Την ανάγκη στήριξης της ορχήστρας υπογράμμισαν και εκπρόσωποι φορέων - συνεργατών της και φίλοι και συνοδοιπόροι της, τονίζοντας την ολοένα εντονότερη έλλειψη του Μ. Χατζιδάκι. Το πρόγραμμα της συναυλίας (18/6) περιλαμβάνει τα έργα: Μηνά Αλεξιάδη «Ragtime Concertino», στη μνήμη του Μάνου Χατζιδάκι, Leonard Bernstein «Συμφωνία Νο 2», με σολίστ τον Χαράλαμπο Αγγελόπουλο (πιάνο) και Μάνου Χατζιδάκι «Blue», με σολίστ τον κιθαρίστα Γιώργο Μουλουδάκη.
Στην προχτεσινή του συνεδρίαση το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο απέρριψε ομόφωνα το αίτημα του δήμου για πραγματοποίηση πολιτιστικών εκδηλώσεων στο αρχαίο θέατρο λόγω της κατάστασής του. Γι' αυτήν την κατάσταση όμως ευθύνεται το ΥΠΠΟ. Ενώ το Δεκέμβρη του 2004 το ΥΠΠΟ «πανηγύριζε» ότι η αναστύλωση του αρχαίου θεάτρου Δωδώνης «έχει μπει σε καλό δρόμο», το Μάρτη του 2006, το ΚΑΣ διαπίστωνε, ότι το μνημείο μετατρέπεται σε... χαλίκια! Συγκεκριμένα, συζητώντας την προμελέτη για τη στερέωση και αποκατάσταση του θεάτρου, διαπιστώθηκε ότι το μάρμαρο έχει εξελικτική φθορά, ενώ οι ρωγμές εντείνουν τα σπασίματα, τα οποία, στην κερκίδα α΄ π.χ. θα φτάσουν το 20% τα επόμενα χρόνια. Επιπλέον, το 70% των λίθων θα μετατραπούν σε χαλίκι μέσα στην επόμενη 20ετία. Το κωμικοτραγικό της υπόθεσης είναι ότι το ΥΠΠΟ θεωρούσε το έργο ως «προτεραιότητά» του...
«Εφυγε» (10/6) ένας από τους σημαντικότερους συγγραφείς της μεταπολεμικής σοβιετικής λογοτεχνίας, διεθνώς γνωστός, ο 80χρονος Τσινγκίζ Αϊτμάτοφ. Σύμφωνα με τα ρωσικά ειδησεογραφικά πρακτορεία, απεβίωσε σε νοσοκομείο της Γερμανίας, όπου εισήχθη στις 19/5 λόγω ασθένειας των πνευμόνων.
Ο Αϊτμάτοφ γεννήθηκε (12/12/1928) στο χωριό Σεκέρ της Κιργιζίας (τότε αυτόνομη Σοβιετική Σοσιαλιστική Δημοκρατία). Εκανε σπουδές σχετικές με τη γεωργία και κτηνοτροφία. Το 1952 άρχισε να δημοσιεύει διηγήματα στα κιργιζιανά. Δραστηριότητα, που συνέχισε παράλληλα με την επαγγελματική του ενασχόληση στη γεωργία και κτηνοτροφία. Το 1956 έγινε δεκτός στα ανώτερα λογοτεχνικά μαθήματα στη Μόσχα, ολοκληρώνοντάς τα το 1958. Την ίδια χρονιά, το περιοδικό «Οχτώβρης» δημοσιεύει το διήγημα «Πρόσωπο με πρόσωπο», σε μετάφραση από τα κιργιζιανά και εκδόθηκε η νουβέλα «Τζαμίλια», με την οποία γίνεται διεθνώς γνωστός. Χαρακτηριστική για την υποδοχή της νουβέλας από την παγκόσμια προοδευτική κριτική, είναι η εκτίμηση του Λουί Αραγκόν ότι η «Τζαμίλια» είναι «η ωραιότερη ερωτική ιστορία του κόσμου».
Ακολούθησαν αριστουργήματα, με αλλεπάλληλες εκδόσεις εντός και εκτός ΕΣΣΔ: «Ο πρώτος δάσκαλος» (έγινε ταινία από τον Αντρέι Κοντσαλόφσκι), «Αντίο Γκιουλσαρί», «Το χωράφι της μάνας», «Μια μέρα και ένας αιώνας», «Το ικρίωμα», «Το μάτι της καμήλας» κ.ά.
Απέσπασε τρία Κρατικά Βραβεία της ΕΣΣΔ (1968, 1977, 1983), Βραβείο Λένιν (1963), Ηρωας Σοσιαλιστικής Εργασίας (1978) και Λαϊκός Συγγραφέας της Κιργιζίας. Διατέλεσε βουλευτής του Ανώτατου Σοβιέτ της ΕΣΣΔ, μέλος της ΚΕ του ΚΚ Κιργιζίας, στέλεχος σε πληθώρα συλλόγων και συντακτικών επιτροπών περιοδικών. Από το 1994 και μέχρι τον περασμένο Μάρτη διατέλεσε πρέσβης της Κιργιζίας, σε διάφορες χώρες.
Τα εντυπωσιακά ευρήματα αποκαλύφθηκαν σε τμήμα ρωμαϊκού νεκροταφείου, μέρος του οποίου καταλαμβάνει ήδη ο δρόμος. Ωστόσο, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο υιοθέτησε την πρόταση της αρμόδιας Εφορείας για δημιουργία οργανωμένου αρχαιολογικού χώρου, με την αντικατάσταση του υπάρχοντος πρόχειρου στεγάστρου, δημιουργία μονοπατιών με εποπτικό υλικό, κλπ.
Στον ίδιο χώρο αποκαλύφθηκαν ρωμαϊκή αγροικία και τάφοι. Ωστόσο, το περίπτερο της αγροικίας καταστράφηκε, είτε λόγω της διάνοιξης αγροτικού δρόμου είτε λόγω των εργασιών για την Εγνατία. Αυτό η εισήγηση δεν το ξεκαθάρισε, αλλά το γεγονός ότι η καταστροφή είναι σύγχρονη αποτελεί σίγουρα πρόβλημα.
Θυμίζουμε ότι πριν πέντε χρόνια, πάλι στην Εγνατία, αλλά τότε σε ταφικό τύμβο του χωριού Μικρή Δοξιπάρα, του Δήμου Κυπρίνου, αποκαλύφθηκαν και άλλες τετράτροχες άμαξες με πλούσια διακόσμηση και οι σκελετοί των αλόγων τους.
Η «Σύγχρονη Εποχή», στις 17/6 (7 μ.μ.), στο βιβλιοπωλείο της (Μαυροκορδάτου 3, τηλ. 210-3829835), θα παρουσιάσει το βιβλίο της Ανθής Γουρουντή «Η σφαγή των νηπίων ονείρων». Για το βιβλίο θα μιλήσουν η Ευρυδίκη Παπάζογλου (φιλόλογος, ψυχολόγος) και η Ιωάννα Κυριακίδου (φιλόλογος). Θα διαβάσει η Ζωή Σαρίδου (χορογράφος).
Ενα δέντρο που μεγάλωνε για δεκαετίες, αλλά κάηκε σε λίγες ώρες, ήρθε στην Αθήνα και φιλοξενείται (έως 27/7) έξω από το Μουσείο Μπενάκη (Πειραιώς 138). Η πρόσκληση έγινε από την ομάδα χορού «RootlessRoot», θεωρώντας ότι «η πραγματική επαφή με ένα δέντρο που έχει καεί, η υφή και η μυρωδιά του, μας αγγίζει περισσότερο από οποιαδήποτε εικόνα στην οθόνη, και μας προτρέπει να βγούμε από την αδιαφορία μας». Υλοποίηση: Josef Frucek, Λίντα Καπετανέα, Δημήτρης Νασιάκος. Βίντεο: Χριστόδουλος Χριστοδούλου. Ηχητική εγκατάσταση: Βασίλης Ματζούκης, Μάρθα Φριντζήλα.