ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 2 Οχτώβρη 2003
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ
Ενέκριναν το δηλητήριο!
  • Την ίδρυση μονάδας επεξεργασίας καυσίμου άκρως επικίνδυνου για το περιβάλλον και την υγεία, ενέκριναν οι προσκείμενες σε ΠΑΣΟΚ και ΝΔ παρατάξεις
  • Απειλές κατά της ζωής του ίδιου και των παιδιών του καταγγέλλει ο επικεφαλής της «Νομαρχιακής Ενωτικής Αγωνιστικής Συνεργασίας», επειδή η παράταξή του εναντιώνεται

Για δυο λεπτά έλειψε από τη συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Λάρισας ο εκπρόσωπος της «Νομαρχιακής Ενωτικής Αγωνιστικής Συνεργασίας», (ΝΕΑΣ) και οι σύμβουλοι των άλλων δυο παρατάξεων «άρπαξαν» την ευκαιρία και ενέκριναν το «αίτημα» μιας επιχείρησης να χρησιμοποιεί ως καύσιμο και για πρόσμειξη στην πρώτη ύλη, ένα υλικό που είναι πολύ ρυπογόνο για το περιβάλλον κι άκρως επικίνδυνο για την υγεία των εργαζομένων της βιομηχανίας και των κατοίκων της γύρω περιοχής.

Δεν είναι, βεβαίως, τυχαίο ότι η παράταξη της Νομαρχιακής Αρχής, που πρόσκειται στη ΝΔ και η παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης, που πρόσκειται στο ΠΑΣΟΚ, ενέκριναν, από κοινού, το προαναφερόμενο «αίτημα», καθώς είναι γνωστό πως αυτού του είδους τα συμφέροντα είναι ταγμένος να εξυπηρετεί ο δικομματισμός, απ' όποια θέση κι αν ασκεί εξουσία.

Και δεν είναι, επίσης, τυχαίο ότι η έγκριση στο Νομαρχιακό Συμβούλιο έγινε ενώ απουσίαζε ο εκπρόσωπος της ΝΕΑΣ, καθώς η παράταξη αυτή, η οποία υποστηρίχτηκε από το ΚΚΕ κι από το ΔΗΚΚΙ, όχι μόνο διαφωνεί με την ικανοποίηση του «αιτήματος» που υποβλήθηκε στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, αλλά είναι κι αυτή που πρωταγωνίστησε στις αντιδράσεις που ξεσηκώθηκαν στη Λάρισα - πραγματοποιήθηκαν και δυναμικές κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας - κατά της χρησιμοποίησης αυτού του επικίνδυνου τοξικού υλικού από τη συγκεκριμένη επιχείρηση.

Την αίτηση για έγκριση υπέβαλε η κεραμοποιία «Βιοκεράλ», η οποία, μέχρι πρότινος, χρησιμοποιούσε ως καύσιμο το υλικό ΠΕΤ - ΚΟΚ το οποίο, σύμφωνα και με τις αρμόδιες υπηρεσίες, περιέχει ουσίες που είναι επικίνδυνες για το περιβάλλον και τους ανθρώπους. Για να ξεπεράσει τις αντιδράσεις, η επιχείρηση αποφάσισε να ιδρύσει μονάδα που θα μετατρέπει το ΠΕΤ - ΚΟΚ σε «πούδρα», η οποία θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο και ως πρόσμειξη στην πρώτη ύλη των τούβλων. Αυτή ακριβώς η απόφαση εγκρίθηκε από το Νομαρχιακό Συμβούλιο, με συνοπτική διαδικασία, χωρίς καν να διαβαστούν οι τρεις εισηγήσεις, μεταξύ των οποίων κι αυτή για την έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης.

Ακρως επικίνδυνο

Στα όσα έγιναν στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Λάρισας αναφέρεται, σε ανακοίνωσή του, ο επικεφαλής της ΝΕΑΣ, Μπ. Μπακούλας, ο οποίος καταγγέλλει ότι δέχτηκε απειλές κατά της ζωής του ίδιου και των παιδιών του, εξαιτίας της στάσης που κρατάει η παράταξή του στο θέμα που έχει δημιουργηθεί.

Η ανακοίνωση, ανάμεσα στα άλλα, αναφέρει: «Εκφράζουμε τη λύπη μας και την αντίθεσή μας γι' αυτήν την απόφαση που επιτρέπει την επεξεργασία του κάρβουνου ΠΕΤ - ΚΟΚ και τη μετατροπή του σε σκόνη, μέσα σε περιοχή με πολλά εργοστάσια και σε απόσταση αναπνοής από την πόλη της Λάρισας και το Ομορφοχώρι.

Το ΠΕΤ - ΚΟΚ είναι απόβλητο του πετρελαίου που περιέχει επικίνδυνες για τον άνθρωπο ουσίες, (διοξείδιο του θείου, βανάδιο κλπ.), σε μεγάλες ποσότητες, σύμφωνα με αναλύσεις του ΕΘΙΑΓΕ και του ΥΠΕΧΩΔΕ. Χρησιμοποιείται, δε, ως πρόσμειξη στην πρώτη ύλη των τούβλων και, παρανόμως, ως καύσιμο για το ψήσιμο των τούβλων, αλλά και σε ασβεσταριά και τσιμεντοβιομηχανίες.

Η επεξεργασία ενέχει τον κίνδυνο να φεύγει στην ατμόσφαιρα πούδρα πολύ μικρής κοκκομετρίας, αλλά και έκλυσης μεγάλης ποσότητας ρύπων στην ατμόσφαιρα, σε περίπτωση πρόκλησης πυρκαγιάς από ατύχημα κλπ. Τουλάχιστον, αφού επιμένουν στην έγκριση της μελέτης, ας πρότειναν την εγκατάστασή της σε απομακρυσμένη περιοχή».

Και η ανακοίνωση συνεχίζει: «Είναι τεράστιες οι ευθύνες της Νομαρχιακής Αρχής, που με την τακτική της προωθεί τη γενίκευση της χρήσης ΠΕΤ - ΚΟΚ στο νομό μας, με κίνδυνο τη μόλυνση του περιβάλλοντος, καθώς και οι ευθύνες του ΥΠΕΧΩΔΕ, που εκδίδει άδειες για τη χρήση του ΠΕΤ - ΚΟΚ.

Εννοείται, βέβαια, ότι αν η παράταξή μας ήταν πλειοψηφούσα, και δε θα εγκρινόταν η μελέτη και αυστηρότεροι έλεγχοι για την προστασία του περιβάλλοντος θα γίνονταν».

Απειλές κατά της ζωής του

Καταλήγοντας την ανακοίνωσή του ο Μπ. Μπακούλας, σημειώνει: «Τελειώνοντας, θέλω προσωπικά να δηλώσω ότι έχω δεχτεί απειλές για τον εαυτό μου και τα παιδιά μου, τις οποίες, δυστυχώς, δεν μπορώ να καταγγείλω, λόγω απουσίας τρίτου προσώπου, ως μάρτυρα. Ωστόσο, καταθέτω κλειστή επιστολή σε συμβολαιογράφο της πόλης, όπου θα αναφέρω πρόσωπα και πράγματα, με εντολή να ανοιχτεί μόνο αν διαπραχτεί κάτι σε βάρος μου και της οικογένειάς μου».

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Παρέμβαση του ΤΕΕ για τα κτίρια των Μύλων

Το φόβο ότι οι σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις για την αξιοποίηση του βιομηχανικού συγκροτήματος των Μύλων Αλλατίνη θα αποβούν καταστροφικές, εάν δε γίνουν με γνώμονα τη διατήρηση και προβολή του κτιριακού συνόλου, αλλά με βάση τη μέγιστη οικονομική εκμετάλλευσή του, εκφράζει το Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του ΤΕΕ.

Με αφετηρία την επαναχρησιμοποίηση του βιομηχανικού συγκροτήματος, το ΤΕΕ σημειώνει ότι προκύπτουν τεράστια ερωτηματικά, όπως: Θα διασφαλιστεί η ποιότητα της αποκατάστασης των ιστορικών κελυφών ή θα θυσιαστεί στο βωμό της οικονομικής εκμετάλλευσης; Θα εξακολουθήσει να υφίσταται η παραδοσιακή οπτική σχέση του μοναδικού αυτού πολιτιστικού πνεύμονα με τους κατοίκους της πόλης ή θα αποκλειστεί από μια συστοιχία πολυώροφων κτιρίων; Γιατί άραγε θα έπρεπε να εφαρμοστεί ο μεγαλύτερος συντελεστής δόμησης της περιοχής, ο οποίος κατά πάσα βεβαιότητα θα αλλοιώσει ανεπανόρθωτα τον υπαίθριο χώρο του συγκροτήματος, έναν από τους ελάχιστους που διαθέτει η πόλη; Γιατί άραγε θα έπρεπε να κατασκευαστεί υπόγειος χώρος στάθμευσης σε όλο το εύρος του υπαίθριου χώρου, με αποτέλεσμα την καθαίρεση όλων των σημαντικών κτιρίων και στοιχείων συνοδείας των διατηρητέων κελυφών, όπως η περίφραξη, κτίρια αποθηκών, φούρνοι, δέντρα κλπ.;

«Σήμερα, 103 χρόνια μετά την ίδρυσή τους, οι Μύλοι αφού επιβίωσαν από μεγάλες καταστροφές και φθορές που υπέστησαν κατά τη μακρόχρονη ζωή τους (όπως η πυρκαγιά του 1950 και οι καταστροφικές εκσυγχρονιστικές επεμβάσεις κατά τη δεκαετία του 1970), βρίσκονται σε μια σημαντική καμπή της ιστορίας τους. Αφού ολοκλήρωσαν τον κύκλο τους ως βιομηχανικά κτίρια και εφόσον δυστυχώς ελάχιστα τμήματα έχουν διασωθεί από τον πολύτιμο βιομηχανικό εξοπλισμό τους, πρόκειται να επαναχρησιμοποιηθούν. Πρέπει όμως να επαναχρησιμοποιηθούν με γνώμονα την ιστορία τους και τη διασύνδεσή τους με την πολιτισμική κληρονομιά της Θεσσαλονίκης», καταλήγει το ΤΕΕ - ΤΚΜ.

ΤΑΞΙ ΑΘΗΝΑΣ - ΠΕΙΡΑΙΑ
Ακινητοποιούνται ξανά το Σάββατο

Eurokinissi

Ακινητοποιούνται πάλι μεθαύριο Σάββατο για 24 ώρες - από τις 5 π.μ. μέχρι τα ξημερώματα Κυριακής - τα ταξί σε Αθήνα και Πειραιά.

Το προεδρείο του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), κήρυξε τη νέα 24ωρη κινητοποίηση, προκειμένου να διευκολυνθεί η προσέλευση των μελών του στη μεθαυριανή έκτακτη γενική συνέλευση. Αντικείμενο της συνέλευσης, στην οποία θα παραβρεθούν και εκπρόσωποι σωματείων ιδιοκτητών ταξί της περιφέρειας, είναι η λήψη απόφασης για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, μετά την εμμονή της κυβέρνησης να προχωρήσει στην εφαρμογή μιας σειράς μέτρων, ερήμην των αυτοκινητιστών ταξί.

Ειδικότερα, οι εκπρόσωποι του ΣΑΤΑ θεωρούν ανέφικτη την εγκατάσταση ταμειακών μηχανών στα ταξί, ενώ κάνουν λόγο και για την προώθηση μιας σειράς άλλων μέτρων, με τα οποία η κυβέρνηση επιχειρεί να παραδώσει τις υπηρεσίες ταξί στα οικονομικά συμφέροντα που καραδοκούν.

Πανελλαδική 48ωρη κινητοποίηση για τις 8 και 9 Οκτώβρη 2003 κήρυξε και το προεδρείο της Ομοσπονδίας Ταξί και Αγοραίων, εναρμονιζόμενο με τις διαθέσεις των αυτοκινητιστών ταξί σε όλη τη χώρα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ