Προσφυγή κατέθεσαν στο ΣτΕ οι δημοτικοί σύμβουλοι Στ. Λάμπρου και Δ. Μπέης, ζητώντας την ακύρωση μέρους του έργου
Eurokinissi |
Η κυβέρνηση εγκαταλείπει τους αρχικούς σχεδιασμούς για τον προαστιακό σιδηρόδρομο με τις υπόγειες εγκαταστάσεις και επιλέγει τις πιο εύκολες λύσεις, αδιαφορώντας παντελώς για το περιβάλλον. Οι όποιες υπόγειες εγκαταστάσεις για τον προαστιακό σιδηρόδρομο, θα γίνουν μετά την Ολυμπιάδα του 2004! Ιδιαίτερα έντονο είναι το πρόβλημα για τους κατοίκους της Αθήνας που μένουν αριστερά και δεξιά της οδού Κωνσταντινουπόλεως. Σ' αυτή την περιοχή διευρύνεται κατά 20 - 24 μέτρα το πλάτος της υπάρχουσας σιδηροδρομικής γραμμής και καταργείται η οδός Κωνσταντινουπόλεως ως οδική αρτηρία, με συνέπεια την όξυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος.
Για το θέμα του προαστιακού σιδηροδρόμου κατέθεσαν προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), οι δημοτικοί σύμβουλοι Αθήνας Στ. Λάμπρου και Δ. Μπέης και κάτοικοι της περιοχής, οι οποίοι στρέφονται κατά της επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου στην ευρύτερη περιοχή των Αθηνών, ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Οι προσφεύγοντες ζητούν να ακυρωθούν ως αντισυνταγματικές και παράνομες οι αποφάσεις της Πολιτείας, με τις οποίες εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για την κατασκευή και λειτουργία του σιδηροδρομικού διαδρόμου από τον Πειραιά (αμαξοστάσιο Ρέντη) μέχρι τους Αγίους Αναργύρους.
Ειδικότερα, στην προσφυγή τους οι Στ. Λάμπρου και Δ. Μπέης επισημαίνουν μια σειρά παραλείψεις και αποφάσεις της Πολιτείας που επιδεινώνουν το περιβάλλον στην πρωτεύουσα:
Να αποσυρθούν τα αεροσκάφη παλιάς τεχνολογίας για περιβαλλοντικούς λόγους (εκπέμπουν υπερβολικούς θορύβους), ζητά από τις αεροπορικές εταιρίες των χωρών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, η αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η «Ολυμπιακή Αεροπορία» (ΟΑ) διαθέτει στο στόλο της 11 τέτοια αεροσκάφη «Μπόινγκ 737 - 200», που ξεπερνούν τα ανώτατα επιτρεπτά όρια εκπεμπομένων θορύβων. Το υπουργείο Μεταφορών με επιστολή που απέστειλε τον περασμένο Απρίλη στην ΕΕ, διευκρινίζει ότι η ΟΑ δρομολογεί σε ευρωπαϊκούς προορισμούς μόνο τα τρία από τα 11 αεροσκάφη αυτού του τύπου και ζητά να παραταθεί η προθεσμία απόσυρσης μέχρι το τέλος της τουριστικής περιόδου.
Με ανακοίνωσή της η ΟΑ τονίζει ότι τα τρία «Μπόινγκ 737 - 200» που έχει συμπεριλάβει στον επιχειρησιακό της σχεδιασμό, έχουν υψηλό στάνταρ ασφαλείας και θα αποσυρθούν μετά την ολοκλήρωση του θερινού προγράμματος της εταιρίας.
Λύση στο πρόβλημα της μείωσης της στάθμης της λίμνης Δοϊράνης, που αποκτά όλο και πιο επικίνδυνες διαστάσεις, ζητά ο βουλευτής του ΚΚΕ Αγγελος Τζέκης με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε χτες και απευθύνεται προς την υπουργό ΠΕΧΩΔΕ.
Τα τελευταία χρόνια - επισημαίνει ο βουλευτής του ΚΚΕ - η στάθμη των υδάτων της λίμνης Δοϊράνης έχει μειωθεί αισθητά με αποτέλεσμα το πρόβλημα να αποκτά τεράστιες διαστάσεις με οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές συνέπειες. Το πρόβλημα είναι χρόνιο και οι ευθύνες της κυβέρνησης που δεν το έλυσε έγκαιρα, τεράστιες.
«Οταν στη γείτονα χώρα της FYROM ήδη ξεκινούν έργα αντιμετώπισης του προβλήματος - τονίζει τέλος ο βουλευτής του ΚΚΕ - ερωτάται η Κα υπουργός ποια μέτρα και έργα και πότε προτίθεται να πάρει η ελληνική κυβέρνηση για την επίλυση του προβλήματος».
Την κατασκευή αεροδρομίου στη Σαμοθράκη υποσχέθηκε ο υπουργός Μεταφορών-Επικοινωνιών, Χρ. Βερελής, κατά την επίσκεψή του στο ακριτικό νησί.
Σύμφωνα με τις υπουργικές εξαγγελίες, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας προχώρησε στην ανάθεση συμπληρωματικής μελέτης συγκοινωνιακών έργων βάσει της οποίας θα οριστικοποιηθεί η ακριβής χάραξη, το ακριβές μήκος του διαδρόμου και θα συνταχθεί φάκελος προέγκρισης χωροθέτησης. Προβλέπεται η κατασκευή διαδρόμου μήκους δύο χιλιομέτρων και με συνολικό εκτιμώμενο κόστος κατασκευής περίπου 35 εκατ. ευρώ (12 δισ. δρχ.).