«Κύριο μέλημα της κυβέρνησης είναι η ασφάλεια των επιβατών της ακτοπλοΐας γι' αυτό και θα πέφτουν βαριά πρόστιμα σε όσους πλοιοκτήτες δεν ενημερώνουν τους επιβάτες για καθυστερήσεις δρομολογίων των πλοίων».
*
Οσο κι αν μοιάζουν, τα παραπάνω δεν είναι τα λόγια του κ. Κεφαλογιάννη μετά την προχτεσινή του συνάντηση με τον πρωθυπουργό. Είναι τα λόγια που είπε ο υπουργός μετά την... περσινή του συνάντηση με τον πρωθυπουργό (11/8/2005). Μια βόλτα στο λιμάνι θα λύσει κάθε απορία για το πόσο άλλαξε φέτος η κατάσταση σε σχέση με πέρσι...
Οσο για τα πρόστιμα που επέβαλε ο κ. Κεφαλογιάννης στους εφοπλιστές, σύμφωνα με ανακοίνωσή του στις 7 Αυγούστου 2005 ανέρχονταν στα 528.247 ευρω. Αλλά με νεότερη ανακοίνωσή του, στις 14/9/2005, ξέρετε πόσα είχαν εισπραχτεί από τους εφοπλιστές; Το «ιλιγγιώδες» ποσό των... 3.110 ευρώ!
Τι φταίει, όμως, που οι εφοπλιστές, δεν πληρώνουν; Φταίει η «γραφειοκρατία» των υπηρεσιών, λέει η κυβέρνηση. Συμπέρασμα: Θα πρέπει, μάλλον, να πρόκειται για μια πολύ... «ειδική» γραφειοκρατία. Που στην περίπτωση των εφοπλιστών λειτουργεί εντελώς διαφορετικά απ' ό,τι στις περιπτώσεις του απλού κόσμου. Σε αντίθεση με τους εφοπλιστές, αλίμονό του του απλού κόσμου αν του επιβληθεί κάποιο πρόστιμο ή πέσει στα χέρια της γραφειοκρατίας...
***
Και τώρα ο λόγος στην... «αντιπολίτευση» του ΠΑΣΟΚ:
«Από την πλευρά μου δηλώνω ότι θέλω να στηρίξω με όλες μου τις δυνάμεις την περαιτέρω άνθηση της ελληνικής ναυτιλίας (...) είναι μέγα λάθος να σας δημιουργούμε αίσθημα ενοχής λέγοντάς σας ότι αν δεν επενδύσετε, δεν είστε πατριώτες. Αυτό κανείς δε σας το αμφισβητεί».
*
Πρόκειται για απόσπασμα ενδεικτικό της απόδοσης τιμών στον... «πατριωτισμό» των εφοπλιστών και της υπόσχεσης για τη στήριξή τους (επειδή προφανώς είναι... «πατριώτες»). Από ποιον; Από τον κ. Γ. Παπανδρέου, κατά την ομιλία του (26/6/2005) στο κλειστό κλαμπ της λέσχης των εφοπλιστών στον Πειραιά...
Χτες ο κ. Πάγκαλος διέγνωσε ότι ο Μ. Κεφαλογιάννης έχει «πρόβλημα ψυχικής ισορροπίας» (σ.σ.: είναι μάταιο να σταθεί κανείς στο «επίπεδο» του πολιτικού λόγου του κ. Πάγκαλου). Το θέμα βρίσκεται αλλού και συγκεκριμένα:
Στις 30/1/2002 ήταν ο κ. Πάγκαλος που από το βήμα της Βουλής έλεγε τα εξής: «Ας προχωρήσουμε λοιπόν ακόμα πιο ραγδαία στην απελευθέρωση των διαφόρων δρομολογίων (...). Ας απελευθερώσουμε λοιπόν όσο μπορούμε πιο ραγδαία - και εμείς είμαστε στη διάθεσή σας για να βοηθήσουμε προς αυτή την κατεύθυνση - τη διαδικασία της ακτοπλοΐας, για να υπάρξουν καινούριες διαδρομές, καινούρια λιμάνια, ανταγωνισμός».
Ε, αυτά ακριβώς που επιθυμούσε και ζητούσε ο κ. Πάγκαλος το 2002, στο πλαίσιο του κανονισμού της ΕΕ περί απελευθέρωσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, του τα ικανοποίησε πριν λίγους μήνες ένας έχων (κατά Πάγκαλο) «πρόβλημα ψυχικής ισορροπίας», ο κ. Κεφαλογιάννης!
«Μούρλια» δεν είναι η πολιτική τους;..
1099 Επικεφαλής της Πρώτης Σταυροφορίας ο Γοδεφρίδος ντε Μπουγιόν κυριεύει τα Ιεροσόλυμα για λογαριασμό των χριστιανών.
1795 Η Μασσαλιώτιδα υιοθετείται επίσημα ως γαλλικός εθνικός ύμνος. Γράφτηκε το 1792 από τον Ρουζέ ντε Λιλ.
1876 Η διάλυση της 1ης Διεθνούς.
1904 Πεθαίνει ο Αντον Τσέχοφ.
1928 Συνέρχεται στη Μόσχα το 6ο Συνέδριο της Κομμουνιστικής Διεθνούς.
1965 Παλατιανό πραξικόπημα. Ακολουθούν λαϊκές κινητοποιήσεις 70 ημερών.
1974 Εκδηλώνεται χουντικό πραξικόπημα στην Κύπρο. Οι πραξικοπηματίες καταλαμβάνουν την Αρχιεπισκοπή και το ραδιοφωνικό σταθμό της Λευκωσίας, από όπου μεταδίδουν: «Σήμερον την πρωίαν η Εθνική Φρουρά επενέβη διά να σταματήσει τον αδελφοκτόνον εμφύλιον πόλεμον. Η Εθνική Φρουρά είναι τη στιγμήν αυτήν κυρία της καταστάσεως. Ο Μακάριος είναι νεκρός». Η χούντα των Αθηνών πανηγυρίζει, αλλά στις 3 μ.μ. όλοι τους παγώνουν. Από έναν μικρό ιδιωτικό ραδιοφωνικό σταθμό της Πάφου ακούγεται: «Ελληνικέ κυπριακέ λαέ! Γνώριμη είναι η φωνή που ακούεις. Γνωρίζεις ποίος σου ομιλεί. Είμαι ο Μακάριος... Δεν είμαι νεκρός, όπως η χούντα των Αθηνών και οι εδώ εκπρόσωποί της θα ήθελαν... Η χούντα δεν πρέπει να περάσει και δε θα περάσει. Νυν υπέρ πάντων ο αγών». Οι εξελίξεις, ωστόσο, έχουν δρομολογηθεί. Πέντε μέρες μετά εκδηλώνεται η τουρκική εισβολή...