ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 14 Δεκέμβρη 2021
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Απροκάλυπτες μεθοδεύσεις στο συνέδριο της ΠΟΘΑ

RIZOSPASTIS

Η πλειοψηφούσα έως τώρα παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος - Ακροάματος, σε συνεργασία με δυνάμεις της ΝΔ και άλλους μηχανισμούς, προχώρησε σε απαράδεκτες μεθοδεύσεις πριν ακόμα από την έναρξη του συνεδρίου της Ομοσπονδίας, το οποίο ολοκληρώθηκε χτες, με σκοπό τη διαμόρφωση συσχετισμών που θα τους διευκόλυναν να αποκτήσουν τον απόλυτο έλεγχο της ΠΟΘΑ, όπως και έγινε.

Οπως κατήγγειλε ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογός σε ανακοίνωσή του μέσα στο Σαββατοκύριακο, μετά τη μεγάλη απήχηση που είχαν οι αποκαλύψεις για τον χαρακτήρα της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών (ΕΕΣ) και τις στενές σχέσεις της με τον πρώην διοικητή της ΕΥΠ και νυν πρόεδρο του ΚΕΜΕ (Κέντρου Μελετών Ασφαλείας) η πλειοψηφία του ΔΣ της ΠΟΘΑ, προφασιζόμενη δήθεν το καταστατικό, απέκλεισε τους 30 αντιπροσώπους του ΠΜΣ από την αρχική ψηφοφορία του Σώματος των συνέδρων για την έγκριση των αντιπροσώπων της ΕΕΣ, που σύμφωνα με το καταστατικό δεν μπορεί να είναι μέλος της Ομοσπονδίας.

Πράγματι, μάρτυρες αυτής της απροκάλυπτης μεθόδευσης έγιναν από το πρωί οι δεκάδες αντιπρόσωποι. Οπως έχει καταγγελθεί πολλές φορές, η ΕΕΣ όχι απλά περιλαμβάνει και «κάποιους εργοδότες» στο μητρώο της, όχι απλά είναι σύλλογος επαγγελματιών και όχι εργατικό σωματείο, αλλά έχει στην ιδιοκτησία της εταιρεία παραγωγής (στο όνομα του προεδρείου) η οποία αναλαμβάνει να εκτελεί παραγωγές της Κρατικής Τηλεόρασης και μισθώνει η ίδια ως εργαζομένους της μέλη άλλων σωματείων που είναι μέλη της ΠΟΘΑ!

Από το πρωί της Δευτέρας, τόσο μέσα στο «Ρεξ» όπου διεξαγόταν το συνέδριο της ΠΟΘΑ όσο και έξω από τον χώρο, αντιπρόσωποι της «Δημοκρατικής Αγωνιστικής Συνεργασίας» και εργαζόμενοι από διάφορα καλλιτεχνικά σωματεία, μέσα από τις παρεμβάσεις τους, τις συζητήσεις και τα πανό που έστησαν, καλούσαν τους συνέδρους να περιφρουρήσουν το συνέδριο και να μη μετατραπεί σε παρωδία.

Παρουσιάζεται «Η Παγωμένη Θεατρίνα» σε ποίηση Νίκου Γκάτσου

«Η Παγωμένη Θεατρίνα», ο τελευταίος δίσκος σε ποίηση Νίκου Γκάτσου και μουσική Νίκου Χιώτογλου, που κυκλοφορεί από το ogdoo.gr, θα παρουσιαστεί αύριο Τετάρτη στις 8 το βράδυ στον «Σταυρό του Νότου». Για το έργο θα μιλήσουν η Αγαθή Δημητρούκα, που επιμελήθηκε την έκδοση, και ο συνθέτης και θα ακουστούν ζωντανά τα τραγούδια.

«Η Παγωμένη Θεατρίνα» γράφτηκε από τον Νίκο Γκάτσο στις αρχές της δεκαετίας του '80, για να μελοποιηθεί από τον Μάνο Χατζιδάκι και να ερμηνευτεί από τον Γιώργο Μαρίνο. Η συνεργασία αυτή δεν ευοδώθηκε.

Ο ποιητής μέσα από μια ευρεία γκάμα θεμάτων και ρυθμών δημιουργεί από δραματικούς και σπαρακτικούς στίχους μέχρι παιχνιδιάρικους και χιουμοριστικούς και από λαϊκούς μέχρι σχεδόν λόγιους, υπερβαίνοντας την εποχή του. Και σήμερα αυτοί οι στίχοι συνάντησαν τη μουσική του Νίκου Χιώτογλου και τραγουδήθηκαν από δώδεκα ερμηνευτές, οι οποίοι δεν έτυχε στο παρελθόν να τραγουδήσουν σε πρώτη εκτέλεση στίχους του Νίκου Γκάτσου. Τα τραγούδια του δίσκου ερμηνεύουν οι Ρίτα Αντωνοπούλου, Μυρτώ Βασιλείου, Γλυκερία, Φοίβος Δεληβοριάς, Βιολέτα Ικαρη, Γιάννης Κότσιρας, Κώστας Λειβαδάς, Θάνος Ματζίλης, Γιώτα Νέγκα, Μίλτος Πασχαλίδης, Μπάμπης Στόκας, Vassilikos.

Η είσοδος είναι ελεύθερη και το τηλέφωνο κρατήσεων είναι 210.9226.975.

ΤΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΤΗΣ ΚΟ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Διοργανώνει συναυλία κλασικής μουσικής

Συναυλία κλασικής μουσικής διοργανώνει η Τομεακή Οργάνωση Καλλιτεχνών της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ τη Δευτέρα 20 Δεκέμβρη, στις 7 μ.μ., στην αίθουσα Συνεδρίων του ΚΚΕ στον Περισσό.

Στο 1ο μέρος της συναυλίας θα ακουστούν έργα για πιάνο για 4 χέρια των Σούμπερτ, Ντβόρζακ και Σάι. Ερμηνεύουν οι Βλαδίμηρος Παπαγεωργίου, Ηρώ Κατσίμπελη, Αννα Λαμπρούση και Ηρώ Στεργίου.

Στο 2ο μέρος της μουσικής βραδιάς θα παρουσιαστούν άριες από όπερες των Μότσαρτ, Βέρντι, Μπιζέ, Πουτσίνι, Ντβόρζακ, έργα των Μπερνστάιν, Λουιγκί, Χάουαρντ καθώς και άλλων συνθετών από τους Brazzyopera. Ερμηνεύουν οι Ζωρζέτ Χαραλαμπίδου, Ευγενία Μπαλάφα. Συμμετέχει ο σολίστ της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Σταμάτης Μπερής. Συμμετέχουν οι μουσικοί: Κώστας Εγγλέζος (πιάνο), Παναγιώτης Ζιάβρας (κρουστά), Αθανάσιος Κατερινάκης (κλαρινέτο), Σταύρος Κλαβανίδης (τρομπόνι), Τάσος Μπακούρης (κόρνο), Στέφανος Νάσος (πιάνο), Νίκος Σαρρής (τρομπέτα), Βενιαμίν Χατζηκουμπάρογλου (πιάνο).

Οι προσκλήσεις διατίθενται μέσω της ΤΟ Καλλιτεχνών. Για κρατήσεις και πληροφορίες στα τηλέφωνα 6940.820.688, 6974.645.745, 6971.611.993.

«Ο Χοσέ Μαρτί και το "ελληνικό στοιχείο"»

Το μνημείο του Χοσέ Μαρτί στην πλατεία Επανάστασης στην Αβάνα
Το μνημείο του Χοσέ Μαρτί στην πλατεία Επανάστασης στην Αβάνα
Κυκλοφορεί το βιβλίο του Jose Oriol Marrero Martίnez, γενικού πρόξενου της Κούβας στην Ελλάδα, «Ο Χοσέ Μαρτί και το "ελληνικό στοιχείο"».

Για τη νέα έκδοση μίλησε σε εκδήλωση στην Καλαμάτα και ο Γιώργος Ανδρειωμένος, καθηγητής στο Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

Ο Γ. Ανδρειωμένος αναφέρθηκε αναλυτικά στη ζωή και στο έργο του μεγάλου Κουβανού ποιητή και στη συνέχεια στάθηκε στη διάρθρωση του βιβλίου, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Ο συγγραφέας επιχειρεί, σε ένα πρώτο μέρος που τιτλοφορείται "Το «ελληνικό στοιχείο» στο έργο του Μαρτί", να σκιαγραφήσει τα βασικά σημεία της ζωής του συμπατριώτη του, δημιουργού, να παράσχει ποσοτικά βιβλιογραφικά δεδομένα για την επαφή του Μαρτί με τον ελληνικό κόσμο κατά χρονολογική τάξη, ανά χώρα και ανά έντυπο, να αναδείξει την παρουσία των ελληνικών ονομάτων, τόπων, εθίμων και ιδεών στο πλούσιο μεταφραστικό έργο του μελετώμενου ποιητή, να παρακολουθήσει συστηματικά και γραπτό προς γραπτό του Μαρτί τις ελληνικού ενδιαφέροντος αναφορές του, να επισημάνει όλα τα μοτίβα και τις μεταφορές του "ελληνικού στοιχείου", να διευκρινίσει τη θέση του Μαρτί στη διαμάχη για τη μελέτη των Αρχαίων Ελληνικών στα πανεπιστήμια του καιρού του, να σημειώσει τις όποιες αναφορές του στους ελληνιστές της εποχής του, να τοποθετηθεί κριτικά απέναντι στα συγκεντρωθέντα δεδομένα, να δώσει μια γλαφυρή περιγραφή της προσωπικότητάς του και να καταθέσει, με πυκνό και περιεκτικό τρόπο, τα συμπεράσματα της έως αυτό το σημείο πραγμάτευσής του. Ακολούθως, σε ένα δεύτερο μέρος, με τον γενικό τίτλο "Η γεωγραφική παράμετρος στο έργο του Χοσέ Μαρτί", καταγράφει με επιμέλεια και συστηματικότητα όλες τις αναφορές του εθνικού ήρωα της Κούβας στην Ελλάδα (...) Ακολουθούν ένας συνοπτικός επίλογος με τα κύρια εξαγόμενα της εργασίας, η πλούσια βιβλιογραφία που χρησιμοποιήθηκε και δύο πολύτιμα παραρτήματα όπου παρατίθενται ένα χρονολόγιο του "ελληνικού στοιχείου" στο έργο του Μαρτί (...) Ο καλαίσθητος τόμος κλείνει με ένα σύγχρονο και πρωτότυπο φωτογραφικό υλικό, όπου απεικονίζονται οι ελληνικοί τόποι στους οποίους αναφέρεται ο Μαρτί».

Οσον αφορά τις πολλές αναφορές του Μαρτί στην αρχαία Ελλάδα, ο Γ. Ανδρειωμένος σημειώνει ότι ο Μαρτί «αποδέχεται τον ελληνικό πολιτισμό, την αρχαία Ελλάδα, υπό το φως του απελευθερωτικού αγώνα της σύγχρονης Ελλάδας, μέσα από τη δική του, βαθιά αμερικανική, ανθρωπιστική και επαναστατική οπτική. Και, πραγματικά, τούτο καταδεικνύεται ακόμη εναργέστερα και από τις νεοελληνικού ενδιαφέροντος μνείες του Μαρτί στον Σολωμό και στο Μεσολόγγι: Ο πρώτος μνημονεύεται για την απλή γλώσσα "στην οποία τραγούδησε την Ελευθερία" (...) στο δεύτερο ο συσχετισμός είναι ακόμη πιο προφανής, αφού γράφει ο Μαρτί αναφερόμενος στους μελλοντικούς τυφεκιοφόρους της Αβάνας: "Κι αν πέσουμε, θα αναφωνήσουμε, όπως ο Ελληνας πατριώτης στο Μεσολόγγι: Τύραννε, εδώ θα βρεις τον Κουβανό νεκρό αλλά όχι σκλάβο"».

Σήμερα, σε εκδήλωση στο κεντρικό αμφιθέατρο του Πολεμικού Μουσείου στις 7.30 μ.μ., θα γίνει η παρουσίαση του βιβλίου. Θα μιλήσει ο συγγραφέας και θα χαιρετίσουν η πρέσβης της Κούβας Σελμίς Μαρία Ντομίνγκες Κορτίνα, ο πρόεδρος της Ομάδας Φιλίας Ελλάδας - Κούβας της Βουλής και ο εκδότης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ