ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 12 Δεκέμβρη 1999
Σελ. /48
Τροχοί
Και νέο ρεκόρ πωλήσεων το Νοέμβρη

Στις 244.889 πωλήσεις ανέβασε ο Νοέμβρης το σύνολο του εντεκάμηνου και φυσικά πρόκειται για νέο ρεκόρ. Ο ενδέκατος μήνας - αν και χειμωνιάτικος - αποδείχτηκε ζεστός με 23.886 μονάδες και βοήθησε τους εκτιμητές να καταλήξουν ότι το πιθανότερο κλείσιμο θα είναι περίπου στις 265.000 πωλήσεις

Η Toyota κράτησε ψηλά τη σημαία του πρωταθλητή και προτιμήθηκε από 2.731 αγοραστές που αποτέλεσαν το 11,4% του συνόλου. Ετσι έφθασε στις 25.985 μονάδες και σε ποσοστό 10,6% και φυσικά είναι πρώτη στη λίστα.

Η Opel ακολούθησε με 2.234 και ποσοστό 9,4%, που της εξασφαλίζει το αργυρό μετάλλιο της χρονιάς, αφού η απόσταση που έχει από τη Hiundai, που ακολουθεί, χάρη στο εκπληκτικό ντεμαράζ λόγω Accent, δεν μπορεί να καλυφθεί.

η Peugeot πέρασε στην αντεπίθεση το Νοέμβρη και με 1.619 πωλήσεις κατέκτησε ποσοστό 6,8%. Την εξάδα του μήνα συμπληρώνουν Volkswagen και Nissan με 1.360 και 1.352 πωλήσεις και ποσοστό 5,7%. Η Fiat υποχώρησε ελαφρά στο 5,3%, αλλά διατηρεί την πέμπτη θέση στην ετήσια κατάταξη.

Πρωταθλητές στην αύξηση του ποσοστού τους είναι κατά σειρά η Daewoo με 158,4%, η KIA με 133,2% και η Opel με 107,1%. Σχεδόν διπλάσιες πωλήσεις έχει πραγματοποιήσει και η Volkswagen με αύξηση της τάξης του 97,6%.

Τα δημοφιλέστερα μοντέλα ανά κατηγορία, το Νοέμβρη ήταν: Στα μικρά το Fiat Seicento με 419 αγοραστές που είναι μακράν πρώτο και στο σύνολο του εντεκάμηνου. Στην κατηγορία Β το Toyota Yaris προτιμήθηκε από 1.477 αγοραστές, ενώ το SAXO -που κατέχει τα πρωτεία της χρονιάς - αγοράστηκε από 1.175.

Το αστέρι της δημοφιλέστερης κατηγορίας C, είναι το Astra έχοντας άξιο αντίπαλο το Hiundai Accent που αποτελεί το φαβορί της επόμενης χρονιάς. Το Toyota Avensis κυριαρχεί και μάλιστα αδιατάρακτα στη μεσαία κατηγορία, έχοντας μόνον το Primera να πλησιάζει, αλλά όχι σε απόσταση βολής.

Οι μεγάλες κατηγορίες αποτελούν παιχνίδι για έναν παίκτη, τη Mercedes, η οποία τελικά μάλλον θα πάρει την πρωτιά και στα πολυμορφικά, αφού το Opel Zafira και το Renault Megane Scenic δεν προλαβαίνουν να το προσπεράσουν στο σύνολο, παρότι έχουν σχεδόν μονοπωλήσει την κατηγορία το Νοέμβρη.

Το Megane βασιλεύει στα cabrio, ενώ το «παλεύει» με το HIUNDAI στα coupe. Στα 4X4, η κατηγορία στα εκτός δρόμου μάλλον θα πρέπει να μετονομαστεί σε SUZUKI, αφού το 75% των αγοραστών προτιμούν τα Jimny, Samurai και Vitara. Στα ανοιχτά σπορ το Mazda MX-5 «βασιλεύει» ανενόχλητο.

SUZUKI
Ανανεωμένα Intruder και Freewind

Με δύο νέα μοντέλα υποδέχεται η SUZUKI το 2000. Πρόκειται για το VL250 Intruder , ένα επιβλητικό Custom, με V2 τετράχρονο κινητήρα που αποδίδει 24 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 23 MN στις 6.000 σ.α.λ.. Το εμπρός τηλεσκοπικό πιρούνι και ένα ζευγάρι αμορτισέρ πίσω βοηθούν στο καλύτερο κράτημα , ενώ το κύριο βάρος στο φρενάρισμα αναλαμβάνει ένας δίσκος 275 χιλιοστών εμπρός, τον οποίο συνδράμει ένα ταμπούρο 130 χιλιοστών πίσω. Στον εξοπλισμό ξεχωρίζει το τοποθετημένο στο ρεζερβουάρ ταχύμετρο με τον ψηφιακό χιλιομετρητή, τα χρώμια και οι δύο ανισομεγέθεις εξατμίσεις που αγκαλιάζουν τη δεξιά πλευρά. Το βάρος είναι 143 κιλά και η τιμή - ιδιαίτερα ανταγωνιστική - στα 1.745.000 δρχ.

To FX650 Freewind έχει διατηρήσει τα χαρακτηριστικά της πολύ πετυχημένης συνταγής. Ετσι οι μηχανικές παρεμβάσεις είναι ελάχιστες και ο μονοκύλινδρος αεροελαιόψυκτος κινητήρας των 644 κ.εκ. αποδίδει 48 ίππους, έχοντας άφθονη ροπή σχετικά χαμηλά (75 ΝΜ στις 5.000 σ.α.λ.).

Σημαντικότερη αλλαγή, η αντικατάσταση του πίσω ελατηρίου με ένα που αυξάνει προοδευτικά τη σκληρότητά του. Η τιμή του Freewind διαμορφώθηκε στα 2.350.000 δρχ.

Χειμερινό ράλι αντίκα

Ρεκόρ συμμετοχής

Τα 95 παλιά αυτοκίνητα που συγκεντρώθηκαν στο Καλλιμάρμαρο αποτελούν ρεκόρ συμμετοχών για το Ράλι ΦΙΛΠΑ που διεξήχθη το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Οι 66 από τις αντίκες συμμετείχαν στο σκέλος regularity - με τα λιγότερα χιλιόμετρα και τα 34 στο σκέλος sporting, που θύμιζε έντονα τα ράλι «Ακρόπολις» του '60.

Παλαιότερο αυτοκίνητο το Willys Knight του 1929, το οποίο έβαλε πλώρη μέσω της παλαιάς Εθνικής για τον Αλίαρτο, όπου έγινε και η πρώτη στάση ανασυγκρότησης. Από εκεί και πέρα τα δύο γκρουπ χωρίστηκαν ακολουθώντας διαφορετικές διαδρομές προς Αράχοβα και Δελφούς.

Με λιακάδα ξεκίνησαν από τους Δελφούς το δρόμο της επιστροφής, τα μεν σπόρτινγκ προς Ιτέα - Γαλαξείδι και Αμφισσα, ενώ τα regurality προς Ιτέα με στάσεις ανασυγκρότησης όμως. Τα αυτοκίνητα τερμάτισαν στο Δημαρχείο Περιστερίου. Εκεί έφθασαν 79 από τα 95 που πήραν εκκίνηση. Η ΦΙΛΠΑ τίμησε τους Πατέρα, Ξενάκη, Μπατσούλη, Πολίτη, Πασαλιμανιώτη, συνεργάτες της Goodyear που φιλοξένησαν τις αντίκες στις στάσεις που πραγματοποίησαν.

Η εταιρία ελαστικών ήταν και ο χορηγός του χειμερινού ράλι.

Πάθος στο φινάλε του πρωταθλήματος ταχύτητας

Το πάθος φέρνει θέαμα και όσοι βρέθηκαν στα Μέγαρα, διαπίστωσαν ότι οι οδηγοί διατηρούν το πάθος για τη νίκη ακόμα και όταν έχουν κριθεί οι τίτλοι στις περισσότερες κατηγορίες. Ο Νικόλας Περατινός κυνήγησε τη νίκη στα Ν-Α, και την πήρε εκμεταλλευόμενος ένα λάθος του Λάμπρου Κύρκου, που προηγείτο.

Τους δύο μονομάχους ακολούθησε ο Σπύρος Τζαβίδας. Στη Φόρμουλα 3 η νίκη κρίθηκε με διαφορά κλάσματος του δευτερολέπτου και την πήρε ο Παναγιώτης Καϊτατζής, παρ' όλα τα προβλήματα που αντιμετώπισε στον κινητήρα. Ακολούθησαν οι Παπαφιλίππου και Νικολούζος, που ήταν ταχύτερος στα δοκιμαστικά.

Στην Ε ο Αγλούπας πίεζε το Ρουστέμη, που τελικά έκανε το λάθος. Ο Αγλούπας πήρε τη νίκη, αλλά ο Ρουστέμης είχε ήδη κερδίσει τον τίτλο.

Στο ενιαίο, που έκλεψε την παράσταση, συμμετείχαν 30 οδηγοί. Ο Μιχελάκης, έχοντας κερδίσει τον τίτλο έκανε συγκρατημένο αγώνα και είδε τον Χαλδαίο να κερδίζει εμπρός του, κάνοντας εξαιρετική εμφάνιση. Στην τρίτη θέση ο ελπιδοφόρος Γιώργος Κατσουρης. Στους νέους ο Ιαβέρης τζούνιορ πήρε τη νίκη και την 7η θέση της γενικής, αλλά ο τίτλος είχε ήδη εξασφαλιστεί από τον Περικλή Κιοσέογλου, που άφησε τον αγώνα πριν τελειώσει ο πρώτος γύρος.

Οι δημοσιογράφοι έπαιξαν στο δικό τους ταμπλό και με ένα τετ-α-κε του Κώστα Λούβαρη πρόσθεσαν ένα τόνο σασπένς στον αγώνα. Τη νίκη αλλά και το πρωτάθλημα κέρδισε πανάξια ο συνάδελφος Γιάννης Τσιγκρής του «Car and Drive».

Νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα για το HIUNDAI ATOS

Νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα για το ATOS εγκαινίασε η HIUNDAI. Το δημοφιλέστατο μικρό προσφέρεται με προκαταβολή 35% και εξόφληση τον Ιανουάριο του 2001 χωρίς καμία επιβάρυνση τόκων. Δίνονται επίσης οι δυνατότητες διακανονισμού με επιτόκιο 1,17% και για διάστημα μέχρι 48 μήνες.

Το γνωστό χρηματοδοτικό πρόγραμμα με 0% προκαταβολή, ονομαστικό επιτόκιο 14% και δυνατότητα εξόφλησης μέχρι 60 μήνες, εξακολουθεί να ισχύει.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ