ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 28 Απρίλη 2007
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΥΠΠΟ
Απαντούν με αγώνες στον κυβερνητικό εμπαιγμό

Από παλαιότερη κινητοποίηση
Από παλαιότερη κινητοποίηση
Σε αγωνιστική εγρήγορση βρίσκονται οι συμβασιούχοι του υπουργείου Πολιτισμού, μπροστά στην αδιαλλαξία της κυβέρνησης να απαντήσει θετικά στο δίκαιο αίτημα για μόνιμη, σταθερή δουλιά, με πλήρη δικαιώματα για όλους, χωρίς εξαιρέσεις.

Χτες, εκατοντάδες συμβασιούχοι του ΥΠΠΟ συγκεντρώθηκαν στα δικαστήρια της πρώην Ευελπίδων όπου εκδικαζόταν υπόθεση αίτησης ασφαλιστικών μέτρων 27 συναδέλφων τους, στο «φόντο» της απόφασης του Αρείου Πάγου που εγκρίνει την ανάκληση των ασφαλιστικών μέτρων, καθιστώντας έτσι την ήδη αδιέξοδη, πολιτικά, διεκδίκηση του αιτήματος της μονιμοποίησης, μέσω της δικαστικής οδού, εντελώς ανενεργό. Να σημειωθεί ότι το ΥΠΠΟ, καλυπτόμενο πίσω από αυτή την απόφαση, ζήτησε, μέσω των νομικών του εκπροσώπων, να μην εκδικαστούν τα ασφαλιστικά μέτρα, γεγονός που θα σήμαινε την απόλυση των εργαζομένων. Ωστόσο, μπροστά και στο αγωνιστικό κλίμα που είχε δημιουργηθεί από τους συγκεντρωμένους, το δικαστήριο έδωσε παράταση ενός μήνα με διατήρηση της προσωρινής διαταγής επιστροφής των εργαζομένων στις θέσεις τους.

Αυτή τη στιγμή στο ΥΠΠΟ εργάζονται 1.050 άνθρωποι με καθεστώς ασφαλιστικών μέτρων και είναι σαφές πως στην - πιθανότερη - περίπτωση που τα δικαστήρια θα πάψουν να εκδίδουν προσωρινές διαταγές, θα ξεκινήσει άγριο «πογκρόμ» απολύσεων που θα αντικατασταθεί από νέες «φουρνιές» συμβασιούχων και συνέχιση της εργασιακής ομηρίας. Αυτή τη φορά με ...«κεντρικό έλεγχο», όπως προβλέπει η «περίφημη» τροπολογία περί πρόσληψης ωρομισθίων από την κεντρική υπηρεσία και όχι από τις περιφερειακές υπηρεσίες του ΥΠΠΟ, η οποία έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται...

Στη συνέχεια οι εργαζόμενοι με πανό και συνθήματα πορεύτηκαν στο υπουργείο Πολιτισμού, όπου λόγω της απουσίας του υπουργού και του γενικού γραμματέα συναντήθηκαν με υπηρεσιακό, πλην αναρμόδιο, παράγοντα, ο οποίος «δεσμεύτηκε» απλώς ότι ...θα μεταφέρει τα αιτήματα. Το επόμενο αγωνιστικό ραντεβού είναι για την ερχόμενη Τετάρτη, 10 το πρωί στην Ακρόπολη.

Στο μεταξύ χτες το ΚΚΕ κατέθεσε εκ νέου Επίκαιρη Ερώτηση προς τον υπουργό Πολιτισμού για το θέμα των συμβασιούχων του ΥΠΠΟ. Ο βουλευτής του Κόμματος Αντώνης Σκυλλάκος σημειώνει ότι το 2007 συμπληρώνεται το 24μηνο εργασίας που (κατά το ΠΔ164/04) αποτελεί το όριο παραμονής στην εργασία της πλειοψηφίας των συμβασιούχων και στο ΥΠΠΟ. «Αν οι συμβασιούχοι απολυθούν, το ΥΠΠΟ θα στερηθεί ενός μεγάλου αριθμού ειδικευμένου προσωπικού με τεράστια πείρα, που χωρίς αυτό δε θα παρέχονται οι εντελώς απαραίτητες υπηρεσίες που έχει ανάγκη το υπουργείο. Τότε θα αναγκαστεί να προσλάβει νέους και άπειρους για το έργο, ανακυκλώνοντας το πρόβλημα της ομηρίας» σημειώνεται στην Ερώτηση και προστίθεται ότι 800 αμειβόμενοι από το Ταμείο Διαχείρισης Πιστώσεων για εκτέλεση αρχαιολογικού έργου παραμένουν απλήρωτοι για 3 μήνες, ενώ εκατοντάδες άλλοι συμβασιούχοι, που εργάζονται στο υπουργείο, παραμένουν απλήρωτοι για 2 μήνες περίπου.

«Το ΚΚΕ έχει ταχθεί υπέρ της μόνιμης και σταθερής εργασίας με πλήρη δικαιώματα για όλους τους συμβασιούχους χωρίς προϋποθέσεις», καταλήγει ο βουλευτής.

Ζωγραφική και γλυπτική

Εργο του Βρασίδα Τσούχλου
Εργο του Βρασίδα Τσούχλου
Το Κέντρο Γραμμάτων και Τεχνών «Αποψη» (Δεινοκράτους 35, Κολωνάκι), με τη συμπλήρωση 26 χρόνων από το θάνατο του Βρασίδα Τσούχλου (1904-1981), διοργανώνει στο ατελιέ του ζωγράφου μεγάλη αναδρομική έκθεση με πάνω από 80 έργα μεγάλων διαστάσεων (λάδια) και μικρότερων (ακουαρέλες και σχέδια) από τη συνολική πορεία του. Πρόκειται για προσωπογραφίες, γυμνά και τοπία. Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν στις 7/5 (8μ.μ.). Για το ζωγράφο και το έργο του θα μιλήσει ο τεχνοκριτικός Χάρης Καμπουρίδης.

Με μακρόχρονη σταδιοδρομία στη ζωγραφική και τη θεωρία της αισθητικής ο Βρασίδας Τσούχλος, ελάχιστες φορές εξέθεσε συγκεντρωμένη την καλλιτεχνική του δουλιά. Αφοσιωμένος, επιπλέον, απόλυτα στην τέχνη του, ακόμη λιγότερο ασχολήθηκε με τη διάθεση των έργων του. Γι' αυτό το λόγο το σύνολο σχεδόν του έργου του βρίσκεται συγκεντρωμένο στο ίδιο του το ατελιέ, στο οποίο και θα εκτεθούν, δίνοντας τη δυνατότητα σε όλους να τα απολαύσουν και να εκτιμήσουν, όπως σημείωνε η Β. Σπηλιάδη, «τη μαστοριά, το σεβασμό και την προσήλωση στους κανόνες που συνδέουν το ζωγράφο με την παράδοση, δηλαδή την ιστορία του ανθρώπου».

Μέχρι 21/5 στο «ArtSpace» (Ι. Δροσοπούλου 18) παρουσιάζεται η έκθεση «Κλειδοκύμβαλα της σιωπής», με γλυπτά και κατασκευές του Νίκου Κλάδη. Ο καλλιτέχνης συνδυάζει το μάρμαρο, την πέτρα και μέταλλα. Αντικείμενα της καθημερινότητας παίρνουν άλλη διάσταση στα έργα του. Εμπνεόμενος αυτή τη φορά από μουσικά όργανα αναζητεί την ταυτότητά τους.

Εως 6/5 στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων «Μελίνα» (Ηρακλειδών 66), φιλοξενείται έκθεση (ζωγραφική, εικονογράφηση, φωτογραφία) με τίτλο «Γεωργιανοί Καλλιτέχνες - Δημιουργοί στην Ελλάδα».

Εως 19/5 διαρκεί η έκθεση ζωγραφικής της Ιωάννας Ευθυμίου στην γκαλερί «Αδάμ» (Νεοφ. Βάμβα 5). Η δημιουργός γεννήθηκε στην Αυστραλία και σπούδασε ζωγραφική στην ΑΣΚΤ Αθήνας με δασκάλους τους: Δημοσθένη Κοκκινίδη και Δημήτρη Μυταρά.


ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ

-- «Ωκεανίδα»: Ιζαμπέλ Αλιέντε «Ινές, ψυχή μου» (Μετάφραση Λεωνίδας Καρατζάς, μυθιστόρημα).

-- «Α. Α. Λιβάνης»: Αφροδίτη Κουκουτσάκη «Μικρή Ανδρομάχη» (Μυθιστόρημα, που διαδραματίζεται στην Κρήτη, στα κατοχικά και εμφυλιακά χρόνια).

-- «Περί Τεχνών»: «Είκοσι πέντε χρόνια (1981-2005)» (Ευρετήριο πρακτικών των Α-ΚΕ συμποσίων ποίησης που οργανώνει το Πανεπιστήμιο Πατρών).

-- «Ιωλκός»: Φωτεινή Ψειμάδα «Φως δραπέτης» (Ποίηση).

-- «Παπαζήσης»: Κωνσταντίνου Δεσποτόπουλου «Αναπολήσεις (1940-1960, τόμος Β')» (Μνήμες ποικίλης θεματολογίας του ομότιμου καθηγητή Φιλοσοφίας και ακαδημαϊκού).

-- «Νέα Πορεία»: Χλόη Κουτσούμπελη «Η λίμνη, ο κήπος και η απώλεια» (Ποιήματα).

-- «Αγκυρα»: Νάνος Βαλαωρίτης «Το ξανακοιταγμένο κουτί της Πανδώρας (Μεταποιήσεις)» (Εικονογραφημένα με έργα τέχνης αλληγορικά ποιήματα του γνωστού υπερρεαλιστή ποιητή). «Αδελφοί Γκριμ - Εξι αγαπημένα παραμύθια» (ανθολογία παραμυθιών των αδελφών Γκριμ με εικόνες της Νόνκα Πετκόβα και δώρο ένα CD με ηχογραφημένα τα παραμύθια, με μουσική της Αναστασίας Παπαδημητρίου), Εύα Καραντινού «Η ζωή του Αϊ-Βασίλη σαν παραμύθι» και «Χριστούγεννα - Πρωτοχρονιά (ήθη, έθιμα, ιστορίες, δραστηριότητες με αυτοκόλλητα)» (για παιδιά).

-- «Μετρονόμος» (Μουσικολογικό περιοδικό. Τεύχος 23, με αφιέρωμα στον Δημήτρη Λάγιο).

-- «Μεταίχμιο»: Κωνσταντίνος Δ. Γεώρμας «Παγκοσμιοποίηση και φτώχεια (Τα ιδεολογικά πλαίσια και οι πολιτικές των διεθνών οργανισμών για την καταπολέμηση της φτώχειας)» (Μελέτη).

-- «Πατάκης»: Λεία Βιτάλη «Ιερή παγίδα (το απόκρυφο χρονικό της Κωνσταντινούπολης)» (Μυθιστόρημα για την πτώση της Κωνσταντινούπολης).

-- «Μίνωας»: Τζουντ Μόργκαν «Το πάθος» (Μετάφραση Φανή Πανταζή. Μυθιστόρημα, με ήρωες τους επαναστάτες ποιητές Μπάιρον, Σέλεϊ και Κιτς, οι οποίοι πέθαναν πρόωρα και τραγικά και τις γυναίκες που τους ενέπνευσαν).

-- «ΚΟΑΝ» (Σκουφά 64, Αθήνα, 210.3628.265): Ρίκι Σερβάις «Ο κόσμος των Φλάνιμαλς» (Μετάφραση Λάκης Λαζόπουλος. Βιβλίο για παιδιά, με φανταστικά, κωμικά «πλάσματα», ζωγραφισμένα από τον Ρομπ Στιν, στα οποία ο Λάκης Λαζόπουλος έδωσε ελληνικά ονόματα και κωμικές ιδιότητες).

-- «Περίπλους»: Μορίς Ντριόν «Η κατάρα του τελευταίου ναΐτη» (Μετάφραση Μαρία Αβαριτσιώτη, ιστορικό μυθιστόρημα για τον τελευταίο ναΐτη που καταδίκασε σε θάνατο στην πυρά ο Γάλλος βασιλιάς Φίλιππος ο Ωραίος).

-- «Ψυχογιός»: Νταβίντ Καμί «Οι στρατιώτες του Χριστού» (Μετάφραση Εύη Βαγγελάτου, ιστορικό μυθιστόρημα).

-- «Επτανησιακά φύλλα» (Φιλολογική, λογοτεχνική, λαογραφική, ιστορική έκδοση της Ζακύνθου. Τόμος ΚΣΤ', 3-4. Η ογκώδης έκδοση περιλαμβάνει αφιερώματα στους Ζακυνθίους δημιουργούς Ερμάνο Λούντζη, Λεωνίδα Χ. Ζώη, Διονύση Ρώμα, Νίκο Γρυπάρη και Δημήτρη Λάγιο).

-- «Πόρφυρας» (Λογοτεχνικό περιοδικό της Κέρκυρας. Τεύχος 121, με αφιέρωμα στον κορυφαίο Ιταλό μελετητή της νεοελληνικής λογοτεχνίας Μάριο Βίτι).

-- «Αρχιτέκτονες» (Περιοδικό του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων, ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ. τεύχη 58, 59, 60).

-- «Διαβάζω» (Μηνιαία επιθεώρηση του βιβλίου, τεύχος 470 με αφιέρωμα στον Φ. Ντοστογιέφκι και τεύχος 471 με αφιέρωμα στον Τάσο Αθανασιάδη).

-- «Η Εύγερος Κεφαλονιάς» (Περιοδικό του Συλλόγου Φαρακλάδων «Η Εύγερος» τεύχη 8, 9).

-- «Ελληνική Διεθνής Γλώσσα» (Περιοδικό του Οργανισμού για τη Διεθνοποίηση της Ελληνικής Γλώσσας, τεύχος 65).

-- «Μονόπολη» (Πολιτιστικό περιοδικό, τεύχος 61).

«Εφυγε» ο Μτσισλάβ Ροστροπόβιτς

Πέθανε χτες, σε ηλικία 80 ετών, ο μεγάλος Ρώσος μαέστρος και βιολοντσελίστας Μτσισλάβ Ροστροπόβιτς, χτυπημένος από καρκίνο. Μόλις πριν από ένα μήνα, στο Κρεμλίνο είχαν γιορταστεί τα 80ά γενέθλιά του. Ο Μτσισλάβ Ροστροπόβιτς υπήρξε ο μεγαλύτερος βιολοντσελίστας του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα. Ομως, παρά τη μεγάλη του καλλιτεχνική αξία, την περίοδο της ανατροπής του σοσιαλισμού και της διάλυσης της ΕΣΣΔ έδωσε χείρα βοηθείας στον Γιέλτσιν και στις δυνάμεις της αντίδρασης, που οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση. Γιος βιολοντσελίστα, γεννήθηκε το 1927 στο Μπακού. Υπήρξε από το 1943 μαθητής στην ενορχήστρωση του Ντμίτρι Σοστακόβιτς. Το ταλέντο του αναδείχτηκε πολύ σύντομα και βραβεύτηκε σε μουσικούς διαγωνισμούς στη Μόσχα (1945), στην Πράγα (1947 και 1950) και τη Βουδαπέστη (1949). Σε ηλικία μόνο 23 ετών διακρίνεται με το σημαντικότερο βραβείο της τότε Σοβιετικής Ενωσης, το Βραβείο Στάλιν. Από το 1974, έχοντας εκφράσει την αντίθεσή του στην πολιτική της Σοβιετικής Ενωσης, έζησε στη Δύση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ