ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 7 Απρίλη 2021
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ - ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
Σταθερά στην πάλη για να ανοίξουν με μέτρα προστασίας οι καλλιτεχνικές σχολές

Κινητοποίηση χτες στο υπουργείο Πολιτισμού

Να ανοίξουν άμεσα τα Ωδεία και οι υπόλοιπες καλλιτεχνικές σχολές, εφαρμόζοντας τα αυστηρά και ασφαλή υγειονομικά πρωτόκολλα που είχαν αποφασιστεί για την προηγούμενη χρονιά, απαίτησαν ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος και ο Σύλλογος Σπουδαστών Σχολών Χορού, Θεάτρου και Κινηματογράφου, με νέα κινητοποίησή τους χτες το πρωί στο υπουργείο Πολιτισμού.

Στη συνάντηση που είχαν με τον υφυπουργό Ν. Γιατρομανωλάκη, ο τελευταίος μετέθεσε για άλλη μια φορά τις ευθύνες στην Επιτροπή των Ειδικών, λέγοντας ότι ο ίδιος έχει ζητήσει να ανοίξουν Ωδεία και Καλλιτεχνικές Σχολές μαζί με την πρώτη βαθμίδα Εκπαίδευσης που θα δοθεί άδεια να λειτουργήσει. Κι ενώ συζητήθηκαν μελέτες και πρωτόκολλα που είχαν εφαρμοστεί, που δείχνουν ότι τέτοιες σχολές μπορούν να λειτουργούν με ασφάλεια, ο υφυπουργός ομολόγησε ότι η ανησυχία έγκειται στην αύξηση της μετακίνησης με τα ΜΜΜ σπουδαστών σε περίπτωση που οι Σχολές αυτές ανοίξουν! Με άλλα λόγια, δηλαδή, ότι οι κυβερνητικές επιλογές για τη διαχείριση της επιδημίας επηρεάζουν κάθε κλάδο, αλλά και την ίδια την εξέλιξη της επιδημίας.

Από την πλευρά του ΠΜΣ τέθηκε και το θέμα της διαχρονικής κρατικής ευθύνης για την έλλειψη δημόσιας και δωρεάν Μουσικής Εκπαίδευσης. Και όπως σχολιάζει ο ΠΜΣ, «σήμερα αποδεικνύεται ότι αυτή η έλλειψη θα λειτουργεί σαν εμπόδιο για όλο και περισσότερους σπουδαστές που σε συνθήκες βαθιάς οικονομικής κρίσης δεν θα μπορούν να αντεπεξέλθουν στις οικονομικές απαιτήσεις μιας τέτοιας Εκπαίδευσης. Απ' ό,τι φαίνεται το υπουργείο δεν έχει έναν τέτοιο προσανατολισμό, αντίθετα βλέπει την Καλλιτεχνική Εκπαίδευση σαν ένα εμπόρευμα το οποίο θα πρέπει να διασφαλίσει».

Μουσικοί και σπουδαστές δήλωσαν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις για το άμεσο άνοιγμα των καλλιτεχνικών σχολών με τα αναγκαία μέτρα με ευθύνη του κράτους, ενώ στηλίτευσαν τη λογική των self test, που μεταθέτουν την ευθύνη στους ίδιους τους σπουδαστές και τους καθηγητές.

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ
Απραξία και μετάθεση ευθυνών για την αναγκαία αποκατάστασή του

Ο λαός της Ρόδου κινητοποιείται για μία ακόμη φορά για το Εθνικό Θέατρο της πόλης, καθώς παραμένει εδώ και 15 χρόνια κλειστό, εγκαταλελειμμένο και παραδομένο στη φθορά του χρόνου.

Το Εθνικό Θέατρο της Ρόδου (πρώην Teatro Giacomo Puccini) είναι ένα μνημείο της σύγχρονης αρχιτεκτονικής, που ανήκει στην πολιτιστική κληρονομιά της πόλης. Πρόκειται για ένα διατηρητέο κτίριο χωρητικότητας 1.200 ατόμων, με πρωτοποριακές, για την εποχή του, τεχνολογικές καινοτομίες (άνοιγμα οροφής, σύστημα εναλλαγής σκηνικών, ενδοδαπέδια φρεάτια εξαερισμού), εξαιρετική ακουστική, ευρύχωρη σκηνή.

Το Θέατρο είναι μέρος της σύγχρονης ιστορίας της πόλης. Κατασκευάστηκε επί ιταλοκρατίας, το 1936-'37, με σχέδια του αρχιτέκτονα Αρμάντο Μπερναμπίτι. Στη διάρκεια της λειτουργίας του φιλοξένησε θεατρικές παραστάσεις, όπερα, καθώς και άλλες εορταστικές εκδηλώσεις που έχουν αφήσει ιστορία. Αποτελεί σύμβολο της πολιτιστικής ζωής της πόλης, που για πολλές δεκαετίες στέγασε την πλούσια πολιτιστική δραστηριότητα τόσο των καλλιτεχνών της πόλης, όσο και αυτών που ήρθαν από άλλες περιοχές για να παρουσιάσουν στους Ροδίτες το καλλιτεχνικό τους έργο. Οι μνήμες παραμένουν ζωντανές σε ιστορικές φωτογραφίες.

Είναι φανερό ότι πρόκειται για ένα σπουδαίο μνημείο νεότερης κληρονομιάς, για το οποίο η πολιτεία έχει ευθύνη να παρέμβει προκειμένου να αποκατασταθεί, να αναβαθμιστεί, να επαναλειτουργήσει και να παραδοθεί στον λαό της Ρόδου που το έχει ανάγκη και το διεκδικεί εδώ και πολλά χρόνια.

Η αναστολή λειτουργίας του Θεάτρου και η πολύχρονη εγκατάλειψη έχουν επιφέρει μεγάλες φθορές στο κτίριο και στις υποδομές του. Το Θέατρο ανήκει στη δημοτική αρχή της Ρόδου. Από τα προηγούμενα χρόνια είχαν εκπονηθεί μελέτες για τις απαιτούμενες εργασίες συντήρησης και ανακαίνισης του Θεάτρου, ωστόσο, όπως φαίνεται, με ευθύνη τόσο των δημοτικών αρχών όσο και των κυβερνήσεων (προηγούμενης και νυν) δεν έχει προχωρήσει καμία ενέργεια, ώστε να ξεκινήσουν οι απαραίτητες εργασίες.

Σύμφωνα με την υπουργό Πολιτισμού Λ. Μενδώνη, με σχετική απάντησή της στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, η μελέτη αποκατάστασης του Θεάτρου εξετάστηκε και εγκρίθηκε τον Μάρτη του 2018 από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεότερων Μνημείων και σύμφωνα με την απόφαση αυτή, «αναμένεται η κατάθεση από τον δήμο Ρόδου των μελετών με τις τροποποιήσεις που ενέκρινε το Συμβούλιο, ώστε να θεωρηθούν από την αρμόδια Διεύθυνση Προστασίας και Αναστήλωσης Νεότερων και Σύγχρονων Μνημείων. Προκειμένου να καταστεί δυνατή η διερεύνηση από τον δήμο Ρόδου της δυνατότητας ένταξης του έργου αποκατάστασης του Θεάτρου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, απαιτείται, όπως προβλέπεται από την εγκριτική Απόφαση του 2018, η κατάθεση στο ΥΠΠΟΑ των μελετών προς θεώρηση, καθώς και η σύνταξη οικονομοτεχνικής μελέτης για τον ακριβή προϋπολογισμό εκτέλεσης του έργου».

Και κάπως έτσι το ΥΠΠΟΑ... «κάθεται και περιμένει», ενώ ο δήμος μοιράζει καθησυχαστικές υποσχέσεις στους κατοίκους που με χιλιάδες υπογραφές ζητούν την προστασία και την αποκατάσταση του Θεάτρου, που θα συμβάλει στην αναβάθμιση της πολιτιστικής ζωής που έχει τόσο ανάγκη η πόλη.

Ενα νέο παραμύθι από την Βαγγελιώ Καρακατσάνη

«Το έρημο κλουβί» είναι το νέο βιβλίο της Βαγγελιώς Καρακατσάνη. Πρόκειται για ένα ακόμα παραμύθι, μετά «Το άτακτο αστεράκι με το κόκκινο σκουφάκι», με εικονογράφηση τις υπέροχες ζωγραφιές της Εύα Μελά.

Το έρημο κλουβί ψάχνει απεγνωσμένα για παρέα. Οταν εμφανίζεται ένα περιστέρι, το εκλιπαρεί σχεδόν να το φιλοξενήσει, να γίνουν φίλοι. Το περιστέρι αρνείται και το έρημο κλουβί επιμένει, προσπαθώντας να δελεάσει με τα όσα μπορεί να του προσφέρει. Το περιστέρι δέχεται την πρόκληση και πράγματι πείθει τέσσερα πουλιά που σπεύδουν ποιο να πρωτομπεί στο κλουβί... Ομως διαπιστώνουν ότι «κλουβί» σημαίνει σκλαβιά, στέρηση ελευθερίας... Το περιστέρι θεωρώντας ότι εκείνο φταίει που το κλουβί παγίδευσε τα πουλιά, τα ελευθερώνει και τα προσκαλεί να σκέφτονται τις συνέπειες πριν πάρουν την όποια απόφαση και πετάνε όλα μαζί ελεύθερα προς το δάσος.

Τα παιδιά, μέσα από την ιστορία, θα βρεθούν μπροστά σε διλήμματα που θα κληθούν να διαχειριστούν στην ενήλικη ζωή τους, θα απολαύσουν την εξαιρετική εικονογράφηση, ενώ θα παίξουν με ασκήσεις στο διαδραστικό παράρτημα που τα βοηθάει να εξοικειώνονται με το βιβλίο.

Διαθέσιμη ξανά για δυο μέρες η «Εποχή του Θερισμού»

Η Νατάσσα Μποφίλιου, ο Θέμης Καραμουρατίδης και ο Γεράσιμος Ευαγγελάτος παρουσιάζουν ξανά την παράσταση «Εποχή του Θερισμού», το Σάββατο 17/4 και την Κυριακή 18/4.

Μια ειδικά σχεδιασμένη για streaming παράσταση, βασισμένη στον τελευταίο ομότιτλο δίσκο, μία παράσταση που μεταδόθηκε την τελευταία Κυριακή του Φλεβάρη από τη σκηνή του «VOX», αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις για την ξεχωριστή δυναμική της, τώρα παρουσιάζεται ξανά και θα είναι διαθέσιμη για δυο μόνο μέρες on demand, με τιμή εισιτηρίου 10 ευρώ. Εισιτήρια στο viva.gr



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ