ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 18 Μάη 2011
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΠΑΜΕ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
Να αρθούν οι απολύσεις στη Φιλαρμονική

Η Φιλαρμονική του Δήμου Αθηναίων
Η Φιλαρμονική του Δήμου Αθηναίων
Παράσταση διαμαρτυρίας στο δήμαρχο Αθηναίων για τις απολύσεις εργαζομένων στη Φιλαρμονική του Δήμου έκαναν χτες εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ, του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου και απολυμένοι από τη Φιλαρμονική, απαιτώντας ν' αρθούν οι απολύσεις και να αποδοθούν δεδουλευμένα μηνών. Υπενθυμίζουμε ότι πρόκειται για εργαζόμενους - επιτυχόντες σε διαγωνισμό για θέσεις αορίστου χρόνου από τον Ιούλιο του 2010 - που είναι απλήρωτοι από το Γενάρη του 2011, ενώ τους χρωστούν δεδουλευμένα και από τον προηγούμενο χρόνο.

Σε ανακοίνωσή τους μετά τη συνάντηση, δυνάμεις του ΠΑΜΕ στους μουσικούς καταγγέλλουν τη δημοτική αρχή του Δήμου Αθηναίων για τις απολύσεις, υπογραμμίζοντας ότι «αντί να βρει λύση ώστε να πληρωθούν τα δεδουλευμένα και να συνεχίσουν να εργάζονται, τους απολύει με ένα τηλεφώνημα, χωρίς να τους πληρώνει και όσα δούλεψαν». Αξίζει να σημειωθεί ότι ο δήμαρχος, κατά τη χτεσινή παρέμβαση που έκαναν στο γραφείο του εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ και απολυμένοι, χαρακτήρισε την προσπάθεια να πληρωθούν οι εργαζόμενοι ως «ανώμαλο καθεστώς». «Δήλωσε πλήρη σύμπλευση με τη βάρβαρη αστική νομιμότητα και αποφασιστικότητα στην εφαρμογή της», τονίζεται στην ανακοίνωση. «Εκανε ξεκάθαρο ότι μπαίνει μπροστά στην υλοποίηση της κυβερνητικής πολιτικής, δείχνοντας πλήρη αδιαφορία για το βασικό ανθρώπινο δικαίωμα της εργασίας και για την προοπτική υποβάθμισης της Φιλαρμονικής και κατ' επέκταση των πολιτιστικών υποδομών του δήμου. Τη στιγμή που συναινεί σε μέτρα καταστολής για την "αναβάθμιση" του επιπέδου ζωής των κατοίκων του κέντρου της Αθήνας, την ίδια στιγμή συμβάλλει στην υποβάθμιση της δωρεάν πολιτιστικής προσφοράς στις γειτονιές της πόλης, που μέχρι σήμερα προσφέρονταν από τις πολιτιστικές υποδομές του δήμου. Αυτή η στάση του δημάρχου δείχνει την ξεκάθαρη συστράτευσή του στις βάρβαρες επιλογές του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης και της αστικής νομιμότητας που τις επιβάλλει».

Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ στους μουσικούς τονίζουν ότι θα είναι «μπροστά στην υπεράσπιση του δικαιώματος της εργασίας, της κοινωνικής ασφάλισης και του δημόσιου χαρακτήρα της Υγείας, της Εκπαίδευσης και του Πολιτισμού». Καλούν τους εργαζόμενους «να οργανώσουν την αντίστασή τους σε αυτές τις βάρβαρες εξελίξεις και να συμπαραταχθούν με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, το ΠΑΜΕ, στην πάλη για έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης που τα μέσα παραγωγής θα είναι κοινωνική ιδιοκτησία, η εργασία το βασικό ανθρώπινο δικαίωμα και ο πολιτισμός κοινωνικό αγαθό».

Νέες σκηνικές «ιστορίες»
  • Η παράσταση «No Body Else» παρουσιάζεται (14-29/5) στο «BIOS Main» (Πειραιώς 84, 210-3425335). Τα κείμενα είναι σύνθεση αποσπασμάτων από τις «Ιστορίες του σώματος» της Σώτης Τριανταφύλλου, το «Ρ. Μ.» του Ρολάν Μπαρτ, το «Κατά Ιησούν Ευαγγέλιο» του Σαραμάγκου, τη «Βραδύτητα» του Κούντερα, τον «Πρώτο έρωτα» του Μπέκετ, «Περί μνήμης» του Κωστή Παπαγιώργη και κειμένων της ομάδας. Σύλληψη - σκηνοθεσία: Κίρκη Καραλή. Σκηνικά: Ηλένια Δουλαδίρη, Ελίζα Αλεξανδροπούλου. Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη. Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου. Εικαστική εγκατάσταση: Κωνσταντίνος Πάτσιος. Παίζουν: Ελένη Ευθυμίου, Χριστίνα Μπιρμπίλη - Καραλέκα, Χρήστος Τανταλάκης, Τάσος Τσουκάλης, Αναστασία Χατζάρα, Μαρία Ψαρολόγου.
  • Ο έρωτας, η προδοσία, η ομορφιά και ο φόνος μπλέκονται στην ποίηση του Τάσου Λειβαδίτη και τη μουσική του ρεμπέτικου τραγουδιού στην παράσταση «Δωμάτιο 27», της ομάδας ΩΡΚΑ (20/5-5/6), κάθε Παρασκευή και Κυριακή, στο «Rabbit Hole» (Γερμανικού 20, Μεταξουργείο). Σκηνοθεσία - δραματουργική επεξεργασία: Σάλλυ Ασημάκη, Γιάννης Βογιατζής. Σκηνικά - κοστούμια: Σάλλυ Ασημάκη. Μουσική επιμέλεια - ενορχηστρώσεις: Χρήστος Δοδόπουλος. Παίζουν: Ειρήνη Αδάμου, Αλέξανδρος Γεωργιάδης, Χρήστος Δοδόπουλος, Αρτεμις Ιωάννου, Κώστας Κάλτσας κ.ά.

Στον ίδιο χώρο, η ομάδα «Ιππόκαμπος» παρουσιάζει την παράσταση «Ουίλιαμ Ουίλσον». Σκηνοθεσία: Γιώργος Σίμωνας. Παίζουν: Παναγιώτης Λογοθέτης, Τάσος Μαλλής, Νίκη Νίκα, Μαρία Ραυτοπούλου, Μπέτυ Σαράντη, Φιλιώ Σταματοπούλου, Δημήτρης Τσάλτας. Σκηνογραφία: Τάσος Μαλλής, Δημήτρης Τσάλτας. Κοστούμια: Τώνια Ράλλη. Ο Ουίλιαμ Ουίλσον φτάνει στο σπίτι του άρρωστου φίλου του Ασερ για να του συμπαρασταθεί στις δύσκολες ώρες του. Αντιμέτωπος με τη σκοτεινή πραγματικότητα του παρελθόντος του, παίζοντας πόκερ, θα ζήσει εφιαλτικές στιγμές. Η παράσταση βασίζεται στα διηγήματα του Πόε «Ουίλιαμ Ουίλσον» και «Η πτώση του οίκου των Ασέρ».

Στο Τατόι ... από το φράχτη

Σε συνειδητή προσπάθεια αποτροπής του κόσμου να επισκεφθεί το πρώην βασιλικό κτήμα στο Τατόι αναδεικνύεται η κυβερνητική «επιμονή» να μην ανοίγει την κεντρική πύλη του χώρου. Αποτέλεσμα είναι χιλιάδες λαού, οικογένειες με μικρά παιδιά, ποδήλατα και καρότσια να προσπαθούν να μπουν και να βγουν από μια μικρή τρύπα στην περίφραξη, ισορροπώντας πάνω σε σάπιες σανίδες για να μη βουλιάξουν στη λάσπη!

Ο κίνδυνος για ατύχημα είναι προφανής. Και «συνοδεύει» την πρόκληση: Η τρύπα στο φράχτη βρίσκεται ακριβώς δίπλα στην κλειδωμένη πύλη που έχει μπροστά της απλωμένη τη γνωστή πορτοκαλί κορδέλα αποκλεισμού της αστυνομίας. Οι μόνοι που μπαινοβγαίνουν από την πύλη - χρησιμοποιώντας κλειδιά - είναι περιπολικά και ασφαλίτες...

Το Τατόι, η φύση του και ό,τι περιέχεται σε αυτό, κινητά και ακίνητα, ανήκουν στο λαό. Η κυβέρνηση μπορεί και να έχει την πύλη ανοιχτή για τον κόσμο - ο οποίος καλά κάνει και πλημμυρίζει το χώρο παρά τις δυσκολίες - και να αποτρέπει την είσοδο αυτοκινήτων.

Ομως δεν θέλει. Γιατί το Τατόι είναι στον «κατάλογο» προς «αξιοποίηση» - δηλαδή προς παράδοση στην «αγορά» - από χρόνια κι από όλες τις κυβερνήσεις. Γι' αυτό και τα έργα συντήρησης κτιρίων και αντικειμένων, είτε «παγώνουν» επί μακρόν είτε γίνονται αποσπασματικά και περιστασιακά σαν «πυροτέχνημα». Γι' αυτό υπάρχει και η εγκατάλειψή τους.

Το ΚΚΕ και η ΚΝΕ έχουν αναδείξει, ποικιλοτρόπως, τον κίνδυνο που απειλεί τα κτίρια και το υπέροχο φυσικό περιβάλλον του πρώην κτήματος. Οι κομμουνιστές είναι οι μόνοι που θέτουν ανοιχτά, ξεκάθαρα, χωρίς «υποσημειώσεις» (βλ. Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις και διάφοροι «φίλοι» του Τατοΐου) τη θέση ότι το Τατόι είναι και πρέπει να είναι λαϊκή περιουσία. Και η πρόσβαση του λαού σ' αυτό πρέπει να είναι απρόσκοπτη.


Γρηγόρης ΤΡΑΓΓΑΝΙΔΑΣ

Με βιολί και τσέλο

«Απ' τον Louis Marchand στον Ντίνο Κωνσταντινίδη. Τρεις αιώνες μουσική» τιτλοφορείται η συναυλία με έργα για βιολί και τσέλο του βιολονίστα - ερευνητή Χρήστου Ηλ. Κολοβού και του Α΄ τσέλου της ορχήστρας της ΕΛΣ Μαρίνας Κολοβού, στην αίθουσα «La Divina» του «Athenaeum», στις 21/5 (9μμ). Θ' ακουστούν έργα των: Louis Marchand - Paul Bazelaire, Niccolο Paganini, Reinhold Gliere, Hendrik Andriessen (το «Drie Inventionen voor viool en cello», σε A΄πανελλήνια εκτέλεση), Γεωργίου Σαχινίδη και Ντίνου Κωνσταντινίδη («Fantasia for Stelios and Yiannis» for violin and cello, σε Α΄παγκόσμια εκτέλεση). Χορηγός: Εισπρακτικός Οργανισμός Ελλήνων Μουσικών «ΑΠΟΛΛΩΝ». Το ίδιο πρόγραμμα θα παρουσιάσουν οι δύο μουσικοί στη συναυλία που θα δώσουν στις 23/5 (8μμ), στην αίθουσα Λόγου και Τέχνης «Δημήτρης Χατζής» του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με ελεύθερη είσοδο.

Η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών παρουσιάζει (έως 9/6) στον εκθεσιακό χώρο της «Νίκος Κενσανλής» (Πειραιώς 256) την έκθεση των αποφοίτων του Μεταπτυχιακού Εικαστικών Τεχνών (ΜΕΤ) των ετών 2008, 2009 και 2010, με τίτλο «Εικαστικές ΜΕΤατοπίσεις». Η έκθεση συμπίπτει με την παράδοση του κτιρίου του ΜΕΤ, με το οποίο οι αρχιτέκτονες Δημήτρης και Σουζάνα Αντωνακάκη δημιούργησαν ένα σύγχρονο πρότυπο χώρων για τις εργαστηριακές και εκπαιδευτικές ανάγκες του προγράμματος.

Σήμερα, στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Μουσείων, η Εθνική Πινακοθήκη θα παραμείνει ανοιχτή (9πμ-9μμ) και με ελεύθερη είσοδο. Στις 7μμ η διευθύντριά της θα ξεναγήσει το κοινό στην έκθεση «Τιμή στον Γιάννη Μόραλη». Κανονικό ωράριο λειτουργίας: Δευτέρα, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο: 9πμ-3μμ. Τρίτη κλειστά. Τετάρτη: 3-9μμ. Κυριακή 10πμ-2μμ.

Το «Αμφι-Θέατρο» του Σπύρου Ευαγγελάτου, από τους ιστορικότερους θιάσους της χώρας μας, αναστέλλει τη λειτουργία του έπειτα από 36 χρόνια και επιθυμεί να δωρίσει σε βιβλιοθήκες, αρχεία, μουσεία όλα τα προγράμματα των έργων που ανέβασε από το 1976. Πρόκειται για σημαντικά τεκμήρια, καθώς εκτός των λεπτομερειών της συγκεκριμένης παράστασης περιέχουν και το πλήρες κείμενο των έργων. Η παραλαβή τους θα γίνεται από το θέατρο - Αδριανού 111, Πλάκα, Αθήνα. Οι διαδικασίες παραλαβής - μεταφοράς θα επιβαρύνουν την κάθε βιβλιοθήκη.

Το Ελληνικό Φεστιβάλ ανακοίνωσε ότι εισιτήρια για όλες τις παραστάσεις του στην Αθήνα και Επίδαυρο, χωρίς καμιά πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση, διαθέτουν τα παρακάτω βιβλιοπωλεία «Παπασωτηρίου»: Αθήνα: Πανεπιστημίου 37, τηλ. 210-3253232. Aθήνα: Στουρνάρη 35 και Τζωρτζ, τηλ. 210-3809821. Περιστέρι: Eθνικής Αντιστάσεως 55, τηλ. 210-5740888. Γλυφάδα: Aν. Παπανδρέου 13, τηλ. 210-8942745. Μαρούσι: Εμπορικό κέντρο The Mall Athens, τηλ. 210-6100266. Κηφισιά: Κολοκοτρώνη 10, τηλ. 210-6231854.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ