ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 29 Σεπτέμβρη 2005
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
«Δεν είχε κανένα πρόβλημα»!

Αυτή η δήλωση του Θ. Παούρη, υπευθύνου του τμήματος των αρχιμηχανικών της πλοιοκτήτριας εταιρίας HSW, κατά τη χτεσινή μέρα της δίκης, προκάλεσε την οργή των συγγενών των θυμάτων

«Το συγκεκριμένο πλοίο στο συγκεκριμένο χρόνο δεν είχε κανένα πρόβλημα»! Ρεσιτάλ πρόκλησης απέναντι στους συγγενείς των θυμάτων των 81 νεκρών, έδωσε χτες ο Θανάσης Παούρης, μάρτυρας στη δίκη για το τραγικό ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» και υπεύθυνος του τμήματος των αρχιμηχανικών της πλοιοκτήτριας εταιρίας MFD (σήμερα HSW)!

Η κατάθεσή του, που προκάλεσε την οργή των συγγενών που βρίσκονταν στην αίθουσα του δικαστηρίου, ήταν ταυτόχρονα και αποκαλυπτική για την εγκληματική πρακτική των εφοπλιστών και τον ασύδοτο τρόπο που λειτουργούν, ελέω φιλοεφοπλιστικής πολιτικής που ακολούθησε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και συνεχίζει απαρέγκλιτα η κυβέρνηση της ΝΔ.

Παρά τις προσπάθειές του να μαζέψει τα ασυμμάζευτα, κάτω από τις επίμονες ερωτήσεις τόσο του εισαγγελέα όσο και των δικηγόρων της πολιτικής αγωγής, παραδέχτηκε ότι, δύο βδομάδες πριν το ναυάγιο, το πλοίο είχε παρουσιάσει «βλάβη, εμπλοκή στα χειριστήρια της μηχανής»! Και συνέχισε λέγοντας: «Αυθημερόν πήγε τεχνικός και την αποκατέστησε»... Δε... γνώριζε αν το πλοίο, κατά παράβαση των παρατηρήσεων του πιστοποιητικού ασφαλείας του, ταξίδευε με ανοιχτές τις υδατοστεγείς θύρες, ενώ αποφάνθηκε: «Αν ήταν κλειστές θα είχαμε περισσότερα θύματα». Από τη φράση αυτή, πάντως, επιβεβαιώνεται ότι οι καμπίνες που υπήρχαν κάτω από το γκαράζ, όπου υπήρχαν και οι υδατοστεγείς θύρες, επηρέασαν καθοριστικά τη στεγανότητα του πλοίου.

Οσον αφορά στο γεγονός ότι στο πλοίο κατά τη διάρκεια της μετασκευής του, από την άνοιξη μέχρι τον Ιούλη του 2000, εκτελέστηκαν και εκτεταμένες επισκευαστικές εργασίες στα ελικοφόρα του συστήματα (αναγομώσεις, εξαρμόσεις, κλπ.) χωρίς αυτές να πιστοποιηθούν από τον κατασκευαστή, το «Νηογνώμονα» και την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, ανέφερε: «Δε χρειαζόταν επιθεώρηση γιατί ήταν μια συνήθης συντήρηση»... Την ίδια απάντηση έδωσε όταν κλήθηκε να εξηγήσει το γεγονός ότι κάθε χρόνο από το 1997 στο πλοίο γίνονταν επισκευαστικές εργασίες σε αυτό το σύστημα, χωρίς επίσης να είναι καταγραμμένες σε επίσημα έγγραφα.

Σχετικά με το γεγονός ότι τα ανταλλακτικά που χρησιμοποιήθηκαν για σοβαρές εργασίες στο μηχανοστάσιο δεν ήταν καινούρια και γνήσια, όπως θα έπρεπε, αλλά κατασκευάστηκαν σε μηχανουργείο, έδωσε ως εξήγηση ότι «οι μηχανές ήταν του 1964 και η κατασκευάστρια εταιρία είχε βγάλει πια καινούριο μοντέλο, άλλωστε είναι συνήθης πρακτική»... Φωτογραφίζοντας ευθύνες του «Ελληνικού Νηογνώμονα» και της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων είπε ότι παρακολουθούσαν τις εργασίες της μετασκευής, όμως όταν ρωτήθηκε γιατί δεν πιστοποίησαν τις σοβαρές επισκευαστικές εργασίες στις έλικες και στο μηχανοστάσιο είπε ότι «μπορεί να μην τις είδαν»...

ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ ΣΤΕΓΑΣΤΡΟΥ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ ΘΗΡΑΣ
Συνεχίζονται οι έρευνες

Eurokinissi

Με τακτική ανάκριση από την πρωτοδίκη Θήρας, σε όλα τα εμπλεκόμενα πρόσωπα, θα συνεχιστεί η δικαστική έρευνα, για την υπόθεση της κατάρρευσης του βιοκλιματιστικού στεγάστρου του Ακρωτηρίου Θήρας, που είχε σαν αποτέλεσμα ένας άνθρωπος να χάσει τη ζωή του. Η ανάκριση θα γίνει κατόπιν αίτησης του αντιεισαγγελέα Νάξου.

Με αυτόν τον τρόπο συνεχίζεται μια υπόθεση στην οποία, πριν απ' όλα, αναδείχτηκαν οι βαρύτατες πολιτικές ευθύνες των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Ευθύνες, που είναι αδύνατο να καλυφθούν από τις δικομματικές «κόντρες» που ξεκίνησαν από την περασμένη Παρασκευή, οπότε έγινε και το δυστύχημα. Σημειώνεται ότι το ΚΚΕ είχε προειδοποιήσει από το 2001 με σχετική Ερώτηση προς τον τότε υπουργό Πολιτισμού Ε. Βενιζέλο, με την οποία σημείωνε την ανησυχία του για τη στατικότητα του έργου.

Υπενθυμίζουμε ότι οι συλληφθέντες Διαμαντής Δεληγιάννης ηλεκτρολόγος μηχανικός, Θανάσης Σακελλαρόπουλος πολιτικός μηχανικός και Παύλος Τομπακίδης επιβλέπων μηχανικός της μιας από τις κοινοπραξίες που είχαν αναλάβει το έργο, αφέθηκαν ελεύθεροι, χωρίς να τους αποδοθεί κατηγορία. Εκ παραδρομής, στο χτεσινό φύλλο, το ρεπορτάζ είχε τίτλο «ελεύθεροι οι κατηγορούμενοι», κάτι που δεν ισχύει, αφού δεν τους αποδόθηκε καμιά κατηγορία.

  • Δύο από τα μέλη της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, που σύστησε το υπουργείο Πολιτισμού για την κατάρρευση του στεγάστρου, βρίσκονται από χτες στη Σαντορίνη. Πρόκειται για τον Γ. Πενέλη, καθηγητή Σιδηροπαγούς Σκυροδέματος του ΑΠΘ (πρόεδρο της επιτροπής) και τον γενικό διευθυντή Αναστήλωσης Μουσείων και Τεχνικών Εργων του ΥΠΠΟ, Β. Χανδακά.
Αναβλήθηκε η δίκη της ΡΙΚΟΜΕΞ

Στις 15 Μάη 2006 θα διεξαχθεί τελικά η δίκη, σε δεύτερο βαθμό, των κατηγορούμενων για την κατάρρευση του εργοστασίου της ΡΙΚΟΜΕΞ στο σεισμό της 7ης Σεπτέμβρη του 1999. Χτες, συγγενείς των θυμάτων που εκπροσωπούνται από το δικηγορικό γραφείο του Λυκουρέζου ζήτησαν την αναβολή, επειδή ο συνήγορός τους είναι ταυτόχρονα και στη σε εξέλιξη δίκη του ΣΑΜΙΝΑ.

Στο αίτημα δεν πρόβαλαν καμία αντίρρηση τόσο οι συνήγοροι των θυμάτων, όσο και των κατηγορούμενων, αν και οι τελευταίοι είπαν ότι θα ήθελαν να γίνει και να τελειώσει η δίκη το συντομότερο. Τη δυσαρέσκειά τους για την εξέλιξη αυτή εξέφρασαν μερικοί από τις οικογένειες των θυμάτων, κάνοντας σχετικές δηλώσεις εξερχόμενοι στα τηλεοπτικά κανάλια.

ΒΟΡΕΙΕΣ ΣΠΟΡΑΔΕΣ
Ενα ακόμη δράμα προσφύγων!

Σαράντα επτά (47) πρόσφυγες, από το Ιράκ και το Πακιστάν, εντοπίστηκαν χτες το πρωί στη νησίδα Σκάτζουρα, των Βορείων Σποράδων, όπου ήταν αποκλεισμένοι για τρεις μέρες, όταν τους εγκατέλειψαν οι δουλέμποροι. Οι πρόσφυγες, που είναι όλοι τους άνδρες, εντοπίστηκαν από ψαράδες, ενώ χτες αργά το βράδυ επρόκειτο να μεταφερθούν στο Βόλο, οπότε και θα γίνονταν γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη θαλάσσια περιοχή του συμπλέγματος των Βορ. Σποράδων, πολλές φορές τα τελευταία χρόνια έχουν εγκαταλειφθεί εκατοντάδες πρόσφυγες ασιατικής καταγωγής, οι οποίοι «απέδρασαν» από τις πατρίδες τους, που «χτυπιούνται» είτε από ιμπεριαλιστικούς πολέμους, είτε από τη φτώχεια και την πείνα, «κυνηγώντας» το όνειρο για μια καλύτερη ζωή.

Το όνειρό τους, όμως, πάντα μετατρέπεται σε εφιάλτη, καθώς έρχονται αντιμέτωποι με την «αφιλόξενη» πολιτική των ελληνικών κυβερνήσεων, που γίνεται όλο και πιο αντιδραστική σε βάρος του δικαιωμάτων τους, των ονείρων και των ελπίδων τους.

Θυμήθηκαν τα αντιπλημμυρικά!

Μπορεί να είναι γνωστό ότι, πάντα, με την πρώτη βροχή, η Εθνική οδός Αθηνών - Κορίνθου στο ύψος της «Χαλυβουργικής» μετατρέπεται σε χείμαρρο, όπως ακριβώς και την περασμένη Πέμπτη. Απ' ό,τι φαίνεται όμως, το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει το... δικό του χρονοδιάγραμμα. Ετσι, μετά από τόσα χρόνια ταλαιπωρίας για τους κατοίκους της περιοχής από την κυβερνητική αναλγησία, χτες ανακοινώθηκε (σ.σ. από την Τροχαία Ελευσίνας) ότι για 45 μέρες θα γίνουν αντιπλημμυρικά έργα στο ύψος του εργοστασίου.

Βέβαια, δεν ξέρουμε αν αυτά θα γίνουν για να εξυπηρετηθεί η «Χαλυβουργική» ή αν τα έργα υπάγονται σε ένα συνολικό σχεδιασμό αντιπλημμυρικής προστασίας για την ευρύτερη περιοχή. Αν πάντως πάρουμε παράδειγμα από τα όσα συμβαίνουν εδώ και χρόνια, πρόκειται μάλλον για μια τμηματική εκτέλεση έργων (κοινώς «μπάλωμα») που βέβαια όχι μόνο δε θα λύσει το πρόβλημα, αλλά θα το διαιωνίσει. Και αυτό που θα μείνει απ' όλο αυτό τελικά θα είναι ο γολγοθάς των οδηγών που θα έχουν την ατυχία να διέρχονται από τη σημείο εκείνο, αφού από αύριο θα μειωθούν οι λωρίδες της Εθνικής σε δύο...

Για να μην ξεχνιόμαστε πάντως, μόλις χτες, η μεσημεριανή βροχή προκάλεσε ζημιές, αφού παραπάνω από 20 κλήσεις δέχτηκε η Πυροσβεστική Υπηρεσία για αντλήσεις νερών από υπόγεια. Οι περιοχές που επλήγησαν ήταν το Μενίδι, η Νέα Ιωνία, η Νέα Φιλαδέλφεια και το Καματερό.

Δύο παιδιά λίγο έλειψε να καούν ζωντανά, μετά από πυρκαγιά που ξέσπασε στις 7.50 χθες το πρωί σε κουζίνα μονοκατοικίας στην οδό Παπαφλέσσα 40 στον Ασπρόπυργο. Οι γείτονες και οι περίοικοι κατάφεραν να βγάλουν τα δύο παιδιά, ηλικίας 1 και 3 ετών, από το σπίτι πριν φτάσουν οι 15 πυροσβέστες με τα πέντε οχήματα. Οι τελευταίοι περιόρισαν τις φλόγες στο χώρο που εκδηλώθηκε και λίγο αργότερα την έθεσαν υπό πλήρη έλεγχο. Τα δύο παιδιά, μεταφέρθηκαν για προληπτικούς λόγους στο Θριάσιο Νοσοκομείο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ