Παρασκευή 2 Απρίλη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΑΜΑΞΟΣΤΟΙΧΙΑΣ ΜΕ ΦΟΡΤΗΓΟ
Κι άλλος νεκρός σε διάβαση του ΟΣΕ!

Μετά τους πέντε νεκρούς σε διαβάσεις του ΟΣΕ στη Λάρισα και τον Ασπρόπυργο, άλλος ένας νεκρός προστέθηκε στη μακάβρια λίστα

Η αμαξοστοιχία του ΟΣΕ μετά τη σύγκρουση με το φορτηγό

Motion Team

Η αμαξοστοιχία του ΟΣΕ μετά τη σύγκρουση με το φορτηγό
Ενας νεκρός και τρεις ελαφρά τραυματίες είναι ο απολογισμός του δυστυχήματος που σημειώθηκε χτες το πρωί στη Θεσσαλονίκη, όταν αμαξοστοιχία του ΟΣΕ συγκρούστηκε με φορτηγό αυτοκίνητο σε διάβαση στην περιοχή του Πεντάλοφου.

Νεκρός από τα συντρίμμια του φορτηγού αυτοκινήτου ανασύρθηκε ο οδηγός του Μ. Κ. 65 χρονών, από το χωριό Πρασινάδα Ημαθίας. Εξαιτίας της σύγκρουσης εκτροχιάστηκαν η μηχανή και τα τρία από τα τέσσερα επιβατικά οχήματα της αμαξοστοιχίας (604) που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Δίκαια Εβρου. Ελαφρά τραυματίστηκαν τρεις από τους συνολικά 75 επιβαίνοντες στην αμαξοστοιχία και ο ένας από τους δύο μηχανοδηγούς του ΟΣΕ.

Ο μηχανισμός του ΟΣΕ κινητοποιήθηκε προκειμένου να διακομιστούν οι τραυματίες με ασθενοφόρα στα πλησιέστερα νοσοκομεία και οι υπόλοιποι επιβάτες να προωθηθούν στον προορισμό τους, ενώ συνεργεία του Οργανισμού ανέλαβαν να εντροχιάσουν τα οχήματα και να δοθεί το συντομότερο η γραμμή σε κυκλοφορία.

Οι κάτοικοι της περιοχής, με αφορμή το τελευταίο τραγικό συμβάν, κατήγγειλαν ότι ο ΟΣΕ αδιαφορεί για τη σωστή συντήρηση του δικτύου και των προειδοποιητικών μέσων και μέσων φύλαξης στις διαβάσεις. Ο ΟΣΕ, πριν καν βγει το πόρισμα της έρευνας, έσπευσε να ρίξει το βάρος στον οδηγό του φορτηγού αυτοκινήτου. Σε ανακοίνωσή του αναφέρει ότι το «φορτηγό αυτοκίνητο παραβίασε τη φυλασσόμενη με ηχοφωτεινά σήματα και αυτόματες μπάρες διάβαση του ΟΣΕ».

Γεγονός πάντως είναι ότι συχνά παρουσιάζονται προβλήματα στο σύστημα τηλεδιοίκησης (οι αυτόματες μπάρες κλπ.) που εφάρμοσε ο ΟΣΕ στο πλαίσιο της πολιτικής εξοικονόμησης πόρων για να γίνει ανταγωνιστικός. Επιβεβαιώνεται έτσι η θέση των εργαζομένων, οι οποίοι επισημαίνουν ότι για την ασφαλή διέλευση των σιδηροδρομικών γραμμών απαιτείται η λειτουργία των ισόπεδων διαβάσεων να γίνεται με την παρουσία φύλακα ή να κατασκευαστούν υπόγειες ή υπέργειες διαβάσεις.

Από την άλλη, οι οδηγοί των φορτηγών αυτοκινήτων πολλές φορές κάτω από την πίεση των εργοδοτών να εκτελούν γρήγορα τα δρομολόγια, παίζουν τη ζωή τους κορόνα - γράμματα παραβλέποντας τον κίνδυνο.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, και γι' αυτό το σιδηροδρομικό δυστύχημα, σημαντικό - αν όχι κύριο - ρόλο έπαιξε το κυνήγι του κέρδους, είτε αυτό αφορά τον ΟΣΕ, είτε τον ιδιώτη εργολάβο - επιχειρηματία.

Οι διαβάσεις του θανάτου

Σημειώνεται ότι πριν ένα μήνα στη Λάρισα μια 38χρονη γυναίκα και οι δύο κόρες της έχασαν τη ζωή τους σε αφύλακτη σιδηροδρομική διάβαση, μετά από σφοδρή σύγκρουση με αμαξοστοιχία του ΟΣΕ. Μια μέρα πριν άλλοι δύο νέοι άνθρωποι είχαν χάσει τη ζωή τους και άλλος ένας τραυματίστηκε σοβαρά, όταν το όχημα στο οποίο επέβαιναν παρασύρθηκε από διερχόμενη αμαξοστοιχία στη Λεωφόρο Δημοκρατίας, στην Αγία Παρασκευή Ασπροπύργου.

Η χτεσινή τραγωδία στη Θεσσαλονίκη, οι πρόσφατες σε Λάρισα και Ασπρόπυργο, αλλά και τόσες άλλες που εκτυλίσσονται δυστυχώς συχνά - πυκνά σε σιδηροδρομικές διαβάσεις, αναδεικνύουν με τραγικό τρόπο τις εγκληματικές ευθύνες όλων ανεξαιρέτως των κυβερνήσεων, οι οποίες αρνούνται να ικανοποιήσουν το αίτημα κατοίκων και φορέων για την υπογείωση των σιδηροδρομικών γραμμών ή έστω και τη λήψη κάποιων στοιχειωδών μέτρων προστασίας της ζωής των διερχόμενων από τις διαβάσεις.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ