ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 1 Δεκέμβρη 2004
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Προσλήψεις με κριτήριο την ... προσωπικότητα
  • Εγκρίθηκε χτες από την Κυβερνητική Επιτροπή το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών για τη μοριοδότηση των συμβασιούχων
  • Καθιερώνεται και η προσωπική συνέντευξη, για να ...βαθμολογείται η προσωπικότητα του υποψηφίου

Υποψήφιοι στην ουρά για μια θέση

Eurokinissi

Υποψήφιοι στην ουρά για μια θέση
Συνεχίζει η κυβέρνηση της ΝΔ την πολιτική της προκατόχου της στο θέμα των συμβασιούχων του Δημοσίου, παρατείνοντας την ομηρία τους, από τη μία πλευρά, και προχωρώντας σε αποκλεισμούς μη «αρεστών», από την άλλη, με τη μέθοδο της προσωπικής συνέντευξης.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις θεμάτων για το προσωπικό του Δημοσίου και των νομικών προσώπων του ευρύτερου δημοσίου τομέα, για τους ΟΤΑ και άλλες διατάξεις» του υπουργείου Εσωτερικών, που ενέκρινε χθες η Κυβερνητική Επιτροπή:

  • «Επιλύεται», υποτίθεται, το πρόβλημα των συμβασιούχων που δε μονιμοποιήθηκαν με το τελευταίο Προεδρικό Διάταγμα, με την πριμοδότησή τους κατά 50% στις θέσεις που προκηρύσσονται.
  • Δημιουργείται νέα στρατιά ομήρων με τη δημιουργία κυλιόμενων πινάκων επιλαχόντων, στις προσλήψεις με μόρια, από τους οποίους θα καλύπτονται κενές θέσεις του Δημοσίου.
  • Εισάγεται ως κριτήριο στη διαδικασία πρόσληψης με μόρια και η προσωπική συνέντευξη, που θα κρίνει τα στοιχεία της προσωπικότητας του υποψηφίου.

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με το νομοσχέδιο, μοριοδοτείται η προϋπηρεσία των συμβασιούχων κατά 50%, αρκεί αυτή να έχει διανυθεί στον ίδιο φορέα, του οποίου οι θέσεις προκηρύσσονται. Παράλληλα, μετά από πρόταση του ΑΣΕΠ, δημιουργούνται «κυλιόμενοι πίνακες επιλαχόντων» στις προσλήψεις με μόρια. Δηλαδή, το ΑΣΕΠ θα έχει τη δυνατότητα, αντί να προκηρύσσει θέσεις, να τις καλύπτει - εφόσον ο οικείος φορέας το ζητήσει - με επιλαχόντες όμοιου κλάδου ή ειδικότητας. Στον πίνακα θα περιλαμβάνονται διαρκώς και νέοι επιλαχόντες που θα προκύπτουν από τις προκηρύξεις θέσεων. Ο κάθε εντασσόμενος στον πίνακα θα διαγράφεται μετά την πάροδο εννέα μηνών.

Στο μεταξύ, ο υποψήφιος μετατρέπεται σε «έρμαιο» μιας προσωπικής συνέντευξης, που «γίνεται πάντοτε, αμέσως ή εμμέσως, υπό την αιγίδα του ΑΣΕΠ». Η βαθμολογία της συνέντευξης δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20% των μονάδων που λαμβάνει ο υποψήφιος συνολικά στα κριτήρια που τίθενται, ενώ σε συνέντευξη θα υποβάλλονται όσοι αντιστοιχούν στον αριθμό των θέσεων που προκηρύχτηκαν και οι επόμενοι μέχρι τη συμπλήρωση του 30%. Ενδεικτική του διάτρητου αυτού κριτηρίου είναι η πρόταση που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο: «Σε περίπτωση που η επιτροπή συνέντευξης κρίνει ότι ο συγκεκριμένος υποψήφιος δεν έχει από άποψη στοιχείων της προσωπικότητας την απαιτούμενη καταλληλότητα για την άσκηση των καθηκόντων της θέσης, εισηγείται αιτιολογημένα στην Κεντρική Επιτροπή τον αποκλεισμό του». Είναι προφανές ότι μη αρεστοί πολιτικά υποψήφιοι μπορεί να αποκλειστούν.

Με το νομοσχέδιο επανακατατάσσονται οι επιτυχόντες του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 1998 με βάση τη βαθμολογία που έλαβαν και ανεξάρτητα αν είχαν ασκήσει αίτηση ακύρωσης στο ΣτΕ.

Στο μεταξύ, δημιουργείται μια κεντρική τράπεζα πληροφοριών για την παρακολούθηση της διαδρομής των ποινικών υποθέσεων κατά υπαλλήλων ή οργάνων που αφορούν εγκλήματα περί την υπηρεσία, τα οποία συνιστούν ταυτόχρονα και πειθαρχικά αδικήματα, για τα οποία ο γενικός επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης έχει την αρμοδιότητα να ζητήσει τη διενέργεια διοικητικής εξέτασης ή να ασκήσει πειθαρχική δίωξη.

Τέλος, ιδρύεται θέση βοηθού γενικού επιθεωρητή Βόρειας Ελλάδας, με έδρα τη Θεσσαλονίκη.

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Καρμανιόλα ο δρόμος Πάτρας - Πύργου

Ενα από τα πλέον επικίνδυνα οδικά δίκτυα, αντίστοιχο με αυτά του Μαλιακού και των Τεμπών

Τις απαραίτητες βελτιώσεις και τον άμεσο προγραμματισμό υλοποίησης των έργων που προέβλεπαν οι αρχικές μελέτες στον οδικό άξονα Πατρών - Πύργου, ζητά ο βουλευτής του ΚΚΕ Παναγιώτης Κοσιώνης, με Επίκαιρη Ερώτηση προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ. Στο συγκεκριμένο οδικό άξονα, σημειώνονται κάθε χρόνο δεκάδες θανατηφόρα τροχαία. Ενώ 10 από τα 570 χιλιόμετρα οδικού δικτύου της χώρας που η Τροχαία περιγράφει ως υψηλής επικινδυνότητας για τροχαία ατυχήματα, βρίσκονται στο συγκεκριμένο τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου. Πρόκειται για ένα θέμα, που το ΚΚΕ θέτει για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες μέρες.

«Κάθε χρόνο δεκάδες θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα γίνονται σε έναν οδικό άξονα που δεν ξεπερνά τα εκατό χιλιόμετρα. Η συχνότητα και το μέγεθος των τροχαίων έχει καταστήσει τη νέα εθνική οδό Πατρών - Πύργου ένα από τα πλέον επικίνδυνα οδικά δίκτυα, αντίστοιχο με αυτά του Μαλιακού και των Τεμπών», επισημαίνει ο βουλευτής.

Τις ευθύνες των κυβερνήσεων της ΝΔ, αλλά και του ΠΑΣΟΚ επιβεβαιώνει και αποκαλύπτει η επικαιρότητα, με πιο πρόσφατο τον τραγικό θάνατο των επτά μαθητών στο «πέταλο του Μαλιακού». Σύμφωνα με στοιχεία που έχουν δει τη δημοσιότητα, κάθε χρόνο έχουμε από τροχαία ατυχήματα 28.216 θύματα και 1.880 νεκρούς. Ενώ ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων έχει επισημάνει ότι πρώτη αιτία ατυχημάτων είναι η κατάσταση των δρόμων.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ υπογραμμίζει ακόμα πως από τη μέρα που το συγκεκριμένο έργο παραδόθηκε στην κυκλοφορία δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες παρεμβάσεις βελτίωσης, όπως και ότι κανένα από τα έργα τα οποία προβλέπονταν στην αρχική μελέτη, όπως ανισόπεδοι κόμβοι, παράπλευρες οδοί κλπ., δεν έχει γίνει. Κι αυτό παρά το ότι «ο οδικός άξονας είναι ταχείας κυκλοφορίας και διέρχεται από κατοικημένες περιοχές, κυκλοφορούν δε σ' αυτόν αγροτικά μηχανήματα, πεζοί, ακόμα και ζώα από τις κτηνοτροφικές μονάδες». Χαρακτηριστικός μάλιστα είναι, όπως αναφέρεται, ο πρόσφατος θάνατος του προέδρου της Ενωσης Γεωργικών Συνεταιρισμών Πύργου - Ολυμπίας, Γιώργου Μπαντούνα, του οποίου το όχημα συγκρούστηκε με ελεύθερα άλογα.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ ρωτάει τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, «τι μέτρα σκοπεύει να πάρει η κυβέρνηση άμεσα και αν θα προγραμματιστούν τα έργα που προέβλεπε η αρχική μελέτη, ώστε η νέα εθνική οδός Πατρών - Πύργου να πάψει να αποτελεί οδικό άξονα τροχαίων ατυχημάτων».

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΥΠΕΧΩΔΕ
Στάση εργασίας την Παρασκευή

Λύσεις σε βασικά τους προβλήματα διεκδικούν οι εργαζόμενοι στο ΥΠΕΧΩΔΕ, όπως η άμεση υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας του 2004, η οποία δεν έχει υπογραφεί ακόμα αν και η χρονιά τελειώνει. Ετσι, προχωρούν σε τρίωρη στάση εργασίας και συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το ΥΠΕΧΩΔΕ (Χαρ. Τρικούπη 182), μεθαύριο Παρασκευή, 3 Δεκέμβρη, από τις 7.30π.μ. μέχρι τις 10.30π.μ.

Οπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Εργαζομένων ΥΠΕΧΩΔΕ, οι εργαζόμενοι ζητούν να καλυφθούν μισθολογικά, ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά οι Συμβασιούχοι Αορίστου Χρόνου (ΣΑΧ) για το διάστημα από 1/7/2004 μέχρι και την ανάληψη καθηκόντων τους ως ΣΑΧ. Πρόκειται για εργαζόμενους οι οποίοι, αν και οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου που είχαν υπογράψει με το υπουργείο έληξαν στις 30 του περασμένου Ιούνη, παρέμειναν στις υπηρεσίες τους χωρίς μισθολογική, συνταξιοδοτική και ασφαλιστική κάλυψη, με εντολή υπουργού και μέχρι να αναλάβουν καθήκοντα ως ΣΑΧ. Κατά αντιστοιχία, η Ομοσπονδία ζητά να καλυφθεί και το κενό όσων κατατάχθηκαν σε θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.2839/2000.

Ακόμα, οι εργαζόμενοι ζητούν από το υπουργείο νομική κάλυψη σε περίπτωση που υποβάλλεται εναντίον τους μήνυση χωρίς να έχουν ευθύνες. Ενώ, τέλος, ζητούν τη διασφάλιση του επιδόματος του 2% επί του ποσού που διαχειρίζεται κάθε χρόνο το ΥΠΕΧΩΔΕ στο πλαίσιο του Προγράμματος Δημοσίων Εργων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ