ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 2 Απρίλη 2004
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΑΜΑΞΟΣΤΟΙΧΙΑΣ ΜΕ ΦΟΡΤΗΓΟ
Κι άλλος νεκρός σε διάβαση του ΟΣΕ!

Μετά τους πέντε νεκρούς σε διαβάσεις του ΟΣΕ στη Λάρισα και τον Ασπρόπυργο, άλλος ένας νεκρός προστέθηκε στη μακάβρια λίστα

Η αμαξοστοιχία του ΟΣΕ μετά τη σύγκρουση με το φορτηγό

Motion Team

Η αμαξοστοιχία του ΟΣΕ μετά τη σύγκρουση με το φορτηγό
Ενας νεκρός και τρεις ελαφρά τραυματίες είναι ο απολογισμός του δυστυχήματος που σημειώθηκε χτες το πρωί στη Θεσσαλονίκη, όταν αμαξοστοιχία του ΟΣΕ συγκρούστηκε με φορτηγό αυτοκίνητο σε διάβαση στην περιοχή του Πεντάλοφου.

Νεκρός από τα συντρίμμια του φορτηγού αυτοκινήτου ανασύρθηκε ο οδηγός του Μ. Κ. 65 χρονών, από το χωριό Πρασινάδα Ημαθίας. Εξαιτίας της σύγκρουσης εκτροχιάστηκαν η μηχανή και τα τρία από τα τέσσερα επιβατικά οχήματα της αμαξοστοιχίας (604) που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Δίκαια Εβρου. Ελαφρά τραυματίστηκαν τρεις από τους συνολικά 75 επιβαίνοντες στην αμαξοστοιχία και ο ένας από τους δύο μηχανοδηγούς του ΟΣΕ.

Ο μηχανισμός του ΟΣΕ κινητοποιήθηκε προκειμένου να διακομιστούν οι τραυματίες με ασθενοφόρα στα πλησιέστερα νοσοκομεία και οι υπόλοιποι επιβάτες να προωθηθούν στον προορισμό τους, ενώ συνεργεία του Οργανισμού ανέλαβαν να εντροχιάσουν τα οχήματα και να δοθεί το συντομότερο η γραμμή σε κυκλοφορία.

Οι κάτοικοι της περιοχής, με αφορμή το τελευταίο τραγικό συμβάν, κατήγγειλαν ότι ο ΟΣΕ αδιαφορεί για τη σωστή συντήρηση του δικτύου και των προειδοποιητικών μέσων και μέσων φύλαξης στις διαβάσεις. Ο ΟΣΕ, πριν καν βγει το πόρισμα της έρευνας, έσπευσε να ρίξει το βάρος στον οδηγό του φορτηγού αυτοκινήτου. Σε ανακοίνωσή του αναφέρει ότι το «φορτηγό αυτοκίνητο παραβίασε τη φυλασσόμενη με ηχοφωτεινά σήματα και αυτόματες μπάρες διάβαση του ΟΣΕ».

Γεγονός πάντως είναι ότι συχνά παρουσιάζονται προβλήματα στο σύστημα τηλεδιοίκησης (οι αυτόματες μπάρες κλπ.) που εφάρμοσε ο ΟΣΕ στο πλαίσιο της πολιτικής εξοικονόμησης πόρων για να γίνει ανταγωνιστικός. Επιβεβαιώνεται έτσι η θέση των εργαζομένων, οι οποίοι επισημαίνουν ότι για την ασφαλή διέλευση των σιδηροδρομικών γραμμών απαιτείται η λειτουργία των ισόπεδων διαβάσεων να γίνεται με την παρουσία φύλακα ή να κατασκευαστούν υπόγειες ή υπέργειες διαβάσεις.

Από την άλλη, οι οδηγοί των φορτηγών αυτοκινήτων πολλές φορές κάτω από την πίεση των εργοδοτών να εκτελούν γρήγορα τα δρομολόγια, παίζουν τη ζωή τους κορόνα - γράμματα παραβλέποντας τον κίνδυνο.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, και γι' αυτό το σιδηροδρομικό δυστύχημα, σημαντικό - αν όχι κύριο - ρόλο έπαιξε το κυνήγι του κέρδους, είτε αυτό αφορά τον ΟΣΕ, είτε τον ιδιώτη εργολάβο - επιχειρηματία.

Οι διαβάσεις του θανάτου

Σημειώνεται ότι πριν ένα μήνα στη Λάρισα μια 38χρονη γυναίκα και οι δύο κόρες της έχασαν τη ζωή τους σε αφύλακτη σιδηροδρομική διάβαση, μετά από σφοδρή σύγκρουση με αμαξοστοιχία του ΟΣΕ. Μια μέρα πριν άλλοι δύο νέοι άνθρωποι είχαν χάσει τη ζωή τους και άλλος ένας τραυματίστηκε σοβαρά, όταν το όχημα στο οποίο επέβαιναν παρασύρθηκε από διερχόμενη αμαξοστοιχία στη Λεωφόρο Δημοκρατίας, στην Αγία Παρασκευή Ασπροπύργου.

Η χτεσινή τραγωδία στη Θεσσαλονίκη, οι πρόσφατες σε Λάρισα και Ασπρόπυργο, αλλά και τόσες άλλες που εκτυλίσσονται δυστυχώς συχνά - πυκνά σε σιδηροδρομικές διαβάσεις, αναδεικνύουν με τραγικό τρόπο τις εγκληματικές ευθύνες όλων ανεξαιρέτως των κυβερνήσεων, οι οποίες αρνούνται να ικανοποιήσουν το αίτημα κατοίκων και φορέων για την υπογείωση των σιδηροδρομικών γραμμών ή έστω και τη λήψη κάποιων στοιχειωδών μέτρων προστασίας της ζωής των διερχόμενων από τις διαβάσεις.

ΔΙΚΗ «ΕΛΑ» - ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΜΠΟΣΗ
«Οικείος ο χώρος της τρομοκρατίας στις διωκτικές αρχές»

«Διεθνώς οι νόμοι για την αντιμετώπιση της τρομοκρατίας έχουν γίνει πιο αυστηροί, αλλά έχουν αυξήσει το πρόβλημα», τόνισε χτες η Μ. Μπόση, διεθνολόγος, κατά τη διάρκεια της δίκης του «ΕΛΑ». Με την έναρξη της δίκης απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις της έδρας που αφορούσαν σε παλαιότερες δηλώσεις του Στ. Παπαθεμελή για την ύπαρξη αποδεικτικών στοιχείων που σχετίζονταν με την τρομοκρατία και είναι αξιοποιήσιμα δικαστικά, υπογράμμισε πως ο πρώην υπουργός Δημόσιας Τάξης είναι νομικός, είχε επαφή με τον αρμόδιο εισαγγελέα και δε θα μπορούσε ποτέ να παραπληροφορήσει. Σε ερώτηση αν η υπόθεση της τρομοκρατίας τού προκάλεσε κάποια αίσθηση πικρίας, εμποδίστηκε και παραιτήθηκε, η μάρτυρας είπε πως η στάση του ήταν συνδυασμός όλων αυτών.

Σε άλλο σημείο της κατάθεσής της η Μ. Μπόση ανέφερε ότι ο χώρος της τρομοκρατίας ήταν οικείος στις διωκτικές αρχές διότι γίνονταν παρακολουθήσεις. Επίσης, είπε ότι υπήρχε μια συμβιωτική σχέση μεταξύ αρχών και τρομοκρατών, όπως «η γάτα με το ποντίκι». Επισήμανε δε ότι το επιστημονικό συμβούλιο στο οποίο συμμετείχε είχε προτείνει στις αστυνομικές αρχές να ερευνήσουν και σε άλλους χώρους πέραν εκείνων που είχαν υπόψη τους.

Σε ερώτηση του συνηγόρου υπεράσπισης Δ. Μπελαντή αν οι προκηρύξεις του «ΕΛΑ» είχαν αναφορές σε ανθρώπινους στόχους, η Μ. Μπόση είπε ότι κατά καιρούς αναφέρονταν σε ονόματα, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι μετά γίνονταν στόχοι. Σε ερώτηση της προέδρου, Ε. Μπρίλλη, αν υπάρχει πιθανότητα επανεμφάνισης, η Μ. Μπόση είπε ότι στην τρομοκρατία δεν αποκλείεται τίποτα. Σε άλλη ερώτηση του συνηγόρου υπεράσπισης Ν. Δαμασκόπουλου για τον αριθμό των ατόμων που ήταν υπόψη των αρχών, η μάρτυρας δήλωσε ότι ήταν μια λίστα 2.000 ατόμων στις δεκαετίες του 1980 και 1990.

Εξάλλου, ο συνήγορος υπεράσπισης Σ. Φυτράκης, αναφερόμενος στα «αρχεία» της «Στάζι», ανέφερε πως ο πρώην υπουργός Δημόσιας Τάξης Στ. Παπαθεμελής, απαντώντας σε πρόσκληση εισαγγελέα πλημμελειοδικών να καταθέσει για την τρομοκρατία, δήλωσε - εγγράφως - πως στα πλαίσια των διακρατικών συνεργασιών υπήρχε ποικίλο πληροφοριακό υλικό από ξένες χώρες. Λίγο πριν, ο κατηγορούμενος Χρ. Τσιγαρίδας είχε επισημάνει ότι δεν έχει γίνει δικαστική συνδρομή για τα έγγραφα της «Στάζι».

Διακοπή νερού στον Πειραιά

Χωρίς νερό θα παραμείνουν από τα μεσάνυχτα του Σαββάτου ως τις 7 π.μ. της Κυριακής οι περιοχές Καστέλα, Προφήτης Ηλίας και Καλλίπολη του Δήμου Πειραιά.

Οπως ανακοινώθηκε από την ΕΥΔΑΠ, τα προβλήματα στην υδροδότηση θα σημειωθούν λόγω διενέργειας απαραίτητων τεχνικών εργασιών σε κεντρικό τροφοδοτικό αγωγό ύδρευσης.

Εκδηλώσεις αντιστασιακών

H ΠΕΑΕΑ Λαμίας πραγματοποιεί το Σάββατο 3/4/2004 και ώρα 4.30 μ.μ., στα γραφεία της (Καποδιστρίου 5, Λαμία), την τακτική γενική συνέλευσή της, όπου θα συζητηθούν τα θέματα που αφορούν την Αντίσταση και τους αντιστασιακούς.

Η ΠΕΑΕΑ Ν. Σμύρνης πραγματοποιεί την Κυριακή 4/4/04 και ώρα 10.30 π.μ. στα γραφεία της (Βρυούλων 14), την απολογιστική της συνέλευση.

ΚΥΤ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ
Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις

Παρά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες και μέσα σε δυνατή βροχή, οι κάτοικοι του Κορυδαλλού συγκεντρώθηκαν χτες το πρωί έξω από τα παλιά λατομεία και εμπόδισαν για τρεις περίπου ώρες την έναρξη των εργασιών του Κέντρου Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) της ΔΕΗ.

Στο χώρο από τα ξημερώματα βρίσκονταν ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις αλλά η παρουσία των κατοίκων ήταν δυναμική και με συνθήματα όπως «Οχι στο θάνατο δίπλα στα παιδιά μας» απαιτούσαν το σταμάτημα των εργασιών. Παράλληλα έκλεισαν την κεντρική λεωφόρο και ανανέωσαν το ραντεβού τους για το επόμενο Σάββατο στις 8 το πρωί όπου θα προχωρήσουν σε νέα κινητοποίηση στο χώρο.

Παρών στην κινητοποίηση ήταν και ο Αποστόλης Συρίγος, επικεφαλής της παράταξης «Δημοκρατική Ενότητα», ο οποίος, μεταξύ άλλων κατήγγειλε την απόφαση που μόνος του ο δήμαρχος Κορυδαλλού Στέφανος Χρήστου μαζί με την πλειοψηφία της παράταξής του πήρε προχτές το βράδυ στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Υποκύπτοντας στο τελεσίγραφο που εξήγγειλε ο υπουργός Ανάπτυξης πως χτες θα ξεκινούσαν οι εργασίες, εισήγαγε το θέμα της εγκατάστασης του ΚΥΤ ως έκτακτο και παρά τη διαφωνία ή την απουσία των συμβούλων της αντιπολίτευσης, αποφάσισε να επιτρέψει την έναρξη των εργασιών. Το γεγονός αυτό εξόργισε ακόμα περισσότερο τους κατοίκους οι οποίοι κατήγγειλαν την αδιαφορία που δείχνει απέναντί τους ο δήμαρχος και με τις ενέργειές του επέτρεψε την εγκατάσταση αυτού του επικίνδυνου για την υγεία τους, όπως χαρακτηρίζουν, έργου στην περιοχή τους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ