ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 12 Νοέμβρη 2021
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ ΣΤΟΝ ΠΜΣ
«Η φωνή μας δυνάμωσε, συνεχίζουμε την πορεία που έχουμε χαράξει!»
  • Σαρωτική αύξηση της συμμετοχής - Επιβεβαίωση της συσπείρωσης του κλάδου στο Σωματείο
  • Το «Αγωνιστικό Μέτωπο Μουσικών» αναδείχτηκε ξανά πρώτο και αυτοδύναμο

Ολοκληρώθηκαν την Τρίτη οι εκλογές του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου.

Η σαρωτική αύξηση της συμμετοχής - ψήφισαν 1.560 μουσικοί σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Λάρισα, Καρδίτσα, Τρίκαλα, Εύβοια, Καλαμάτα, Σάμο και Ζάκυνθο, ενώ στις προηγούμενες εκλογές είχαν ψηφίσει 602 μουσικοί - είναι ένα αποτύπωμα της μαζικής δράσης και του συλλογικού αγώνα, μια επιβεβαίωση της συσπείρωσης του κλάδου στο σωματείο. «Η φωνή μας δυνάμωσε, συνεχίζουμε την πορεία που έχουμε χαράξει!», σημειώνει ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος.

Πιο συγκεκριμένα, το «Αγωνιστικό Μέτωπο Μουσικών» αναδεικνύεται ξανά πρώτη δύναμη με αυτοδυναμία, λαμβάνοντας 1.179 ψήφους και 9 έδρες στο ΔΣ. Η παράταξη «Μουσικοί σε Δράση» έλαβε 281 ψήφους και 2 έδρες. 19 ήταν τα λευκά και 81 τα άκυρα ψηφοδέλτια. Για την Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος - Ακροάματος το «Αγωνιστικό Μέτωπο Μουσικών» εξέλεξε 24 αντιπροσώπους (από 8) και οι «Μουσικοί σε Δράση» 6 αντιπροσώπους. Για το Εργατικό Κέντρο Αθήνας το «Αγωνιστικό Μέτωπο Μουσικών» εξέλεξε 9 αντιπροσώπους και οι «Μουσικοί σε Δράση» 3.

Το θετικό αυτό αποτέλεσμα έρχεται να επικυρώσει την πρωτοπόρα στάση που επέδειξε ο Σύλλογος όλο το προηγούμενο διάστημα. Πρωτοστατώντας σε κινητοποιήσεις, κατάφερε να είναι το αντίπαλο δέος σε κυβέρνηση, σε μεγάλους εργοδότες, πολιτιστικά ιδρύματα, εταιρείες παραγωγής στο Θέαμα - Ακρόαμα. Χιλιάδες μουσικοί έχουν κάνει πράξη το σύνθημα του Συλλόγου τους και έχουν γίνει «κρίκος στην αλυσίδα του αγώνα». Με την ενίσχυση της συλλογικής οργάνωσης και του αγώνα, στέκονται απέναντι σε μια συνολική επίθεση. Με πολύμορφες πρωτοβουλίες και κινητοποιήσεις διεκδίκησαν και θα συνεχίσουν να διεκδικούν με ακόμα μεγαλύτερη ορμή το δικαίωμά τους στη δουλειά, στη ζωή και την τέχνη τους.

Η Πρώτη Σουίτα του Μ. Θεοδωράκη στο Μέγαρο

Eurokinissi

Το συμφωνικό έργο του Μίκη Θεοδωράκη «Σουίτα αρ. 1 για πιάνο και ορχήστρα», που απέσπασε το 1957 το πρώτο βραβείο στον παγκόσμιο διαγωνισμό του Μουσικού Φεστιβάλ Σύνθεσης της Μόσχας, με τους Ντμίτρι Σοστακόβιτς, Αράμ Χατσατουριάν και Χανς Αϊσλερ να είναι στην κριτική επιτροπή, θα παρουσιαστεί σήμερα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και σολίστ την Τατιάνα Παπαγεωργίου.

Το συγκεκριμένο έργο παρουσιάζεται στο πλαίσιο του αφιερώματος της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών για την Επανάσταση του 1821, ενώ θα παρουσιαστούν επίσης έργα του Διονυσίου Λαυράγκα, του Αντίοχου Ευαγγελάτου και του Ευριπίδη Μπέκου. Διευθύνει ο Διονύσης Γραμμένος.

Σχετικά με τη «Σουίτα αρ. 1» του Μίκη, η Τατιάνα Παπαγεωργίου, γνωστή για τη μακροχρόνια συνεργασία της με τον μεγάλο συνθέτη, θυμάται τις διηγήσεις του για τη στιγμή που παρέδωσε τις νότες του στο ταχυδρομείο της εποχής γεμάτος αγωνίες και ελπίδες και την επιστολή που έλαβε αναπάντεχα, για την απονομή του Πρώτου Βραβείου, στον διαγωνισμό όπου συμμετείχαν 350 συνθέτες από όλο τον κόσμο.

Η Σουίτα αρ. 1 για πιάνο και ορχήστρα είναι ένα εκρηκτικό κι ευφυές σύγχρονο έργο, στο οποίο πρωταγωνιστεί ο ρυθμός, ο έντονος, επίμονος κι επαναλαμβανόμενος ρυθμός που άλλοτε νιώθεις πως έρχεται από τα έγκατα της γης. Η επιτυχία της Σουίτας αρ. 1 βρίσκεται στο γεγονός ότι ο 30χρονος Μίκης Θεοδωράκης, με τη δύναμη του ταλέντου του, αποτυπώνει τις δύο όψεις της ζωής: Από τη μια πλευρά, τα έντονα βιώματά του κατά τη διάρκεια του πολέμου και της εξορίας, κι από την άλλη τη δύναμη της πατρογονικής κρητικής μουσικής που υμνεί τη ζωή.

Οι δυσκολίες του έργου είναι πολλαπλές. Το πιάνο συνομιλεί έντονα με την ορχήστρα κυρίως ως κρουστό όργανο, μέσα από εξαιρετικά συμπαγείς διάφωνες συγχορδίες και ασύμμετρους ρυθμούς που συχνά παραπέμπουν στην ελληνική μουσική. Εμπλέκεται σε περίπλοκες πολυρυθμίες με περίσσια φαντασία, δοκιμάζει τα όρια των δυνάμεών του έχοντας απέναντί του μεγάλους ηχητικούς όγκους πνευστών και κρουστών, ενώ παράλληλα υποστηρίζει οργανικά την εξέλιξη σπαρακτικών μελωδιών στα έγχορδα.

Προσχέδια του έργου έγιναν μεν στη Μακρόνησο, όμως ολοκληρώθηκε στο Παρίσι, όπου ήταν η πρώτη εποχή στη ζωή του Μίκη που κατάφερε να αφοσιωθεί ολοκληρωτικά στη συμφωνική μουσική και να εντρυφήσει στις σύγχρονες τεχνικές που αναζητούσε η ευρωπαϊκή avant garde.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Στηρίζει τις δίκαιες διεκδικήσεις των εργαζομένων του ΕΜΣΤ

Eurokinissi

Τη στήριξη του ΚΚΕ στις δίκαιες διεκδικήσεις των εργαζομένων του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης εξέφρασε η Ελένη Μηλιαρονικολάκη, μέλος της ΚΕ του Κόμματος και υπεύθυνη του Τμήματος Πολιτισμού της ΚΕ, σε συνάντηση με αντιπροσωπεία του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων του ΕΜΣΤ αποτελούμενη από τον πρόεδρο Κώστα Σβόλη, την ταμία Αγγελική Δελαπόρτα και τον Βαγγέλη Φίλιππα. Στη συνάντηση συμμετείχε και η Κέλλυ Παπαϊωάννου, μέλος του Τμήματος Πολιτισμού της ΚΕ.

Οπως τονίστηκε από την αντιπροσωπεία του ΔΣ, το Σωματείο μπορεί να μετρά μόνο δύο χρόνια ζωής αλλά έχει αναπτύξει σημαντική δραστηριότητα γύρω από ζητήματα που απασχολούν τους εργαζόμενους. Σημείωσαν ότι ενώ έχουν υπογράψει Συλλογική Σύμβαση Εργασίας δεν έχουν γίνει δεκτά ορισμένα οικονομικά τους θέματα, όπως η απόδοση του επιδόματος ΒΑΕ σε κατηγορίες εργαζομένων που το δικαιούνται. Το ίδιο πρόβλημα εντοπίζεται και σε άλλα ΝΠΙΔ εποπτευόμενα από το υπουργείο Πολιτισμού. Αναφέρθηκαν ακόμα στη μεγάλη έλλειψη του προσωπικού για τις ανάγκες λειτουργίας του Μουσείου. Μάλιστα, ενώ το 1/3 των οργανικών θέσεων είναι κενό, η διοίκηση του ΕΜΣΤ επιλέγει να επεκτείνει τις ελαστικές σχέσεις εργασίας. Μέσω μιας Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας που έχει συστήσει, προχωρά σε απευθείας αναθέσεις σε συνεργεία και εταιρείες, οι οποίες ενοικιάζουν στην ουσία εργαζόμενους, για να καλύψουν πάγιες ανάγκες του Μουσείου. Τόνισαν επίσης ότι δεν έχουν οριστεί προϊστάμενοι τμημάτων και στη θέση τους έχουν διοριστεί 4 σύμβουλοι της καλλιτεχνικής διευθύντριας. Οπως ξεκαθάρισαν, θα συνεχίσουν τον αγώνα τους γύρω από όλα αυτά τα θέματα. Το ΕΜΣΤ είναι ένα αξιόλογο μουσείο, που θα μπορούσε να προβάλει ολοκληρωμένα τη σύγχρονη εικαστική δημιουργία και να αναπτύξει διαφορές δραστηριότητες, όπως εκπαιδευτικά προγράμματα και επιστημονικές εκδόσεις.

Από μεριάς του ΚΚΕ σημειώθηκε ότι πολλά από τα προβλήματα που εντοπίζουν και αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι του ΕΜΣΤ είναι κοινά σε πολλά ΝΠΙΔ, ακόμα και σε ΝΠΔΔ, ενώ υπάρχει και η γενικότερη αντεργατική πολιτική, η οποία πρέπει να αντιπαλευτεί συλλογικά από το συνδικαλιστικό κίνημα. Γι' αυτό έχει μεγάλη σημασία όχι μόνο το κίνημα που αναπτύσσεται στον συγκεκριμένο χώρο, αλλά και ο συντονισμός με τους ευρύτερους εργατικούς αγώνες. Τονίστηκε ακόμα ότι το ΚΚΕ στηρίζει όλα τα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων του ΕΜΣΤ.

Παρουσιάστηκε η «Ανθολογία για κιθάρα»

Μια όμορφη βραδιά επεφύλαξε ο συνθέτης και κιθαριστής Μανόλης Ανδρουλιδάκης και οι εξαιρετικοί καλεσμένοι του σε όσους παρευρέθηκαν την Τετάρτη στον «Ιανό» για την παρουσίαση του νέου του άλμπουμ «Ανθολογία για κιθάρα», που κυκλοφορεί από το «Ογδοο Music Group». Πρόκειται για «πάντρεμα» της αγάπης που έχει ο Μ. Ανδρουλιδάκης για τους συνθέτες του «εντέχνου» με την κλασική κιθάρα και, ειδικότερα, με κάποιες πρωτοποριακές κιθαριστικές τεχνικές.

Για το cd που περιλαμβάνει 10 κιθαριστικές διασκευές έργων Ελλήνων συνθετών και πιο συγκεκριμένα των Θεοδωράκη, Σαββόπουλου, Περίδη, Λεοντή, Λοΐζου, Ζαμπέτα, Χιώτη και Ξαρχάκου μίλησαν οι σπουδαίοι Χρήστος Λεοντής και Νότης Μαυρουδής.

Ο Χρ. Λεοντής επεσήμανε τον καθαρό ήχο που βγάζει ο Μ. Ανδρουλιδάκης και σημείωσε ότι ο συγκεκριμένος δίσκος είναι σημαντικός, για να περάσουν οι ελληνικές μελωδίες στα χέρια των κιθαριστών, μιας και στις μουσικές σπουδές απουσιάζει το ελληνικό στοιχείο. Ο Ν. Μαυρουδής ευχήθηκε στον Μ. Ανδρουλιδάκη «να χαράξει και άλλους δρόμους ελπιδοφόρους», καθώς έχει αποδείξει ότι έχει «δίψα και επιμονή σε μακρόπνοα σχέδια».

Στη συνέχεια, ο Μ. Ανδρουλιδάκης παρουσίασε κάποια από τα κομμάτια του δίσκου, κερδίζοντας το πιο θερμό χειροκρότημα για την άριστη τεχνική του και την απεριόριστη δυνατότητα να εκφράζει βαθιά συναισθήματα. Ακούστηκαν, επίσης, και δύο κομμάτια που διασκεύασε για δύο κιθάρες, συμπράττοντας επί σκηνής με τους Ορφέα Περίδη και Γιώργο Μπεχλιβάνογλου.

Παρευρέθηκαν και ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ, και η Ελένη Μηλιαρονικολάκη, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, οι οποίοι συνεχάρηκαν θερμά τον Μ. Ανδρουλιδάκη.

«ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ Ο/Α
Καταγγέλλει τα εργατικά «ατυχήματα» στα γυρίσματα μεγάλης παραγωγής

Στα εργατικά «ατυχήματα» που έγιναν στη Θεσσαλονίκη, στα γυρίσματα μεγάλης χολιγουντιανής παραγωγής, στέκεται σε ανακοίνωσή της η «Αγωνιστική Συσπείρωση» Εργαζομένων στο Οπτικοακουστικό.

Οπως καταγγέλλει, και με τα συγκεκριμένα εργατικά «ατυχήματα» «γινόμαστε μάρτυρες της κατάστασης που θέλει τους εργαζόμενους να δουλεύουν χωρίς τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, γιατί αυτά κοστίζουν». Και συνεχίζει: «Τα ολοένα και συχνότερα εργατικά "ατυχήματα" που συμβαίνουν δεν τα φέρνει η "κακιά στιγμή". Αυτό είναι το αποτέλεσμα της εντατικοποίησης της εργασίας που βιώνουμε στους χώρους δουλείας. Είναι ηλίου φαεινότερο ότι οι επενδύσεις και η ανάπτυξη που μας λένε δεν είναι για μας, δεν εκφράζεται σε δουλειά και ζωή με σύγχρονες ανάγκες, αλλά απεναντίας μας θέλουν να δουλεύουμε σε εξοντωτικές συνθήκες, να ζούμε μόνο για να δουλεύουμε».

Η «Αγωνιστική Συσπείρωση» απαιτεί να παρθούν τώρα όλα τα μέτρα ασφαλείας στα γυρίσματα της ταινίας και σε όλους τους χώρους δουλειάς, υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας σε όλους τους χώρους.

ΕΝΩΣΗ ΔΙΚΑΣΤΩΝ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΩΝ
Πολιτιστική εκδήλωση για το Πολυτεχνείο

Η Ενωση Δικαστών και Εισαγγελέων τιμά το Πολυτεχνείο με πολιτιστική εκδήλωση τη Δευτέρα 15 Νοέμβρη στις 7 το απόγευμα στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» (Πειραιώς 254). Θα προβληθεί βίντεο από το αρχείο της ΕΡΤ και θα ακολουθήσει μουσική εκδήλωση με την Μαρία Φαραντούρη και τον Μανώλη Μητσιά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ