ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 23 Ιούλη 1996
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Είσαι πεζός; Πλήρωσε!

Σε μια πόλη φτιαγμένη μόνο για αυτοκίνητα, την Αθήνα, οι πεζοί καλούνται να πληρώσουν, γιατί παραβαίνουν τις διατάξεις ενός κώδικα που είναι, επίσης, φτιαγμένος με βάση τις ανάγκες των αυτοκινήτων

"Εκεί που μας χρωστούσανε μας πήραν και το βόδι". Η παροιμία αυτή φαίνεται να ταιριάζει στον πολίτη της τερατούπολης, που μετά το νέφος και το κυκλοφοριακό τώρα καλείται να πληρώνει κλήσεις και στην Τροχαία, γιατί ως πεζός δεν πειθαρχεί στους νόμους... Το κράτος του "ζητά τα ρέστα" τη στιγμή που το ίδιο έχει φροντίσει να κάνει το χώρο που τον περιβάλλει ακατάλληλο για στοιχειώδη διαβίωση.

Μόλις ένας Αθηναίος βγει από το σπίτι του για το καθημερινό του μεροκάματο, αρχίζει το αγώνισμα του δρόμου ταχύτητας μετ' εμποδίων. "Πήξιμο" στα αστικά λεωφορεία, που έτσι κι αλλιώς αργούν να έρθουν, μποτιλιάρισμα στις λίγες διαβάσεις που υπάρχουν για τους πεζούς, που πρέπει να ακροβατήσουν για να διασχίσουν μια λεωφόρο, φανάρια που δε λειτουργούν, συμπεριφορά των οδηγών που αγνοούν την κυκλοφοριακή αγωγή. Το κυκλοφοριακό τα τελευταία χρόνια έχει μεταφερθεί στα πεζοδρόμια, όπου ο πεζός πρέπει να φυλάγεται από τα δίκυκλα που πετάγονται ξαφνικά μπροστά του. Οι αισθήσεις του πρέπει να είναι σε εγρήγορση για την αντιμετώπιση παντός απροόπτου.

Ενα τέτοιο περιβάλλον είναι φυσικό να κάνει κι ορισμένους απρόσεκτους. Ε, γι' αυτό θα τιμωρηθεί! Πριν λίγες μέρες η Τροχαία "έκοψε" 18 κλήσεις σε πεζούς που αγνόησαν τον "Σταμάτη". Οι κλήσεις αυτές επιδόθηκαν σε πεζούς που πέρασαν με κόκκινο, αγνοώντας την υπόδειξη του τροχονόμου ή διέσχισαν το δρόμο όταν ο ερυθρός σηματοδότης ήταν ήδη αναμμένος για αρκετό χρόνο. Επίσης δόθηκαν 24 κλήσεις σε πεζούς για διέλευση οδοστρώματος εκτός διάβασης και άλλες πέντε για υπερπήδηση κιγκλιδωμάτων σε ζωτικές κυκλοφοριακές αρτηρίες.

Σύμφωνα με στοιχεία της Τροχαίας, στην Αθήνα το 1994 επιδόθηκαν 1.361 κλήσεις σε πεζούς για διέλευση οδοστρώματος εκτός διάβασης και 260 κλήσεις για παράβαση ερυθρού σηματοδότη. Το 1995 οι αριθμοί ήταν 1.026 και 234 αντίστοιχα. Το πρώτο τρίμηνο του 1996 ήταν αντίστοιχα 200 και 50 κλήσεις. Κάθε κλήση "τιμάται" 5.000 δραχμές.

Τι προβλέπεται

Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας οι πεζοί για να περάσουν ένα δρόμο είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν τις διαβάσεις πεζών. Αν υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες πεζών, πρέπει να συμμορφώνονται στα σήματά τους.

Αν στη διάβαση δεν υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες πεζών, αλλά η κυκλοφορία ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες οχημάτων ή από τροχονόμους και δίνεται σήμα για να προχωρήσουν τα οχήματα, οι πεζοί δεν πρέπει να κατέρχονται στο οδόστρωμα.

Σε διαβάσεις που η κυκλοφορία τόσο των πεζών όσο και των οχημάτων δε ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες, να μην κατεβαίνουν στο δρόμο πριν πάρουν υπόψη τους την απόσταση και την ταχύτητα των οχημάτων, τα οποία πλησιάζουν.

Αν δεν υπάρχουν στο οδόστρωμα διαβάσεις για πεζούς (σ. σ. στην Αθήνα υπάρχει σοβαρό πρόβλημα) να μην κατεβαίνουν σε αυτό, αν δε βεβαιωθούν ότι δε θα παρεμποδίσουν την κυκλοφορία των οχημάτων, στη συνέχεια δε να διασχίζουν το οδόστρωμα κάθετα προς τον άξονά του.

Σε ισόπεδους οδικούς κόμβους, στους οποίους η κυκλοφορία ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες οχημάτων ή τροχονόμους, να διασχίζουν το δρόμο βαδίζοντας παράλληλα με τα αυτοκίνητα που κινούνται σε αυτόν. Να διασχίζουν το οδόστρωμα κάθετα χωρίς να βραδυπορούν ή να σταματούν σε αυτό αδικαιολόγητα.

Την περασμένη βδομάδα συνεργεία της Αστυνομίας έκαναν αλκοτέστ σε 705 οδηγούς και διαπιστώθηκαν 103 περιπτώσεις μεθυσμένων οδηγών. Οποιος οδηγός συλληφθεί μεθυσμένος τιμωρείται με φυλάκιση ενός μέχρι 12 μηνών και με χρηματική ποινή τουλάχιστον 20.000. Επίσης τιμωρείται με αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού για 3-6 μήνες, η οποία επιβάλλεται υποχρεωτικά από το δικαστήριο.

Επίσης σε έκτακτες εξορμήσεις της Τροχαίας δόθηκαν 40 κλήσεις για άρνηση μίσθωσης - επιλογή επιβατών, 79 κλήσεις για βραδυπορία και 88 κλήσεις για κίνηση στην αριστερή λωρίδα - παρακώλυση της κυκλοφορίας.

Γ. Α.

"Τρελοί" άνθρωποι εναντίον εγκύων αγελάδων

Πόσο κοστίζει μια τεχνητή σπερματέγχυση αγελάδας; Αν η αγελάδα βόσκει στα λιβάδια της Βοιωτίας ή σταβλίζεται εκεί, θα πρέπει να το σκεφτεί καλά πριν αποφασίσει να μείνει έγκυος. Οχι μόνο διότι κάθε εγκυμοσύνη έχει δυσκολίες κι εγκυμονεί κινδύνους, αλλά και γιατί θα επιβαρύνει οικονομικά πάρα πολύ το αφεντικό της.

Ο Νομάρχης Βοιωτίας και οι λεβέντες της πλειοψηφίας του Νομαρχιακού Συμβουλίου αποφάσισαν ότι θα πρέπει να πληρώνει 4.000 δραχμές για κάθε φορά που θα χρειαστεί σπερματέγχυση. Και φυσικά τα έξοδα θα πολλαπλασιαστούν αναλόγως, αν πολλές αγελάδες ταυτόχρονα θεωρήσουν ότι ήρθε ο καιρός να φέρουν ένα μοσχαράκι στον κόσμο.

Οχι, μη φοβάστε. Δεν πειράχτηκα από τη νόσο των "τρελών αγελάδων" κι άρχισα να παραληρώ στα "Διακριτικά". Δηλώνω ότι εδώ και καιρό απέχω από τη βρώση βρετανικού βοδινού και πως έχω "σώας τας φρένας". Αλλά για πέστε μου: Δεν είναι να τρελαίνεται κανείς όταν φορολογείται η εγκυμοσύνη των βοοειδών;

Και να έμειναν μόνο - οι Νομαρχιακοί άρχοντες της Βοιωτίας - στη φορολόγηση της σπερματέγχυσης, λίγο το κακό. Στο κάτω κάτω ας ψάξουν οι αγελάδες να βρουν ένα δαμάλι ή έστω έναν κάπως "σιτεμένο" ταύρο για να γκαστρωθούν. Ετσι και η συνουσιακή διαδικασία θα είναι νορμάλ και προπάντων ευχάριστη, αλλά και δε θα επιβαρύνουν οικονομικά τον κύρη τους. Τι τη θέλουν τώρα κι αυτές τη νέα τεχνολογία; Κι εν πάση περιπτώσει, δεν πιστεύω ότι το εν λόγω Νομαρχιακό Συμβούλιο θα φτάσει στο σημείο να επιβάλει φόρο στη σπερματέγχυση γυναικών ή και στην κανονική ανθρώπινη συνουσιακή διαδικασία, ώστε να με αφορά άμεσα και προσωπικά. 'Η λέτε να το 'χουν κατά νου;

Δεν έμειναν, λοιπόν, μόνο στην άγρια φορολόγηση στη σπερματέγχυση βοοειδών οι λεβέντες της Βοιωτίας. Αποφάσισαν να επιβάλουν χαράτσια - και μάλιστα πάρα πολύ τσουχτερά - για κάθε σχεδόν ανθρώπινη δραστηριότητα των πολιτών: Για την έκδοση ταυτότητας, διαβατηρίων, αδειών οδήγησης και άσκησης επαγγέλματος, για όλα. Αυξήσεις από 100% μέχρι και 1.000%!

Λέτε να τρελάθηκαν ξαφνικά οι Βοιωτοί άρχοντες; Οχι, "τα 'χουν τετρακόσια". Απλώς όση φαιά ουσία διαθέτουν την αναλώνουν για να βρουν τρόπους και μεθόδους άγριας αφαίμαξης του λαϊκού εισοδήματος, μετατρέποντας τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση σε φορομπηχτικό μηχανισμό του κράτους.

Την ίδια τακτική ακολουθεί, σε κεντρικό επίπεδο, η κυβέρνηση. Μειώσεις στα λαϊκά εισοδήματα. Χαράτσια στις λαϊκές τάξεις. Ανατιμήσεις στο ρεύμα, στο τηλέφωνο, στο νερό, στα καύσιμα, στις συγκοινωνίες. Φόροι στους εργαζόμενους, στους αγρότες, στους επαγγελματοβιοτέχνες, στους συνταξιούχους. Κι από την άλλη προνόμια, κίνητρα, χαριστικές πράξεις για τους εφοπλιστές, τους βιομηχάνους, τους μεγαλέμπορους. Ενα κράτος που φαίνεται να έχει ως μοναδικό σχεδόν αντικείμενο δραστηριότητας την αφαίρεση εισοδήματος από τους φτωχούς και τη μεταφορά του στους πλούσιους.

Κι επειδή οι κρατικοί μηχανισμοί που χρησιμοποιούνται γι' αυτή τη ληστεία δεν επαρκούν ή προκαλούν λαϊκές αντιδράσεις, τώρα μπαίνει στη μάχη της φοροληστείας κι ένα λαϊκός θεσμός σαν την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Φαίνεται δε, ότι οι "λαϊκοί άρχοντες" διαθέτουν περισσότερη φαντασία από τους γραφειοκράτες της Δημόσιας Διοίκησης. Γι' αυτό και φορολογούν ακόμα και τη σπερματέγχυση.

Αν δεν αντιδράσουμε όλοι και "εδώ και τώρα", όλοι αυτοί οι φορομπήχτες θα μας φορολογήσουν για κάθε κοινωνική, ανθρώπινη δραστηριότητά μας. Ακόμη και για τον αέρα που αναπνέουμε...

Παύλος ΡΙΖΑΡΓΙΩΤΗΣ

Ανθρωποι και μηχανές, ανακατεμένοι. Καθημερινή εικόνα της τερατούπολης που ζούμε



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ