο επίπεδο ετοιμότητας και δράσης της ΠΠ, την αξιοποίηση εμπειριών, από τις μέχρι τότε επεμβάσεις καθώς και την αντιμετώπιση του εντεινόμενου ανταγωνισμού από τις άλλες ιμπεριαλιστικές δυνάμεις.

* * *

Ενδιαφέρον, πάντως, έχουν και ορισμένα στοιχεία σχετικά με το ΝΑΤΟ και την Πολιτική Προστασία. Το 1951, το ΝΑΤΟ ίδρυσε την Επιτροπή Πολιτικής Αμυνας και οι νομοθεσίες των χωρών - μελών εναρμονίστηκαν στις ΝΑΤΟικές απαιτήσεις. Το 1995, μετά τις ανατροπές στις σοσιαλιστικές χώρες, γράφουν στα ντοκουμέντα τους: «Οι κίνδυνοι και οι εξωτερικές απειλές για την εθνική ασφάλεια ενός κράτους δεν είναι μόνο στρατιωτικής φύσης. Δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο με στρατιωτικά μέσα και χρειάζεται συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων και χρήση όλου του "οπλοστασίου" που έχει στη διάθεσή του ένα κράτος. Επίσης απαραίτητη είναι η διεθνής συνεργασία, λόγω της διεθνικής φύσης πολλών προβλημάτων. Ιδιαίτερα σημαντικός αναδεικνύεται και ο ρόλος των μη - κρατικών οντοτήτων, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται ακόμη περισσότερο η όποια κατηγοριοποίηση, αλλά και η διαχείριση των αναφυόμενων κρίσεων και συγκρούσεων». Χωρίς να αλλοιώνονται τα ιμπεριαλιστικά χαρακτηριστικά του ΝΑΤΟικού οργανισμού, η Επιτροπή Πολιτικής Αμυνας μετονομάστηκε το 1995 σε Επιτροπή Πολιτικής Προστασίας. Κατά τακτά χρονικά διαστήματα, τα στρατιωτικά επιτελεία του ΝΑΤΟ και της ΕΕ συνεδριάζουν στο πλαίσιο βελτίωσης των υφιστάμενων επιχειρησιακών δυνατοτήτων τους, τόσο με τα Γενικά Επιτελεία Εθνικής Αμυνας των χωρών - μελών του ΝΑΤΟ όσο και με τη Στρατιωτική Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ενωσης σε επίπεδο αρχηγών ΓΕΕΘΑ. Για την Ελλάδα, το ΓΕΕΘΑ είναι ο εξουσιοδοτημένος φορέας για το συντονισμό των διαδικασιών και των ενεργειών όλων των εμπλεκόμενων φορέων που παρακολουθούν την Επιτροπή. Στις εργασίες της Επιτροπής Πολιτικής Προστασίας συμμετέχει από το 2006 ενεργά και η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, συνεργαζόμενη στενά με τα άλλα κράτη - μέλη του ΝΑΤΟ.


Κ. Πασ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ