Την κατάτμηση της κατασκευής του προαστιακού σιδηροδρόμου της Αθήνας σε τρεις εργολαβίες, συνολικού προϋπολογισμού 210 δισεκατομμυρίων δραχμών, φέρεται να αποφάσισε το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ.
Ο προαστιακός θα συνδέσει το Μενίδι με το νέο αεροδρόμιο της Αθήνας στα Σπάτα. Εδώ και χρόνια το έργο δεν προχωρά, καθώς άλλοτε λέγεται ότι λείπουν τα αναγκαία κονδύλια. Αλλοτε ότι τα σχεδιαζόμενα έργα στη λεωφόρο Μενιδίου - αεροδρομίου Σπάτων, που κατασκευάζει η κοινοπραξία «Αττική οδός», θα εμποδίσουν τη λειτουργία της.
Η κατάτμηση, κατά δημοσιογραφικές πληροφορίες, αποφασίστηκε προκειμένου τα κονδύλια που βρέθηκαν από το Γ` ΚΠΣ να μη χαθούν και επειδή πρέπει να ολοκληρωθούν μια σειρά συγκοινωνιακών παρεμβάσεων ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ θέλει τα έργα να ξεκινούν εντός του 2001 και το μεγαλύτερο μέρος τους να είναι έτοιμο πριν τους Αγώνες.
Ωστόσο, υπάρχουν δύο τουλάχιστον «αγκάθια» που θα πρέπει να επιλυθούν, επειδή διαφορετικά το έργο θα κινδυνεύσει και πάλι να παραμείνει μετέωρο. Συγκεκριμένα:
Δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν ότι η κυβέρνηση θα επιχειρήσει να «λύσει» τα δύο αυτά προβλήματα «φωτογραφίζοντας» στις νέες δημοπρασίες τους εργολάβους της... Αττικής Οδού!
Να σημειώσουμε ότι η πρώτη εργολαβία αφορά το τμήμα Σιδηροδρομικό Κέντρο Αθηνών - αεροδρόμιο Σπάτων. Προϋπολογίζονται 31 δισ. δρχ. για τη βασική υποδομή και τη δημιουργία χώρων αναμονής στους σταθμούς που θα κατασκευαστούν στο Νέο Ηράκλειο, τη Νεραντζιώτισσα, τη λεωφ. Κηφισίας, τη λεωφ. Πεντέλης, την Πλακεντία, την Παλλήνη, την Κάντζα και τον κόμβο Κορωπίου.
Η δεύτερη εργολαβία αφορά το τμήμα Σιδηροδρομικό Κέντρο Μενιδίου - μηχανοστάσιο Ρέντη. Προϋπολογίζονται 115 δισ. δρχ. για έργα υποδομής, δημιουργία τετραπλής γραμμής, υπογειοποίηση της γραμμής στο τμήμα Πύργος Βασιλίσσης - Αγιοι Ανάργυροι, κατάργηση των ισόπεδων διαβάσεων ανάμεσα στο Σταθμό Λαρίσης και το μηχανοστάσιο Ρέντη.
Η τρίτη εργολαβία αφορά και τα δύο τμήματα. Προϋπολογίζονται 64 δισ. δρχ. για ολοκλήρωση σταθμών, σηματοδότηση, στρώση της γραμμής, ηλεκτροκίνηση και συμπληρωματικά έργα.
Δημοσιεύτηκε η προκήρυξη για την ανάδειξη «εθνικού χορηγού» των Ολυμπιακών Αγώνων και στον τομέα της γαλακτοβιομηχανίας. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις μέχρι τις 15 Γενάρη 2001 στις υπηρεσίες της «Αθήνα 2004».
Μέχρι τώρα έχουν προκηρυχτεί αντίστοιχοι διαγωνισμοί για τις κατηγορίες αυτοκινητοβιομηχανία, ασφαλιστικές εταιρίες, τράπεζες, επιβατηγός ναυτιλίας, συμβατική και κινητή τηλεφωνία, αεροπορικές εταιρίες και ζυθοποιία και ακολουθούν για τα καύσιμα και την ενέργεια. Υπενθυμίζεται ότι ο πρώτος «εθνικός χορηγός» είναι η κοινοπραξία ΟΤΕ - ΟΤΕΝΕΤ - ΚΟΣΜΟΤΕ για τις τηλεπικοινωνίες με το ποσό των 20 δισ. δρχ. (10 δισ. σε χρήμα και 10 δισ. σε είδος).
Η «Αθήνα 2004» προσδοκά να εισπράξει τουλάχιστον 7,5 δισ. δρχ. για κάθε κατηγορία. Να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση με το νόμο (2883/2000) έσπευσε να απαλλάξει τις επιχειρήσεις - εθνικούς χορηγούς από τη φορολογία επί της αξίας των χορηγιών, χαρίζοντάς τους έτσι δεκάδες δισεκατομμύρια.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας, στελέχη της Διεύθυνσης Διατροφής έχουν ήδη αρχίσει επαφές με εταιρίες διατροφής και με εταιρίες παραγωγής βιολογικών προϊόντων με στόχο να προωθηθούν τα ελληνικά προϊόντα (φέτα, λάδι, ελιά). Συνολικά για τους Ολυμπιακούς και τους Παραολυμπιακούς θα διατεθούν 5.550.000 γεύματα.