Από τη χτεσινή συγκέντρωση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών |
«Αυτό που κρίνεται σήμερα είναι ο ιδεολογικός, εργασιακός πειθαναγκασμός και χειραγώγηση του εκπαιδευτικού συνολικά», είπε στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς ο Κυριάκος Ιωαννίδης, μέλος του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ, ο οποίος παρουσίασε τη θέση του Κόμματος για: «Κατάργηση εδώ και τώρα της ιδιωτικής Παιδείας σε όλο το μήκος και το πλάτος της εκπαίδευσης. Ολοι οι εκπαιδευτικοί να ενσωματωθούν στο δημόσιο τομέα της εκπαίδευσης, που έχει μεγάλες ανάγκες και μπορεί να λειτουργήσει κάτω από άλλες συνθήκες στην κατεύθυνση της ικανοποίησης χρόνιων μορφωτικών λαϊκών αναγκών».
Στις οδηγίες της ΕΕ, που αποδεκατίζουν εργασιακά κεκτημένα, στο ζοφερό τοπίο («μαύρη» εργασία, απαγόρευση συνδικαλισμού) που επικρατεί στην ιδιωτική εκπαίδευση για κάθε εργαζόμενο, αναφέρθηκε εκ μέρους του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών ο Βαγγέλης Σερίφης, ξεσκεπάζοντας τις τεράστιες ευθύνες των, κατά καιρούς, ηγεσιών της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ), που «εδώ και δύο δεκαετίες είναι απόντες στους αγώνες και παρόντες στους υποτιθέμενους διαλόγους. Δεν μπορεί να υπάρξει αγορά που να μην είναι ασύδοτη και πάντα στο βωμό του κέρδους θα θυσιάζουν δικά μας δικαιώματα. Διεκδικούμε: Ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο που θα απαντάει στην ποιότητα της μόρφωσης που θέλουμε, αποκλειστικά μόνιμο προσωπικό στην εκπαίδευση». Ενώ ο Βασίλης Λιόσης, εκπρόσωπος της παράταξης «ΑΣΠΙΔΕ» που στηρίζει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, θύμισε τα «τυχαία» περιστατικά της Κ. Κούνεβα και του Ν. Νικολόπουλου (συνδικαλιστής στα «Τζάμπο»), για «να βγάλουμε συμπεράσματα τι συμβαίνει στους εργασιακούς χώρους, αλλά και να αποτελέσουν για μας φωτεινό φάρο για το τι σημαίνει συνδικαλισμός. Αυτό το κλίμα εργοδοτικής τρομοκρατίας δεν είναι τυχαίο».
Συζήτηση στη Βουλή Ερώτησης του ΚΚΕ για το πρόβλημα της σχολικής στέγης στο Δήμο Συκεών Θεσσαλονίκης
Με πρόσχημα την έλλειψη επαρκών χώρων στις μεγάλες πόλεις για το χτίσιμο σχολείων, η κυβέρνηση προωθεί τις περίφημες συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) για την ανέγερση σχολικών αιθουσών, διαδικασία που δίνει με το αζημίωτο στους ιδιώτες κατασκευαστές την εκμετάλλευση δημόσιων υποδομών.
Αυτό προκύπτει και από την απάντηση που έδωσε χτες στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Α. Λυκουρέντζος σε σχετική Επίκαιρη Ερώτηση της βουλευτή του ΚΚΕ Σ. Καλαντίδου, για το πρόβλημα της σχολικής στέγης στο Δήμο Συκεών στη Θεσσαλονίκη.
Ο υφυπουργός είπε ότι για την κατασκευή νέου Λυκείου στο δήμο, κόστους 12 εκατομμυρίων ευρώ, θα επιλεγεί η μέθοδος της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, ενώ μιλώντας γενικότερα για τη σχολική στέγη, ισχυρίστηκε ότι την επόμενη πενταετία θα ανεγερθούν 1.233 σχολεία σε όλη τη χώρα. Σχετικά με το αναγκαίο νέο Δημοτικό σχολείο είπε ότι για την ανέγερσή του εγκρίθηκε η σχετική μελέτη και προωθείται η αγορά οικοπέδου παρόλο που - όπως ανέφερε - στα μεγάλα πολεοδομικά συγκροτήματα είναι δύσκολη η ανεύρεση οικοπέδων.
Το πρόβλημα της σχολικής στέγης δεν παρουσιάζεται μόνο στο Δήμο Συκεών, είπε στην παρέμβασή της η Σ. Καλαντίδου, αλλά σε αρκετούς δήμους ως αποτέλεσμα της πολιτικής της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που υποχρηματοδοτούν την Παιδεία και τη μετατρέπουν από κοινωνικό αγαθό σε πανάκριβο εμπόρευμα, με ευθύνη και της τοπικής και νομαρχιακής αυτοδιοίκησης στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, που αποδέχονται τη διαδικασία των ΣΔΙΤ και δε διεκδικούν κονδύλια για την Παιδεία. Είναι χαρακτηριστικό, συνέχισε, ότι για την επόμενη διετία προγραμματίζεται η ανέγερση μόλις 23 σχολείων, τη στιγμή που οι ανάγκες είναι πολλαπλάσιες και μόνο ως κοροϊδία μπορεί να εισπραχθεί από τους φορείς η αντιπαράθεση των Κ. Καραμανλή και Γ. Παπανδρέου για το λεγόμενο ηλεκτρονικό βιβλίο όταν δεν έχουμε καν σχολεία!