ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 4 Δεκέμβρη 2004
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Αναγκαία η αλλαγή πολιτικής

Μιλά στο «Ρ» ο Χρήστος Κορδάς, πολιτικός μηχανικός και δημοτικός σύμβουλος της Δημοτικής Κίνησης «Πάτρα Μπροστά - Ενωμένοι»

«Το κυκλοφοριακό της Πάτρας μπορεί να επιλυθεί μόνο, αν βασική παράμετρος αποτελέσει η ανάσχεση της χρήσης του ΙΧ αυτοκινήτου μέσα από την ευρύτατη χρήση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς».

Αυτό τονίζει στο «Ρ» ο Χρήστος Κορδάς, πολιτικός μηχανικός και δημοτικός σύμβουλος της Δημοτικής Κίνησης «Πάτρα Μπροστά - Ενωμένοι» και επισημαίνει ότι χρειάζεται «αλλαγή της κυκλοφοριακής πολιτικής στην πόλη. Δηλαδή, να ενισχυθούν ριζικά και αποφασιστικά τα μέσα μαζικής μεταφοράς».

Η συνέντευξη έχει ως εξής:

- Γιατί υπάρχει μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Πάτρα και ιδιαίτερα στο κέντρο της πόλης;

- Κατ' αρχήν, το πρόβλημα δεν υφίσταται μόνο στο κέντρο, αλλά σχεδόν σε όλους τους βασικούς δρόμους ακόμη και μακριά από αυτό. Η πόλη μας έχει δρόμους με δεδομένη κυκλοφοριακή δυνατότητα, ενώ τα οχήματα αυξάνονται αλματωδώς. Συνεπώς, πέραν των διανοίξεων οδών που προβλέπονται στο Σχέδιο Πόλης, περιμετρικές κλπ., πράγμα που θα έχει θετική επίδραση, πρέπει να αλλάξει η φιλοσοφία αντιμετώπισης του προβλήματος, το οποίο κατά βάση είναι πολιτικό ζήτημα, χωρίς να παραγνωρίζεται βεβαίως το τεχνικό μέρος. Στα πλαίσια αυτής της «φιλοσοφίας», το κυκλοφοριακό της Πάτρας μπορεί να επιλυθεί μόνο αν βασική παράμετρος αποτελέσει η ανάσχεση της χρήσης του ΙΧ αυτοκινήτου μέσα από την ευρύτατη χρήση Μαζικών Μέσων Μεταφοράς (ΜΜΜ) και εναλλακτικών μορφών (ποδήλατο, πεζοπορία, κλπ.) σε κατάλληλο περιβάλλον.

- Συγκεκριμένα, ποια μέτρα πρέπει να παρθούν - τουλάχιστον σε πρώτη φάση - για την ανακούφιση του κυκλοφοριακού;

- Κατ' αρχήν αλλαγή της κυκλοφοριακής πολιτικής στην πόλη. Δηλαδή, να ενισχυθούν ριζικά και αποφασιστικά τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Χρειάζονται νέα συγκοινωνιακά μέσα και νέα οργανωτικά σχήματα. Για να επιτευχθεί αυτό, πρέπει να δημιουργηθεί ένας δημοσίου συμφέροντος νέος φορέας συνδυασμένων συγκοινωνιών, με σύγχρονα ελκτικά μέσα με φτηνό εισιτήριο και πυκνά δρομολόγια, να επιδοτείται αδρά από το κράτος και να αποτελείται από Λεωφορεία, mini bus, προαστιακό σιδηρόδρομο κλπ. Επίσης, χρειάζεται να γίνει αποκέντρωση υπηρεσιών, δίκτυα πεζοδρόμων, νέες σηματοδοτήσεις, περιφερειακά πάρκινγκ κλπ.

- Τι έχουν και τι θα έπρεπε να έχουν κάνει οι δημοτικές αρχές, ιδιαίτερα τα τελευταία 20 χρόνια που το κυκλοφοριακό, χρόνο με το χρόνο οξύνεται;

Η δημοτική αρχή του Αντρέα Καράβολα (ΠΑΣΟΚ), αλλά και η προηγούμενη του Ευ. Φλωράτου (ΝΔ), αντί να διεκδικήσουν αγωνιστικά λύσεις για την ανακούφιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, το αξιοποιούν, για να κάνουν επιδρομή στο εισόδημα του λαού. Προσπαθούν να υλοποιήσουν σήμερα το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης και προπαγανδίζουν ότι το μέτρο λαμβάνεται για κυκλοφοριακούς λόγους. Ουδέν ψευδέστερον τούτου. Στην πραγματικότητα, ο δήμος θα γίνει ο μεγαλύτερος και ανελέητος παρκαδόρος, θεωρώντας τους δρόμους οικόπεδο προς εκμετάλλευση. Το μέτρο είναι εισπρακτικό και αντιλαϊκό, αφού υπολογίζεται ότι θα αφαιρέσει 2 - 3 εκατομμύρια ευρώ ετησίως από τις τσέπες μας. Αλλωστε, αν ήταν μέτρο κυκλοφοριακού χαρακτήρα - καμία μελέτη δεν υποδεικνύει κάτι τέτοιο - γιατί δεν εφαρμόζεται δωρεάν.

- Σε τι συνίσταται, τελικά, το κυκλοφοριακό πρόβλημα;

- Το κυκλοφοριακό δε συνίσταται μόνο στο πόσος χρόνος θα δαπανηθεί για μια μετακίνηση, αλλά συναρτάται με το περιβάλλον, τις ανθρώπινες σχέσεις, την ποιότητα ζωής. Με το εάν η πόλη ωθεί στην απομόνωση και εξατομίκευση, εάν θέλει απλά να «καταναλώσουμε» και να καταναλωνόμαστε από τη λειτουργία της και την «αγορά» της, ή με το εάν η κίνηση, η κυκλοφορία των ανθρώπων δίνει ταυτόχρονα την ευκαιρία να αντλήσουν στοιχεία που προάγουν την προσωπικότητα, την κοινωνικότητα, τον πολιτισμό, την ποιότητα των ανθρωπίνων σχέσεων.

ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Στο στόχαστρο η πολιτική δράση!

Την παρέμβαση του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Εφετών Πάτρας, Αναστάσιου Κανελλόπουλου, προκάλεσε το θέμα με την αποστολή 110.000 ειδοποιητηρίων σε 70.000 οδηγούς από το Δήμο Πάτρας για την είσπραξη κλήσεων από το ...1996.

Στην προκαταρκτική εξέταση που διέταξε, για να διαπιστωθεί κατά πόσο στέλνονται παρανόμως ή όχι τα συγκεκριμένα ειδοποιητήρια, η Εισαγγελία βάζει στο «στόχαστρο» και τη δημοτική κίνηση «Πάτρα Μπροστά - Ενωμένοι». Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του Αν. Κανελλόπουλου, ο οποίος δήλωσε στα ΜΜΕ ότι «εάν οι κλήσεις στέλνονται νόμιμα και παρανόμως ορισμένες δημοτικές κινήσεις διεγείρουν τους πολίτες σε απείθεια, οι έρευνες θα στραφούν και σε βάρος τους».

Να σημειώσουμε ότι η δημοτική κίνηση «Πάτρα Μπροστά - Ενωμένοι» προτρέπει τους κατοίκους της πόλης να μην πληρώσουν τις κλήσεις, καθώς πρόκειται για μια ακόμη προσπάθεια από τη Δημοτική Αρχή (ΠΑΣΟΚ) με τη συμφωνία της παράταξης της ΝΔ να γεμίσουν τα ταμεία του δήμου, τη στιγμή που τα τελευταία 20 χρόνια που βρίσκονται στην εξουσία δεν έχουν ποτέ ασχοληθεί ουσιαστικά με την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος.

Σε ανακοίνωσή της η ΝΕ Αχαΐας του ΚΚΕ καταγγέλλει τη συγκεκριμένη παρέμβαση, η οποία «συνιστά πρωτοφανή προσπάθεια ποινικοποίησης της πολιτικής δράσης και της πάλης του λαού» και σημειώνει χαρακτηριστικά: «Είναι συστατικό στοιχείο της αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης της ΝΔ και των προκατόχων του ΠΑΣΟΚ. Είναι προσπάθεια να μπει στο "γύψο" η πάλη της εργατικής τάξης, των λαϊκών στρωμάτων και της νεολαίας ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική. Νόμος είναι το δίκιο της εργατικής τάξης και του λαού, είναι ο αγώνας για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής, ανεξάρτητα από ποιον εφαρμόζεται. Η εργατική τάξη, η νεολαία, τα λαϊκά στρώματα δεν πρόκειται να δείξουν νομιμοφροσύνη στην αντιλαϊκή πολιτική της φτώχειας, της ανεργίας, των ιμπεριαλιστικών πολέμων, της καταπάτησης στοιχειωδών δημοκρατικών δικαιωμάτων».

Στη συνέχεια καλεί «την εργατική τάξη, τα συνδικάτα, να καταδικάσουν την ποινικοποίηση της πάλης» και συμπληρώνει: «Οφείλουν τώρα να πάρουν θέση καταδίκης όλοι οι φορείς του νομού, αλλά ξεκάθαρη θέση να πάρουν και οι άλλες πολιτικές δυνάμεις».

Καταλήγοντας τονίζεται στην ανακοίνωση: «Οσο για το ΚΚΕ η πολιτική της ανυπακοής και απειθαρχίας στην αντιλαϊκή πολιτική είναι ο μόνος δρόμος για τα λαϊκά στρώματα να αποκρούσουν τη νέα επίθεση που προετοιμάζουν πλουτοκρατία - κυβέρνηση ΝΔ και ΠΑΣΟΚ».

Ανύπαρκτη η υποδομή για τα ΑμΕΑ

Ιδιαίτερα εχθρική προς τα Ατομα με Ειδικές Ανάγκες είναι η Πάτρα, εξαιτίας της ανυπαρξίας ουσιαστικά οποιασδήποτε υποδομής που θα τους επέτρεπε να κινούνται με μια στοιχειώδη άνεση. Καταρχήν, μόλις ελάχιστα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μπορούν να εξυπηρετήσουν ΑμΕΑ, καθώς τα περισσότερα λεωφορεία στις ιδιωτικές αστικές συγκοινωνίες της πόλης είναι - με βάση το μέσο όρο του στόλου - άνω των 15 ετών περίπου.

Για όσους κινούνται με το αυτοκίνητο, οι ειδικές θέσεις παρκαρίσματος είναι ελάχιστες και τις περισσότερες φορές κατειλημμένες από μη αναπηρικά αυτοκίνητα. Αλλά, κι όταν αυτό είναι εφικτό, δεν είναι όλες οι θέσεις διαμορφωμένες κατάλληλα με ειδικές ράμπες, ώστε να μπορεί να ανέβει στο αμαξίδιό του. Επίσης, τα περισσότερα πεζοδρόμια είναι εντελώς ακατάλληλα για ΑμΕΑ καθώς είναι σε άθλια κατάσταση με ανώμαλες επιφάνειες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις πριν λίγους μήνες ανασκευάστηκαν ορισμένα (ελάχιστα) πεζοδρόμια και τοποθετήθηκαν ειδικές πλάκες - οδηγοί για τη διευκόλυνση των τυφλών. Το τραγελαφικό είναι πως πολλές από αυτές τοποθετήθηκαν ανάποδα - εν είδη μάλλον διακοσμητικού και γιατί ο εργολάβος βιαζόταν ενόψει Ολυμπιακών Αγώνων - χωρίς ποτέ να διορθωθούν!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ