Δυναμική κινητοποίηση χτες για να αποδοθεί το οικόπεδο στη Λιοσίων για την ανέγερση σχολείου και όχι σούπερ μάρκετ
Ομως αντί για σχολείο, συνεχίζονται παράνομα οι εργασίες για την κατασκευή σούπερ μάρκετ (της γερμανικής εταιρίας «ΛΙΝΤΛ»), σε μια από τις πιο υποβαθμισμένες συνοικίες της Αθήνας, όπου το πρόβλημα της σχολικής στέγης είναι οξυμένο. Υπενθυμίζεται ότι ο χώρος βρίσκεται μεταξύ των δρόμων Λιοσίων - Αγ. Μελετίου - Λ. Ιωνίας και Σωζοπόλεως και είχε δεσμευτεί από το 1998 από τον ΟΣΚ ως χώρος σχολείου για να ανεγερθεί το νέο 67ο ΕΛ. Το 1999 δεσμεύεται το ποσό που απαιτείται για την απαλλοτρίωση του χώρου που ανήκει σε ιδιώτη. Το 2001 εγκρίνεται το πρακτικό καταλληλότητας του χώρου, αλλά με διάφορες προφάσεις οι εργασίες δεν αρχίζουν. Το καλοκαίρι του 2003 δίνεται οικοδομική άδεια από την Πολεοδομία του Δήμου Αθηναίων (Α.Α. 872/2003) στην εταιρία «ΛΙΝΤΛ».
Μετά από απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου (22/1/2004) ο επικεφαλής της «Συμπαράταξης για την Αθήνα», Σπύρος Χαλβατζής, φέρνει το θέμα εκτός ημερήσιας διάταξης και ζητάει από τη διοίκηση του δήμου την ανάκληση της οικοδομικής άδειας και τον επαναχαρακτηρισμό του ως χώρου σχολικού κτιρίου. Το Δημοτικό Συμβούλιο συμφωνεί ομόφωνα και προχωρά στην αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών.
Το θέμα επανέφερε για άλλη μια φορά, στο χτεσινό δημοτικό συμβούλιο ο Σπ. Χαλβατζής, ο οποίος προειδοποίησε «να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε να μη βρεθούμε σε μια αντίστοιχη περίπτωση με αυτή του Βωβού». Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Χρόνη Ακριτίδη, διαπιστώθηκαν μετά από έλεγχο της Πολεοδομίας παραβάσεις από το «LIDL», το οποίο αν και είχε πάρει άδεια από το δήμο για να φτιάξει τοίχο αντιστήριξης για την ασφάλεια των μπετών, εντούτοις προχώρησε σε μια σειρά άλλων εργασιών, οι οποίες είναι παράνομες, μια και το δημοτικό συμβούλιο έχει πάρει απόφαση αναστολής των εργασιών. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με πληροφορίες το θέμα θα μεταφερθεί στο ΥΠΕΧΩΔΕ.
Τα παραπάνω καταγγέλλει με ανακοίνωσή της και η Α΄ ΕΛΜΕ Αθήνας, υπογραμμίζοντας ότι «παρά τις τελεσίδικες αποφάσεις του Δήμου Αθηναίων και του ΥΠΕΧΩΔΕ μεθοδεύτηκε με νομικά τεχνάσματα η εκ νέου είσοδος του "ΛΙΝΤΛ" και η συνέχιση των οικοδομικών εργασιών, με σκοπό την ταχεία ανέγερση νέου κτιρίου και τη δημιουργία τετελεσμένων. Θέλουμε μόρφωση, πολιτισμό, σχολείο και όχι σούπερ μάρκετ και υπερκέρδη για τους λίγους ενάντια στην κοινωνία».
Σε κατάληψη του σχολικού κτιρίου στα Δειλινά, που στεγάζεται το 9ο Γυμνάσιο και 10ο Λύκειο Ηρακλείου, προχώρησαν οι μαθητές των σχολείων, ζητώντας λύση για να σταματήσει η διπλοβάρδια για τα σχολεία τους.
Οι μαθητές με τη συμπαράσταση των γονιών και καθηγητών τους και αφού εξάντλησαν τα περιθώρια με συναντήσεις και διαμαρτυρίες στους αρμόδιους φορείς, αποφάσισαν να προχωρήσουν σε επ' αόριστο κατάληψη του σχολικού συγκροτήματος μέχρι τη δικαίωση του βασικού αιτήματός τους.
Σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της Νομαρχίας, μέχρι το τέλος Δεκέμβρη θα είχε λυθεί το πρόβλημα και τα μαθήματα θα γίνονταν κανονικά σε πρωινή βάρδια. Το ζήτημα όμως της υποχρηματοδότησης της Εκπαίδευσης, βάζει φραγμό στο χτίσιμο σύγχρονων σχολείων, που θα καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες για μάθηση.
Το πρόβλημα της σχολικής στέγης είναι ιδιαίτερα οξυμένο στο νομό Ηρακλείου. Πολλά σχολεία υπολειτουργούν. Μαθήματα γίνονται σε αίθουσες - κλουβιά, κτίρια ακατάλληλα, χωρίς προαύλιο χώρο, στοιβαγμένα δύο, τρία ή και παραπάνω αρκετές φορές σχολεία σε ένα κτίριο.
Μερικά πράγματα, λοιπόν, παραμένουν αναλλοίωτα, συνυφασμένα στο πνεύμα της εποχής, το πνεύμα της απασχόλησης και των ελαστικών εργασιακών σχέσεων: Οι αμοιβές των εκπαιδευτικών συνεχίζουν να είναι κάτω από τη συλλογική σύμβαση εργασίας, που αντί να αποτελεί βάση για διεκδικήσεις, έχει αναχθεί σε όνειρο άπιαστο για πολλούς συναδέλφους. Τα ένσημα χαρακτηρίζονται πολυτέλεια και αν κάποιος ομολογήσει ότι σκέφτεται να παραμείνει στο χώρο των φροντιστηρίων για δεκαετίες διεκδικώντας συνταξιοδότηση θα χαρακτηριστεί από αφελής ως παρανοϊκός. Τα ωράρια συνεχίζουν να αφαιρούν οποιαδήποτε ελπίδα για προσωπική ζωή από τον εργαζόμενο. Παροχές με μορφή αδειών είναι ανύπαρκτες. Συνεχίζει να αλλοιώνεται ο χαρακτήρας και το έργο του εκπαιδευτικού, που τα θυσιάζει όλα στο βωμό της «επιτυχίας» και των εισακτέων. Οι καθηγητές πρέπει να είναι συνεχώς διαθέσιμοι για κάθε λογής εξωδιδακτικές δραστηριότητες του φροντιστηρίου χωρίς υποψία αμοιβής για τυχόν επιτηρήσεις, ενημερώσεις και κάθε λογής απασχολήσεις. Και όλα αυτά με τη συνεχόμενη τρομοκρατία από τους ιδιοκτήτες, τον έλεγχο και την καθιερωμένη απόλυση του καλοκαιριού.