ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 14 Σεπτέμβρη 1999
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΓΕΛΑΔΟΤΡΟΦΟΙ ΗΠΕΙΡΟΥ
Τους αφανίζουν τα ευρωπρόστιμα

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Πάνω από 200 εκατομμύρια δραχμές ευρωπρόστιμο καλούνται να πληρώσουν οι αγελαδοτρόφοι της Ηπείρου, γιατί η τοπική παραγωγή γάλακτος ξεπέρασε κατά 7.000 τόνους την εξευτελιστική ποσόστωση που έχουν ορίσει τα επιτελεία των Βρυξελλών.

Το θέμα αυτό έφεραν στη Βουλή, με Ερώτηση που κατέθεσαν προς τον υπουργό Γεωργίας Γ. Ανωμερίτη,οι βουλευτές του ΚΚΕ Αποστόλης Τασούλας και Μαρία Μπόσκου,επισημαίνοντας τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Ελληνες παραγωγοί αγελαδινού γάλακτος, στους οποίους επιβλήθηκε φέτος ευρωπρόστιμο ύψους 2,6 δισ. δραχμών, επειδή έγινε υπέρβαση συνολικά της εθνικής ποσόστωσης (629.000 τόνοι) κατά 23.000 τόνους.

Μεγάλο είναι το πλήγμα ειδικά για τους κτηνοτρόφους της Ηπείρου, καθώς "η Ηπειρος είναι η τελευταία περιφέρεια της Ευρώπης, το εισόδημα των κτηνοτρόφων είναι χαμηλό και οι παραγωγικές δυνατότητες είναι μεγάλες. Ομως η Κοινή Αγροτική Πολιτική, με την ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, δεν επιτρέπει την αύξηση της παραγωγής σύμφωνα με τις ανάγκες και τις δυνατότητες", υπογραμμίζουν οι βουλευτές του Κόμματος. (Αξίζει να σημειωθεί πως οι Ελληνες αγελαδοτρόφοι καλούνται να πληρώσουν εξοντωτικά ευρωπρόστιμα, τη στιγμή που η χώρα μας είναι ελλειμματική σε γάλα - οι ανάγκες ξεπερνούν τους 1.100.000 τόνους - και εξαναγκάζεται να προβαίνει σε αθρόες εισαγωγές από τις βόρειες χώρες της ΕΕ).

Οι αγελαδοτρόφοι της Ηπείρου εκφράζουν την έντονη διαμαρτυρία τους για την κατάσταση αυτή, όπως τονίζεται στην Ερώτηση, και απαιτούν να τους επιτραπεί η αύξηση της παραγωγής τους, ώστε να βελτιώσουν το εισόδημά τους και να συνεισφέρουν στην οικονομία της περιοχής και της χώρας.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό Γεωργίας αν θα αναλάβει η κυβέρνηση να πληρώσει από τον προϋπολογισμό του κράτους τα 200 εκατ. δραχμές που είναι το πρόστιμο των αγελαδοτρόφων της Ηπείρου και τι μέτρα θα πάρει, ώστε να αυξηθεί η παραγωγή γάλακτος σύμφωνα με τις δυνατότητες, αλλά και τις ανάγκες της περιοχής και της χώρας.

Περί μονοφθαλμίας δογματικής

Με ιερή αγανάκτηση ο προκαθήμενος της Εκκλησίας διατύπωσε πρόσφατα (1) επικρίσεις για το πρόγραμμα διδασκαλίας των Θρησκευτικών στο Λύκειο (όπου προβλέπεται και ενημέρωση των νέων για άλλες θρησκείες), επικρίσεις για το αντίστοιχο βιβλίο και για τα θέματα που δόθηκαν στις εξετάσεις και για όλους τους ευρωλιγούρηδες, που μεθοδεύουν τέτοιες μεμπτές - κατά τη γνώμη του - ρυθμίσεις. Γιατί στο κάτω κάτω της γραφής δικαιούμαστε εδώ στον αμπελώνα της Ορθοδοξίας να προτάσσουμε τα ορθόδοξα δόγματα. Φαίνεται ότι πολλά διαφεύγουν της προσοχής ή της φροντίδας του μακαριότατου και θα επιχειρήσουμε να θυμίσουμε μερικά, που ίσως είναι πιο ενδιαφέροντα για την κοινωνική αντίληψη και την ψυχική γαλήνη των μελών ετούτης της κοινωνίας. Χωρίς αξιολογική σειρά απαριθμώ μερικά ολισθήματα οφειλόμενα στη δική του παρεμβατική (2) δραστηριότητα:

α. Πρώτο, δε φαίνεται κόσμιο να χρησιμοποιεί ένας ιεράρχης τέτοιες υποτιμητικές εκφράσεις για κείνους που διαφωνούν (3). Αν του θυμίσουν με πόσο ιερό ζήλο ο ίδιος έκανε παλαιότερα την αντιδιαστολή - με στεντόρεια φωνή - ανάμεσα στην πολιτισμένη Δύση και τη βάρβαρη Ανατολή! Τώρα τα περί ευρωλιγούρηδων, μακαριότατε, αποτελούν αντίφαση έκδηλη. Αμάρτημα λόγου και λογικής και γλωσσικού ήθους: Αυτόχρημα α - συναρτησία.

Ενδέχεται, κάποιος απ' αυτούς - γνωστούς και ως "γραικύλους", σύμφωνα με παλαιότερη "ευγενική" εκ μέρους σας επιφώνηση - να σας ρωτήσει: "Οταν λέτε εγώ είμαι ορθόδοξος, δηλαδή εκφραστής δόξας ορθής (της αλήθειας), αντιλαμβάνεστε ότι εκ προοιμίου προσβάλλετε την προσωπικότητα οποιουδήποτε που έχει άλλη γνώμη; Αυτή η αντίληψη του αλάθητου, φορέα της ορθής δόξας, είναι αμάρτημα παπικό, μακαριότατε"!

β. Επειτα, τέτοια συμπτώματα γλωσσικής ευπρέπειας αποκαλύπτουν έλλειμμα ανεξιθρησκίας, μπορεί να σχολιάσει κάποιο από τα θύματα που μειδιούν για τα "ευγενικά" σας λόγια και θλίβονται για την ψυχική ταραχή σας. Ειλικρινά θλίβονται για τους λόγους που αναφέρονται παρακάτω. Η δίωξη του ελεύθερου φρονήματος γενικά και του θρησκευτικού φρονήματος ειδικά, έστω και φραστική, δεν αποτελεί καύχημα για κανέναν πολιτισμό. Αντίθετα, επαινούνται εκείνοι που εισηγήθηκαν και υπεράσπισαν την ανεξιθρησκία. Σ' αυτό τον αγώνα πρωτοστάτησαν άνθρωποι που θεμελίωσαν όχι την ευρωλιγουρία αλλά το ιδανικό ελεύθερου ανθρώπου, που αποφεύγει το δογματισμό ως πνευματική μυωπία και κοινωνική αναπηρία. Οταν και όπου επικράτησαν οι διώκτες της ανεξιθρησκίας (γενικότερα της ανεξιγνωμίας), εκείνοι διέπραξαν έργα για τα οποία ντρέπονται και οι ιστορικοί να τα γράφουν (4).

γ. Επιπλέον, όποιος εκτρέπεται σε λεκτικές απρέπειες (ως προς το περιεχόμενο ή το ύφος) αποκαλύπτει έλλειμμα αυτοπεποίθησης για όσα ο ίδιος πρεσβεύει και για την αξία και πειστικότητά τους. Και εκδηλώνει έλλειμμα σεβασμού για το δικαίωμα των άλλων να είναι ελεύθεροι και να σκέπτονται αυτοί για τα θέματα που τους απασχολούν. Οποιοι δε σέβονται το δικαίωμα ελευθερίας σκέψης και λόγου των άλλων "ούτοι διαπτυχθέντες ώφθησαν κενοί", σε όλες τις κοινωνίες, σε όλες τις εποχές.

δ. Επειδή αφετηρία αυτής της απρέπειας του αρχιεπισκόπου ήταν κάποιο θέμα από τις πρόσφατες εξετάσεις (στη β λυκείου), θα θυμίσω στο μακαριότατο και το πρώτο θέμα από τις ίδιες εκείνες εξετάσεις, το οποίο τυχαία είχα προσέξει τότε. Ζητήθηκε από τα παιδιά να σημειώσουν ποια είναι η σωστή απάντηση στο ερώτημα:

"Ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο από:

α) αναγκαιότητα

β) επίδειξη δύναμης

γ) ελευθερία και αγάπη

δ) ανασφάλεια".

Ο μαθητής, έχοντας αγωνία για το βαθμό, αναγκάζεται να απαντήσει αποδεχόμενος την εκδοχή του βιβλίου, το οποίο βέβαια ο μακαριότατος το θέλει σύμφωνο με τις δικές "ορθόδοξες" απόψεις. Αλλά έτσι ποδοπατούμε το δικαίωμα ελευθερίας συνείδησης του νέου ανθρώπου. Κι αυτός, με τη σειρά του, μπορεί νοερά να μας πει, κατά περίπτωση:

- ανοήμονες "ώριμοι", αυτά που ρωτάτε είναι ζητήματα πίστης, όχι εξετάσεων για έλεγχο της κρίσης.

- ανοήμονες "ώριμοι", ποιος άκουσε από το Θεό την πρόθεσή του για δημιουργία του κόσμου και τα κίνητρά του;

- ανοήμονες "ώριμοι", δεν αφήσατε θέση στη συνείδησή μου ούτε για σας ούτε για το Θεό σας.

Προσωπικά απορώ πώς η Εκκλησία δέχτηκε να είναι και το μάθημα των Θρησκευτικών στα μέσα βασανισμού των νέων (εξεταζόμενα μαθήματα), για την αποπομπή τους από το σχολείο Γενικής Παιδείας. Εχασε μία ευκαιρία να δείξει στην πολιτεία τα όρια της παιδαγωγίας (5). Αντίθετα μάλιστα, εκδήλωσε δύο φορές δημόσια τη συμπαράστασή του (από τον Αγιο Ελευθέριο και από την Αρναία Χαλκιδικής, νομίζω) προς την εκπαιδευτική "μεταρρύθμιση" και έπειτα είχε το... ζήλο να αυτοπροταθεί ως διαιτητής! Του απάντησαν τα παιδιά με ειλικρίνεια και σύνεση: "Κάτσε καλά δούλε θεού".

Μακαριότατε, δυσκολεύομαι εγώ να δίνω συμβουλές σε αγίους. Μπορώ όμως να θυμίσω μία συμβουλή του Επίκουρου: "Μήτε νέος ων μελλέτω φιλοσοφείν μήτε γέρων υπάρχων κοπιάτω φιλοσοφών...".

Νομίζω κάνει καλό προς δύο κατευθύνσεις: γαλήνευση ψυχής και ευπρέπεια λόγων.

Ελπίζω να προσεύχεστε και για με και ευχαριστώ προοιμιακά,

Φ. Κ. ΒΩΡΟΣ, Ph. D..

Επίτιμος σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Σημειώσεις:

1. Στο Συνέδριο της Πανελλήνιας Ενωσης Θεολόγων

2. Από πολύ καιρό επισημαίνουμε τις βλαβερές συνέπειες της υπερμετροέπειας ("Ριζοσπάστης" 28.5.98, "Ελευθεροτυπία" 28 Ιούλη 1998), όταν μάλιστα εκδηλώνεται ως παρέμβαση σε τομείς όπου άλλοι έχουν αρμοδιότητα.

3. Ελευθερία λόγου είναι δικαίωμα σεβαστό για όλους με τον όρο της αβεβαιότητας. Και της ευπρέπειας, που ο μακαριότατος φαίνεται να μη διακρίνει πάντα τα όριά της. Μακάριε άνθρωπε: ή λέγε τι σιγής κρείττον ή σιγήν έχε.

4. Το αμάρτημα τούτο είναι πολύ γνωστό στην Ιστορία της Εκκλησίας, "Δυτικής τε και ορθοδόξου Ανατολικής".

5. "Εστιν ουν η παιδεία ολκή (προσέλκυση όχι αναγκασμός) και αγωγή προς τον ορθόν λόγον" (Πλάτων, Νόμοι, 659Δ)

Εκδηλώσεις αντιστασιακών
  • Τα Παραρτήματα ΧΑΛΚΙΔΑΣ και ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ διοργανώνουν εκδήλωση την Κυριακή 19 - 9 - 99 στις 11 π.μ. στο χώρο του μνημείου της "Λαμπούσας", για να τιμήσουν την επέτειο της ιστορικής μάχης που έδωσε ο ΕΛΑΣ κατά των Γερμανών κατακτητών στις 3 - 9 - 44. Θα ακολουθήσει δεξίωση στο κέντρο Λ. Τούντα.
  • Το Παράρτημα ΤΡΙΠΟΛΗΣ της ΠΕΑΕΑ διοργανώνει εκδήλωση την Κυριακή 19- 9 - 99 στις 11 π.μ. στη θέση "Αγ. Νικόλας" (στρατώνας Τρίπολης), για να τιμηθεί η μνήμη των 350 πατριωτών που εκτελέστηκαν από τα στρατεύματα κατοχής και τους ντόπιους συνεργάτες τους, από το 1941 έως το 1944.
Αλλαγή διεύθυνσης γραφείων
  • Το Παράρτημα ΑΧΑΡΝΩΝ - ΒΑΘΗΣ της ΠΕΑΕΑ ανακοινώνει στα μέλη του, ότι τα γραφεία μεταφέρθηκαν από την οδό Αχαρνών 152 που μέχρι σήμερα βρίσκονταν, στη νέα διεύθυνση: Σωκράτους 79 - 81, 3ος ορ. τηλ.: 52.28.740.
Αυτή είναι η "τύχη" της ελληνικής παραγωγής γάλακτος σύμφωνα με την

Αυτή είναι η "τύχη" της ελληνικής παραγωγής γάλακτος, σύμφωνα με την εξευτελιστική ποσόστωση που επιβάλλει η ΕΕ, τη στιγμή που η χώρα μας είναι ελλειμματική



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ