Γεννημένος (20/6/1920) στα Κανάλια Καρδίτσας, από μικρός ασχολήθηκε ως μουσικοσυνθέτης. Μετά το Δεκέμβρη του 1944, εξορίζεται στην έρημο Ελ Τάμπα της Λιβύης. Το δισκογραφικό ξεκίνημά του έγινε με το σπουδαίο τραγούδι «Κάποια μάνα αναστενάζει», που βγήκε με το όνομα του Τσιτσάνη. Ηχογραφήθηκε (1947) από την Στέλλα Χασκίλ και τον Τσιτσάνη και σε παράλληλη εκτέλεση από το «Ντούο Χάρμα». Ομως, ένα μήνα μετά την κυκλοφορία του απαγορεύτηκε, με διαταγή του υπουργείου Δικαιοσύνης, γιατί το συνέδεαν με τον Εμφύλιο. Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του '50 έγραψε πολλά γνωστά τραγούδια, που ερμήνευσαν οι Πρόδρομος Τσαουσάκης («Οπως έστρωσες θα κοιμηθείς», κ.ά.), Τάκης Μπίνης («Το κουρασμένο βήμα σου», κ.ά.), Μαρίκα Νίνου («Τον άντρα της γυρεύει», κ.ά.), Στέλλα Χασκίλ («Μία κόρη στ' ακρογιάλι», κ.ά.) κ.ά. Στη δεκαετία του '50 υπογράφει πολλές επιτυχίες με τους Καζαντζίδη («Σαν την καλαμιά στον κάμπο», «Μακάρι να πεθάνω», κ.ά.), Γρηγόρη Μπιθικώτση («Μάγκας θα πει φιλότιμο», «Ποτέ δεν είναι αργά», κ.ά.), Πάνο Γαβαλά, Αντώνη Ρεπάνη, Μανώλη Αγγελόπουλο, Καίτη Γκρέυ, Πόλυ Πάνου, Γιώτα Λύδια, Δούκισσα, με όλους σχεδόν τους γνωστούς τραγουδιστές. Πάνω από διακόσια είναι τα τραγούδια του μόνο στη δισκογραφία 78 στροφών.
Ξεχωριστή θεωρούσε ο ίδιος τη συνεργασία του με την Σωτηρία Μπέλλου. «Τ' όνομά μου είναι άγνωστο φυσικά, αλλά ονομάζομαι Μπάμπης Μπακάλης. Μπουζουκάκι παίζω...», της είπε όταν της αυτοσυστήθηκε το 1947, παρότι είχε ήδη γράψει το «Κάποια μάνα αναστενάζει». Με την Σ. Μπέλλου αργότερα δισκογραφεί μεταξύ άλλων τα τραγούδια: «Καλύβα», «Γράμμα θα στείλω στο Θεό», «Σαν πεθάνω στο καράβι», κ.ά.
Συλλυπητήριο τηλεγράφημα για το θάνατο του σημαντικού λαϊκού συνθέτη Μπάμπη Μπακάλη έστειλε στην οικογένειά του η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα.
Eurokinissi |
Η εκδήλωση ήταν μια επιδέξια προπαγανδιστική κίνηση, με στόχο να «εγγραφεί» στη συλλογική συνείδηση το ιδεολόγημα της «σύνδεσης» επιλεγμένων μνημείων με τις ...«αξίες» της ΕΕ. Ο στόχος αυτός, ανάμεσα σ' άλλους, ομολογείται στον «περίφημο» αυτό «κατάλογο», αλλά τον έκανε ακόμη πιο ξεκάθαρο ο Γ. Βουλγαράκης στην ομιλία του σημειώνοντας: «Σήμερα είναι ημέρα γιορτής, διπλής γιορτής. Γιορτάζουμε την Ευρώπη και τον πολιτισμό. Αλλωστε, η έννοια της Ευρώπης είναι στενά συνυφασμένη με τον πολιτισμό». «Οπως γνωρίζετε, γιορτάζουμε την 50ή επέτειο της Συνθήκης της Ρώμης. Η Ευρωπαϊκή Ενωση αποτελεί το πιο πετυχημένο εγχείρημα ενοποίησης εθνικών κρατών με την ελεύθερη βούλησή τους, κάτι που δεν έχει ξανασυμβεί στο παρελθόν. Η ένωση των δημοκρατιών μας έχει ένα ακόμα λαμπρότερο μέλλον μπροστά της: Με τρόπο πρωτοπόρο και καινοτόμο θα ανταποκριθεί στις προκλήσεις των νέων καιρών και θα σταθεί στο ύψος της πλούσιας πολιτιστικής της παράδοσης».
Και η ουσία: «Γιορτάζουμε τον Πολιτισμό γιατί με την κατάρτιση του καταλόγου της ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς τοποθετούμε τον πολιτισμό στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής θεσμικής ολοκλήρωσης».
Ετσι, η Ακρόπολη, όπως και τα άλλα μνημεία του «καταλόγου», μετατρέπεται σε ιδεολογικό «όπλο» προπαγάνδισης του ευρωενωσιακού κεφαλαίου. Αυτό ουσιαστικά είπε και ο υπουργός υπογραμμίζοντας: «Ο κατάλογος αυτός αποτελεί μία γενναία πολιτική πρωτοβουλία, η οποία αναγνωρίζει την καθοριστική σημασία του πολιτισμού στην Ευρώπη, κυρίως για τη θεσμική και πολιτική της ολοκλήρωση δεδομένου ότι αποσκοπεί στην καθιέρωση της ευρωπαϊκής "ταυτότητας"».
Υπερθεματίζοντας ο Γάλλος ομόλογός του, Ρενό Ντονεντιέ ντε Βαμπρ, σημείωσε μεταξύ άλλων: «Πενήντα χρόνια μετά την υπογραφή της Συνθήκης της Ρώμης, που δημιούργησε την ευρωπαϊκή κοινότητα, είναι εδώ όπου όλα ξεκίνησαν, όπου η κοινότητα που συνεχίζουμε να οικοδομούμε μαζί βρίσκει τις βαθύτερες ρίζες της»! Ετσι, «μάθαμε» ότι τα συγκλονιστικά και σημαντικότατα μνημεία του Ιερού Βράχου δεν είναι παρά η ...«ρίζα» της ιμπεριαλιστικής ένωσης που είναι η ΕΕ!
Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου καθιερώθηκε το 1962 από το Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου (ΔΙΘ). Γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 27 του Μάρτη από την παγκόσμια θεατρική κοινότητα. Το Ελληνικό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου (ΕΚΔΙΘ), σε συνεργασία με 25 θέατρα γιορτάζουν την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου προσφέροντας παραστάσεις, για αύριο, με δωρεάν παραχώρηση θέσεων για το κοινό.
Για τα παρακάτω θέατρα κρατήσεις στο τηλ. 2103306115 (γραφεία ΕΚΔΙΘ) με σειρά προτεραιότητας (10.00-17.00).
Σοβαρές ζημιές υπέστη, όπως προκύπτει από τη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού, το Αρχαιολογικό Μουσείο Αργοστολίου από τη σεισμική δόνηση έντασης 5,9 ρίχτερ, που σημειώθηκε την Κυριακή δυτικά της Κεφαλονιάς.
Το κτίριο έχει υποστεί ρωγμές, ενώ ζημιές αναφέρονται και στα εκθέματα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, στον προθάλαμο εμφανίζονται τρεις διαμπερείς ρωγμές, ενώ αρχιτεκτονικά μεταλλικά ή ξύλινα στοιχεία, που έχουν προστεθεί μετά το 2000, στα σημεία επαφής τους με τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου εμφανίζουν σημεία αποκόλλησης. Πολλά από τα εκθέματα μετακινήθηκαν από τη θέση τους με αποτέλεσμα να βρεθούν στο δάπεδο. Δύο από αυτά αποκολλήθηκαν, δύο έσπασαν, ενώ έσπασε και μια χάντρα ορείας κρυστάλλου.
Το ΥΠΠΟ ανακοινώνει ότι το Μουσείο θα παραμείνει κλειστό «μέχρι να εκτονωθεί η σεισμική δραστηριότητα στο Νομό».
Στις 30 και 31/3 (9π.μ. - 9μ.μ.), στην πλατεία Κοραή στον Πειραιά, θα πραγματοποιηθεί το 1ο Πασχαλινό Παζάρι του Χατζηκυριάκειου Ιδρύματος Παιδικής Προστασίας.
Συναυλία μουσικής δωματίου με έργα των Βαγγέλη Κατσούλη, Νέστωρα Τέιλορ και Γρηγόρη Γρηγορίου, σήμερα (8.30μμ), στο «Αλεκτον» (Σφακτηρίας 23, 2103464638). Φωνή: Μήνα Πολυχρόνου, πιάνο: Θανάσης Αποστολόπουλος και Λητώ Θώμου, κλαρινέτο: Μένιος Χαλκιάς, βιολοντσέλο: Ηβη Παπαθανασίου.
Η έκθεση ζωγραφικής του Νίκου Μουζάκη-Μοτζάκη με θέμα «Τα Γιάννενα στο πέρασμα του χρόνου» και της Ράνιας Καφετζή-Κώστα με θέμα «Εικόνες» φιλοξενείται στο Πνευματικό Κέντρο «Γιάννης Ρίτσος» του Δήμου Αιγάλεω (27-31/3, ώρες λειτουργίας 5-9μμ). Μια έκθεση που αξίζει να δουν όλοι οι Γιαννιώτες, που υφίστανται την εγκατάλειψη της περιοχής, την ανεργία, την πολιτιστική υστέρηση.
Ο Μιχάλης Νικολούδης παρουσιάζει αύριο, στη σκηνή «Gagarin 205», τη νέα του δισκογραφική δουλιά «Απόψε θα διαρρήξω τη σελήνη». Μαζί του τραγουδά η Τάνια Νικολούδη, επιλεγμένες ξένες διασκευές, αλλά και υλικό του πρώτου, αναμενόμενου δίσκου της, παίζοντας και πλήκτρα. Συμμετέχουν οι μουσικοί: Θοδωρής Παπαστάθης, Νίκος Ζηλάκος, Στάθης Κάσσιος. Τον ήχο επιμελείται ο Μπάμπης Κουρεντζής.