ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 27 Ιούνη 2002
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Επιμένει στους καταστροφικούς σχεδιασμούς η κυβέρνηση!

Παρά την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ, ο υπουργός Μεταφορών δηλώνει προκλητικά ότι τα έργα συνεχίζονται κανονικά

Ο επιφανειακός προαστιακός: Στις δύο υπάρχουσες γραμμές θα προστεθούν άλλες δύο, ενώ θα κατασκευαστούν και τείχη στις δύο πλευρές
Ο επιφανειακός προαστιακός: Στις δύο υπάρχουσες γραμμές θα προστεθούν άλλες δύο, ενώ θα κατασκευαστούν και τείχη στις δύο πλευρές
Στα «παλιά της τα παπούτσια» γράφει η κυβέρνηση την απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), που κρίνει παράνομες τις περιβαλλοντικές μελέτες για την κατασκευή του προαστιακού σιδηροδρόμου.

Αυτό προκύπτει από χτεσινές δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελή στο ραδιόφωνο της ΝΕΤ. Ο υπουργός, με πρόσχημα ότι δεν έχει στα χέρια του την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ και προβάλλοντας τον ισχυρισμό ότι οι προσφυγές δεν αφορούν τις ανατεθείσες ήδη εργολαβίες, αλλά μελλοντικές, είπε ότι τα έργα του προαστιακού συνεχίζονται κανονικά.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με πληροφορίες, η Ολομέλεια του ΣτΕ, έκανε αποδεκτή την προσφυγή του Δήμου Αθηναίων, κρίνοντας παράνομη και αντισυνταγματική την κατασκευή των γραμμών του προαστιακού, στο τμήμα από το Μενίδι μέχρι τις Τρεις Γέφυρες. Κατά το σκεπτικό των Ανώτατων Δικαστών, η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που εκπονήθηκε για το συγκεκριμένο έργο, είναι παράνομη, καθώς η πολιτεία δεν εξάντλησε, ως όφειλε, όλες τις διαθέσιμες εναλλακτικές λύσεις (δηλαδή την υπογειοποίηση των γραμμών) οι οποίες θα απέβαιναν υπέρ του δημόσιου συμφέροντος, όπως ορίζεται από το Γενικό Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθηνών, σύμφωνα με το Σύνταγμα.

Υπενθυμίζεται ότι ανάλογες προσφυγές είχαν κατατεθεί από τη «Συμπαράταξη για την Αθήνα» και από άλλους ενδιαφερόμενους πολίτες, οι οποίες, όμως, απορρίφθηκαν όχι επί της ουσίας, αλλά με το σκεπτικό ότι δικαιώθηκε προηγούμενα η παρόμοια προσφυγή του Δήμου Αθηναίων.

Σύμφωνα με τον υπουργό τα έργα συνεχίζονται, καθώς όπως ισχυρίστηκε, «οι προσφυγές δεν αφορούν εργολαβίες που ήδη έχουν ανατεθεί, αλλά μελλοντικά κομμάτια του έργου», παριστάνοντας ουσιαστικά τον αφελή, καθώς κανένα έργο και μάλιστα τόσο μεγάλης εμβέλειας όπως ο προαστιακός, δεν μπορεί να γίνει αν δεν υπάρχουν περιβαλλοντικές μελέτες, αφού αυτές που υπάρχουν το ΣτΕ τις κρίνει παράνομες.

Ο Χρ. Βερελής, έφτασε μάλιστα στο σημείο να μεταθέσει τις βασικές ευθύνες της κυβέρνησης, για το γεγονός ότι βρίσκεται στον αέρα το έργο του προαστιακού, σε άλλους, μιλώντας για «κύκλους που περιμένουν ότι μέσα από τη διαδικασία αυτή θα επωφεληθούν πολιτικά»! Παράλληλα, έσπευσε να καταφύγει σε ωμούς εκβιασμούς προς τους κατοίκους του Λεκανοπεδίου, που αντιδρούν στην καταστροφική λύση του υπέργειου προαστιακού, λέγοντας ότι «εάν είναι απορριπτική η τελική απόφαση, προφανώς θα υπάρξουν προβλήματα και ο τελικός αποδέκτης θα είναι ο λαός του Λεκανοπεδίου και κανένας άλλος». Δηλαδή, ούτε λίγο ούτε πολύ, ο υπουργός ισχυρίζεται πως για την παράνομη και αντισυνταγματική χάραξη του προαστιακού, που προωθεί η κυβέρνηση, φταίει ο... λαός!

Σύμφωνα, πάντως, με πληροφορίες και παρά τις «ψύχραιμες» δηλώσεις Βερελή, η κυβέρνηση βρίσκεται σε πλήρη αμηχανία και φέρεται να εξετάζει την προσφυγή στη γνωστή αντιδημοκρατική μέθοδο του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», δηλαδή σε πράξη νομοθετικού περιεχομένου, ώστε να προχωρήσει το έργο με επιφανειακή και όχι υπόγεια χάραξη.

ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
Νέοι αποχαρακτηρισμοί κοινόχρηστων χώρων

Συνεχίζονται να χάνονται ένας - ένας ο χώροι του Δήμου Αθηναίων, για τους οποίους οι κρατούντες κάποτε υπόσχονταν ότι θα αξιοποιηθούν για να καλύψουν κοινωνικές ανάγκες. Αποδεχόμενη πλήρως τη λογική της κυβέρνησης και των μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων, που θέλουν να κερδοσκοπούν και με το τελευταίο ελεύθερο τετραγωνικό μέτρο, η δημοτική αρχή προωθεί την τσιμεντοποίηση και άλλων οικοπέδων που στα χαρτιά προορίζονταν για Βρεφονηπιακούς Σταθμούς, πράσινο κλπ.

Συγκεκριμένα, στη σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου (ΔΣ), η πλειοψηφία σκοπεύει να εισηγηθεί την τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου της Αθήνας στην περιοχή Αγ. Παντελεήμονος, επί των οδών Αιγέως και Περγάμου. Ζητά τον αποχαρακτηρισμό του οικοπέδου από κοινωφελή χώρο για Βρεφονηπιακό Σταθμό και το χαρακτηρισμό του σε οικοδομήσιμο.

Η δικαιολογία είναι ότι ο χώρος παραμένει δεσμευμένος, χωρίς να έχει αποζημιωθεί ο ιδιοκτήτης. Βέβαια, το ΔΣ από τις 22/1/1990 αποφάσισε να δεσμεύσει το χώρο για Σταθμό, απόφαση που δημοσιεύτηκε και στο ΦΕΚ τεύχος Δ` της 6/3/1990. Δώδεκα χρόνια μετά, δε δόθηκε φράγκο. Φυσικά, δεν είναι πρώτη φορά που η δημοτική αρχή παίρνει «ηρωικές» αποφάσεις δέσμευσης χώρων, με μεγαλεπήβολα σχέδια αξιοποίησής τους. Μετά αφήνει τα χρόνια να περνούν, επικαλείται έλλειψη χρημάτων, οι δίχως αποζημίωση ιδιοκτήτες προσφεύγουν στα δικαστήρια, οι προθεσμίες περνούν, οι χώροι χάνονται για το δημόσιο συμφέρον και με βάση την κυρίαρχη αντίληψη, που βάζει το κέρδος πάνω απ' όλα, ό,τι έχει μείνει ανοικοδόμητο στην Αθήνα με τον καιρό τσιμεντοποιείται.

Για την ιστορία να σημειώσουμε ότι πριν το σημερινό ΔΣ, προηγήθηκε τον Οκτώβρη 2001 συνεδρίαση του Συμβουλίου του ΣΤ` Δημοτικού Διαμερίσματος, όπου όλοι οι Σύμβουλοι υπερψήφισαν τον αποχαρακτηρισμό, πλην του συμβούλου της «Συμπαράταξης για την Αθήνα» Δ. Αρμένη.

Στο ίδιο πλαίσιο, η δημοτική πλειοψηφία θα ζητήσει και τον αποχαρακτηρισμό του οικοπέδου επί των οδών Αλκιβιάδου και Διδύμου στην πλατεία Αττικής από χώρο πρασίνου.

Εξάλλου, το ΔΣ θα συζητήσει και την τύχη του οικοπέδου που ορίζεται από τις οδούς Πάτμου, Καραβία, Αιλιανού και Σκιάθου, στα Κάτω Πατήσια. Στο οικόπεδο 1.500 τμ, ιδιοκτησίας Εθνικής Τράπεζας, βρίσκεται και ερειπωμένο κτίσμα όπου παλαιότερα λειτουργούσε η ταβέρνα «Γαζία». Η Εθνική πριν τρία χρόνια επιχείρησε να εκποιήσει το χώρο με δημόσιο διαγωνισμό. Αντέδρασαν οι κάτοικοι και τελικά η δημοπρασία απέβη άγονη. Η Τράπεζα προχωρά σε νέα δημοπρασία πώλησης στις 3 Ιούλη.

Θυμίζουμε ότι από το 1994 το ΔΣ πήρε απόφαση (που επαναβεβαιώθηκε τον Ιούλη 1999), προκειμένου ο χώρος να γίνει κοινόχρηστο πράσινο και υπόγειος σταθμός αυτοκινήτων. Στη συμβολή των Σκιάθου και Αιλιανού να οικοδομηθεί Βρεφονηπιακός Σταθμός και μεταξύ των Σκιάθου και Καραβία να γίνει πεζόδρομος.

Εκφράζονται φόβοι ότι η δημοτική αρχή θα σηκώσει τα χέρια ψηλά, επαναβεβαιώνοντας την πολιτική ταύτισή της με τα μεγάλα συμφέροντα, δίχως να έχει καμία όρεξη να συγκρουστεί μαζί τους. Πιθανά να επικαλεστεί πάλι έλλειψη χρημάτων για να δεσμεύσει το χώρο. Οπως έκανε και με το παλιό εργοστάσιο «Θερμίς» στη Λαμπρινή, ιδιοκτησίας ΕΤΒΑ, όπου αρνήθηκε επίμονα πρόταση της «Συμπαράταξης» να απαλλοτριώσει το χώρο, με τη δικαιολογία ότι δεν είχε τα περίπου 600 εκατ. δραχμές που απαιτούνταν.

Ομως επειδή τελικά όλα είναι θέμα προτεραιοτήτων, ετοιμάζεται να δαπανήσει άλλα 7.000 ευρώ για να προμηθευτεί με «πρόχειρο διαγωνισμό» τι άλλο; Μετάλλια. «Αξίας της Πόλεως των Αθηνών, Τιμής και Ευποιίας, Μετάλλιο της Πόλεως των Αθηνών»...

Πρόσκληση της ΟΓΕ σε συναυλία

Η Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας, συνεχίζοντας την πολιτιστική της διαδρομή, «πάει στο θέατρο Βράχων, στο Φεστιβάλ του Δήμου Βύρωνα» την Τρίτη 2 του Ιούλη και ώρα 9 μμ στη συναυλία του Κ. Χατζή και του Γ. Σπανού. Μαζί τους ο Μιχ. Δημητριάδης και η Αντ. Χατζίδη.

Εισητήρια για τη συναυλία πωλούνται στα κεντρικά γραφεία της ΟΓΕ - Ιπποκράτους 120, Αθήνα, τηλ. 010.3629.460 και από τους συλλόγους της ΟΓΕ σε Αθήνα και Πειραιά.

ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ
Συγκέντρωση σήμερα

Η «Συνεργασία Αλλαγής Αγίων Αναργύρων» καλεί σε συγκέντρωση - συζήτηση με θέμα τον προαστιακό σιδηρόδρομο, σήμερα Πέμπτη 27 του Ιούνη, στις 7.30 μ.μ., στο Β' ΚΑΠΗ της πόλης.

ΕΘΝΙΚΗ ΑΘΗΝΩΝ - ΛΑΜΙΑΣ
Νέα ταλαιπωρία από Δευτέρα

Εβδομάδα των παθών θα είναι η επόμενη για τους οδηγούς που κινούνται στην Εθνική Οδό, καθώς θα εκτελούνται έργα ασφαλτόστρωσης στο ρεύμα προς Λαμία στο ύψος του κόμβου της Μεταμόρφωσης.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ τα έργα θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα και θα ολοκληρωθούν το μεσημέρι της Παρασκευής 5 του Ιούλη και η κυκλοφορία σε μήκος 850 μέτρων θα διεξάγεται μόνο σε δύο λωρίδες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν έχει εξαγγείλει κάποιες εναλλακτικές διαδρομές που θα μπορούν να ακολουθήσουν οι οδηγοί που θα κινούνται στην Εθνική Οδό, γεγονός που σημαίνει ότι σίγουρα θα υπάρξει κυκλοφοριακό κομφούζιο. Υπενθυμίζουμε ότι και πριν ένα μήνα σε ανάλογα έργα, στο ρεύμα προς Αθήνα της Εθνικής Οδού, δημιουργήθηκαν ουρές πολλών χιλιομέτρων, ενώ η ταλαιπωρία επιτάθηκε ακόμη περισσότερο λόγω απουσίας ακόμη και τροχονόμων κατά τις πρώτες ώρες των εργασιών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ