ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 21 Μάη 2009
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΟΖΑΝΗ
Ποινή φυλάκισης 3 μηνών σε στέλεχος της ΚΝΕ

Ανακοίνωση της ΝΕ Κοζάνης του ΚΚΕ: Να καταδικάσει ο λαός την τρομοκρατία ενισχύοντας το ΚΚΕ

Για «απείθεια» καταδικάστηκε χτες από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Κοζάνης ο Κ. Χατζηδαμιανός, μέλος του Γραφείου Περιοχής Δυτικής Μακεδονίας της ΚΝΕ, με 3 μήνες φυλάκιση με αναστολή, για την οποία άσκησε έφεση, ενώ αθωώθηκε για την κατηγορία της «απειλής κατά συρροή». Το «έγκλημα» του στελέχους της ΚΝΕ ήταν ότι εξέφρασε δυσαρέσκεια σε εξονυχιστικό σωματικό έλεγχο που δέχτηκε ο ίδιος (όντας γραμματέας Σπουδάζουσας Κοζάνης της ΚΝΕ) και ένας συμφοιτητής του, στο κέντρο της Κοζάνης μπροστά στη Νομαρχία και στη συνέχεια στο ΑΤ Κοζάνης (στις 4 Φλεβάρη του 2008). Την καταγγελία για «απείθεια» είχαν κάνει δύο υπάλληλοι της Ασφάλειας του ΑΤ Κοζάνης. Σημειώνουμε ότι το ΑΤ Κοζάνης τότε είχε αφήσει ελεύθερο μετά τον έλεγχο το συμφοιτητή του Κ. Χατζηδαμιανού, ενώ τον ίδιο είχε σκοπό να τον κρατήσει όλη τη νύχτα στα κρατητήρια και να ακολουθήσει αυτόφωρο δικαστήριο. Υστερα, όμως, από μαζική και δυναμική κινητοποίηση της ΚΝΕ και του ΚΚΕ, αφέθηκε ελεύθερος.

Η Νομαρχιακή Επιτροπή Κοζάνης του ΚΚΕ, σε καταγγελία της για την απόφαση, τονίζει: «Η επιχείρηση τρομοκράτησης της νεολαίας από την Αστυνομία είναι μια υπόθεση με προϊστορία. Αξιοποιώντας το ασφυκτικό κατασταλτικό πλαίσιο που έχουν οικοδομήσει οι αστικές κυβερνήσεις για την αντιμετώπιση του εργατικού και λαϊκού κινήματος, κάθε λίγο και λιγάκι τα όργανα της "τάξεως", με εντολές άνωθεν, βγαίνουν παγανιά και με πρόσχημα την "εξακρίβωση στοιχείων" επιδίδονται σε ένα κυνηγητό της νεολαίας στις πλατείες ή κοντά και γύρω από στέκια που συχνάζουν. Ιδιαίτερο στόχο αποτελούν οι νέοι και οι νέες που με οποιοδήποτε τρόπο ξεχωρίζουν, από το στυλ ντυσίματος, το μέγεθος των μαλλιών ή το μούσι κλπ. Αδηλος στόχος η δημιουργία κλίματος φόβου και η επίδειξη πυγμής των κατασταλτικών μηχανισμών».

«Σε μια τέτοιου χαρακτήρα επιχείρηση αρπάχτηκε κυριολεκτικά κάτω από το σπίτι όπου διέμενε και οδηγήθηκε στην Ασφάλεια Κοζάνης το μέλος του Γραφείου Περιοχής Δυτικής Μακεδονίας της ΚΝΕ. Πρόκειται για τον σύντροφο Κώστα Χατζηδαμιανό, που μαζί με έναν σπουδαστή των ΤΕΙ είχαν συλληφθεί το Φλεβάρη του 2008 από την Ασφάλεια της Κοζάνης, με το γνωστό επιχείρημα της "εξακρίβωσης στοιχείων". Ο σπουδαστής αφέθηκε ελεύθερος μετά από λίγο. Αλλά συνεχίστηκε η κράτηση του στελέχους της ΚΝΕ και χρειάστηκε η δυναμική παρέμβαση των μελών του Κόμματος και της ΚΝΕ για να αφεθεί ελεύθερος. Αφού τα όργανα της τάξεως είδαν ότι δεν έχουν απέναντί τους έναν τρομαγμένο νεολαίο, αλλά έναν κομμουνιστή αγωνιστή και επειδή αρνήθηκε το σωματικό έλεγχο, η Ασφάλεια τον "τύλιξε σε μια κόλλα χαρτί" συντάσσοντας δικογραφία εναντίον του, για να τον εκδικηθεί, προσάπτοντάς του τις κατηγορίες της απειλής (!!!) και της απείθειας (!!!)».

Η ΝΕ Κοζάνης του ΚΚΕ καταδικάζει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τη συγκεκριμένη ενέργεια της Ασφάλειας και σημειώνει ότι «παρά την άρνηση της αστυνομίας και του δικαστηρίου να δεχτεί πολιτικά κίνητρα, διάχυτη είναι η αίσθηση ότι ο στόχος ήταν η τρομοκράτηση των μελών της ΚΝΕ και γενικότερα των νέων που αγωνίζονται». Η ΝΕ Κοζάνης του ΚΚΕ καλεί το λαό και τη νεολαία να βγάλει τα συμπεράσματά του, να υπερασπίσει τα πολιτικά και δημοκρατικά του δικαιώματα, να συνταχθεί και να ενισχύσει αποφασιστικά το ΚΚΕ, καταδικάζοντας και με αυτόν τον τρόπο το αυταρχικό πλαίσιο καταστολής που από κοινού οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, εφαρμόζοντας τις οδηγίες και τους «τρομονόμους» της ΕΕ, τόσα χρόνια οικοδόμησαν για να προστατέψουν το εκμεταλλευτικό καπιταλιστικό σύστημα.


ΝΕΑ ΝΕΕ ΑΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΣΤΗΝ ΕΕ
Γιατί μας γεμίζει με ... πολλές σελίδες αμορφωσιάς

Η εκπαιδευτική πολιτική της ΕΕ σημαίνει για το λαό και τη νεολαία αμορφωσιά και υποταγή. Αυτό προκύπτει από ολόκληρο το νομοθετικό οπλοστάσιο της ΕΕ, μεγάλο μέρος του οποίου έχει ήδη ενσωματωθεί στη νομοθεσία της χώρας μας, από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και παλιότερα του ΠΑΣΟΚ. Ενα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα της αμορφωσιάς που θέλουν να επιβάλουν είναι και τα νέα σχολικά βιβλία. Τα βιβλία αυτά συγχρηματοδοτήθηκαν από ευρωπαϊκά κονδύλια και απηχούν πλήρως το πνεύμα της ΕΕ που θέλει τους μαθητές να αποκομίζουν από το σχολείο 8 συγκεκριμένες «δεξιότητες», αντί να μορφώνονται ολοκληρωμένα. Παράλληλα, στα ίδια αυτά βιβλία αποθεώνεται η ΕΕ σε κάθε ευκαιρία, από την ιστορία και τη γλώσσα μέχρι τα μαθηματικά και τα θρησκευτικά...

Σε όλα τα επίσημα κείμενα της ΕΕ που αναφέρονται στην εκπαίδευση και στο τι αυτή πρέπει να προσφέρει, καταγράφονται οι περίφημες 8 δεξιότητες. Αυτές είναι: Γνώση της μητρικής γλώσσας, Γνώση ξένων γλωσσών, Βασικές ικανότητες στα μαθηματικά και στις φυσικές επιστήμες, Ψηφιακή ικανότητα, Ικανότητα του «μαθαίνω πώς να μαθαίνω», Κοινωνική ικανότητα και ικανότητα άσκησης της ιδιότητας του πολίτη, Ανάληψη πρωτοβουλίας και επιχειρηματικότητα, Πολιτισμική ευαισθησία και έκφραση.

Ας θυμηθούμε τώρα μερικά χαρακτηριστικά στοιχεία των νέων βιβλίων του Δημοτικού, που ικανοποιούν το στόχο εκμάθησης των παραπάνω δεξιοτήτων, κάνοντας παράλληλα τα μυαλά των παιδιών ...κιμά. Η μητρική γλώσσα παύει να σημαίνει λόγος, σκέψη και τείνει να σημαίνει επικοινωνία. Ετσι, αντί να διδάσκεται μέσα από λογοτεχνικά κείμενα, όλο και περισσότερο εισάγονται στα βιβλία: Συνταγές μαγειρικής, βιογραφικά σημειώματα, προσκλήσεις σε πάρτι, μικρές αγγελίες, τηλεφωνικοί κατάλογοι, οδηγίες χρήσης ηλεκτρικών συσκευών, ιστοσελίδες του διαδικτύου κ.ά. Αντίστοιχα στα μαθηματικά, τα βιβλία φροντίζουν να μαθαίνουν στους μαθητές πώς να χρησιμοποιούν το κομπιουτεράκι τσέπης, οι ξένες γλώσσες διδάσκονται στείρα όπως και στα φροντιστήρια σα να απευθύνονται σε υποψήφιους τουρίστες κ.ο.κ. Στην ίδια λογική, η ιστορία υπηρετεί τη δεξιότητα του «μαθαίνω πώς να μαθαίνω» και τα βιβλία χωρίς να έχουν καμιά αναφορά στην κοινωνική εξέλιξη και την πάλη των τάξεων ως κινητήρια δύναμή της, είναι γεμάτα με απίθανες πηγές, από διαφημίσεις παλιότερων εποχών και προγράμματα θεάτρων, μέχρι τυχαίες μαρτυρίες για το πώς πλένονταν π.χ. ο κόσμος στην τάδε χώρα την τάδε εποχή... Από αυτά υποτίθεται ότι οι μαθητές (του Δημοτικού!) πρέπει να μάθουν να οικοδομούν μόνοι τους την ιστορική γνώση! Κι όλα αυτά ως λογική δεν τα υπερασπίζεται μόνο η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, αλλά και ο ΣΥΝ (ας θυμηθούμε πώς υπερασπίστηκε με πάθος το βιβλίο ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού, πριν αυτό αποσυρθεί).

Οσο για τις κοινωνικές ικανότητες, τα βιβλία είναι παραπάνω από ξεκάθαρα: Οι επαναστάσεις είναι κακό πράγμα, οι φτωχοί καταπιέζουν τους πλούσιους, οι επιχειρήσεις είναι η «ψυχή» της κοινωνίας και τα συμφέροντά τους είναι συμφέροντα ολωνών, ο πολίτης πρέπει να έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζεται σε διάφορα περιβάλλοντα (εργασιακά, εθνικά κλπ. ανάλογα πάντα με τις ανάγκες του κεφαλαίου), πρέπει να είναι έτοιμος για διά βίου μάθηση, για ημιαπασχόληση κ.ο.κ.


ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Απεργία για τους εργαζόμενους στις βιβλιοθήκες

Απεργιακή συγκέντρωση διαμαρτυρίας αύριο, Παρασκευή, στις 11 το πρωί, στην Εθνική Βιβλιοθήκη Ελλάδας

Πανελλαδική 24ωρη απεργία για τους εργαζόμενους στις βιβλιοθήκες των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ έχει κηρύξει η Ομοσπονδία Διοικητικού Προσωπικού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΔΠΤΕ),αύριο Παρασκευή και συμμετοχή στη συγκέντρωση που θα πραγματοποιηθεί την ίδια μέρα, στις 11 το πρωί, μπροστά στην Εθνική Βιβλιοθήκη Ελλάδας.

Κύριο αίτημα της Ομοσπονδίας είναι να μην απολυθεί κανένας από τους 380 εργαζόμενους στις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες των οποίων οι συμβάσεις έχουν λήξει στις 31 Μάη και να διασφαλιστεί άμεσα η συνέχιση της εργασίας τους. Να μονιμοποιηθούν όλοι οι συμβασιούχοι, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Κατάργηση του θεσμού των εκτάκτων. Μόνιμη σταθερή και με πλήρη δικαιώματα εργασία για όλους. Να καταργηθεί ο θεσμός των εκτάκτων.

Η Ομοσπονδία υπενθυμίζει ότι η χρόνια πολιτική υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης από τον κρατικό προϋπολογισμό και η αντιμετώπιση των αναγκών σε προσωπικό από τα ευρωενωσιακά προγράμματα με ημερομηνία λήξης οδηγεί σε αυτά τα αδιέξοδα. «Ετσι έγινε και με τις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες, όπου μετά τη λήξη της χρηματόδοτησής τους από το ΕΠΕΑΕΚ (2008) οι 380 συμβασιούχοι πήραν απλώς μια παράταση για 5 επιπλέον μήνες δουλειάς από το υπουργείο Παιδείας, η οποία έληξε στις 31 Μάη και δεν υπάρχει πρόβλεψη για την παραπέρα λειτουργία των βιβλιοθηκών. Η λύση βρίσκεται στην πάλη για ένταξη της χρηματοδότησης των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών στον κρατικό προϋπολογισμό, καθώς και κάθε άλλης εκπαιδευτικής και ερευνητικής δραστηριότητας στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ», υπογραμμίζει η ΟΔΠΤΕ και επισημαίνει την ανάγκη για αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο ύψος των πραγματικών αναγκών, για μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εργαζόμενους, για άρση της ομηρίας των συμβασιούχων με την άμεση μονιμοποίησή τους, για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία για όλους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ