ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 10 Απρίλη 2009
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΚΤΡΟΠΗ ΑΧΕΛΩΟΥ
Προχωρά με «βήματα χελώνας»

Νέες δεσμεύσεις του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά που περιόδευσε χτες στα εργοτάξια

Οι εργασίες στο φράγμα και τη σήραγγα εκτροπής του Αχελώου στη Συκιά Αργιθέας

EUROKINISSI

Οι εργασίες στο φράγμα και τη σήραγγα εκτροπής του Αχελώου στη Συκιά Αργιθέας
Την προσωπική του αισιοδοξία και τη διαβεβαίωση ότι τα έργα εκτροπής του Αχελώου θα ολοκληρωθούν σε τακτό και σύντομο χρονικό διάστημα, εξέφρασε, χτες, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς, που περιόδευσε στα έργα του φράγματος Συκιάς και της σήραγγας εκτροπής, στη Δρακότρυπα. Ωστόσο, κάτοικοι και φορείς της Θεσσαλίας ανησυχούν, καθώς και στα έργα που γίνονται παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις, ενώ τα έργα που θα μεταφέρουν το νερό στα χωράφια του κάμπου βρίσκονται ακόμη «στα χαρτιά». Αλλωστε, παρά τις κατά καιρούς κυβερνητικές διαβεβαιώσεις, η εκτροπή του Αχελώου δίκαια έχει χαρακτηριστεί ως «νέο γεφύρι της Αρτας», αφού επί 30 και πλέον χρόνια οι κυβερνητικές υποσχέσεις τόσο της ΝΔ, όσο και του ΠΑΣΟΚ παραμένουν ανεκπλήρωτες...

Συνοδευόμενος από πλήθος πολιτικών και άλλων παραγόντων, ο Γ. Σουφλιάς σε δηλώσεις του αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της εκτροπής του Αχελώου, επισημαίνοντας ότι η Θεσσαλία αντιμετωπίζει σοβαρότατο πρόβλημα λειψυδρίας και απειλείται με ερημοποίηση.

Μέχρι στιγμής αυτά που έχουν γίνει, και μετά από πολύ μεγάλη καθυστέρηση, είναι:

Στο φράγμα Συκιάς, που κατασκευάζεται στη συμβολή των ποταμών Αχελώου και Κουμπουργιανίτικου, στα όρια των Νομών Καρδίτσας και Αρτας, οι εργασίες έχουν προχωρήσει κατά 30%-35% και αν όλα εξελιχθούν κανονικά η ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται για τα τέλη του 2011.

Η σήραγγα εκτροπής δεν έχει διανοιχτεί πλήρως - ανοίχτηκαν 17.000 μέτρα από τα 17.504 - ενώ απομένουν να γίνουν ακόμα τα έργα επένδυσης της σήραγγας και άλλα συμπληρωματικά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν υπάρχει σχεδιασμός και μελέτη για τα έργα που πρέπει να γίνουν στην έξοδο της σήραγγας στο Πευκόφυτο. Να σημειώσουμε εδώ ότι το υδροηλεκτρικό έργο της Μεσοχώρας, όπως και ο Υδροηλεκτρικός Σταθμός Γλύστρας, που έχουν τελειώσει εδώ και 12 χρόνια και μπορούν να λειτουργήσουν ανεξάρτητα από την εκτροπή του Αχελώου, δε λειτουργούν, καθότι υπολείπονται ορισμένα συμπληρωματικά έργα που δε γίνονται και κάποιες αποφάσεις για τη μεταφορά του οικισμού της Μεσοχώρας που δε λαμβάνονται.

Τα έργα που σχετίζονται με τα φράγματα και τις δεξαμενές όπου θα συγκεντρώνεται το νερό από την εκτροπή του Αχελώου, καθώς και τα κανάλια για τη μεταφορά των νερών στα ποτάμια δεν προχωρούν, παρά το γεγονός ότι χωρίς αυτά είναι αδύνατον να μεταφερθεί το νερό στο θεσσαλικό κάμπο.

Οπως επισημαίνουν αρμόδιοι φορείς της Θεσσαλίας, οι καθυστερήσεις αυτές οφείλονται στην περιορισμένη ή ελλιπή χρηματοδότηση, στις παραλείψεις και στα προβλήματα συντονισμού που παρατηρούνται ανάμεσα στα αρμόδια υπουργεία και τους άλλους φορείς, καθώς και στην έλλειψη της θέλησης των εκάστοτε κυβερνώντων ν' αντιμετωπίσουν διάφορα νομικά και άλλα προβλήματα, που τίθενται από διάφορους «οικολογούντες».

Οι Θεσσαλοί αγρότες χρειάζεται να επαγρυπνούν και να δυναμώσουν την πάλη τους όχι μόνο για την επίσπευση κατασκευής του έργου, αλλά και κατά της αντιαγροτικής πολιτικής της ΕΕ και των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, η οποία ξεκληρίζει τους μικρομεσαίους αγρότες. Κι αυτό γιατί μπορεί κάποτε να έρθει νερό από τον Αχελώο στο θεσσαλικό κάμπο, αλλά δε θα υπάρχουν μικρομεσαίοι αγρότες για να το εκμεταλλευτούν.

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ
Χαράτσι διοδίων από το καλοκαίρι

Χαράτσια διοδίων θα πληρώνουν οι οδηγοί και στην Εγνατία από το καλοκαίρι! Αυτό προανήγγειλε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς σε εκδήλωση που διοργανώθηκε προχτές από την κυβέρνηση, προκειμένου να παραδοθεί στην κυκλοφορία η ...μισή γέφυρα στο Μεγάλο Περιστέρι μήκους ενός χιλιομέτρου. Συγκεκριμένα, για τις ανάγκες της τελετής παραδόθηκε ο ένας κλάδος της γέφυρας στην κυκλοφορία, ο οποίος χωρίστηκε στα δύο για να κινούνται τα οχήματα και προς τις δύο κατευθύνσεις. Στον διπλανό κλάδο της γέφυρας οι εργασίες ακόμη συνεχίζονται και θα διαρκέσουν για ακόμη ένα τρίμηνο τουλάχιστον με ό,τι κινδύνους αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των εργαζομένων και των διερχόμενων οδηγών.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δήλωσε ότι η καταβολή των χαρατσιών θα αρχίσει από αυτό το καλοκαίρι στα κατασκευασμένα διόδια στο Πολύμυλο Κοζάνης και σταδιακά θα επεκταθούν και σε υπόλοιπα τμήματα της Εγνατίας Οδού που θα αποτελούν ακόμη μια πηγή λεηλασίας των λαϊκών εισοδημάτων. Τα περί φθηνότερου ποσού, όπως είπε, που θα καταβάλλουν οι διερχόμενοι οδηγοί στην Εγνατία Οδό συγκριτικά με αυτά που πληρώνουν για οδικούς άξονες κατασκευασμένους με σύμβαση παραχώρησης συνιστούν ωμή πρόκληση. Κι αυτό γιατί ο ελληνικός λαός θα πληρώσει συνολικά για την κατασκευή της Εγνατίας και των καθέτων αξόνων της συνολικά πάνω από 6,5 δισ. ευρώ! Παρ' όλα αυτά με την πολιτική που ακολουθούν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, τα δημόσια έργα αντί να αποτελούν δικαίωμα για τη δωρεάν και ασφαλή μετακίνηση του λαού, αποτελούν ένα ακόμη πεδίο αφαίμαξης των ήδη πενιχρών λαϊκών εισοδημάτων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μιλώντας σε εκδήλωση στην Αθήνα ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για τα Δημόσια Εργα Γ. Μαγκριώτης, υπερθεμάτισε υπέρ της επιβολής διοδίων στην Εγνατία. Απευθυνόμενος στην κυβέρνηση, δήλωσε συγκεκριμένα: «Κάποια στιγμή πρέπει επιτέλους να λειτουργήσουν τα διόδια στην Εγνατία. Επιτέλους πάρτε ένα πολιτικό κόστος και σεις»!

Εμπρηστικοί μηχανισμοί σε εκκλησίες

Τέσσερις εμπρηστικοί μηχανισμοί βρέθηκαν σε ισάριθμες εκκλησίες σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη, μετά από τηλεφωνήματα αγνώστων σε Αμεση Δράση, τηλεοπτικό κανάλι και εφημερίδα. Ο ένας μάλιστα μηχανισμός εξερράγη προκαλώντας μικρές υλικές ζημιές.

Συγκεκριμένα, μικρές ζημιές προκάλεσε η ενεργοποίηση του μηχανισμού, που αποτελούνταν από γκαζάκια και μπετόνι βενζίνης, στο ναό Αγ. Τριάδας Πειραιά, στις 3.40 το μεσημέρι. Ιδιοι μηχανισμοί εντοπίστηκαν μετά από προειδοποιητικά τηλεφωνήματα μέσα στη Μητρόπολη Αθηνών και σε Αγία Σοφία και Αγιο Δημήτριο στη Θεσσαλονίκη.


ΚΗΔΕΙΑ

Τον πολυαγαπημένο μας σύζυγο, πατέρα, παππού, θείο, εξάδελφο και φίλο

ΓΕΩΡΓΙΟ ΜΑΡΙΝΑΚΗ του Κωνσταντίνου

Πρώην Πρωταθλητή Στίβου

κηδεύουμε σήμερα Παρασκευή 10/4/2009 και ώρα 5.30 μ.μ. από τον ιερό ναό Αγίου Βασιλείου του Κοιμητηρίου Βύρωνος.

Η σύζυγος: Αννα Συνοδινού - Μαρινάκη. Η κόρη: Μαίρη. Τα εγγόνια: Ζακελίνα και Σταμάτης. Τα ανίψια: Μαρία Πετρούτσου, Γιάννης και Μαίρη Συνοδινού. Η εξαδέλφη: Θεώνη Κακογιάννη, οι λοιποί συγγενείς και φίλοι.

ΓΙΑΝΝΕΝΑ
Προβλήματα από κατολισθήσεις

Σοβαρές ζημιές προκάλεσε κατολίσθηση στην τοποθεσία Κακάβα του δημοτικού διαμερίσματος Ανατολικής του δήμου Παμβώτιδας στα Γιάννενα, με αποτέλεσμα να προκληθούν σοβαρές ζημιές στο δίκτυο ύδρευσης σε κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, αλλά και να σημειωθούν ρωγμές σε σπίτια.

Το θέμα έφερε χτες στη Βουλή το ΚΚΕ με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Κ. Αλυσανδράκης μετά από περιοδεία στην περιοχή. Ομως, ο αρμόδιος υφυπουργός Εσωτερικών Α. Νάκος στην απάντησή του ισχυρίστηκε ότι στην περιοχή δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Είπε ότι η ζημιά στο δίκτυο ύδρευσης αποκαταστάθηκε και σύμφωνα με ενημέρωση που είχε από τον τοπικό δήμο δεν έχουν αναφερθεί ζημιές σε κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις ή σε σπίτια.

Ο Κ. Αλυσανδράκης τόνισε στην παρέμβασή του ότι επισκέφθηκε την περιοχή πριν από τέσσερις βδομάδες και είδε ότι οι κάτοικοι βρίσκονται σε απόγνωση, αφού κοντά στη γνωστή εγκατάλειψη της υπαίθρου με την πολιτική που ακολουθούν οι κυβερνήσεις και η ΕΕ προστέθηκε και το πρόβλημα με τις κατολισθήσεις. «Οι κάτοικοι μας είπαν ότι υπάρχουν ζημιές», είπε ο βουλευτής, «και αφορούν το δίκτυο ύδρευσης, ενώ έχουν πληγεί και κάποιες κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις και σπίτια και δεν μπορούν να βρουν έναν τρόπο για να ζητήσουν αποζημίωση».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ