Ιδιαίτερη αναφορά κάνει η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ στο θέμα της αξιολόγησης, σημειώνοντας ότι «τρανταχτή απόδειξη για το τι εννοεί, όταν μιλά για αξιολόγηση η κυβέρνηση αποτελούν οι "κρίσεις" των στελεχών της εκπαίδευσης. Η "σφαγή" και το "μαγείρεμα" που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια της "συνέντευξης", προκειμένου να "επιλεγούν" οι ημέτεροι, δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ακόμη και στον πιο δύσπιστο. Ταυτόχρονα, δικαιώνουν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τη θέση της ΕΣΑΚ - ΔΕΕ για επιλογή στελεχών με 100% αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια, όπως και το κάλεσμα που απευθύναμε στους αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου να μην πάρουν μέρος στο αλισβερίσι και να βάλουν παύλα στη συνέντευξη. Η δημιουργία υποταγμένων συνειδήσεων είναι το βασικό ιδεολογικό μέλημα της εκπαίδευσης και για την αποτελεσματικότητά του σε αυτό τον τομέα θα αξιολογείται το σχολείο. Εξ άλλου, στην ίδια κατεύθυνση κινείται και το προτεινόμενο σχέδιο "Σχολικού Κανονισμού"», σημειώνει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ.
Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ επισημαίνει, για άλλη μια φορά, πως «εκείνο που απαιτείται σήμερα, με βάση τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και απαιτήσεις, είναι η ουσιαστική χρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης από τον κρατικό προϋπολογισμό, με τη χορήγηση του 15% των προβλεπόμενων δαπανών στην Παιδεία, η ουσιαστική - ποιοτική αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης στην κατεύθυνση της διαμόρφωσης ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων, σε αντιπαράθεση με τη λογική της στενής και ληξιπρόθεσμης κατάρτισης, της άτακτης και ανούσιας παροχής πληροφοριών που σήμερα κυριαρχεί. Η αντικατάσταση του σχολείου της στείρας απομνημόνευσης, της παπαγαλίας και του λειτουργικού αναλφαβητισμού, του σχολείου προθαλάμου των ΑΕΙ - ΤΕΙ, με το σχολείο της ουσιαστικής μόρφωσης και διαπαιδαγώγησης, το σχολείο της γενικής μόρφωσης με τον πολυτεχνικό χαρακτήρα, το Ενιαίο 12χρονο Βασικό Υποχρεωτικό Σχολείο για όλους, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις, η κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και της παραπαιδείας». «Επιστημονική στήριξη χρειάζεται ο εκπαιδευτικός, αναπροσανατολισμό με βάση τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες απαιτεί το σχολείο», σημειώνει η ΕΣΑΚ -ΔΕΕ.
Αναφερόμενη στις πλειοψηφίες των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών και τη στάση «συνενοχής» τους, η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ καλεί «με αποφάσεις ΓΣ και ΔΣ, με Επιτροπές Αγώνα και Συντονιστικά, σε κοινό βηματισμό με τις ταξικές δυνάμεις στο υπόλοιπο συνδικαλιστικό κίνημα, να συνεχίσουμε τον αγώνα. Να μην επιτρέψουμε να υλοποιηθεί η αξιολόγηση, να συγκρουστούμε με την αντιλαϊκή πολιτική, να διεκδικήσουμε τα δικαιώματά μας, με βάση τις σύγχρονες ανάγκες μας. Η ταξική συσπείρωση, η μετωπική σύγκρουση με την αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή πολιτική, η αποφασιστική ενίσχυση των ταξικών δυνάμεων στο συνδικαλιστικό κίνημα είναι μονόδρομος».
Ξεκινούν τη Δευτέρα 16 Σεπτέμβρη με Νεοελληνική Γλώσσα γενικής παιδείας οι εξετάσεις για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των Ελλήνων του εξωτερικού και των τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό. Οι εξετάσεις θα ολοκληρωθούν με τα ειδικά μαθήματα στις 3 του Οκτώβρη και θα διενεργηθούν για το μάθημα γενικής παιδείας, τα μαθήματα κατεύθυνσης και τα ειδικά μαθήματα στο Πειραματικό Γυμνάσιο και Πειραματικό Ενιαίο Λύκειο της Βαρβακείου Σχολής για όσους δήλωσαν ότι θα εξεταστούν στην Αθήνα και στο 31ο Ενιαίο Λύκειο Θεσσαλονίκης για όσους δήλωσαν ότι θα εξεταστούν στη Θεσσαλονίκη.
Οι εξετάσεις στα μαθήματα της Αρμονίας και της Υπαγόρευσης Μουσικού Κειμένου θα διενεργηθούν μόνο στην Αθήνα στο Πειραματικό Γυμνάσιο και Ενιαίο Λύκειο Βαρβακείου Σχολής.
Αυτή η εισαγωγή των τεχνολογιών της πληροφόρησης στην εκπαίδευση δε σημαίνει για τον εκπαιδευτικό και το μαθητή τίποτε άλλο από το μηχανικό χειρισμό των προκατασκευασμένων προγραμμάτων και εφαρμογή των τυποποιημένων προτάσεων για τη διδασκαλία του μαθήματος. Το πλαίσιο προγράμματος σπουδών «Προετοιμασία του Δασκάλου της κοινωνίας της πληροφορίας» ακολουθεί τη συνταγή, προτείνοντας ως γνωστό τρία προγράμματα επιμορφώσεων. Τέτοια θα είναι η αξία αυτή της πολυδιαφημισμένης επιμόρφωσης που δεν κρίνεται απαραίτητο να πραγματοποιηθεί σε πανεπιστημιακό χώρο. Η σύνδεση όλων των σχολείων με το Διαδίκτυο και ο εξοπλισμός τους με Η/Υ, καθώς και η υποτυπώδης κατάρτιση των εκπαιδευτικών στη χρήση των Η/Υ και του Ιντερνετ είναι οι άμεσοι στόχοι που χρηματοδοτούνται από το Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης.
Η προπαγάνδα για τις νέες τεχνολογίες όχι τυχαία περιορίζεται στις λεγόμενες Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνίας, όπου η πληροφορική απογειώνεται στο επίπεδο μιας ιδανικής επικοινωνίας «ατόμων και λαών». Μιλούν έτσι για τη μετάβαση σε μια δημοκρατική κοινωνία, μια κοινωνία της γνώσης, όπου η βασική αντίθεση συνοψίζεται ανάμεσα σ' αυτούς που έχουν και δεν έχουν «πρόσβαση» στις πληροφορίες κι όπου βασικό ζήτημα δεν είναι η κατοχή των μέσων παραγωγής, αλλά η απόκτηση δεξιοτήτων χειρισμού των νέων μέσων επικοινωνίας.