Δύο έργα - την Περιμετρική Πάτρας και τη Ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου - που αποτελούν μνημεία αδιαφάνειας και διασπάθισης του δημοσίου χρήματος, επισκέφτηκε την Κυριακή ο πρωθυπουργός
Ο πρωθυπουργός μάλιστα Κ. Σημίτης επέλεξε να ξεκινήσει χτες την κυβερνητική αυτή εκστρατεία από την Πάτρα επισκεπτόμενος προχτές Κυριακή δύο έργα τα οποία αποτελούν μνημεία αδιαφάνειας και διασπάθισης του δημοσίου χρήματος: Την Περιμετρική Πάτρας και τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου!
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Περιμετρική της Πάτρας αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα υπέρογκων υπερβάσεων των προϋπολογισμών (το κόστος όλων των εργολαβιών «φούσκωσε» κατά 50%, ενώ αυτής του Χάραδρου υπετριπλασιάστηκε!), ενώ παράλληλα πρόκειται για μισοτελειωμένο έργο, καθώς δεν έχουν κατασκευαστεί ακόμη οι συνδετήριοι οδοί για την πρόσβαση στην πόλη!
Οσον αφορά το Ρίο - Αντίρριο, πρόκειται για ένα έργο που εκτελείται με μία αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση με βάση την οποία ενώ οι εργολάβοι δε βάζουν ούτε δραχμή από την τσέπη τους (η προκαταβολή που τους δόθηκε είναι μεγαλύτερη από τη δική τους υποτιθέμενη χρηματοδοτική συμβολή στο έργο) θα το εκμεταλλεύονται για 30 ολόκληρα χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων ο λαός θα πληρώνει υπέρογκα διόδια...
Επιπλέον, τη στιγμή που όλοι προσπαθούν να κλείσουν τη μύτη τους από την μπόχα που επικρατεί στον τομέα των μεγάλων έργων, τις «μαύρες τρύπες» και τις κακοτεχνίες, ο υπουργός Τύπου Χρ. Πρωτόπαππας αναλώθηκε χτες κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών, σε μία ακατάσχετη - και αναποτελεσματική, βέβαια - επιχειρηματολογία υπέρ... διαφάνειας. Συγκεκριμένα:
Τα 500 εκατ. ευρώ αγγίζει ήδη ο προϋπολογισμός
Οι επιχειρηματικές συγκρούσεις, οι διαγκωνισμοί συμφερόντων και οι παρασκηνιακές μεθοδεύσεις της κυβέρνησης, με σκοπό να ικανοποιήσει όλες τις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις στην υπόθεση της ασφάλειας των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, δεν αποκλείεται να οδηγήσουν σε αδιέξοδο τον εν εξελίξει διαγωνισμό του υπουργείου Εθνικής Αμυνας. Την ίδια στιγμή, με ευθύνη της κυβέρνησης, το κόστος του προγράμματος ασφαλείας έχει υπερδιπλασιαστεί - σε σχέση με τον αρχικό προϋπολογισμό - και αγγίζει πλέον τα 500 εκατ. ευρώ (σ.σ. ο αρχικός ήταν 200 εκατ. ευρώ)!
Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά την κατάθεση των οικονομικών προσφορών, οι διαγωνιζόμενοι κλήθηκαν στην αρμόδια, για τη διενέργεια του διαγωνισμού, διεύθυνση του υπουργείου Εθνικής Αμυνας να προχωρήσουν σε συμφωνία μεταξύ τους, προκειμένου να αναλάβουν από κοινού το έργο. Πρόφαση για να υλοποιηθεί αυτό το σενάριο αποτελεί το γεγονός ότι έτσι θα αποφευχθούν οι καθυστερήσεις λόγω των νομικών κωλυμάτων και των προσφυγών που αναμένεται να υποβάλλουν οι διαγωνιζόμενοι.
Υπενθυμίζεται ότι στις 24 Δεκέμβρη 2002 το σχήμα υπό τη SAIC (που μετέχουν η General Dynamics, η ITT Technologies, η Honeywell, η IBM, η Siemens, η Rafael, η Elbit, η ALTEC, ο Ομιλος Πουλιάδη και η ΔΙΕΚΑΤ) κατέθεσε οικονομική προσφορά ύψους 303 εκατ ευρώ (269 εκατ. ευρώ, χωρίς το κόστος για το leasing του συστήματος ΤΕΤΡΑ ) έναντι των 447 εκατ. ευρώ (406 εκατ. ευρώ χωρίς το κόστος για το leasing του συστήματος ΤΕΤΡΑ) που κατέθεσε η δεύτερη κοινοπραξία υπό την TRS (και μετέχουν η Raytheton, η Thales, η Control Risks, η Motorola, η Delta Singular, η Space Hellas και η Ελληνική Τεχνοδομική).
Οπως διαρρέουν κυβερνητικές πηγές - προφανώς για να «μετρήσουν» τις αντιδράσεις - στην περίπτωση που οι διαγωνιζόμενοι δεν έρθουν σε συμφωνία μεταξύ τους, λόγω έλλειψης χρόνου δεν αποκλείεται ακόμα και η ακύρωση του διαγωνισμού και να ακολουθήσουν απευθείας διαπραγματεύσεις με τις κοινοπραξίες, κάνοντας χρήση του ΠΔ 284, που δίνει τη δυνατότητα στο ΥΕΘΑ να κάνει απευθείας αναθέσεις για εξοπλιστικά θέματα ή προμήθεια συστημάτων ασφαλείας.
Χαρακτηριστικό της σύγκρουσης συμφερόντων είναι και το πρόσφατο αίτημα του ΥΕΘΑ προς το υπουργείο Δημόσιας Τάξης να προχωρήσει εκείνο στην ανάθεση του έργου, σύμφωνα όμως με την αξιολόγηση των προσφορών που θα έχει κάνει το ΥΕΘΑ! Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός της ασφάλειας, ενώ ξεκίνησε από το ΥΔΤ πέρασε «για τεχνικούς λόγους» στο ΥΕΘΑ με αποτέλεσμα οι προσφορές που υποβλήθηκαν αρχικά, να ξεπεράσουν κατά 100% τον προϋπολογισμό για αυτό και ο πρωθυπουργός ζήτησε εκ νέου προσφορές, που διαμορφώθηκαν στα ως άνω επίπεδα. Ο λόγος είναι ότι οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις αξίωσαν από την κυβέρνηση - και τελικά το πέτυχαν - στο πρόγραμμα ασφαλείας να ενταχθεί ένας ευρύτερος σχεδιασμός δράσεων σε επίπεδο υποδομών που θα αφορά και τη μετα-ολυμπιακή περίοδο...
Από αύριο και για ένα μήνα, λόγω έργων της ΕΥΔΑΠ, θα διακοπεί η κυκλοφορία όλων των οχημάτων - εκτός των κατοίκων της περιοχής - στην οδό Τατοΐου στη Μεταμόρφωση από την Ελ. Βενιζέλου έως Κοραή και θα διεξάγεται μέσω των οδών Ελ. Βενιζέλου, Γκινοσάτη και Παπανδρέου.
Επιπλέον: Απαγορεύεται η στάση και στάθμευση και στις δύο πλευρές της Ελ. Βενιζέλου (από Γκινοσάτη μέχρι Τατοΐου και Κλεισθένους), η είσοδος κάθε οχήματος από την Πάρνηθος στην Τατοΐου και η διέλευση φορτηγών άνω των 5 τόνων.