ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 22 Ιούνη 2007
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΥΠΠΟ
Συνεχίζουν μαζικά!

Από τη χτεσινή κινητοποίηση έξω από το ΥΠΠΟ

Eurokinissi

Από τη χτεσινή κινητοποίηση έξω από το ΥΠΠΟ
Μαζική και μαχητική ήταν η χτεσινή συγκέντρωση των συμβασιούχων του υπουργείου Πολιτισμού έξω από την έδρα του στην οδό Μπουμπουλίνας. Οι συγκεντρωμένοι απαίτησαν μόνιμη και σταθερή δουλιά, επαναπρόσληψη των απολυμένων συναδέλφων τους λόγω των περιορισμών του ΠΔ «Παυλόπουλου», σταμάτημα των απολύσεων.

Για πολλοστή φορά η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ αρνήθηκε να τους συναντήσει, επικαλούμενη αυτή τη φορά τη συνέντευξη Τύπου που έδινε ο Γ. Βουλγαράκης εντός του υπουργείου για την επιστροφή αρχαίου αντικειμένου. Ο λόγος της άρνησης είναι ενδεικτικός για τον τρόπο που η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τον πολιτισμό: Αγνοεί τους ανθρώπους στους οποίους στηρίζεται η διάσωση της πολιτιστικής κληρονομιάς και ταυτόχρονα σπεκουλάρει πολιτικά - ενόψει και των εκλογών - με «πιασάρικα», από προπαγανδιστικής πλευράς, θέματα, ακυρώνοντας έτσι και τη σημασία που έχει πάντα μια επιστροφή αρχαίου αντικειμένου στη χώρα.

Στη συνέχεια οι συμβασιούχοι πορεύτηκαν στο υπουργείο Εσωτερικών, για να «εισπράξουν» ακόμη μια φορά «λόγια του αέρα», αφού τους ειπώθηκε ότι είναι θέμα του ΥΠΠΟ να καταθέσει τροπολογία στους περιορισμούς του ΠΔ που αφορά τους συμβασιούχους του. Βέβαια, ο Γ. Βουλγαράκης μέσα στη Βουλή, απαντώντας σε Ερώτηση του ΚΚΕ, υπεραμύνθηκε του ΠΔ μην αφήνοντας περιθώρια άλλων σκέψεων ως προς τις προθέσεις του ΥΠΠΟ.

Οι συμβασιούχοι ωστόσο επιμένουν και θα το κάνουν «μέχρι τελικής πτώσεως», όπως λένε. Σε συντονισμό με τους μόνιμους αρχαιοφύλακες που βρίσκονται σε κινητοποιήσεις για δικά τους αιτήματα (άλυτα επί τετραετίες), θα αποκλείσουν την ερχόμενη Κυριακή και για 24 ώρες τους αρχαιολογικούς χώρους της Ακρόπολης, του Σουνίου και της Ολυμπίας και θα συνεχίσουν με νέες κινητοποιήσεις από την ερχόμενη βδομάδα.

Να διασωθούν τα «Ξενία»

Εκδήλωση στο «Ξενία» Καλαμπάκας διοργανώνει (30/6) η Πανελλήνια Ενωση Αρχιτεκτόνων (ΣΑΔΑΣ - ΠΕΑ) «για την προστασία, ανάδειξη και λειτουργική επανένταξη των "Ξενία" της περιόδου 1953 - 1967, που αποτελούν σημαντικότατη ενότητα της δημόσιας μεταπολεμικής αρχιτεκτονικής παραγωγής».

Οι αρχιτέκτονες σημειώνουν: «Οι κατεδαφίσεις των "Ξενία" Ιωαννίνων και Ηρακλείου, καθώς και η οριστική αλλοίωση άλλων μονάδων, καθιστούν το αίτημα της διατήρησης των σημαντικότερων από τα εναπομείναντα "Ξενία", επίκαιρο και επείγον. Ο ανεπιτήδευτος και λιτός τρόπος δομής και κατασκευής των "Ξενία" - αποτέλεσμα μιας ενιαίας αρχιτεκτονικής θεώρησης - αναφέρεται σε ένα άλλο ήθος, μία διαφορετική ποιότητα στον τρόπο φιλοξενίας. Γι' αυτό η καταστροφή τους (εγκατάλειψη, ερείπωση, κατεδάφιση και παραμόρφωση) θα αποτελούσε μια σημαντική απώλεια για τη σύγχρονη αρχιτεκτονική ιστορία του τόπου μας».

Ειδικότερα το «Ξενία» Καλαμπάκας είναι «ένα από τα σημαντικότερα έργα του Αρη Κωνσταντινίδη, λόγω και της μοναδικής του ένταξης στο ιδιαίτερα απαιτητικό περιβάλλον των Μετεώρων, αποτελεί καταξιωμένο παράδειγμα για τους Ελληνες και ξένους αρχιτέκτονες, καθώς διδάσκεται στις Αρχιτεκτονικές Σχολές της Ελλάδας και περιλαμβάνεται στην ελληνική και ξένη βιβλιογραφία. Ενα κτίριο αυτής της ποιότητας θα μπορούσε να αποτελέσει και σήμερα όπως και στο παρελθόν σημείο αναφοράς για την περιοχή».

Ο ΣΑΔΑΣ - ΠΕΑ «ζητάει το χαρακτηρισμό των "Ξενία" ως διατηρητέων μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο τους, ώστε οι μονάδες αυτές αφού συντηρηθούν με βάση τα αρχικά σχέδια και οργανωθούν κατάλληλα, να αποτελέσουν ένα ολοκληρωμένο δίκτυο τουριστικής υποδομής υψηλής αρχιτεκτονικής αξίας».

Συμφωνώντας με τα παραπάνω, ελπίζουμε οι αρχιτέκτονες να συμφωνούν με το εξής: Οτι αυτές οι μονάδες πρέπει να είναι και δημόσιες, προσανατολισμένες στις ανάγκες του λαού και όχι του τουριστικού κεφαλαίου.

Επιστροφή αρχαίου ανάγλυφου

Αρχαίο ελληνικό ανάγλυφο του 4ου αι. π.Χ. που «έφυγε» από τη χώρα πριν 110 χρόνια παρέλαβε χτες το υπουργείο Πολιτισμού σε ειδική τελετή. Το αρχαίο αντικείμενο είχε «μεταφέρει» από την Ελλάδα στη Δανία το 1897 ο Δανός συγγραφέας και πολεμικός ανταποκριτής στην Ελλάδα, Αλεξάντερ Σβέντστραπ, που το δώρισε εν συνεχεία στην οικογένεια του Κάρστεν Νταλ, ο οποίος και το επέστρεψε.

Πρόκειται για το κάτω δεξιό τμήμα ψηφισματικού αναγλύφου (έτσι ονομάζονται τα ανάγλυφα τα οποία κοσμούν το πάνω μέρος στηλών στις οποίες αναγράφονται δημόσια κείμενα) με παράσταση της θεάς Αθηνάς. Το ανάγλυφο είχε σχήμα ναΐσκου με παραστάδες, επιστύλιο και γείσο, όπως φανερώνει το σωζόμενο τμήμα παραστάδος στα δεξιά.

Ο υπουργός Πολιτισμού, Γ. Βουλγαράκης, ανακοίνωσε και ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΥΠΠΟ με τίτλο «για να βρούμε το χαμένο κομμάτι της ιστορίας» και αφορά στον επαναπατρισμό των αρχαίων αντικειμένων. Το πρόγραμμα θα «τρέξει» την ερχόμενη εκπαιδευτική περίοδο με τη συμμετοχή των μουσείων και των σχολείων όλης της χώρας και θα περιλαμβάνει διαγωνισμούς εκθέσεων και διηγημάτων.

Καλοκαιρινή «Ροκοπανήγυρις»

Σε ...ροκοπανήγυρη προσκαλούν οι Βασίλης Παπακωνσταντίνου και Γιάννης Ζουγανέλης, που περιοδεύσουν ανά την Ελλάδα. Παλιοί φίλοι, με τραγούδια, χιούμορ, πείσμα και συναίσθημα θα ξεδιπλώσουν μια σειρά συναυλιών με ανατρεπτική διάθεση.

Ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου, μετά την κυκλοφορία του νέου CD «Μετωπική», ξεκινά καλοκαιρινές εμφανίσεις, δίνοντας μια διαφορετική διάσταση στα τραγούδια που έχει μέχρι σήμερα ερμηνεύσει. Και ο Γιάννης Ζουγανέλης μας προ(σ)καλεί για νέες ροκ εμπειρίες, με τη γνώριμη ερμηνευτική «σφραγίδα» του. Και οι δυο μαζί τραγουδούν χωρίς υποκρισία, χωρίς ενοχές, με ήχους και εικόνες, τον έρωτα, τους φίλους, τις χαμένες γενιές, την απουσία, με πείσμα, πάθος, θυμό, αλλά και αγάπη για τη ζωή και τον άνθρωπο. Μαζί τους οι «Dickens Zoo» και η Τάνια Κικίδη. Η συναυλιακή τους διαδρομή που ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη συνεχίζεται με συναυλίες: 25/6 Ρέθυμνο, 26/6 Ηράκλειο, 5/7 Αρτα, 6/7 Αραχθος, 7/7 Αιτωλικό, 11/7 Σπάρτη, 13/7 Κύπρος, 18/7 Πειραιάς, 20/7 Χίος, 23/7 Λαύριο, 26/7 Αρδας, 4/8 Χαλκιδική, 16/8 Τήνος, 1/9 Πειραιάς, 8/9 Αθήνα, 21-22/9 Κύπρος.

Περιοδεύων ... «Πλούτος»

«Πλούτος»
«Πλούτος»
Περιοδεία ανά την Ελλάδα αρχίζει ο αριστοφανικός «Πλούτος». Πρόκειται για παράσταση που παίχτηκε πέρσι με μεγάλη επιτυχία στο θέατρο «Αθήναιον» και στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου (εκτός Φεστιβάλ, όμως), με πρωταγωνιστές τους Θύμιο Καρακατσάνη (υπογράφει και τη σκηνοθεσία), Γιώργο Κωνσταντίνου και τον αξέχαστο Σωτήρη Μουστάκα. Φέτος, εκτός των Θ. Καρακατσάνη (Καρίων) και Γ. Κωνσταντίνου (Χρεμύλος), παίζουν και οι Τάκης Παπαματθαίου, Μίρκα Καλατζοπούλου, Κώστας Ευρυπιώτης (Πλούτος), Αλεξάνδρα Καρακατσάνη (Πενία), Χρήστος Φωτίδης, Αλεξία Μουστάκα, δέκα ακόμα ηθοποιοί και 15μελής Χορός. Η μετάφραση είναι του Κ. Χ. Μύρη, η μουσική του Βασίλη Δημητρίου, τα σκηνικά - κοστούμια της Ρένας Γεωργιάδου, οι χορογραφίες του Δημήτρη Παπάζογλου.

Οι παραστάσεις της φετινής περιοδείας, που αφιερώνεται στη μνήμη του Σωτήρη Μουστάκα, αρχίζουν σήμερα, με πρώτο σταθμό την Καρδίτσα. Στις 30/6 σειρά έχει το Δημοτικό Θέατρο Παπάγου και στις 1/7 το θέατρο «Πέτρα» (Πετρούπολη). Ακολουθούν κι άλλες παραστάσεις.

Τα «Υπόγεια Ρεύματα», ο Αλέξανδρος Εμμανουηλίδης και η Μαρία Παπαγεωργίου προσκαλούν σε μια βραδιά αφιερωμένη στο σύγχρονο ελληνικό ροκ και έντεχνο τραγούδι, σήμερα (9μμ), στον Υμηττό (Πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου, μπροστά από το Δημαρχείο). Είσοδος ελεύθερη.

Στο πολιτιστικό στέκι του ανοιχτού προγράμματος «Διάβαση», (Σταυροπούλου 29 Πλατεία Αμερικής), εγκαινιάζεται στις 27/6 (8μ.μ.) έκθεση του Φωτογραφικού Τομέα του Πολιτιστικού Ομίλου Φοιτητών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Θα διαρκέσει έως τις 27 Ιούλη.

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών δίνει συναυλία σήμερα (9μμ), στο Μέγαρο Μουσικής, με τη συμμετοχή τεσσάρων νέων σολίστ, των: Ευαγγελίας Μητσοπούλου (πιάνο), Κωνσταντίνου Βαλιανάτου (πιάνο), Λένιας Ζαφειροπούλου (υψίφωνος) και Ανδρέα Παπανικολάου (βιολί). Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έργα Βέμπερ, Λιστ, Μότσαρτ, Προκόφιεφ και Βέρντι. Μουσική διεύθυνση: Ανδρέας Πυλαρινός.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ