Αποκαλυπτική έρευνα της Hellastat
Η φοροδιαφυγή που εκτιμάται ότι αντιστοιχεί σε 400 εκατ. ευρώ το χρόνο και η τιμολόγηση από τα διυλιστήρια κατά την ημερομηνία παράδοσης και όχι κατά την παραγγελία ενισχύοντας την αυθαιρεσία στην τιμολόγηση όλη την αλυσίδα διακίνησης καυσίμων διακρίνονται μεταξύ των προβλημάτων που εντοπίζουν οι επιχειρήσεις του κλάδου στην έρευνα της Hellastat, σχετικά με το εμπόριο καυσίμων που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα. Ειδικότερα, οι συντάκτες της έρευνας διαχωρίζουν τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο ως εξής:
Τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη ζήτηση είναι το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης και θέρμανσης και ακολουθούν οι βενζίνες κίνησης, ενώ ο μεγαλύτερος καταναλωτής είναι ο τομέας των μεταφορών. Ακόμη, όσον αφορά στις προοπτικές του κλάδου επισημαίνεται ότι η μείωση των πωλήσεων το 2008 εκτιμάται ότι είναι πρόσκαιρη, λόγω της οικονομικής κρίσης, και συγκυριακή λόγω του θερμού χειμώνα. Επίσης, ότι διείσδυση του φυσικού αερίου και των ΑΠΕ στη βιομηχανία και την οικιακή κατανάλωση συντελείται με γρήγορους ρυθμούς, «απειλώντας» τα ορυκτά καύσιμα σε βάθος χρόνου, ωστόσο αντιστοιχούν στο 1/3 της συνολικής κατανάλωσης πετρελαιοειδών έναντι πάνω από 55% που κατέχουν οι μεταφορές. Πεδίο αύξησης της κερδοφορίας για τις εταιρείες και σε αγορές της Αν. Ευρώπης και των Βαλκανίων φαίνεται ότι είναι η αξιοποίηση των λεγόμενων βιοκαυσίμων 2ης γενιάς. Σχετικά με τα οικονομικά αποτελέσματα των πέντε εισηγμένων εταιρειών για το 2008 προκύπτουν τα εξής: