Η ανάγκη για επιβίωση και η αντιπαράθεση δύο διαφορετικών πολιτισμών. Ταινία της Καρολίν Λινκ υποψήφια για τη «Χρυσή Σφαίρα» καλύτερης ξένης ταινίας, ενώ απέσπασε πέντε από τα γερμανικά βραβεία κινηματογράφου.
Καλογυρισμένη εξωτική, ερωτική περιπέτεια χωρίς πολλά απρόοπτα και ανατροπές χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το «Πουθενά στην Αφρική», που είναι ταινία βασισμένη στο αυτοβιογραφικό μπεστ σέλερ της Στέφανι Τσβάιχ, δεν είναι μια καλή δουλιά. Η οικογένεια εγκαταλείπει τον πολιτισμένο κόσμο, ξαναρχίζοντας της ζωή της απ' την αρχή. Για τίποτα δεν πρέπει να είσαι σίγουρος. Ολα τελειώνουν και όλα αρχίζουν ξανά και αν θες να επιζήσεις, πρέπει να παλέψεις για να βρεις έναν καινούριο δρόμο. Αυτό μοιάζει να είναι το μήνυμα της ταινίας που παραθέτει δυο διαφορετικούς κόσμους με μια κοινή γραμμή. Την ανάγκη για επιβίωση.
Το «Πουθενά στην Αφρική» είναι η αντιπαράθεση δύο διαφορετικών πολιτισμών που δεν τους δένει τίποτα. Η σκηνοθεσία της Καρολίν Λινκ είναι καθαρή και ουσιαστική. Με ωραία φωτογραφία και καλές ερμηνείες. Το σενάριο κρατάει το ενδιαφέρον και η συγκίνηση κυριαρχεί σ' όλα τα επίπεδα της ταινίας. Το φολκλόρ στοιχείο είναι έντονο και το σκούρο της Αφρικής διάχυτο. Αυτό που δεν έχει, είναι οι έντονες ανατροπές και η διάθεση για κριτική, αλλά κρατάει μια ισορροπία σχεδόν μαγική.
«Nowhere in Africa» Ερωτική περιπέτεια, παραγωγής 2002. Σκηνοθεσία: Καρολίν Λινκ. Με τους: Τζούλιαν Κολέρ, Μέραμπ Νίνιτζε, Ματίας Χάμπιχ, Σίντεντε Ονιούλο, Καρολίν Εκερτζ, Λέα Κούρκα.
Η διοργάνωση ξεκίνησε χτες, ολοκληρώνεται στις 25/5 και περιλαμβάνει 96 ταινίες χωρισμένες σε 24 ενότητες. Σήμερα προβάλλεται η ενότητα «Κλασικά αριστουργήματα» που περιλαμβάνει τις ταινίες: «Λεωφορείο ο πόθος» και «Το λιμάνι της αγωνίας» του Ελία Καζάν, «Πολίτης Κέιν» του Ορσον Ουέλς και «Ξαφνικά πέρυσι το καλοκαίρι» του Τζ. Μάνκιεβιτς. Αύριο «Νουάρ εκδοχές»: «Λαντάνα» του Ρατ Λόρενς, «Το τελευταίο ατού» του Μπίλι Γουάιλντερ, «Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δυο φορές» του Μπομπ Ράφελσον, «Isomnia - Φόνος στην ομίχλη» του Ερικ Σλότσκεμπεργκ. Τη Δευτέρα 5/5 «Ραντεβού με τον Σαίξπηρ»: «Οθέλος» του Ορσον Ουέλς, «Ο θρόνος του αίματος» του Ακίρα Κουροσάβα, «Φάλσταφ» του Ορσον Ουέλς, «Αμλετ» του Λόρενς Ολίβιε. 6/5 «Ο έρωτας σε υπέρβαση»: «Κάμα Σούτρα» της Μϊρα Νάιρ, «Η αυτοκρατορία του πάθους» του Ναγκίσα Οσίμα, «Ο ποταμός του έρωτα» του Λου Γε, «Οι πέντε αισθήσεις» του Τζέρεμι Ποντέσουα. 7/5 «Ανεξάρτητος αμερικανικός κινηματογράφος»: «Αναμείνατε στο ακουστικό σας» του Χαλ Σάλουιν, «Το κουκλόσπιτο» του Τοντ Σόλονς, «Η ιστορία της Σου» του Εϊμος Κόλεκ, «Simple men» του Χαλ Χάρτλεϊ. 8/5 αφιέρωμα στον Ατομ Εγκογιάν με τίτλο «Ο ψυχογράφος των εικόνων»: «Family viewing», «The Adjuster», «Το γλυκό πεπρωμένο», «Αραράτ».
«The Triumph of Love»: Ερωτική κομεντί αγγλικής παραγωγής 2002. Σκηνοθεσία: Κλερ Πέπλοου. Με τους: Μπεν Κίνγσλεϊ, Μίρα σορβίνο, Φιόνα Σο, Τζέι Ρόνταν, Λουίς Μολτενί, Ρέιτσελ Στέρλινγκ, Ιγκνάθιο Ολίβα.
Δύο νέες ταινίες γι' αυτή τη βδομάδα. Από τη μια, το «Πουθενά στην Αφρική» κρατάει άψογες ισορροπίες και αφηγείται τις περιπέτειες μιας οικογένειας που εγκαταλείπει τη ναζιστική Γερμανία για να βρει την τύχη της στην Αφρική και από την άλλη «Τα δυο πρόσωπα του έρωτα», ταινία, που προσπαθεί να μας κάνει να γελάσουμε, αλλά μάλλον δεν το καταφέρνει.