ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 30 Γενάρη 2009
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ
Αντιδρούν στην ανατροπή των εργασιακών τους κεκτημένων

Από τη χτεσινή συγκέντρωση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών
Από τη χτεσινή συγκέντρωση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών
Σε 24ωρη απεργία και πορεία στη Βουλή, όπου επιδόθηκε ψήφισμα, προχώρησαν χτες οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί ενάντια στις μεθοδεύσεις για ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις τους. Παρά το κλίμα τρομοκρατίας και τις πιέσεις διευθυντών και ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων προς τους εκπαιδευτικούς να μην απεργήσουν, τα ποσοστά συμμετοχής άγγιξαν το 90%. Της κινητοποίησης στη Βουλή προηγήθηκε συγκέντρωση σε κεντρικό θέατρο της Αθήνας, όπου μίλησαν εκπρόσωποι κομμάτων και άλλων φορέων.

«Αυτό που κρίνεται σήμερα είναι ο ιδεολογικός, εργασιακός πειθαναγκασμός και χειραγώγηση του εκπαιδευτικού συνολικά», είπε στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς ο Κυριάκος Ιωαννίδης, μέλος του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ, ο οποίος παρουσίασε τη θέση του Κόμματος για: «Κατάργηση εδώ και τώρα της ιδιωτικής Παιδείας σε όλο το μήκος και το πλάτος της εκπαίδευσης. Ολοι οι εκπαιδευτικοί να ενσωματωθούν στο δημόσιο τομέα της εκπαίδευσης, που έχει μεγάλες ανάγκες και μπορεί να λειτουργήσει κάτω από άλλες συνθήκες στην κατεύθυνση της ικανοποίησης χρόνιων μορφωτικών λαϊκών αναγκών».

Στις οδηγίες της ΕΕ, που αποδεκατίζουν εργασιακά κεκτημένα, στο ζοφερό τοπίο («μαύρη» εργασία, απαγόρευση συνδικαλισμού) που επικρατεί στην ιδιωτική εκπαίδευση για κάθε εργαζόμενο, αναφέρθηκε εκ μέρους του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών ο Βαγγέλης Σερίφης, ξεσκεπάζοντας τις τεράστιες ευθύνες των, κατά καιρούς, ηγεσιών της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ), που «εδώ και δύο δεκαετίες είναι απόντες στους αγώνες και παρόντες στους υποτιθέμενους διαλόγους. Δεν μπορεί να υπάρξει αγορά που να μην είναι ασύδοτη και πάντα στο βωμό του κέρδους θα θυσιάζουν δικά μας δικαιώματα. Διεκδικούμε: Ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο που θα απαντάει στην ποιότητα της μόρφωσης που θέλουμε, αποκλειστικά μόνιμο προσωπικό στην εκπαίδευση». Ενώ ο Βασίλης Λιόσης, εκπρόσωπος της παράταξης «ΑΣΠΙΔΕ» που στηρίζει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, θύμισε τα «τυχαία» περιστατικά της Κ. Κούνεβα και του Ν. Νικολόπουλου (συνδικαλιστής στα «Τζάμπο»), για «να βγάλουμε συμπεράσματα τι συμβαίνει στους εργασιακούς χώρους, αλλά και να αποτελέσουν για μας φωτεινό φάρο για το τι σημαίνει συνδικαλισμός. Αυτό το κλίμα εργοδοτικής τρομοκρατίας δεν είναι τυχαίο».

Ο εκπρόσωπος της ΝΔ στάθηκε με γενικολογίες απέναντι στα προβλήματα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, ενώ ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ απέδωσε τα εύσημα στην ηγεσία της ΟΙΕΛΕ «για τη φειδώ της» να κατέβει σε απεργία δύο φορές τα τελευταία 20 χρόνια και να νομιμοποιεί μέχρι κεραίας κάθε στημένο διάλογο! Ο εκπρόσωπος του ΣΥΝ, χωρίς να πει κουβέντα για την κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης, επανέλαβε ότι η εκπαίδευση είναι «δημόσιο αγαθό», αλλά παραμένει αναπάντητο το πώς μπορεί το κέρδος να συνυπάρχει με ένα δημόσιο αγαθό... Ο εκπρόσωπος της ΓΣΕΕ, τέλος, φάνηκε να ...«αγνοεί» ότι κάθε φορά που υπογράφει η ΓΣΕΕ αυξήσεις - ψίχουλα, οι εργαζόμενοι στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης (οδηγοί, καθαριστές, κλπ.) παίρνουν μισθό πείνας και αντιμετωπίζουν με το παραμικρό την απειλή της απόλυσης.

Οι τούμπες του οπορτουνισμού

Μια από τις τρεις «προϋποθέσεις που θέτει ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ για τη συμμετοχή του στο διάλογο της κυβέρνησης για την Παιδεία, είναι η κατάργηση των συμφωνιών δικαιόχρησης που κάνουν τα ελληνικά ΚΕΣ με πανεπιστήμια του εξωτερικού. Οι άλλες δυο προϋποθέσεις είναι το πάγωμα του νόμου πλαισίου και μια «δέσμευση» της κυβέρνησης για αύξηση της χρηματοδότησης της Παιδείας, ζητήματα δηλαδή που αφορούν... λόγια τα οποία μπορούν χωρίς κόστος να βγουν από κυβερνητικά χείλη. Στο θέμα των ΚΕΣ όμως (που είναι και η μόνη από τις τρεις προϋποθέσεις που φαίνεται ότι η κυβέρνηση δε θέλει και δεν μπορεί να εκπληρώσει), αξίζει να θυμηθούμε το ρεσιτάλ... τούμπας του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ:

Τον Αύγουστο του 2002 ο Αλ. Αλαβάνος καταθέτει Ερωτήσεις στην Κομισιόν ζητώντας της να πάρει μέτρα για να εφαρμοστεί στην Ελλάδα η κοινοτική οδηγία 89/48 για τα κολέγια (προάγγελος της 36/05). Δηλαδή, ζητάει την εφαρμογή της οδηγίας που αναγνωρίζει τα πιστοποιητικά των διαφόρων μαγαζιών - ΚΕΣ, ανοίγοντας το δρόμο για την αναγνώριση ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Οταν ολοκληρώθηκε η διαδικασία αναθεώρησης του Συντάγματος, ο Αλ. Αλαβάνος και ο Αλ. Τσίπρας μιλούσαν για ένα μεγάλο πάρτι, υποστηρίζοντας ότι εφόσον δεν αναθεωρήθηκε το άρθρο 16... «ξεμπερδέψαμε» με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια... Ολα αυτά, τη στιγμή που η επιχειρηματική λειτουργία των πανεπιστημίων προχωρούσε με ταχείς ρυθμούς μέσα και από την εφαρμογή του νόμου πλαισίου και ενώ ήταν ζήτημα χρόνου η απόφαση του ευρωδικαστηρίου που θα επέβαλε την αναγνώριση των κολεγίων ως «πανεπιστήμια»...

Στις 2 Νοέμβρη 2007, σε συζήτηση Ερώτησής του στη Βουλή για τα ΚΕΣ, ο Αλ. Αλαβάνος ζήτησε την «άρση της άδειας λειτουργίας των ΚΕΣ» και απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό υποστήριξε ότι με αυτόν τον τρόπο μπορούν να λειτουργήσουν παράλληλα και το άρθρο 16 και η ευρωοδηγία. Με άλλα λόγια, όχι μόνο δεν αντιτάσσεται στις οδηγίες και την πολιτική της ΕΕ, αλλά κάνει και προτάσεις στην κυβέρνηση για να βγει από το αδιέξοδο! Τα ίδια περίπου είπε και την περασμένη εβδομάδα στη συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία, ο Αλ. Αλαβάνος.

Στο διά ταύτα: Δεν τολμάει να πει ότι δεν πρέπει να ενσωματωθεί η κοινοτική οδηγία για τα κολέγια, δεν τολμάει να εναντιωθεί στην πολιτική της ΕΕ. Μπορεί να κάνει ύμνους στο άρθρο 16, αλλά θυμίζουμε ότι και το 2002 που κατέθετε τις Ερωτήσεις στην Κομισιόν υπήρχε το άρθρο 16. Τότε όμως δεν «ενοχλούσε» τον κ. Αλαβάνο...


Ε. Γ.

Στους ιδιώτες και τα σχολεία μέσω ΣΔΙΤ

Συζήτηση στη Βουλή Ερώτησης του ΚΚΕ για το πρόβλημα της σχολικής στέγης στο Δήμο Συκεών Θεσσαλονίκης

Με πρόσχημα την έλλειψη επαρκών χώρων στις μεγάλες πόλεις για το χτίσιμο σχολείων, η κυβέρνηση προωθεί τις περίφημες συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) για την ανέγερση σχολικών αιθουσών, διαδικασία που δίνει με το αζημίωτο στους ιδιώτες κατασκευαστές την εκμετάλλευση δημόσιων υποδομών.

Αυτό προκύπτει και από την απάντηση που έδωσε χτες στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Α. Λυκουρέντζος σε σχετική Επίκαιρη Ερώτηση της βουλευτή του ΚΚΕ Σ. Καλαντίδου, για το πρόβλημα της σχολικής στέγης στο Δήμο Συκεών στη Θεσσαλονίκη.

Ο υφυπουργός είπε ότι για την κατασκευή νέου Λυκείου στο δήμο, κόστους 12 εκατομμυρίων ευρώ, θα επιλεγεί η μέθοδος της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, ενώ μιλώντας γενικότερα για τη σχολική στέγη, ισχυρίστηκε ότι την επόμενη πενταετία θα ανεγερθούν 1.233 σχολεία σε όλη τη χώρα. Σχετικά με το αναγκαίο νέο Δημοτικό σχολείο είπε ότι για την ανέγερσή του εγκρίθηκε η σχετική μελέτη και προωθείται η αγορά οικοπέδου παρόλο που - όπως ανέφερε - στα μεγάλα πολεοδομικά συγκροτήματα είναι δύσκολη η ανεύρεση οικοπέδων.

Το πρόβλημα της σχολικής στέγης δεν παρουσιάζεται μόνο στο Δήμο Συκεών, είπε στην παρέμβασή της η Σ. Καλαντίδου, αλλά σε αρκετούς δήμους ως αποτέλεσμα της πολιτικής της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που υποχρηματοδοτούν την Παιδεία και τη μετατρέπουν από κοινωνικό αγαθό σε πανάκριβο εμπόρευμα, με ευθύνη και της τοπικής και νομαρχιακής αυτοδιοίκησης στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, που αποδέχονται τη διαδικασία των ΣΔΙΤ και δε διεκδικούν κονδύλια για την Παιδεία. Είναι χαρακτηριστικό, συνέχισε, ότι για την επόμενη διετία προγραμματίζεται η ανέγερση μόλις 23 σχολείων, τη στιγμή που οι ανάγκες είναι πολλαπλάσιες και μόνο ως κοροϊδία μπορεί να εισπραχθεί από τους φορείς η αντιπαράθεση των Κ. Καραμανλή και Γ. Παπανδρέου για το λεγόμενο ηλεκτρονικό βιβλίο όταν δεν έχουμε καν σχολεία!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ