ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 8 Νοέμβρη 1996
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Αύξηση της φορολόγησης ταξί, απαιτεί η Κομισιόν

Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί και Αγοραίων, την Κυριακή

Η Κομισιόν απαιτεί από την κυβέρνηση αύξηση της φορολόγησης των ελληνικών ταξί και αποφάσισε χτες να ξεκινήσει την προδικαστική διαδικασία κατά της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Σύμφωνα με τον αρμόδιο επίτροπο για φορολογικά θέματα Ιταλό, Μάρκο Μόντι, το κατ' αποκοπήν ετήσιο ποσό που καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες ταξί στην κυβέρνηση (40.000 - 60.000 δραχμές) με τη μορφή ΦΠΑ, είναι πολύ μικρό και "δεν ανταποκρίνεται στον πραγματικό κύκλο εργασιών" των ταξί. Σύμφωνα με την προειδοποιητική επιστολή που η Κομισιόν απέστειλε στην Αθήνα, το σύστημα αυτό αφ' ενός δεν είναι συμβατό με την κοινοτική νομοθεσία περί ΦΠΑ και αφ' ετέρου μπορεί να οδηγήσει σε απώλειες "ιδίων πόρων" για την Ευρωπαϊκή Ενωση. Και αυτό γιατί ένα μέρος των εισπράξεων του ΦΠΑ από τις κυβερνήσεις, παρακρατείται από τις Βρυξέλλες, ως "συμμετοχή" των κρατών - μελών στους "ίδιους πόρους" της κοινότητας.

Η Κομισιόν έχει ήδη ζητήσει εξηγήσεις από την κυβέρνηση, η οποία έχει παραδεχθεί ότι το ποσό ΦΠΑ είναι μικρό και έχει υποσχεθεί στις Βρυξέλλες ότι θα το αυξήσει. Αλλά σύμφωνα με τις υπηρεσίες του επιτρόπου, Μ. Μόντι, δεν υπάρχει συγκεκριμένη δέσμευση της Αθήνας η οποία κωλυσιεργεί, προσπαθώντας να κερδίσει χρόνο. Χτες η Κομισιόν απέστειλε επιστολή "αιτιολογημένης γνώμης" και εάν η κυβέρνηση δεν απαντήσει συγκεκριμένα εντός δύο μηνών,τότε θα προσφύγει κατά της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Κρίσιμο συνέδριο

Στο μεταξύ, σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο, με άλυτα πολλά και σοβαρά προβλήματα στον κλάδο των αυτοκινητιστών, συγκαλείται μεθαύριο Σάββατο και την Κυριακή, το Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί και Αγοραίων.

Στο Συνέδριο, που θα γίνει στην Αθήνα, θα πάρουν μέρος περίπου 400 σύνεδροι - εκπρόσωποι 70 και πλέον Σωματείων Ιδιοκτητών Ταξί και Αγοραίων απ' όλη τη χώρα. Κοινή εκτίμηση είναι ότι τα τελευταία χρόνια, ο κλάδος μαστίζεται στην κυριολεξία, από πολλά και σοβαρά προβλήματα, που προήλθαν από την πολιτική που εφάρμοσαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας. Μια πολιτική, που έχει ως επακόλουθο τη συνεχή αύξηση του κόστους λειτουργίας (φόροι, ασφάλιστρα, ασφαλιστικές εισφορές, καύσιμα, ανταλλακτικά κλπ. ) και ταυτόχρονα τη δραστική μείωση του τζίρου, κυρίως για τους αυτοκινητιστές της επαρχίας.

Οι εκπρόσωποι της Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας (ΕΠΣ), επισημαίνουν ότι αυτό το Συνέδριο πρέπει να είναι "συνέδριο έργων και όχι λόγων", όπως ήταν το προηγούμενο. Υπογραμμίζουν ότι η μόνη ελπίδα για τον κλάδο, είναι ο συνεπής και αταλάντευτος αγώνας, γιατί μόνο έτσι θα μπορέσουν οι ιδιοκτήτες ταξί να επανακτήσουν αυτά που τους πήραν, να διατηρήσουν αυτά που έχουν, αλλά και να κερδίσουν αυτά που τους ανήκουν. Για τη σημερινή κατάσταση του κλάδου, τονίζουν,εκτός από τις σοβαρές ευθύνες των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, σημαντικές ευθύνες έχουν και οι διοικήσεις της Ομοσπονδίας τα τελευταία χρόνια, που ακολούθησαν ενδοτική τακτική και δεν προστάτευσαν τους αυτοκινητιστές ταξί απέναντι στην κυβερνητική επιθετικότητα.

ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ
Λειτουργεί παράνομα χωματερή τοξικών!

Νέες καταγγελίες της "Γκρίνπις". Εχει αναβληθεί τέσσερις φορές από το 1992 η εκδίκαση μήνυσης, που κατέθεσε τότε η δημοτική αρχή Αγίων Θεοδώρων, μετά τις αποκαλύψεις του "Ρ" για το πετρέλαιο, που ...αναβλύζει έξω από το χώρο των διυλιστηρίων

Η ασύδοτη δράση της ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ σε βάρος του περιβάλλοντος δεν έχει όρια. Οπως αποκάλυψαν χτες σε συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι της "Γκρίνπις", δίπλα ακριβώς από το διυλιστήριο λειτουργεί, παράνομα φυσικά, εδώ και χρόνια, ανεξέλεγκτη χωματερή τοξικών και βιομηχανικών αποβλήτων, χωρίς κανείς υπεύθυνος να συγκινηθεί. Αντίθετα, η κυβέρνηση εξάντλησε προχτές το ζήλο της, σπεύδοντας να συλλάβει τα μέλη της περιβαλλοντικής οργάνωσης που διαμαρτύρονταν για τη ρυπογόνα δράση της ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ, προστατεύοντας έτσι τους ιδιοκτήτες της, Βαρδινογιάννηδες!

Οι επίσημες, όμως, κυβερνήσεις δεν είναι η πρώτη φορά που συμπεριφέρονται ως υπηρέτες των συμφερόντων των Βαρδινογιάννηδων. Το Μάρτη του 1992, ο "Ρ" είχε αποκαλύψει τεράστιες διαρροές από τα διυλιστήρια, που είχαν μολύνει ολόκληρη την περιοχή Σουσάκι των Αγίων Θεοδώρων. Τότε είχαν πιαστεί μάλιστα από το φακό του "Ρ" επ' αυτοφώρω συνεργεία της ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ να σκάβουν πηγάδια έξω από το διυλιστήριο και να αντλούν το πετρέλαιο που ξεχείλιζε στην άμμο! Κι όμως από τότε, παρότι, έστω και με καθυστέρηση, συνεργεία του ΥΠΕΧΩΔΕ είχαν πιστοποιήσει τη ρύπανση, δεν πάρθηκε κανένα μέτρο απολύτως και στο Σουσάκι εξακολουθεί να αναβλύζει διυλισμένο πετρέλαιο. Καμία τύχη επίσης δεν είχε και η μήνυση που είχε κατατεθεί από την τότε δημοτική αρχή των Αγίων Θεοδώρων. Η δίκη, μάλιστα, αυτή έχει αναβληθεί από τότε τέσσερις φορές και δεν αποκλείεται το ίδιο να γίνει και για πέμπτη φορά, καθώς η υπόθεση έχει οριστεί να εκδικαστεί στις 14 Νοέμβρη στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Κορίνθου.

Ξεχειλίζουν τα τοξικά

Μέλη της "Γκρίνπις" αποκάλυψαν χτες ότι στην παράνομη χωματερή έχουν μεταφερθεί τα τεκμήρια του "καθαρισμού" της θάλασσας που έκανε η εταιρία μετά τη μεγάλη ρύπανση του περασμένου Αυγούστου. Πετρελαιωμένα πλωτά φράγματα, απορροφητικά υλικά για καταπολέμηση πετρελαιοκηλίδων, δεκάδες πλαστικές σακούλες με πίσσα, άμμο και κροκάλες από τις ακτές, υπολείμματα χημικών διασκορπιστικών και ό,τι άλλο δεν έπρεπε να μείνει σε κοινή θέα πάνω στις ακτές, βρίσκονται πεταμένα σε δασική έκταση λίγες εκατοντάδες μέτρα πάνω από το διυλιστήριο της ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ.

Στον ίδιο χώρο - κατάγγειλαν τα στελέχη της "Γκρίνπις" - η εταιρία εναποθέτει εδώ και χρόνια τοξικές ουσίες, άχρηστα φίλτρα, βαρέλια με βαριά πετρελαιοειδή, ορυκτέλαια και χημικές ουσίες. Ολα αυτά δίπλα σε ένα ρέμα, το οποίο, αφού διασχίσει το διυλιστήριο, καταλήγει στη θάλασσα μπροστά από τη ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ. Εκεί που κατέληξαν και τα πετρελαιοειδή από τα υπολείμματα του "καθαρισμού"!

Ο δήμος απαιτεί

Το Δημοτικό Συμβούλιο Αγίων Θεοδώρων, με ομόφωνη απόφασή του, δηλώνει την απόλυτη υποστήριξή του στις ενέργειες και τα αιτήματα της "Γκρίνπις", ενώ καταγγέλλει τις αρμόδιες αρχές για το ζήλο που επέδειξαν για τη σύλληψη των μελών της οικολογικής οργάνωσης, ενώ δεν τιμώρησαν κανέναν από τους υπεύθυνους της μεγάλης ρύπανσης του Σαρωνικού, που προκλήθηκε από τη ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ. Το Δημοτικό Συμβούλιο Αγίων Θεοδώρων απαιτεί από την κυβέρνηση την υιοθέτηση αυστηρής νομοθεσίας για την πετρελαϊκή ρύπανση, απαγόρευση χρήσης χημικών διασκορπιστικών και απαγόρευση φορτοεκφόρτωσης πετρελαιοειδών, όταν επικρατούν άσχημες καιρικές συνθήκες και τη νύχτα.

ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ

Η συντρόφισσα του παλαίμαχου αγωνιστή ΜΑΚΗ ΛΙΜΠΕΡΑΤΟΥ,δημοσιογράφου του "Ριζοσπάστη", και στελέχους του ΚΚΕ, Νίκη, ο γιος του και τα αδέλφια του με τη συμπαράσταση του Δήμου Χαλανδρίου και του Παραρτήματος της ΠΕΑΕΑ, οργανώνουν Πολιτικό μνημόσυνο για τον Μάκη Λιμπεράτο και για τα 55χρονα του ΕΑΜ την Κυριακή 10 του Νοέμβρη στις 10.30 π.μ., στο παλαιό Δημαρχείο Χαλανδρίου. Ο Μ. Λιμπεράτος ήταν για πολλά χρόνια πρόεδρος του Παραρτήματος.

Καλούνται οι σύντροφοι, συναγωνιστές και φίλοι του να τιμήσουν με την παρουσία τους τη μνήμη του.

ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ
Εξι επιχειρηματίες σε νέα υπόθεση

Οι επιχειρηματίες Δ. Μελισσανίδης,Ι. Καρράς,Ν. Σουλιώτης,Κ. Τυλιγάδας και Αφοί Κωνσταντίνου κατηγορούνται για μια ακόμη φορά από τις δικαστικές αρχές του Πειραιά για εκτεταμένο λαθρεμπόριο πετρελαίου, με εικονικούς ανεφοδιασμούς θαλαμηγών και εμπορικών πλοίων.

Η νέα υπόθεση, από την οποία το δημόσιο ζημιώθηκε κατά 437 εκατομμύρια δραχμές από διαφυγόντες δασμούς και φόρους, σημειώθηκε κατά τη διετία '94-'95, με τη συμμετοχή 32 τελωνειακών υπαλλήλων, οι οποίοι βεβαίωσαν ψευδώς ανεφοδιασμούς πλοίων από τις εταιρίες "Πετρέλαια Αιγαίου", "Κον Οϊλ" και "Σταρ Εφοδιαστική", ώστε να δικαιολογήσουν το πετρέλαιο που διακινήθηκε τελικά παράνομα στην εσωτερική αγορά.

Εναντίον των επιχειρηματιών ασκήθηκαν από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιά Ι. Λαμπρόπουλο ποινικές διώξεις για λαθρεμπορία και ηθική αυτουργία σε ψευδή βεβαίωση και για ψευδή βεβαίωση και άμεση συνεργία σε λαθρεμπορία εναντίον των τελωνειακών. Να υπενθυμίσουμε ότι οι πρώην ιδιοκτήτες της ΠΑΕ ΑΕΚ, Δ. Μελισσανίδης και Ι. Καρράς, αντιμετωπίζουν ήδη ανάλογες κατηγορίες για σειρά σχετικών υποθέσεων, βρίσκονται όμως ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους.

Ποιος θα ζητήσει συγνώμη;

Μετά τον πατέρα που οδήγησε ο ίδιος την κόρη του στην Αστυνομία γιατί είχε πάνω της μικροποσότητα χασίς, μία νέα περίπτωση αντιμετώπισης παρόμοιου (;) περιστατικού με "αστυνομική αντίληψη" σημειώθηκε προχτές. Ενας 17χρονος αλλά και ένας 13χρονος συνελήφθησαν από την Αστυνομία, μετά από καταγγελία καθηγητή ότι είδε τον πρώτο να δίνει στο δεύτερο ένα τσιγάρο με χασίς μέσα στο 1ο Γυμνάσιο Νέας Φιλαδέλφειας. Χτες οι δύο νεαροί οδηγήθηκαν στην 4η τακτική ανακρίτρια Αρετή Παπαδιά. Ο 17χρονος πήρε προθεσμία για να απολογηθεί σήμερα. Σε βάρος του έχει ασκηθεί ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος για αγορά, κατοχή και διάθεση ναρκωτικών. Ο 13χρονος κατηγορείται για χρήση ναρκωτικών. Απολογήθηκε και αφέθηκε ελεύθερος να επιστρέψει στο σπίτι του. Εχοντας όμως στην πλάτη του την κατηγορία και με δεδομένο ότι θα πάρει το δρόμο "που ο νόμος ορίζει" σε αυτές τις περιπτώσεις.

Ο πατέρας της πρώτης περίπτωσης κατάλαβε αμέσως το λάθος του και δήλωσε δημόσια συγνώμη από την κόρη του. Ομως, από τον 13χρονο, ποιο εκπαιδευτικό σύστημα, ποια πολιτεία θα ζητήσει συγνώμη; Οσο για τους "εισαγγελείς" των ΜΜΕ, δεν έχασαν και αυτή τη φορά την ευκαιρία: η κοινωνία μας γνώρισε άλλον ένα "χασισοπότη". Φρόντισαν όλοι τους να τον στιγματίσουν και μάλιστα από τα τρυφερά του χρόνια... Πριν προλάβει να καταλάβει καν...

Ανθρωποι της ΜΟΤΟΡ Ο''ΙΛ αντλούσαν, το Μάρτη του 1992, πετρέλαιο έξω από το χώρο του διυλιστηρίου. Πετρέλαιο που είχε, προφανώς, διαρρεύσει από τις δεξαμενές της. Κι όμως, η δίκη ακόμη εκκρεμεί!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ