ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 10 Απρίλη 2009
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Από τη Βουλή στην MIG!

Την ώρα που η κυβέρνηση ολοκληρώνει το δικομματικό έγκλημα της ιδιωτικοποίησης της «Ολυμπιακής», ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ διαμαρτύρεται, επειδή η MIG δεν εκπροσωπεί ...κεφάλαια της ΕΕ

Ολοκληρώθηκε χτες στη Βουλή η συζήτηση της σύμβασης για το ξεπούλημα της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» στην MIG, με το ΚΚΕ να εκφράζει την κατηγορηματική του αντίθεση, επισημαίνοντας τις τεράστιες επιπτώσεις που θα υπάρξουν για τη λαϊκή οικογένεια. Υπέρ του σύμβασης τάχθηκαν οι βουλευτές της ΝΔ και του ΛΑ.Ο.Σ., ενώ ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Αλαβάνος αμφισβήτησε τη νομιμότητα της σύμβασης, επειδή τα κεφάλαια της MIG δεν προέρχονται απο την ΕΕ.

«

Σήμερα γράφεται η τελευταία πράξη στη διαδικασία ξεπουλήματος της "Ολυμπιακής"», τόνισε, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Αχιλλέας Κανταρτζής, σημειώνοντας ότι «το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας λέει ένα καθαρό και ξάστερο όχι. Δεν αναζητά προσχήματα πίσω από τα διαδικαστικά θέματα». Πρόσθεσε ότι αυτό «είναι το προδιαγεγραμμένο αποτέλεσμα μιας πορείας που ακολουθήθηκε εδώ και δεκαοκτώ χρόνια στην Ευρωπαϊκή Ενωση με το λεγόμενο "τρίτο πακέτο απελευθέρωσης", που ακολούθησε την ψήφιση της Συνθήκης του Μάαστριχτ».

Ο Αχιλλέας Κανταρτζής αναφέρθηκε στις επιπτώσεις που θα έχει η ιδιωτικοποίηση των εναέριων μεταφορών συγκρίνοντας - με συγκεκριμένα στοιχεία - το τι συνέβη στην περίπτωση της απελευθέρωσης των θαλάσσιων μεταφορών. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι «από τη στιγμή που απελευθερώθηκαν οι ακτοπλοϊκές γραμμές απλόχερα έρεε το χρήμα στους εφοπλιστές».

Μάλιστα, παραθέτοντας αριθμητικά στοιχεία, είπε: «Περίοδος 1991-1999. Δόθηκαν 26.000.000 ευρώ ως επιδότηση στους εφοπλιστές. Την περίοδο 2000-2008 από τα 26.000.000 ευρώ εκτοξεύεται το ποσό στα 227.000.000 ευρώ». Επίσης πρόσθεσε ότι για επιδοτήσεις δρομολογίων «το 2002 δόθηκαν 12.000.000 ευρώ. Το 2003 δόθηκαν 25.000.000 ευρώ, δηλαδή 100% μέσα σε ένα χρόνο. Το 2005 δόθηκαν 43.000.000 ευρώ, δηλαδή και πάλι 100% αύξηση. Φθάνουμε αισίως την περίοδο 2008-2009 να προβλέπεται επιδότηση των εφοπλιστών πάνω από 100.000.000 ευρώ».

Παρ' όλα αυτά - συνέχισε - δεν υπήρξε μείωση των τιμών των εισιτηρίων, αντίθετα «είχαμε 65% αύξηση τον πρώτο χρόνο, 376% αθροιστικά κατά την περίοδο 2000-2008». Κατέληξε, τονίζοντας ότι «αυτά ακριβώς πρόκειται να γίνουν και θα ακολουθήσουν και στις αεροπορικές μεταφορές της χώρας μας με την ολοκλήρωση του ξεπουλήματος». Επίσης ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ έκανε λόγο για «συνολικά αρνητικές επιπτώσεις στην εξυπηρέτηση των επιβατών, του ελληνικού λαού, αλλά και στην ασφάλεια των μεταφορών. Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία χρόνια, ταυτόχρονα με την πορεία απελευθέρωσης των αερομεταφορών στην Ευρωπαϊκή Ενωση, αλλά και γενικότερα, αυξήθηκαν τα αεροπορικά ατυχήματα». Καταληκτικά, ο Α. Κανταρτζής σχολίασε ότι «σε συνθήκες ανάπτυξης της παραγωγικότητας της εργασίας, σε συνθήκες βελτίωσης της επιστήμης και της τεχνικής, οδηγούμαστε προς τα πίσω με τις πολιτικές τις οποίες ακολουθείτε και όλο και πιο καθαρά αναδεικνύεται ο άλλος δρόμος που πρέπει να επιλέξει ο λαός μας».

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ

Ιδιαίτερα αποκαλυπτικός για το ρόλο του ΣΥΝ-ΣΥΡΙΖΑ, του τρόπου που αντιλαμβάνεται τα ζητήματα, αλλά και της πολιτικής του συνολικά, ήταν ο πρόεδρός του Αλ. Αλαβάνος, ο οποίος, στην παρέμβασή του, άσκησε κριτική στην κυβέρνηση, επειδή τα κεφάλαια της MIG δεν προέρχονται από χώρα - μέλος της ΕΕ. Απόλυτα πιστός και υποταγμένος στην ΕΕ και τις επιλογές της, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ανάλωσε την παρέμβασή του στο να εξηγήσει ότι η κυβέρνηση δεν έχει «κανένα απολύτως δικαίωμα» να προχωρήσει στην κύρωση της συμφωνίας, επειδή «η συμφωνία που έχετε κάνει με τον κ. Βγενόπουλο έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον κανονισμό του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου που προβλέπει συγκεκριμένα ποσοστά, 50%, για τα ευρωπαϊκά κεφάλαια». Αναπτύσσοντας τη σχετική του επιχειρηματολογία, ο Αλ. Αλαβάνος δεν κατέθεσε απλά στη Βουλή τα αντίγραφα του σχετικού κανονισμού της ΕΕ. Κατέθεσε ακόμα αντίγραφο από τη μετοχική σύνθεση της MIG«από την οποία - όπως είπε - δεν φαίνεται με κανέναν τρόπο ότι το 50% είναι ευρωπαϊκά κεφάλαια», ενώ παραλλήλισε την ιδιωτικοποίηση της «Ολυμπιακής» με την υπόθεση Παυλίδη - Μανούση, μιλώντας για διαδικασίες «αδιαφάνειας και σύγκρουσης με το νομοθετικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης».

Αποδεικνύοντας για μια ακόμα φορά ότι στην πραγματικότητα ο ΣΥΝ-ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι κατά της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων, αλλά αμφισβητεί τις διαδικασίες ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας, ο Αλ. Αλαβάνος ζήτησε απο την κυβέρνηση να καταθέσει στη Βουλή τη μετοχική σύνθεση της MIG. «Θέλουμε - είπε - τη μετοχική σύνθεση της MIG, αλλιώς είστε έκθετοι και παράνομοι». Γι' αυτά είναι έκθετη η κυβέρνηση και όχι για τη διάλυση του αερομεταφορέα, ούτε για την ιδιωτικοποίησή της, ούτε για τις απολύσεις και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων των εργαζομένων, ούτε για το ρόλο που επιφυλάσσει η κυβέρνηση στις αερομεταφορές από εδώ και πέρα.

Από την πλευρά της κυβέρνησης, ο υπουργός Μεταφορών Ευριπίδης Στυλιανίδης επανέλαβε το πάγιο κυβερνητικό επιχείρημα, σύμφωνα με το οποίο «η "Ολυμπιακή Αεροπορία" αποτελούσε το μεγάλο ασθενή της οικονομίας μας εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Συσσώρευε συνεχώς χρέη. Ο κάθε Ελληνας πολίτης καλούνταν να πληρώσει περίπου ένα εκατομμύριο ευρώ την ημέρα, χρήματα τα οποία αφαιρούνταν από τον κρατικό κορβανά και δεν αξιοποιούνταν για κοινωνικές ή αναπτυξιακές πολιτικές».

ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΤΗΣ EE
Πολιτική τους η Συνθήκη του Μάαστριχτ

To σαφή καταμερισμό ρόλων ανάμεσα στα όργανα της ΕΕ υπενθυμίζει ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας

Στη σημερινή δομή εποπτείας του χρηματοπιστωτικού συστήματος, δηλαδή στις ισχύουσες και επεξεργασμένες κρατικομονοπωλιακές ρυθμίσεις, παραμένουν οι κεντρικές τράπεζες της ΕΕ, διεκδικώντας για λογαριασμό τους τον αποφασιστικό λόγο στα ζητήματα διαχείρισης που τους έχουν ανατεθεί από το «Μάαστριχτ».

Ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας Γ. Προβόπουλος, σε χτεσινή εκδήλωση που έγινε στη Λευκωσία, υποστήριξε πως «ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσεων η ανεξαρτησία της κεντρικής τράπεζας αποδεικνύεται πολύτιμη», για να προσθέσει πως σε τέτοιες περιόδους δε θα ήταν δύσκολο να «παρασυρθούν οι αρμόδιοι φορείς στην υιοθέτηση δημοφιλών, αλλά κοντόφθαλμων πολιτικών». Υπενθύμισε, ακόμη, πως η Συνθήκη του Μάαστριχτ είναι το αποφασιστικό εργαλείο για την εφαρμοζόμενη πολιτική, σημειώνοντας πως «δεν είναι τυχαίο ότι η Συνθήκη του Μάαστριχτ προβλέπει σαφή κατανομή αρμοδιοτήτων στην άσκηση των μακροοικονομικών πολιτικών»... Με βάση το συγκεκριμένο καταμερισμό, σημείωσε ότι η «δημοσιονομική και διαρθρωτική πολιτική ασκούνται από τις κατά χώρα κυβερνήσεις με τις διαδικασίες που προβλέπουν το Σύμφωνο Σταθερότητας και η Στρατηγική της Λισαβόνας».

Και από τα λεγόμενα των τραπεζιτών και διαχειριστών του συστήματος προβάλλει το γεγονός ότι η ΕΕ και οι μηχανισμοί της δεν αλλάζουν, παρά τις όποιες κορόνες από τους διάφορους καιροσκόπους. Αντίθετα, από τη σκοπιά των λαϊκών στρωμάτων η πολιτική της ΕΕ μόνο χειρότερη μπορεί να γίνει. Στόχος των κεντρικών τραπεζών είναι οι βελτιώσεις στον τρόπο εποπτείας των τραπεζών, έτσι ώστε να «διασφαλιστεί ότι στο μέλλον θα ελαχιστοποιηθεί η πιθανότητα μεγάλης χρηματοπιστωτικής διαταραχής». Είναι απόλυτα βέβαιο ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να συμβεί. Αλλωστε, οι κρίσεις είναι σύμφυτες με το καπιταλιστικό σύστημα και τη γενικότερη λειτουργία του.

  • Με βάση και τα παραπάνω, με πράξη του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας, καθορίζεται το «πλαίσιο ελέγχου της επάρκειας ρευστότητας των τραπεζών». Πρόκειται για ρυθμίσεις, διαχείρισης κινδύνων και κεφαλαίων και στις θυγατρικές τους στο εξωτερικό που έρχονται να διασφαλίσουν τα μακροπρόθεσμα συμφέροντα για τους μεγαλομετόχους των τραπεζών, γενικότερα του εκμεταλλευτικού συστήματος.
ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΩΝ
Από κέρδη πάμε ... τέλεια!

Αποκαλυπτική έρευνα της Hellastat

Η φοροδιαφυγή που εκτιμάται ότι αντιστοιχεί σε 400 εκατ. ευρώ το χρόνο και η τιμολόγηση από τα διυλιστήρια κατά την ημερομηνία παράδοσης και όχι κατά την παραγγελία ενισχύοντας την αυθαιρεσία στην τιμολόγηση όλη την αλυσίδα διακίνησης καυσίμων διακρίνονται μεταξύ των προβλημάτων που εντοπίζουν οι επιχειρήσεις του κλάδου στην έρευνα της Hellastat, σχετικά με το εμπόριο καυσίμων που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα. Ειδικότερα, οι συντάκτες της έρευνας διαχωρίζουν τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο ως εξής:

  • 2 διυλιστήρια.
  • 19 εταιρείες εμπορίας.
  • 22 εταιρείες με δυνατότητα ανεφοδιασμού πλοίων σε λιμάνια και με σταθμούς ανεφοδιασμού αεροσκαφών σε 25 αεροδρόμια.
  • 16 εταιρείες εμπορίας υγραερίου.
  • 14 εταιρείες εμπορίας ασφάλτου.
  • 1 εταιρεία που δραστηριοποιείται στη μεταφορά Jet fuels από τα διυλιστήρια στο Ελ. Βενιζέλος.
  • Περίπου 7.500 πρατήρια που φέρουν το σήμα συγκεκριμένων εταιρειών και 600 ανεξάρτητα πρατήρια.
  • Περίπου 2.500 μεταπωλητές πετρελαίου θέρμανσης.

Τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη ζήτηση είναι το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης και θέρμανσης και ακολουθούν οι βενζίνες κίνησης, ενώ ο μεγαλύτερος καταναλωτής είναι ο τομέας των μεταφορών. Ακόμη, όσον αφορά στις προοπτικές του κλάδου επισημαίνεται ότι η μείωση των πωλήσεων το 2008 εκτιμάται ότι είναι πρόσκαιρη, λόγω της οικονομικής κρίσης, και συγκυριακή λόγω του θερμού χειμώνα. Επίσης, ότι διείσδυση του φυσικού αερίου και των ΑΠΕ στη βιομηχανία και την οικιακή κατανάλωση συντελείται με γρήγορους ρυθμούς, «απειλώντας» τα ορυκτά καύσιμα σε βάθος χρόνου, ωστόσο αντιστοιχούν στο 1/3 της συνολικής κατανάλωσης πετρελαιοειδών έναντι πάνω από 55% που κατέχουν οι μεταφορές. Πεδίο αύξησης της κερδοφορίας για τις εταιρείες και σε αγορές της Αν. Ευρώπης και των Βαλκανίων φαίνεται ότι είναι η αξιοποίηση των λεγόμενων βιοκαυσίμων 2ης γενιάς. Σχετικά με τα οικονομικά αποτελέσματα των πέντε εισηγμένων εταιρειών για το 2008 προκύπτουν τα εξής:

  • Τα ΕΛΠΕ εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων κατά 18% και καθαρά κέρδη 142,08 εκατ. ευρώ.
  • Η Motor Oil αύξησε τις πωλήσεις της κατά 36% και κέρδη στα 99,36 εκατ. ευρώ
  • Αύξηση του τζίρου της είχε η ΕΛΙΝΟΙΛ κατά 22,6% και κέρδη 1,74 εκατ. ευρώ.
  • Η REVOIL παρουσίασε αύξηση τζίρου κατά 28,4% και κέρδη 2,12 εκατ. ευρώ.
  • Η CYCLON είχε τζίρο 399,25 εκατ. από 280,51 εκατ. το 2007, και προ φόρων κέρδη στα 3,68 εκατ. ευρώ.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ