Ανάμεσα στους σταθμούς «Ειρήνη» και «Νερατζιώτισσα», οι επιβάτες του Ηλεκτρικού έζησαν από πρώτο χέρι το «πάμε κι όπου βγει», καθώς αναγκάστηκαν να ανοίξουν μόνοι τους τις πόρτες των βαγονιών όταν ένιωσαν τους καπνούς να τους απειλούν, ενώ στη συνέχεια έπρεπε να βρουν επίσης μόνοι τους τον δρόμο προς την έξοδο από τις ράγες (!) αφού δεν υπήρχε καμιά επίσημη ενημέρωση για το πού να κατευθυνθούν.
Τέτοιες σκηνές, 17 μήνες μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη και τα «μεγάλα λόγια» της κυβέρνησης ότι «αλλάζουν τα πράγματα», μόνο ανησυχία προκαλούν. Τι θα συνέβαινε αν η φωτιά εκδηλωνόταν εν κινήσει σε κάποιο βαγόνι; Αν η πυρκαγιά από τις ράγες επεκτεινόταν στον συρμό; Αν το ρεύμα στις γραμμές δεν είχε κοπεί την ώρα που οι επιβάτες αποβιβάζονταν άρον - άρον; Σ' αυτά τα ερωτήματα καμιά απάντηση δεν έχει δοθεί από την κυβέρνηση και τους αρμόδιους του ΗΣΑΠ, που προσπαθούν από την πρώτη ώρα να υποβαθμίσουν το σοβαρό περιστατικό.
Η αλήθεια είναι όμως ότι η πολιτική του «κόστους - οφέλους», που αφήνει υποδομές ασυντήρητες και υποστελεχωμένες, με σοβαρά κενά στα συστήματα ασφαλείας, γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη απειλή για τον λαό. Κι αν ξεχωρίζει κάτι στο συγκεκριμένο περιστατικό, είναι η παντελής έλλειψη σχεδίου πρόληψης και διαχείρισης τέτοιων κινδύνων, με τους επιβάτες να αναλαμβάνουν την ευθύνη του ...αυτοσχεδιασμού στην προσπάθειά τους να απεγκλωβιστούν και να σωθούν.
Ειδικά μετά τα Τέμπη, κανείς δεν μπορεί να κοροϊδεύει τον λαό ότι «δεν είδε» και «δεν άκουσε». Στα μέσα σταθερής τροχιάς, οι εργαζόμενοι έχουν προειδοποιήσει επανειλημμένα για τη διαλυτική κατάσταση όπου έχει οδηγήσει η πολιτική του κέρδους, βάζοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των ίδιων και των επιβατών. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον καθαρισμό από ξερά χόρτα και δέντρα στο επίγειο δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς (Ηλεκτρικός και Τραμ) έχει αναλάβει ένα εργολαβικό συνεργείο με 3-4 εργαζόμενους, που είναι επιφορτισμένο να «φροντίζει» μια γραμμή 45 και πλέον χιλιομέτρων!
Μόνο τον τελευταίο χρόνο, ο «Ριζοσπάστης» ανέδειξε πολλές φορές τα ζητήματα ασφάλειας στα μέσα σταθερής τροχιάς της Αθήνας. Ενδεικτικά αναφέρουμε: Στις 7/3/23 με τίτλο «Παραμένουν τα σοβαρά προβλήματα και για το μετρό της Αθήνας», ο «Ριζοσπάστης» δημοσίευσε την καταγγελία της Επιτροπής Εργαζομένων για την Υγεία και την Ασφάλεια της ΣΤΑΣΥ ΑΕ (Σταθερές Συγκοινωνίες, θυγατρική του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας) για τα προβλήματα στα συστήματα ασφαλείας, τις προβληματικές εξόδους κινδύνου, τις υποδομές, την ελλειπή εκπαίδευση του προσωπικού σε όλες τις γραμμές του Μετρό της Αθήνας.
Επίσης, στις 18-19/3/23, με τίτλο «Σοβαρά ερωτήματα για την ασφαλή λειτουργία του Μετρό», επανερχόταν στα ίδια ζητήματα με καταγγελίες εργαζομένων και τις εκθέσεις εμπειρογνωμόνων από το 2018, που δεν απαντήθηκαν από την εταιρεία. Νέο δημοσίευμα της εφημερίδας στις 28/3/23, με τίτλο «Πληθαίνουν τα επιτακτικά ερωτήματα για την ασφαλή μετακίνηση στην Αθήνα», αποκάλυπτε την απάντηση της Πυροσβεστικής προς την ΣΤΑΣΥ, που έλεγε το αδιανόητο, ότι «στη χώρα μας δεν υφίσταται νομοθετικό πλαίσιο που να καθορίζει τα αναγκαία μέτρα και μέσα πυροπροστασίας σε υπόγειους σταθμούς ελαφρών υποδομών όπως μετρό, τραμ, τρένο»!
Η κυβέρνηση και οι διοικήσεις των ΑΕ στις αστικές συγκοινωνίες ξέρουν καλά πως διαπράττουν ένα συνειδητό και διαρκές έγκλημα σε βάρος των εργαζομένων και του λαού, θυσιάζοντας την ασφάλεια στον βωμό του κέρδους. Καμιά αναμονή λοιπόν για την επόμενη «παρ' ολίγον τραγωδία». Να δυναμώσει τώρα η σύγκρουση με αυτήν την επικίνδυνη πολιτική κυβέρνησης και ΕΕ, η πάλη για ουσιαστικά μέτρα ασφάλειας και προστασίας, για σύγχρονες, φτηνές αστικές συγκοινωνίες, με αποκλειστική ευθύνη του κράτους, όπως έχει ανάγκη ο λαός.