ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 17 Δεκέμβρη 2002
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Μέτωπο πάλης για δημόσιο αερομεταφορέα

Με τη ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ συναντήθηκε χτες το προεδρείο της ΟΣΠΑ

Από τη χτεσινή συνάντηση της Αλ. Παπαρήγα με το προεδρείο της ΟΣΠΑ
Από τη χτεσινή συνάντηση της Αλ. Παπαρήγα με το προεδρείο της ΟΣΠΑ
Την ανάγκη συγκρότησης, ακόμη και τώρα στο παραπέντε, ενός μεγάλου κινήματος, με ευρύτερες συσπειρώσεις και πέρα από το χώρο της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ), για την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα της εταιρίας, επισήμανε χτες η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα σε αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ).

Σε συνάντηση που είχε χτες το μεσημέρι η Αλέκα Παπαρήγα στα γραφεία του Κόμματος στον Περισσό, με εκπροσώπους του προεδρείου της Ομοσπονδίας, επανέλαβε την πάγια και αταλάντευτη θέση του ΚΚΕ για 100% δημόσια και ενιαία ΟΑ, με την υπογράμμιση ότι ακόμα και την τελευταία στιγμή αξίζει τον κόπο να συγκροτηθεί κοινό μέτωπο πάλης ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ΟΑ.

Μετά τη συνάντηση, η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ σε δηλώσεις της προς στους δημοσιογράφους, υπογράμμισε: «Παρά το γεγονός ότι έχει ακολουθηθεί μια πολιτική προγραμματισμένης φθοράς και ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής Αεροπορίας από τη δεκαετία του '80 ακόμα, εμείς πιστεύουμε ότι ποτέ δεν είναι αργά. Ακόμα και στο παραπέντε αξίζει τον κόπο να υπάρξει ένα μεγάλο κίνημα, όχι μόνο μέσα στο χώρο της ΟΑ, αλλά και εκτός αυτής, για την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα της εταιρίας. Και μάλιστα εμείς πιστεύουμε ότι και σε αυτό το χώρο, δεν έπρεπε να επιτρέπεται να υπάρχουν στην Ελλάδα ιδιωτικές αερομεταφορές. Και θα έπρεπε επίσης η ΟΑ να διασφαλίσει όσα πλεονεκτήματα μπορούσε να διασφαλίσει και στις διεθνείς αερογραμμές - αερομεταφορές. Θεωρούμε ότι η κυβέρνηση έχει πάρει προ πολλού την απόφασή της να συρρικνώσει και να ιδιωτικοποιήσει την ΟΑ. Αναζητεί διάφορα προσχήματα, την αφήνει εγκαταλειμμένη, ώστε να πέσει ως ώριμο φρούτο. Εδώ θα ήθελα να πω ότι και η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ και άλλες ομοσπονδίες, οφείλουν να παρέμβουν σε ένα κοινό μέτωπο πάλης, διότι το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τους εργαζόμενους της ΟΑ. Αφορά ολόκληρο τον ελληνικό λαό, σε μια χώρα που έχει πάρα πολλές ιδιομορφίες. Εχει και αρκετές, αναγκαστικά, άγονες γραμμές. Επομένως, πρέπει να υπάρχει δημόσιος αερομεταφορέας, διαφορετικά θα έχουμε σοβαρή συρρίκνωση υπηρεσιών για ένα μεγάλο μέρος του λαού».

Ο πρόεδρος της ΟΣΠΑ, Μαν. Πατέστος, αφού επισήμανε ότι η Αλέκα Παπαρήγα ήταν η μόνη από τους πολιτικούς αρχηγούς που ανταποκρίθηκε στο αίτημα για συνάντηση, χαρακτήρισε σημαντική τη συζήτηση που προηγήθηκε και πρόσθεσε: «Εκτιμούμε την προσφορά και τη στήριξη του ΚΚΕ και των συνδικαλιστικών δυνάμεων αυτού του χώρου, στην προσπάθεια και στον αγώνα που θα δώσουν οι εργαζόμενοι για να περιφρουρήσουν τον εθνικό και δημόσιο χαρακτήρα της ΟΑ».

Το ΔΣ της ΟΣΠΑ αναμένεται να αποφασίσει σε σημερινή του συνεδρίαση τη στάση που θα κρατήσει από δω και πέρα, με δεδομένο ότι οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης της ΟΑ βρίσκονται στο τελικό τους στάδιο.

Πάντως, οι τεχνικοί αεροπλάνων της ΟΑ - μέλη της Ενωσης Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροπλάνων ΟΑ (ΕΠΤΑΟΑ), σε γενική τους συνέλευση εξουσιοδότησαν το προεδρείο της Ενωσής τους να προχωρήσει στην κήρυξη 24ωρων επαναλαμβανόμενων απεργιών, με αδιαπραγμάτευτους στόχους: ΟΑ ενιαία - δημόσια - αναπτυσσόμενη, κατοχύρωση και αύξηση των θέσεων εργασίας, διασφάλιση και υλοποίηση των συμβάσεων εργασίας, επικύρωση του επαγγέλματος με εφαρμογή μισθολογίου.

ΠΑΤΡΑ
Στυγερή δολοφονία 17χρονου Κούρδου πρόσφυγα

Τραγικό θάνατο βρήκε ο μόλις 17 χρόνων Κούρδος πρόσφυγας Μαχμούτ Σλα που έπεσε από μάντρα ύψους 3,5 μέτρων περίπου, στην προσπάθειά του να ξεφύγει από τη μανία του οδηγού νταλίκας, που τον κυνήγησε και τον χτύπησε αρκετές φορές με σιδερολοστό επειδή τον βρήκε κρυμμένο στο φορτηγό του!

Ο άτυχος πρόσφυγας είχε επιβιβαστεί λαθραία, το απόγευμα του περασμένου Σαββάτου από το λιμάνι της Πάτρας, στην νταλίκα του 28χρονου Πέτρου Πανταζή με προορισμό την Ιταλία. Κάποια στιγμή ο οδηγός βγήκε με την νταλίκα από το λιμάνι κι ενώ βρισκόταν έξω από το πρατήριο υγρών καυσίμων της BP στη διασταύρωση της Εθνικής οδού με την Κανελλοπούλου, αντιλήφθηκε την παρουσία του Μαχμούτ Σλα. Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, ο Μαχμούτ Σλα θέλησε να κατέβει και του ζήτησε συγνώμη. Ομως ο Π. Πανταζής άρχισε να τον χτυπά με ένα σιδερολοστό. Στην προσπάθειά του να ξεφύγει, πήδηξε από μάντρα ύψους περίπου 3,5 μέτρων, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί θανάσιμα στο κεφάλι. Σύμφωνα με την έκθεση του προϊστάμενου της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Πατρών, Γιάννη Αϊβατίδη, ο θάνατός του προήλθε από «πτώση εξ ύψους». Η κηδεία του άτυχου Κούρδου θα γίνει σήμερα το πρωί.

Αμέσως μόλις έγινε γνωστό το τραγικό περιστατικό, οι Κούρδοι πολιτικοί πρόσφυγες και οικονομικοί μετανάστες που βρίσκονται στην Πάτρα προχώρησαν σε συλλαλητήριο διαμαρτυρίας για τις βίαιες επιθέσεις που δέχονται σχεδόν καθημερινά από άντρες της Λιμενικής Αστυνομίας και οδηγούς φορτηγών, ζητώντας να εφαρμοστεί το Διεθνές Δίκαιο για τους οικονομικούς μετανάστες και πολιτικούς πρόσφυγες.

Ο οδηγός της νταλίκας συνελήφθη λίγο αργότερα από την Αστυνομία, οδηγήθηκε χθες στον εισαγγελέα, ο οποίος του άσκησε δίωξη για «θανάσιμη σωματική βλάβη» και σήμερα αναμένεται να απολογηθεί στην ανακρίτρια.

Η Επιτροπή Αλληλεγγύης για τους Πολιτικούς Πρόσφυγες και τους Οικονομικούς Μετανάστες που αποτελείται από 25 φορείς της πόλης, έδωσε χτες το μεσημέρι συνέντευξη Τύπου και όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρός της Αλέκος Αρβανιτίδης υπάρχει «ανάγκη να καταλογιστούν οι ευθύνες στους φυσικούς και ηθικούς αυτουργούς αυτής της στυγερής δολοφονίας». Ως ηθικούς αυτουργούς ονομάτισε την κυβέρνηση που καλλιεργεί την ξενοφοβία και το ρατσισμό και αρνείται ουσιαστικά να εφαρμόσει το Διεθνές Δίκαιο για τους οικονομικούς και πολιτικούς πρόσφυγες αλλά και τη βίαιη συμπεριφορά των κατασταλτικών δυνάμεων. Ταυτόχρονα κατήγγειλε τη στάση των τοπικών αρχών για την «εγκληματική αδιαφορία που επιδεικνύουν όλο αυτό το διάστημα, καθώς αρνούνται να υλοποιήσουν όσα υποσχέθηκαν σε σύσκεψη στην Περιφέρεια πριν από ένα χρόνο περίπου όταν αποφασίστηκε να βρεθεί χώρος που θα στεγάσει και θα προσφέρει ανθρώπινες συνθήκες στους πρόσφυγες όσο χρονικό διάστημα χρειαστεί να παραμείνουν στην Πάτρα» και τις κάλεσε άμεσα να κάνουν πράξη όσα υποσχέθηκαν στο λαό της Πάτρας και τους πρόσφυγες για το θέμα αυτό.

ΔΗΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Και πολιτιστικό τέλος!

Ακόμα πιο βαθιά θέλει να βάλει το «χέρι» στην «τσέπη» των Λαρισαίων η Δημοτική Αρχή Λάρισας - πρόσκειται στη ΝΔ - και ετοιμάζεται να επιβάλει νέα χαράτσια σε βάρος των δημοτών. Λίγες μέρες μετά την απόφασή της ν' αυξήσει τα δημοτικά τέλη κατά 8%, η οποία προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις των Λαρισαίων, που συντονίζουν τη δράση τους, με πρωτοβουλία της «Δημοτικής Συνεργασίας», ζητώντας την ανάκλησή της, ο δήμαρχος Κ. Τζανακούλης ανακοίνωσε ότι προτίθεται να επιβάλει επιπρόσθετο τέλος για τον πολιτισμό. Μάλιστα, ο Κ. Τζανακούλης προκλητικά υποστήριξε πως «όπου εφαρμόστηκε αυτό το μέτρο έφερε θεαματικά αποτελέσματα»!

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη σύσκεψη εκπροσώπων φορέων της Λάρισας, που συγκάλεσε πρόσφατα η «Δημοτική Συνεργασία», όπου αποφασίστηκε ο συντονισμός της αγωνιστικής τους δράσης, ο Αγ. Παπαστεργίου είχε επισημάνει ότι η απόφαση αύξησης των δημοτικών τελών είναι μια πρόβα τζενεράλε της Δημοτικής Αρχής, προφανώς για να επιβάλει κι άλλα τέλη.

Ανακοίνωση για την πρόθεση της Δημοτικής Αρχής να επιβάλει πολιτιστικό τέλος εξέδωσε το Εργατικό Κέντρο Νομού Λάρισας (ΕΚΝΛ), στην οποία υπογραμμίζει ότι αν οι φορείς και ο λαός της πόλης δεν αντιδράσουν, θ' ακολουθήσει η επιβολή κι άλλων τελών. Και τονίζει: «Αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά ότι η Δημοτική Αρχή εφαρμόζει κατά γράμμα τη φορομπηχτική πολιτική της κυβέρνησης. Η φορολογία της κυβέρνησης από τη μια και η πολιτική επιβολής τελών της Δημοτικής Αρχής από την άλλη θα φέρουν σε αδιέξοδο το λαό. Καλούμε τη Δημοτική Αρχή να πάρει πίσω την αύξηση των δημοτικών τελών κατά 8% και από κοινού με όλους τους φορείς να διεκδικήσει τα χρήματα που οφείλει το κράτος στο δήμο από θεσμοθετημένους πόρους υπέρ της Τοπικής Αυτοδιοίκησης».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ