ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 23 Γενάρη 2000
Σελ. /48
Τροχοί
Toyota Corolla
Ιπποδυναμωμένη και ανανεωμένη

Αυτή η Corolla δεν πρόλαβε να γεράσει... Η Toyota ανανέωσε το μικρομεσαίο μοντέλο που παρουσίασε το 1998, τόσο αισθητικά όσο και ουσιαστικά

Οι κινητήρες τεχνολογίας VUT-I απογείωσαν τις εκδόσεις, το κράτημα είναι αποδεκτό, ενώ η αισθητική δεν ακολουθεί την πρωτοποριακή σχεδίαση του Yaris, λοξοκοιτώντας προς το Avensis.

Η πρώτη ματιά σε πείθει για τις προθέσεις των σχεδιαστών. Δεν είχαν σκοπό να αρέσει ή όχι το δημιούργημα τους, αλλά να είναι αποδεκτό. Αλλαξαν λοιπόν τα εμπρός ανισομεγέθη διπλά φώτα, με άλλα διπλά που καλύπτονται όμως με ένα ενιαίο κρύσταλλο ελλειψοειδούς σχήματος. Οι αλλαγές στα φωτιστικά σώματα υποχρέωσαν στην επανασχεδίαση του καπό, που τώρα έχει μεγαλύτερη κλίση, όντας περισσότερο αεροδυναμικό. Νέος και ο προφυλακτήρας και η γρίλια της μάσκας, που συνθέτουν ένα σύνολο που παραπέμπει στο μεγαλύτερο αδελφό, το Avensis και που δείχνει ξεκάθαρα τους οικογενειακούς του στόχους.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η οθόνη πολλαπλών λειτουργιών που πήρε τη θέση της στο πάνω τμήμα της κεντρικής κονσόλας, και ενημερώνει τον οδηγό για την ώρα, την εξωτερική θερμοκρασία, τη συχνότητα του ραδιοφώνου, πληροφορίες για το κασετόφωνο ή το CD, ενώ χάρη στον υπολογιστή ταξιδιού υπάρχουν πληροφορίες, για τη μέση ωριαία ταχύτητα, καθώς και για τη στιγμιαία αλλά και τη μέση κατανάλωση.

Οι νέοι κινητήρες αποτελούν το μεγαλύτερο προσόν των νέων Corolla. Η τεχνολογία VUT-i, το σύστημα συνεχούς μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, χαρίζει άφθονη ροπή από χαμηλά, κατανάλωση και εκπομπές καυσαερίων σε χαμηλά επίπεδα και ιδιαίτερα υψηλές ιπποδυνάμεις. Το σύνολο των 1.400 κ.εκ. αποδίδει μέγιστη ισχύ 97 ίππων στις 6.000 σαλ μέγιστη ροπή 130 Νm στα 4.800 σαλ και κατανάλωση 6,8 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Η τελική φθάνει τα 185 χλμ και για την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα χρειάζονται 11.6 δευτερόλεπτα. Ο κινητήρας των 1.600 κ.εκ. ανεβάζει του ίππους στους 110 στις 6.000 σαλ και η ροπή τα 150 Nm στις 3.800 σαλ με τη λίγο μεγαλύτερη κατανάλωση 7 lit/100 χλμ. Η τελική φθάνει τα 195 χλμ/ώρα. Και για τα 0-100 χρειάζονται 10 δευτερόλεπτα.

Ανάμεσα στα καλούδια που διατίθενται με τη νέα Corolla ξεχωρίζει το εξάρι κιβώτιο, το οποίο υπάρχει ως επιλογή και για τους δύο κινητήρες και συνοδεύεται και από αρκετές αισθητικές διαφοροποιήσεις από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Στο δρόμο το εξάρι κιβώτιο, βελτιώνει τις επιδόσεις αλλά κυρίως την αίσθηση, αφού δίνει μεγαλύτερες δυνατότητες εκμετάλλευσης της δύναμης του κινητήρα. Τα G6 απεθεύνονται στους πιο σπορτίβ φίλους του μοντέλου, κάτι που είναι σαφές και από το ότι εξάρια κιβώτια φορούν μόνο 3θυρα Corolla.

Στις αναρτήσεις, οι λύσεις είναι γνωστές. Γόνατα Μακφερσόν και ψαλίδια βάσης με αντιστρεπτική δοκό εμπρός, και γόνατα Μακφερσόν με διπλούς συνδέσμους και αντιστρεπτική δοκό πίσω. Στο δρόμο η Corolla τα καταφέρνει μια χαρά όταν οι νέοι δυνατοί κινητήρες χρησιμοποιηθούν σωστά. Δε θα πει όχι στη γρήγορη οδήγηση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι στημένη σαν σπορ αυτοκίνητο. Οσοι έχουν χαρακτήρα γκαζοφονιά και επιθυμούν συμβίωση με Corolla, να προτιμήσουν μια εξατάχυτη έκδοση που διαθέτει διαφορετικές ρυθμίσεις και τα καταφέρνει σαφώς καλύτερα στα δύσκολα...

Οι μηχανικοί της Toyota εκτός από τους κινητήρες βελτίωσαν και την παθητική ασφάλεια. Το πάτωμα διαθέτει μια εγκάρσια ενίσχυση προσθέτοντας στη στιβαρότητα και την ακαμψία. Για καλύτερη ενεργητική ασφάλεια οι εκδόσεις με ABS έχουν δισκόφρενα και στους πίσω τροχούς, ενώ διαθέτουν και τον ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης EBD, που επεμβαίνει ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες. Η νέα Corolla διατίθεται σε 4 τύπους αμαξώματος, 3θυρη, 4θυρη, 5θυρη και στέισον βάγκον. Η βασική έκδοση είναι εξοπλισμένη με ραδιοκασετόφωνο, υδραυλικό τιμόνι, αερόσακο οδηγού, immobilizer, ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές, ενώ και το μεταλλικό χρώμα είναι στάνταρ. Η εγγύηση καλύπτει τα μηχανικά μέρη για 6 χρόνια ή 180.000 χλμ., ενώ η αντισκωριακή προστασία φθάνει τα 12 χρόνια. Ουσιαστική βελτίωση για τη ζωή του οδηγού με την Corolla, το γεγονός ότι μεγάλωσαν τα διαστήματα των σέρβις που φθάνουν τα 30.000 χλμ. Η τιμή εκκίνησης για την Corola είναι 3.800.000 δρχ. για τα 1.400 και 5.000.000 δρχ. για τα 1.600 κ.έκ. με το εξατάχυτο κιβώτιο. Το Air Condition στοιχίζει 280.000 δρχ.

ΓΚΑΖΙΕΣ

ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ απόφαση πήρε η Fiat Auto Hellas. Θα συμμετάσχει στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι με το εντυπωσιακό Punto Rally, στοχεύοντας σε κάτι ακόμη καλύτερο από την κατάκτηση του περσινού Πρωταθλήματος F2 με το θαυματουργό Seicento Sporting. Το Fiat Punto Rally θα διαθέτει κινητήρα 1.600 κ.εκ. που αποδίδει 215 άλογα έχοντας βάρος 950 κιλά και σειριακό κιβώτιο έξι ταχυτήτων. Το πώς θα πηγαίνει μπορεί να το φανταστεί κανείς αν συνυπολογίσει ότι στο μπάκετ θα κάθεται ο πλέον ταλαντούχος νέος Ελληνας οδηγός, ο Πάνος Χατζητσοπάνης.

ΕΝΑ NIVA κατέκτησε τον Βόρειο Πόλο.. όχι πάντως ένα οποιοδήποτε Niva. Η Lada εξόπλισε ένα για ειδικές αποστολές, το οποίο ξεκίνησε από τη ρωσική επιστημονική βάση που βρίσκεται σε απόσταση 114 χλμ από το Βόρειο Πόλο. Το Niva Marsh όπως το βάφτισαν, πατώντας πάνω σε λάστιχα που θυμίζουν τρακτέρ, κατάφερε να μη βουλιάζει πάνω στο φρέσκο χιόνι και με ταχύτητα 20-25 χλμ. έφθασε στο στόχο του χωρίς κανένα πρόβλημα και αυτό παρότι η θερμοκρασία ήταν τριάντα βαθμοί υπό το μηδέν.

ΖΑFIRA ME ESP
Κρατάει και στον πάγο...

Με στόχο να διατηρεί το πολύ καλό του κράτημα σε ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες, όπως το χιόνι, η βροχή και ο πάγος, η Opel εφοδιάζει το Zafira 18 16V με το ESP. Το ηλεκτρικό πρόγραμμα ευστάθειας προσφέρεται ως επιλογή, και μέσω αισθητήρων αναγνωρίζει τις δυσκολίες και επεμβαίνει στον ροπή του κινητήρα και στα φρένα ώστε να διατηρείται ο έλεγχος. Το συγκεκριμένο ESP είναι της Bosch, δε χρειάζεται συντήρηση, και είναι ρυθμισμένο ώστε η «επέμβασή» του να είναι υπέρ της ασφάλειας αλλά όχι σε βάρος της άνεσης.

Στα πλεονεκτήματα του ESP, ότι δεν προϋποθέτει μηχανισμό προφόρτισης και ότι η απαιτούμενη πίεση για την επιλεκτική ενεργοποίηση των φρένων παράγεται από την αντλία του ABS. Αυτά συνεισφέρουν και οικονομικά φτάνοντας την τιμή του ESP σε μια τιμή περίπου 990 γερμανικών μάρκων (170.000 δρχ.).

SUZUKI WAGON RT σε άλλο ... κλίμα

Το Suzuki Wagon Rt εξοπλίζεται πλέον με Air Condition, χωρίς επιπλέον χρέωση, ξεκινώντας έτσι με τιμές από 3.248.000 δρχ. για την έκδοση των 1.000 κ.εκ. Το Wagon Rt, με μήκος 3,4 μ., έχει ως ένα από τα κύρια πλεονεκτήματά του, τους μεγάλους εσωτερικούς χώρους και κάνει εμπορική καριέρα στην Ιαπωνία. Στην Ευρώπη δεν έχει τύχει ανάλογης υποδοχής, πιθανότατα λόγω της «προχωρημένης» εμφάνισής του. Το μικρό Suzuki θεωρείται ως μια εκ των κορυφαίων προτάσεων για την πόλη, αφού διαθέτει ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, κάνοντας εύκολη τη ζωή του οδηγού. Οι κινητήρες είναι αλουμινένιοι 16βάλβιδοι με 2 επικεφαλής εκκεντροφόρους με ψεκασμό πολλαπλών σημείων και απόδοση 65 ή 69 ίππους ανάλογα τον κυβισμό, των 1.000 ή 1.200 κ.εκ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ