Η πρώτη έκθεση οργανώνεται από την Α΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων και περιλαμβάνει αντίγραφα αντικειμένων από διάφορες λειτουργίες της Αθηναϊκής Δημοκρατίας, τα οποία βρέθηκαν στην Αρχαία Αγορά. Περιλαμβάνει, επίσης, εποπτικό υλικό (μακέτες, σχέδια, αναπαραστάσεις και ενημερωτικά κείμενα για την Αρχαία Αγορά και τα κτίρια των κύριων σωμάτων της Αθηναϊκής Δημοκρατίας).
Η δεύτερη έκθεση οργανώνεται από την Επιτροπή Συντηρήσεως Μνημείων Ακροπόλεως (ΕΣΜΑ) και περιλαμβάνει φωτογραφίες του Σωκράτη Μαυρομμάτη από τις αναστηλώσεις Μνημείων της Ακρόπολης (1975-2002) και μεγάλη έγχρωμη διαφάνεια της Ακρόπολης πάνω σε φωτεινό πίνακα. Στον προθάλαμο της αίθουσας θα προβάλλονται ταινίες μικρού μήκους για τις αναστηλώσεις στο Βράχο και την Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων στην περιοχή της Ακρόπολης.
Οι εκθέσεις αυτές έχουν καθαρά προπαγανδιστικό χαρακτήρα, αφού μεταφέρουν στην «καρδιά» της ΕΕ μια εξωραϊσμένη εικόνα της Αθήνας, αποκρύπτοντας «λεπτομέρειες»: Τη συνεχιζόμενη καταστροφή του σημαντικού αρχαιολογικού χώρου στου Μακρυγιάννη για το Νέο Μουσείο Ακρόπολης. Τον πραγματικό χαρακτήρα της «ενοποίησης» των αρχαιολογικών χώρων που εντάσσεται στο παλιό σχέδιο μετατροπής του κέντρου της Αθήνας σε «αποστειρωμένο» χώρο για τους λίγους...
Αξιόλογες θεατρικές, μουσικές και χορευτικές παραστάσεις συνθέτουν το πρόγραμμα του Ελληνικού Φεστιβάλ Αθηνών, που παρουσιάστηκε χτες από τον πρόεδρο του ΔΣ Περικλή Κούκο. Οι εκδηλώσεις στο Ηρώδειο κατατάσσονται σε επτά ενότητες:
Το πρώτο μέρος των εκδηλώσεων διαρκεί από τις 6/6-5/8 και το δεύτερο από 24/8- 28/9. Πρόκειται για 31 σχήματα σε 50 παραστάσεις, ενώ θα παρουσιαστούν και 5 παραστάσεις της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας.
Το κόστος των εκδηλώσεων ανέρχεται στα 2 εκατ. ευρώ. Ο Π. Κούκος ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με τη Φιλαρμονική του Βερολίνου και σημαντικούς μαέστρους, για το άνοιγμα του Φεστιβάλ του 2004.
Η ταινία, πιθανόν, αλληγορεί για τα τρέχοντα γεγονότα στον κόσμο και για το κύμα μεταναστών από τα ανατολικά στα δυτικά, όπως συνέβαινε περίπου εκατόν πενήντα χρόνια πριν, με τους Ιρλανδούς που έφταναν στη Νέα Υόρκη κατά δέκα χιλιάδες κάθε εβδομάδα. Οι «γηγενείς» δεν τους ήθελαν. Αντιπαρατάσσονταν κατά συμμορίες, που αντιπροσώπευαν φυλετικές ή θρησκευτικές ομάδες.
Ο Σκορτσέζε, πρώτης γενιάς Αμερικανός από Ιταλούς γονείς, γύρισε την ταινία στην Ιταλία, γνωρίζοντας πολύ καλά τι συμβαίνει στην Ιταλία με τους μετανάστες από την Αλβανία, το κουρδικό Ιράκ, το Πακιστάν, απ' οπουδήποτε. Οι «γηγενείς» Αμερικανοί δε θέλουν τους ξένους που κουβαλάνε άλλες γλώσσες, συνήθειες, συμπεριφορές και κυρίως τους «παίρνουν» τις δουλιές.
Στις συμμορίες υπεισέρχεται η θρησκευτική διαφορά διαμαρτυρόμενων και καθολικών και η άρνηση των «γηγενών» να αναδειχτεί καθολικός Ιρλανδός σε πολιτικό πρόσωπο, ούτε καν δημοτικός σύμβουλος. Μια διαμάχη που κράτησε μέχρι τον Τζον Κένεντι, δηλαδή εκατό χρόνια. Ανάμεσα στους σφαγείς και την πορνεία χωράει και ο έρωτας. Ο Αμστερνταμ, δεν ξεφεύγει. Η φιλενάδα του - κλεφτρόνι συγκέντρωσε 200 τόσα δολάρια, ώστε να καλύψει τα εισιτήρια για το Σαν Φρανσίσκο. Ακόμα μια νύξη για φυγή προς τη Δύση...
Δεν υπαινισσόμαστε ότι ο Σκορτσέζε είναι ρατσιστής, αλλά ότι η ταινία του επιτρέπει και διάφορες «αναγνώσεις» και ερμηνείες.
«Απίστευτη μπακαλική λογιστική» χαρακτήρισε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ, Β. Αρδίτης, το κεκτημένο δικαίωμα των ηθοποιών να πληρώνονται προσαυξημένο ημερομίσθιο για τη νυχτερινή και κυριακάτικη εργασία τους. Αποκάλυψε έτσι ότι το ΚΘΒΕ και το ΥΠΠΟ ευθύνονται για την τετράμηνη καθυστέρηση των διαπραγματεύσεων για νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, επόμενα και για τις κινητοποιήσεις των ηθοποιών που θα συνεχιστούν μέχρι την Κυριακή.
«Δεν μπορούμε να κάνουμε πίσω», είπε ο εκπρόσωπος των ηθοποιών στο ΚΘΒΕ, Ν. Παναγιωτίδης, τονίζοντας ότι η πολιτική ευθύνη είναι του ΥΠΠΟ, στους εκβιασμούς του οποίου δε θα υποχωρήσουν. Δε θα ανεχθούν να μην αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία τους, να παραβιάζονται στοιχειώδη εργασιακά τους δικαιώματα, να μη θεσμοθετούνται οι 12μηνες συμβάσεις εργασίες και να μειώνονται οι αποδοχές τους, καθώς τους δίνεται αύξηση 1,6% επί του βασικού μισθού, όταν η Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας ορίζει αύξηση 4%.
Αυτά τα αιτήματα απορρίπτουν το ΥΠΠΟ και το ΚΘΒΕ, ώστε να μην ανοίξει ο δρόμος για τη διεκδίκηση της εφαρμογής τους και σε άλλες θεατρικές σκηνές.
Νέα μουσεία προστίθενται στη «λίστα» των ανακαινίσεων. Οπως ανακοίνωσε το υπουργείο Πολιτισμού, από 1/2, λόγω επισκευών, αναστέλλεται η λειτουργία των Αρχαιολογικών Μουσείων Βόλου και Ιωαννίνων. Επίσης ανακοινώνεται ότι ολοκληρώθηκαν οι εργασίες επισκευής στους εκθεσιακούς χώρους του Αρχαιολογικού Μουσείου Χίου, το οποίο θα είναι ανοιχτό για το κοινό από την 1/2 και όχι από την 1/3, όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί.