ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 18 Σεπτέμβρη 1998
Σελ. /39
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Χαράτσι στους σιδηροδρομικούς από την κυβέρνηση

Χαράτσι δύο δισεκατομμυρίων και πλέον, ως έκτακτη εισφορά στο Ταμείο Αλληλοβοήθειας Προσωπικού, επιβάλλει η κυβέρνηση στους 22.000 εργαζόμενους και συνταξιούχους του ΟΣΕ. Με απόφαση που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Ν. Φαρμάκης υποχρεώνει τους εργαζόμενους και συνταξιούχους σε έκτακτη εισφορά 3% επί των αποδοχών τους, που σύμφωνα με τα στοιχεία της ΠΟΣ μεταφράζεται σε επιβάρυνση 12.000 δραχμών το μήνα κατά μέσο όρο για κάθε ασφαλισμένο. Και αυτό, όταν ο εργοδότης (ΟΣΕ) δεν πρόκειται να καταβάλει ούτε μία δραχμή. Ας σημειωθεί ότι το Ταμείο Αλληλοβοήθειας, που καλύπτει τον κλάδο της περίθαλψης, προέρχεται από εισφορές χιλιάδων εργαζομένων και συνταξιούχων και του ΟΣΕ, ενώ ο κανονισμός λειτουργίας του, σαφώς υπαγορεύει, ότι σε περίπτωση που υπάρξει απόφαση για καταβολή εισφοράς από τους εργαζόμενους, πρέπει ανάλογα να επιβαρυνθεί και ο ΟΣΕ.

Την άμεση απόσυρση της απόφασης, ζητάει με δήλωσή του στο "Ρ" ο Σωτήρης Ραυτόπουλος,αναπληρωτής πρόεδρος της ΠΟΣ, ο οποίος χαρακτηρίζει απαράδεκτη την ενέργεια της κυβέρνησης, που θα έχει σαν αποτέλεσμα την απόλυτη μείωση των αποδοχών των εργαζομένων και συνταξιούχων του ΟΣΕ. Παράλληλα τονίζει ότι για την εξέλιξη αυτή ευθύνεται και η πλειοψηφία της ΠΟΣ, που αν και γνώριζε από το Μάρτη κιόλας τις προθέσεις της κυβέρνησης, επαναπαύτηκε στις υποσχέσεις του υφυπουργού Ν. Φαρμάκη.

Ο συνδικαλιστής υπογραμμίζει ότι "υπεύθυνη για τη φθίνουσα πορεία του ΤΑΠ-ΟΣΕ, είναι η κυβέρνηση, η οποία μέσω της διοίκησης που διορίζει, έχει και τον ουσιαστικό έλεγχο του Ταμείου. Ομως οι μεγάλες αυξήσεις σε φάρμακα και νοσήλια τα τελευταία χρόνια, η μείωση του εν ενεργεία προσωπικού λόγω της συρρίκνωσης του ΟΣΕ, η γήρανση του προσωπικού, αλλά και η διαχείριση των αποθεματικών προς όφελος ξένων συμφερόντων και όχι των ίδιων των ασφαλισμένων και των οικογενειών τους βούλιαξαν το Ταμείο. Ετσι ένα Ταμείο που έγινε με τον ιδρώτα και το αίμα των σιδηροδρομικών, στα 80 περίπου χρόνια λειτουργίας του, το 1997 έφτασε να παρουσιάζει έλλειμμα 1,5 δισ.". Γι' αυτό, εκτιμά ο Σ. Ραυτόπουλος, η απόφαση της κυβέρνησης εκτός από τον αντεργατικό και αντικοινωνικό της χαρακτήρα, γίνεται για εισπρακτικούς και μόνο λόγους και δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα.

Η ΠΟΣ, με ανακοίνωσή της, καλεί την κυβέρνηση ν' ακυρώσει την απόφασή της, που πάρθηκε ερήμην των εργαζομένων και ενώ αρμόδια επιτροπή από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη συντάσσει τις τελικές προτάσεις για τη βιωσιμότητα και το μέλλον του Ταμείου.

ΟΛΥΜΠΙΚ ΚΕΤΕΡΙΝΓΚ
Παίρνει και πάλι το δρόμο του ξεπουλήματος

Το δρόμο της σταδιακής ιδιωτικοποίησης της "Ολύμπικ Κέτερινγκ" (θυγατρική της "Ολυμπιακής Αεροπορίας"), ανοίγει η κυβέρνηση, με την εισαγωγή μετοχών στο Χρηματιστήριο, κατά το πρότυπο του ΟΤΕ.

Το θέμα αυτό εξετάστηκε σε χτεσινή σύσκεψη στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, χωρίς, ωστόσο, να ανακοινωθεί κάτι επίσημα. Οι τελικές αποφάσεις της κυβέρνησης για τη μετοχοποίηση του "Κέτερινγκ" θα ληφθούν σε νέα σύσκεψη των συναρμοδίων υπουργών το επόμενο διάστημα.

Σημειώνεται ότι το επιχείρημα της κυβέρνησης για τη μετοχοποίηση της εταιρίας, είναι ότι μ' αυτό τον τρόπο θα αντληθούν κεφάλαια, με τα οποία θα χρηματοδοτηθεί το επενδυτικό της πρόγραμμα. Βέβαια, πρόκειται για σαθρό επιχείρημα, καθώς η "Ολύμπικ Κέτερινγκ" μπορεί να αυτοχρηματοδοτήσει τις επενδύσεις της, δεδομένου ότι είναι επιχείρηση με υψηλή κερδοφορία και αποθεματικά, που λειτουργούν σαν μαγνήτης για τους κάθε λογής κερδοσκόπους.

Υπενθυμίζεται ότι το 1991, η τότε κυβέρνηση της ΝΔ εκχώρησε σκανδαλωδώς (με ευτελές τίμημα 1,5 δισ. δρχ. και ληστρικό συμβόλαιο υπέρ των ιδιωτών) σε αλλοδαπούς επιχειρηματίες το 49% των μετοχών της "Ολύμπικ Κέτερινγκ". Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, που είχε δεσμευτεί προεκλογικά, από το 1993, ότι θα "ακυρώσει αμέσως το σκανδαλώδες συμβόλαιο", όχι μόνο δεν τήρησε την υπόσχεσή της, αλλά άρχισε με μεγάλη καθυστέρηση τις διαπραγματεύσεις με τους ιδιώτες και τελικά συμφώνησε, για την επανάκτηση των μετοχών, να τους καταβάλει τριπλάσιο ποσό απ' αυτό που έδωσαν οι ίδιοι για να τις αγοράσουν. Βέβαια, λίγες μέρες μετά την επαναφορά του "Κέτερινγκ" κατά 100% στο δημόσιο (1997) η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προανήγγειλε τη μετοχοποίησή της.

Επισημαίνεται ότι οι βουλευτές του ΚΚΕ Μήτσος Κωστόπουλος και Σταύρος Παναγιώτου,με Ερώτησή τους στη Βουλή, έχουν καταγγείλει ότι η μετοχοποίηση του "Κέτερινγκ" θα στρεβλώσει το χαρακτήρα και θα εντείνει την κερδοσκοπική λειτουργία της επιχείρησης, με όλες τις αρνητικές συνέπειες που αυτό θα έχει στο προσωπικό της, αλλά και στους καταναλωτές.

ΥΠΟΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΑΤΕ
Περιοδεία προεκλογικών υποσχέσεων στην Κρήτη

Την Κρήτη αλωνίζει από προχτές ο υποδιοικητής της ΑΤΕ Θανάσης Παπαγεωργίου, που μοιράζει προεκλογικές υποσχέσεις για ρύθμιση των αμπελουργικών χρεών και επίσπευση των διαδικασιών ρύθμισης των χρεών των συνεταιριστικών οργανώσεων. Συγκεκριμένα ο Θ. Παπαγεωργίου έφθασε προχτές το απόγευμα στο Ηράκλειο, όπου εγκαινίασε ένα νέο κατάστημα της ΑΤΕ στην οδό Εβανς. Ο γνωστός κομματάρχης του ΠΑΣΟΚ είχε από το πρωί χτες διαδοχικές συναντήσεις με την "πράσινη" διοίκηση της ΟΑΣ καθώς και τους προέδρους πρωτοβάθμιων συνεταιρισμών, των ενώσεων του νομού και της "Ελαιουργικής".

Στην προσπάθειά του να δημιουργήσει εντυπώσεις, ο Θ. Παπαγεωργίου υποστήριξε ότι από τους περίπου πέντε χιλιάδες χρεωμένους αμπελουργούς του νομού, μόνο οι 200 έχουν πρόβλημα, ενώ όλοι οι υπόλοιποι "ανταποκρίνονται θετικά στο ευεργετικό πρόγραμμα ρύθμισης των χρεών τους που εφαρμόζει η κυβέρνηση"...

Μάλιστα για τους συγκεκριμένους αγρότες, ο υποδιοικητής της ΑΤΕ υποσχέθηκε ότι η Τράπεζα θα εξετάσει χωριστά την καρτέλα του κάθε παραγωγού και θα εξαντλήσει όλα τα περιθώρια για να τους βοηθήσει να ξεχρεωθούν, αλλά απέφυγε να δώσει στη δημοσιότητα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Οσον αφορά τα δυσβάσταχτα επιτόκια της ΑΤΕ για τους αγρότες, ο Θ. Παπαγεωργίου δήλωσε: "Εχουν δίκιο οι αγρότες ότι τα επιτόκια στη χώρα μας είναι ιδιαίτερα υψηλά. Ομως εύκολα μπορεί κανείς να διαπιστώσει ότι τα επιτόκια της ΑΤΕ είναι τα χαμηλότερα".

Αναφορικά με τα χρέη των συνεταιριστικών οργανώσεων, ο υποδιοικητής της ΑΤΕ, είπε ότι η ρύθμισή τους προχωρά απ' την κυβέρνηση. Μάλιστα ζήτησε απ' τις Ενώσεις του νομού να γίνουν πιο ανταγωνιστικές, μειώνοντας το κόστος τους με κάθε δυνατό τρόπο, ακόμα κι αν αυτός είναι απολύσεις εργαζομένων ή μειώσεις των μισθών τους...

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Αγώνας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση

Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να καταθέσει η κυβέρνηση στη Βουλή το νομοσχέδιο για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων.

Σήμερα έχει προγραμματιστεί ευρεία κυβερνητική σύσκεψη στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, κατά την οποία εκτιμάται ότι θα καθοριστούν οι τελευταίες λεπτομέρειες του νομοσχεδίου, με το οποίο στρώνεται ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας. Ταυτόχρονα και με εντολή της κυβέρνησης, οι διοικήσεις των τριών συγκοινωνιακών φορέων ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ επιχειρούν με διάφορα τερτίπια να εξασφαλίσουν τη σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων για τους νέους αντεργατικούς κανονισμούς εργασίας, εκβιάζοντάς τους ότι αν δε συμφωνήσουν, τότε η κυβέρνηση θα τους επιβάλει με νόμο και θα είναι πιο "σκληροί"!

Στο μεταξύ, οι εργαζόμενοι στον ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ) και στον ΗΣΑΠ (ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και πράσινα λεωφορεία) προγραμματίζουν νέες απεργιακές κινητοποιήσεις για την ερχόμενη εβδομάδα, αντιδρώντας στα σχέδια της κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων.

Το πρόγραμμα και οι μορφές των αγωνιστικών κινητοποιήσεων αναμένεται να καθοριστούν σήμερα, σε κοινή σύσκεψη των σωματείων εργαζομένων σε ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ. Σύμφωνα με πληροφορίες οι συνδικαλιστικές ηγεσίες στα δύο σωματεία προσανατολίζονται στην κήρυξη νέων στάσεων εργασίας, με σύγκληση κοινής γενικής συνέλευσης των δύο κλάδων και πορεία στο κέντρο της Αθήνας.

Είχαν άγιο...

Τύχη βουνό είχαν οι επιβάτες της 303 αμαξοστοιχίας του ΟΣΕ που εκτροχιάστηκε χτες το απόγευμα στην Κινέτα. Το τρένο είχε ξεκινήσει το μεσημέρι από την Καλαμάτα με προορισμό τον Πειραιά, αλλά για άγνωστη αιτία παραλίγο να σημειωθεί τραγωδία. Η πρώτη μηχανή έπεσε στο γκρεμό, ενώ η δεύτερη και το πρώτο από τα πέντε βαγόνια σταμάτησαν στο χείλος του γκρεμού. Οι μηχανοδηγοί και οι επιβάτες κατέβηκαν σώοι από τα βαγόνια. Η κυκλοφορία στο 50 χλμ του παλιού εθνικού δρόμου Αθηνών - Κορίνθου διακόπηκε επειδή υπήρχε κίνδυνος κατακρήμνισης των βαγονιών στο οδόστρωμα.

Κατολίσθηση σημειώθηκε χτες το πρωί στη Διώρυγα της Κορίνθου. Η διώρυγα θα παραμείνει κλειστεί για τη ναυσιπλοϊα μέχρι να γίνουν τα αναγκαία έργα για την αποκατάστασή της.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ