ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 20 Μάρτη 2002
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΛΤΑ
Ερχονται ιδιώτες, αυξήσεις, λουκέτα

Με γοργούς ρυθμούς προωθεί η κυβέρνηση το ξεπούλημα του δημόσιου ταχυδρομείου. Οι ενδιαφερόμενοι ξένοι επενδυτές κατέθεσαν τις προσφορές τους και οι κυβερνητικές αποφάσεις αναμένονται τις επόμενες μέρες.

Η κυβέρνηση πουλά το 10% των ΕΛΤΑ και το 50% συν το διευθυντικό δικαίωμα της θυγατρικής στο χώρο των ταχυμεταφορών. Κατά πληροφορίες, τα Γαλλικά Ταχυδρομεία κατέθεσαν τη μοναδική «δεσμευτική προσφορά». Ακριβή στοιχεία δεν έγιναν γνωστά, όμως λέγεται ότι η προσφορά τους κυμαίνεται στο ύψος της αποτίμησης των ΕΛΤΑ. Η αποτίμηση είχε γίνει με βάση τα τελευταία γνωστά στοιχεία που είχαν οι ενδιαφερόμενοι, και που ήταν τα στοιχεία της χρήσης 2000. Σύμφωνα με αυτά, η αξία των ΕΛΤΑ έφθανε τα 80 δισ. δρχ.

Τα Ολλανδικά Ταχυδρομεία είχαν καταθέσει μη δεσμευτική προσφορά. Ενδιαφέρονται μόνο για τον τομέα των ταχυμεταφορών και, για το λόγο αυτό, δεν πήραν μέρος στην τελική φάση της διαδικασίας για την απόκτηση του 10% των ΕΛΤΑ. Εκτιμάται ότι η σύμβουλος της κυβέρνησης επί του διαγωνισμού, η εταιρία «Rothschild», θα ολοκληρώσει την αξιολόγησή της μέσα στη βδομάδα.

Με την ολοκλήρωση της πώλησης, αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία για την εισαγωγή μετοχών της εταιρίας σε ποσοστό 20-25% στο Χρηματιστήριο. Σύμφωνα με πρόσφατη δήλωση του υπουργού Οικονομίας, θα γίνει μέσα στο 2002.

Να σημειωθεί ότι παλαιότερα η κυβέρνηση ενέκρινε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 110 δισ. δρχ. Ταυτόχρονα, το δημόσιο ταχυδρομείο αύξησε σημαντικά τα χρηματοοικονομικά του έσοδα. Μόνο στην τριετία (1998-2001) ενέκρινε αυξήσεις τιμολογίων κατά 130%. Δηλαδή, σε καθαρά διαχειριστικό επίπεδο, μπορεί εύκολα να ειπωθεί ότι ενώ έχουμε πληρώσει δεκάδες δισ. δρχ. για την ανάπτυξη του ΕΛΤΑ, αυτά υποτιμολογούνται για να παραδοθούν μισοτιμής σε ιδιώτες.

Βέβαια, αν τα ΕΛΤΑ ξεπουλιούνται σε καλή τιμή ή όχι, δεν έχει μεγάλη σημασία. Οπως δεν έχει σημασία και το πόσο κερδοφόρα είναι - γίνεται μεγάλη κουβέντα επ' αυτού - στο δοσμένο σύστημα για τα πλατιά λαϊκά στρώματα. Εξω από τη λαϊκή εξουσία και οικονομία, έξω από ένα κοινωνικοοικονομικό σύστημα με προτεραιότητα την εξυπηρέτηση του λαού, έξω από ένα δημόσιο ταχυδρομείο ενταγμένο σε ένα τέτοιο δημόσιο σύστημα μεταφορών - επικοινωνιών, η λειτουργία των ΕΛΤΑ δε θα εξυπηρετεί όλες τις ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων.

Απλά, με τα ΕΛΤΑ να λειτουργούν αποκλειστικά με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια τελειώνουν τα ψέματα. Ηδη, κυβέρνηση και διοίκηση του οργανισμού εξετάζουν το αν θα συνεχίσουν να λειτουργούν πενήντα «μη κερδοφόρα» ταχυδρομεία. Πέρσι έκλεισαν έξι. Οι κάτοικοι απομονωμένων νησιών και χωριών, μαζί με τους αγροτικούς διανομείς των οποίων ο φόρτος εργασίας θα αυξηθεί, θα πληρώσουν πρώτοι τα «καλά» της «ελεύθερης αγοράς». Παράλληλα, ετοιμάζονται και νέες υπέρογκες αυξήσεις στα ταχυδρομικά τέλη. Αυτές θα τις πληρώσουμε άμεσα όλοι.

ΜΑΓΝΗΣΙΑ
Σοβαρές καθυστερήσεις σε αναπτυξιακά έργα

Αμεσα μέτρα για την υλοποίησή τους ζητούν οι βουλευτές του ΚΚΕ

Τις σοβαρές καθυστερήσεις σε τέσσερα σημαντικά έργα που ενδιαφέρουν τους κατοίκους του Νομού Μαγνησίας επισημαίνουν με αντίστοιχες Ερωτήσεις που κατέθεσαν προς τους συναρμόδιους υπουργούς, οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής και Τάκης Τσιόγκας, ζητώντας τους να πάρουν άμεσα μέτρα για την υλοποίησή τους. Πρόκειται για τα έργα: ανασύσταση Κάρλας, τη λειτουργία του αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου και ως πολιτικού, την ανάπλαση του θαλάσσιου μετώπου του πολεοδομικού συγκροτήματος Βόλου και την κατασκευή του άξονα Ηγουμενίτσας - Βόλου. Αναλυτικότερα:

Για την Κάρλα

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ζητούν από τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ, Γεωργίας, Ανάπτυξης, Πολιτισμού, Οικονομίας και Οικονομικών, να παρέμβουν ώστε να ικανοποιηθούν τα συγκεκριμένα αιτήματα των τοπικών φορέων για την υλοποίηση των έργων της Κάρλας.

Οπως σημειώνουν, «καθυστερήσεις έχουν σημειωθεί στην υλοποίηση των έργων της Κάρλας στο Νομό Μαγνησίας, σύμφωνα με τις επισημάνσεις αρμοδίων φορέων του Νομού, όπως είναι το Τμήμα Μαγνησίας του ΤΕΕ. Οι φορείς αυτοί ζητούν να προχωρήσουν άμεσα οι συμπληρωματικές μελέτες για τα έργα αποστράγγισης, άρδευσης, ύδρευσης, αθλητικών δραστηριοτήτων, οικομουσείου κ.ά., καθώς και να συσταθεί ο φορέας διαχείρισης έργων Κάρλας».

Για το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου

Στην άλλη Ερώτησή τους προς τους υπουργούς Μεταφορών, ΠΕΧΩΔΕ και Ανάπτυξης εκθέτουν τις ανησυχίες των φορέων για τη μεγάλη καθυστέρηση των εργασιών για την κανονική λειτουργία του αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου και σαν πολιτικού και ζητούν να μάθουν τι μέτρα θα πάρουν, ώστε αυτά να πραγματοποιηθούν τουλάχιστον μέχρι το 2004.

«Οκτώ σχεδόν χρόνια έχουν περάσει από την έναρξη λειτουργίας του στρατιωτικού αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου και σαν πολιτικού - αναφέρουν οι βουλευτές του ΚΚΕ - χωρίς όμως να έχουν προχωρήσει οι εργασίες, που είναι απαραίτητες, για να λειτουργήσει κανονικά σαν πολιτικό αεροδρόμιο». Στη συνέχεια καταθέτουν την άποψη όλων των φορέων του Νομού Μαγνησίας ότι πρόκειται για έργο σημαντικό, όχι μόνο για το νομό, αλλά και για τον ευρύτερο χώρο της Θεσσαλίας, της Στερεάς Ελλάδας και της Εύβοιας, που δίνει νέες προοπτικές στην ανάπτυξη της περιοχής και ιδιαίτερα ενόψει Ολυμπιακών Αγώνων.

Για το θαλάσσιο μέτωπο Βόλου

Με την επόμενη Ερώτησή τους προς τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ, Ανάπτυξης και Πολιτισμού, ζητούν να μάθουν τι συγκεκριμένα μέτρα θα πάρουν για την υλοποίηση του ολοκληρωμένου έργου της ανάπλασης του θαλάσσιου μετώπου του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Βόλου, που θα συμβάλει αποφασιστικά στην τουριστική ανάπτυξη του νομού.

Οπως αναφέρουν, η ανάπλαση, ενόψει Ολυμπιακών Αγώνων, χρηματοδοτείται μόνο σε ένα τμήμα 400 περίπου μέτρων, ενώ από τους αρμόδιους φορείς του Νομού Μαγνησίας επισημαίνεται ότι είναι αναγκαίο να χρηματοδοτηθεί η ανάπλαση όλου του θαλάσσιου μετώπου της πόλης, από τον Αναυρο μέχρι το Τελωνείο, ώστε να βελτιωθεί η εμφάνιση της παραλίας, καθώς και ολόκληρου του Βόλου.

Για τον άξονα Ηγουμενίτσας - Βόλου

Με την τελευταία Ερώτηση οι βουλευτές του ΚΚΕ ερωτούν την υπουργό ΠΕΧΩΔΕ τι μέτρα θα πάρει ώστε να υλοποιηθεί ο οδικός άξονας Ηγουμενίτσας - Βόλου.

«Οπως επισημαίνουν όλοι οι φορείς της Μαγνησίας - τονίζουν - είναι απαραίτητη η κατασκευή του έργου της σύνδεσης της Ε65 στο Μακρυχώρι με τον άξονα ΠΑΘΕ στη Νίκαια Νομού Λάρισας, προκειμένου να υπάρχει άνετη επικοινωνία με το λιμάνι του Βόλου, το οποίο σήμερα υπολειτουργεί, αν και αποτελεί βασικό παράγοντα για την ανάπτυξη της περιοχής».

«Διάβαση» νέων δημιουργών

H δουλιά πέντε νέων ζωγράφων που τελείωσαν ή τελειώνουν την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών φιλοξενείται από σήμερα το απόγευμα μέχρι την Παρασκευή 29 του Μάρτη στο Πολιτιστικό Στέκι του Ανοιχτού Προγράμματος «Διάβαση» (Σταυροπούλου 29, Πλατεία Αμερικής).

Η Βασιλική Δημητρίου, ο Κωνσταντίνος Ζιαμπάρας, η Σοφία Κυριακού, η Γεωργία Τζίνα Μάρκου και η Αφροδίτη Παπαδούλη είναι οι πέντε νέοι δημιουργοί που θα εκθέσουν τα έργα τους στη «Διάβαση».

Η έκθεση πραγματοποιείται στο πλαίσιο υποστήριξης νέων δημιουργών του Πολιτιστικού Στεκιού του ΑΠ δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε νέους ανθρώπους να εκθέσουν τη δουλιά τους προσεγγίζοντας, παράλληλα, έναν ευαίσθητο κοινωνικό χώρο. Η έκθεση θα λειτουργεί καθημερινά από τις 6:30 μ.μ. - 9:30 μ.μ. και το Σάββατο από τις 11 το πρωί μέχρι τις 2 το μεσημέρι.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ