ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 20 Απρίλη 2012
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ
Πάνδημο τελευταίο χειροκρότημα

Πάνδημος ύστατος αποχαιρετισμός στον μεγάλο, λαοφιλή τραγουδιστή

Eurokinissi

Πάνδημος ύστατος αποχαιρετισμός στον μεγάλο, λαοφιλή τραγουδιστή
Μια «λαοθάλασσα» πλημμύρισε χτες το Α' Νεκροταφείο για ν' αποχαιρετήσει τον Δημήτρη Μητροπάνο, τον λαϊκό τραγουδιστή που τραγούδησε με τρόπο μοναδικό τις αγωνίες και τους αγώνες, τις χαρές και προσδοκίες του λαού μας και έφτασε στην κορυφή της καλλιτεχνικής καταξίωσης και της λαϊκής αποδοχής.

Ανθρωποι κάθε ηλικίας, γενιές που γεύτηκαν τις ερμηνείες του για περισσότερα από 45 χρόνια και πάρα πολλοί νέοι που τον γνώρισαν στο αποκορύφωμά του και τους συνεπήρε το ταλέντο και η λεβεντιά του, άρχισαν να συγκεντρώνονται από πολύ νωρίς για να πουν το στερνό «αντίο», καθώς από τις 10 π.μ. μέχρι τις 2 μ.μ. η σορός του είχε εκτεθεί σε λαϊκό προσκύνημα. Ο Δημήτρης Μητροπάνος «έφυγε» αφήνοντας πολύτιμη κληρονομιά υπέροχα τραγούδια, που γέννησε η συνεργασία του με μεγάλους δημιουργούς, έχοντας τιμήσει το ελληνικό τραγούδι και το φυσικό αποδέκτη του, το λαό, που τον αγάπησε πολύ, εκτιμώντας την προσφορά του. Από το λαό προερχόταν και ο ίδιος και βίωσε σκληρά παιδικά χρόνια εξαιτίας των διώξεων του μετεμφυλιακού αστικού κράτους και παρακράτους εναντίον και των οικογενειών των αγωνιστών του ΕΑΜ και του ΔΣΕ, όπως η δική του, και της φτώχειας που τον ανάγκασε από μικρό να βγει στη βιοπάλη.

Χτες, μπρος στην ...Αχερουσία, στο τελευταίο του «ζεϊμπέκικο», χιλιάδες τον συνόδεψαν με παρατεταμένο χειροκρότημα... Δίπλα στη γυναίκα του, στις κόρες του, στην αδελφή του και στους άλλους συγγενείς και πολλοί ομότεχνοί του, που μοιράστηκαν μαζί του χαρές και δυσκολίες, που διδάχτηκαν από το ήθος και τη στάση του. Στην κηδεία, εκ μέρους του ΚΚΕ παραβρέθηκαν οι Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ, Σπύρος Χαλβατζής, μέλος της ΚΕ, βουλευτής και Θανάσης Παφίλης, μέλος της ΚΕ, βουλευτής, επικεφαλής του ψηφοδελτίου Επικρατείας του Κόμματος στις προσεχείς εκλογές. Στεφάνια έστειλαν η ΚΕ του ΚΚΕ, το ΚΣ της ΚΝΕ, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, το ΚΣ της ΕΔΟΝ, ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Δήμαρχος Τρικαίων, η Παλαιστινιακή Παροικία, η ΠΑΕ και ο Σύνδεσμος Βετεράνων Ποδοσφαιριστών Ολυμπιακού, η ορχήστρα του, πολλοί καλλιτέχνες, φίλοι του κ.ά.

  • Το ΔΣ του Πανελληνίου Μουσικού Συλλόγου, με ανακοίνωσή του, εξέφρασε τη θλίψη του για το θάνατο του Δημήτρη Μητροπάνου, τονίζοντας: «Εφυγε από κοντά μας μια μεγάλη φωνή του λαϊκού τραγουδιού, ο Δημήτρης Μητροπάνος. Το κενό θα είναι μεγάλο και η παρακαταθήκη του τεράστια. Οι νεότεροι μουσικοί στην Ελλάδα μεγάλωσαν με το ρεπερτόριό του και οι επόμενες γενιές θα συνεχίσουν κοινωνώντας το έργο του».
Με... κώδικες δεοντολογίας «φυλάσσονται» τα κρατικά μουσεία!
  • Δεν υπάρχει συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο για τη φύλαξη των μουσείων
  • Για «γέλια» είναι η φύλαξη της Εθνικής Πινακοθήκης, όπως προκύπτει από την έκθεση του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης

Το έργο του Πικάσο που κλάπηκε τον περασμένο Ιανουάριο
Το έργο του Πικάσο που κλάπηκε τον περασμένο Ιανουάριο
Η συνειδητή πολιτική απαξίωσης και υπονόμευσης του δημόσιου χαρακτήρα της διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς, από όλες τις κυβερνήσεις των αστικών κομμάτων - και τη σημερινή - προκύπτει ακόμη και με την έκθεση ενός φορέα στην υπηρεσία του αστικού κράτους, με στόχο βέβαια τον εξωραϊσμό του στα μάτια του λαού, όπως συμβαίνει με όλες τις υποτιθέμενες «ανεξάρτητες αρχές».

Αναφερόμαστε στην έκθεση του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης μετά την αυτεπάγγελτη έρευνα για τα μέτρα ασφαλείας στην Εθνική Πινακοθήκη, ύστερα από τη μεγάλη κλοπή τον περασμένο Γενάρη - που αναρτήθηκε χτες παρότι ολοκληρώθηκε τον περασμένο Μάρτη - και διαπιστώνει ότι όχι μόνο υπήρχαν πολύ σοβαρά προβλήματα στο σύστημα φύλαξης, αλλά απουσιάζει και συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο για το πώς πρέπει να φυλάγονται συνολικά τα μουσεία!

Συγκεκριμένα στα «γενικά περί ασφάλειας και φύλαξης μουσείων» η έκθεση αναφέρει ότι «δεν κατέστη δυνατόν να ευρεθεί επαρκές νομοθετικό υλικό, με το οποίο να περιγράφονται αναλυτικά όλα τα μέτρα που απαιτούνται για την ασφάλεια και φύλαξη των μουσείων και να προσδιορίζονται οι υποχρεώσεις των εμπλεκομένων φορέων»!

Μάλιστα, όταν ο Επιθεωρητής ζήτησε από την Εθνική Πινακοθήκη και από την αρμόδια, για τη φύλαξη των μουσείων, Γενική Διεύθυνση Αναστήλωσης Μουσείων και Τεχνικών Εργων του ΥΠΠΟΤ, εάν έχουν θεσπιστεί προδιαγραφές (διεθνείς ή ελληνικές) για τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια και τη φύλαξη μουσείων, επιπέδου Εθνικής Πινακοθήκης, μέχρι σήμερα δεν του παραχώρησαν σχετικά στοιχεία (!!!). Το μόνο που του έδωσαν ήταν... ο κώδικας δεοντολογίας του ICOM (Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων) που έχει μία και μοναδική αναφορά στην ασφάλεια των μουσείων και αυτή γενικόλογη, αφού πρόκειται για κείμενο γενικών αρχών.

Ειδικά για την Εθνική Πινακοθήκη, η οποία φυλασσόταν από ιδιωτική εταιρεία, προκύπτει:

1) Οι φύλακες δεν ξέρουν τι να κάνουν σε περίπτωση κλοπής, αφού «δεν έχουν περάσει ποτέ από κάποια ειδική εκπαίδευση που αφορά στον τρόπο με τον οποίο θα γίνεται η φύλαξη και στις ενέργειες που θα πρέπει να προβούν σε περίπτωση συμβάντος (κλοπή, ληστεία κ.λ.π.). Τα δύο τελευταία χρόνια μόνο δύο ή τρεις φορές έγινε επίδειξη λειτουργίας από τον υπεύθυνο συντήρησης και αυτές μόνο για τα συστήματα πυρασφάλειας».

2) Δεν υπάρχει πρόβλεψη ενδοεπικοινωνίας.

3) Δεν υπάρχει σύνδεση με άλλο φορέα όπως το ΥΠΠΟΤ και η Αστυνομία.

Το Γενάρη στην Πινακοθήκη υπηρετούσαν 14 ημερήσιοι φύλακες και 1 νυχτοφύλακας, συν 4 ημερήσιοι φύλακες και 1 νυχτερινός που παρέχει το Ιδρυμα Ευρ. Κουτλίδη, το οποίο συστεγάζεται με την Εθνική Πινακοθήκη. Ομως, «ο αριθμός των φυλάκων που ασχολούνται με αμιγώς φυλακτικά καθήκοντα είναι αρκετά μικρότερος». Κι όμως, από τα σχετικά έγγραφα που συντάσσονται για κάθε έκθεση που συνδιοργανώνεται με μουσεία του εξωτερικού και η Εθνική Πινακοθήκη υποχρεούται να αποστείλει στα μουσεία προκειμένου αυτά να διαθέσουν εκθέματά τους, ο αριθμός των νυχτερινών φυλάκων εμφανίζεται... μεγαλύτερος.

Ο Επιθεωρητής συμπεραίνει ότι και το ΥΠΠΟΤ και η Εθνική Πινακοθήκη «δεν είχαν επαρκώς αξιολογήσει τον κίνδυνο πιθανής διάρρηξης ή κλοπής και δεν είχαν λάβει τα ενδεικνυόμενα μέτρα για την αποτροπή του»...

Το ΥΠΠΟΤ σε ανακοίνωσή του σημειώνει ότι «τα αποτελέσματα της έκθεσης θα αξιοποιηθούν πλήρως» και ότι «η απόδοση των ευθυνών θα γίνει σύμφωνα με όσα ορίζει η ισχύουσα Νομοθεσία» σε μια προφανή προσπάθεια να υποτιμήσει τις πολιτικές ευθύνες και να «καθαγιάσει» την ασκούμενη αντιδραστική πολιτική στον πολιτισμό.

Επιχορηγήσεις «φιλοδωρήματα» για τους περισσότερους

Αναρτήθηκαν χτες από τη Γενική Διεύθυνση Σύγχρονου Πολιτισμού οι επιχορηγήσεις των εικαστικών τεχνών, της μουσικής και του κινηματογράφου στην Πύλη Πολιτιστικών Φορέων (http://drasis.culture.gr). Οι επιχορηγήσεις είναι, απλώς, «φιλοδωρήματα» για τους περισσότερους. Θα ακολουθήσουν οι επιχορηγήσεις και στους υπόλοιπους τομείς του σύγχρονου πολιτισμού.

Στον εικαστικό τομέα επιδοτούνται 19 φορείς, με το συνολικό ποσό των 301.200 ευρώ και τα ποσά κυμαίνονται από 35.000 ευρώ - το μεγαλύτερο - που δίνεται στο Ελληνικό Κέντρο Φωτογραφίας - Οπτικών Μέσων Επικοινωνίας, μέχρι 3.000 ευρώ - το μικρότερο - στο Μουσείο Εικαστικών Τεχνών Ηρακλείου / Συλλογή Σχιζάκη για δύο δράσεις.

Στη μουσική επιχορηγούνται 27 φορείς για 43 δράσεις, συνολικά με 498.500 ευρώ και τα ποσά κυμαίνονται από 73.500 ευρώ - το μεγαλύτερο - που δίνεται στην Ενωση Ελλήνων Μουσουργών για τρεις δράσεις, μέχρι 1.000 ευρώ - μικρότερο - που δίνονται στον φορέα ΟΠΟΝΓΑ Δήμου Κιλκίς για συναυλία με κρουστά. Ωστόσο, στον τομέα της μουσικής υπάρχει και μια «έκπληξη» (!). Σαν να μην αρκούν τα τόσα εκατομμύρια με τα οποία επιχορηγείται το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, επιχορηγείται και ο Σύλλογος «Φίλοι της Μουσικής» για δύο δράσεις με 20.000 και 25.000 ευρώ.

Στον τομέα του κινηματογράφου επιχορηγούνται με 535.800 ευρώ συνολικά, 25 φορείς για 32 δράσεις. Τη μεγαλύτερη επιχορήγηση παίρνει η Ταινιοθήκη της Ελλάδος για τη Συλλογή - Συντήρηση - Αποκατάσταση και Προβολή Κινηματογραφικών Ταινιών, με 144.000 ευρώ, και η μικρότερη - 1.000 ευρώ - δίνεται στο Πείραμα - Πολυχώρος Υποστήριξης ολοκληρωμένης παραγωγής ταινιών. Η λεγόμενη «Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου» επιχορηγείται για δύο δράσεις: Διαδικασία ανάδειξης και τελετή απονομής των κινηματογραφικών βραβείων 2012, με 17.000 ευρώ και για Κινηματογραφικό Σενάριο, με 25.500 ευρώ.

Περισσότερες πληροφορίες για την εγγραφή στο Μητρώο Πολιτιστικών Φορέων, τη νέα διαδικασία επιχορηγήσεων και στατιστικά στοιχεία δίνονται στην Πύλη Πολιτιστικών Φορέων. Νέα αιτήματα, για δράσεις του 2013, μπορούν να υποβληθούν το φθινόπωρο του 2012. Τις σχετικές προθεσμίες θα ανακοινώσει η Πύλη Πολιτιστικών Φορέων.

«Εφυγε» η Ζωζώ Ζάρπα

Πέθανε χθες, σε ηλικία 73 ετών, μετά από καρδιακό επεισόδιο, η ηθοποιός Ζωζώ Ζάρπα, την οποία θα αποχαιρετήσουν συγγενείς, φίλοι και συνάδελφοι, αύριο, στις 4.30μμ, στο Νεκροταφείο Χαλανδρίου.

Η Ζωζώ Ζάρπα είχε στο ενεργητικό της πολλές θεατρικές παραστάσεις, τηλεοπτικές παραγωγές, με τελευταίο το σήριλα «Δόκτωρ Ρούλης» (ΑΝΤΕΝΑ) και διαφημίσεις. Το 1981, μαζί με τον γαμπρό της, ηθοποιό Νίκο Βασταρδή, την αδελφή της, σκηνογράφο Ελντα Δημοπούλου και τον ποιητή- πεζογράφο Γιάννη Νεγρεπόντη, δημιούργησαν το θέατρο «Θεμέλιο» και το 1992 την ομώνυμη δραματική σχολή.

ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΑΥΡΙΟ (8μμ) στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών η παράσταση «Ασκητική», βασισμένη στο ομώνυμο, φιλοσοφικό- δοκιμιακό έργο του Νίκου Καζαντζάκη, το οποίο πρωτοπαίχθηκε στο Ιδρυμα «Μ. Κακογιάννης». Θεατρική προσαρμογή-σκηνοθεσία: Πάνος Αγγελόπουλος. Μουσική: Δημήτρης Παπαδημητρίου. Σκηνικά - κοστούμια: Μάιρα Βαζαίου. Κίνηση: Ολια Λυδάκη. Παίζουν: Γιάννης Θωμάς, Θάλεια Αργυρίου, Σοφία Κομινέα, Δημήτρης Γρηγοριάδης, Λευτέρης Βλάχος, Νίτσα Μαμουζέλου, Γιώργος Κολιοβέτας, κ.ά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ