ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 30 Οχτώβρη 2004
Σελ. /40
ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ ΜΠΑΣΙΑΚΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΜΑΤΟΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ
Μπουρλότο σε δάση, πίσσα και κατράμι στη θάλασσα

Γρηγοριάδης Κώστας

Η γιορτή της εθνικής μας επετείου για το ηρωικό ΟΧΙ των Ελλήνων ενάντια στο φασισμό, εκτός από τις παρελάσεις, τους λόγους και τις δηλώσεις των επισήμων, συνοδεύτηκε με δυο ενέργειες της ελληνικής κυβέρνησης που σηματοδοτούν και αποκαλύπτουν πλήρως το οικολογικό της προφίλ. Πιστή στο δρόμο που χάραξε το ΠΑΣΟΚ, η γαλάζια εκδοχή του νεοφιλελευθερισμού συνεχίζει την οικοκτόνα πολιτική του, θέλοντας, ίσως, να δώσει ...απάντηση στις κατηγορίες της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ότι δηλαδή, δεν πράττει το παραμικρό και απλώς παρακολουθεί τις εξελίξεις. Πίεση στην πίεση, λοιπόν, ξεκίνησαν να ξεμπερδεύουν με τις δουλιές που εκκρεμούσαν. Αυτή τη φορά σειρά είχαν τα δάση και η θάλασσα. Και έπονται άλλα πολλά, γιατί οι πράσινοι είχαν αφήσει κάμποσες δουλιές στη μέση...

Ολα τα σφάζουν, όλα τα μαχαιρώνουν

Στις 26 Οκτώβρη, ο διά της καραμπόλας κάτοχος του υπουργικού θώκου στη Γεωργία, κ. Μπασιάκος, αιφνιδιάζοντας τους πάντες (ίσως είναι από τις ελάχιστες φορές που οι δημοσιογραφικοί δίαυλοι των μεγάλων συγκροτημάτων πιάστηκαν αδιάβαστοι) υπέγραψε την ερμηνευτική εγκύκλιο για την εφαρμογή του Νόμου 3208, του 2003, ένα από τα πολλά πασοκικά νομοθετικά τερατουργήματα, που θα μείνει στην ιστορία με το προσδιοριστικό «δασοκτόνο». Το τετράπτυχο των σοσιαλιστών οικοπεδοφάγοι - εργολάβοι - μεσίτες - καταπατητές δικαιώθηκαν από την πολιτική του κινήματός τους (ΠΑΣΟΚ) για να λεηλατήσουν ό,τι απόμεινε από τα δάση της χώρας μας. Να σημειώσουμε ότι ελάχιστους μήνες πριν, ο κύριος υπουργός, ευρισκόμενος στα έδρανα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, εξαπέλυε κεραυνούς ενάντια στο ΠΑΣΟΚ, καταγγέλλοντας ότι με τον εκτρωματικό, όντως, νόμο άμεσα θα απολεσθούν 5 εκατομμύρια στρέμματα δασικής γης. Εκτιμήσεις ειδικών αναφέρουν ότι, αν και δύσκολα, μπορεί να προσδιοριστεί επακριβώς το μέγεθος της λεηλασίας, αυτό δε θα είναι λιγότερο από 30 εκατομμύρια στρέμματα! Την ίδια στιγμή που το υπουργείο Γεωργίας γνωστοποιούσε την ερμηνευτική εγκύκλιο, εκκρεμεί προσφυγή από την Πανελλήνια Ενωση Δασολόγων στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τη συνταγματικότητα (ή μη) του νόμου. Το Ανώτατο Δικαστήριο πιστό στην αρχή σπεύδε βραδέως ή την αντίστοιχη εκδοχή της κατά την οποία πηγαίνει κάποιος αργά, επειδή ...βιάζεται, δεν έδωσε ακόμα τα φώτα του. Γιατί άραγε η βιασύνη του κ. υπουργού; Αβυσσος η ψυχή των ανθρώπων, αλλά πεντακάθαρα τα αδημονούντα συμφέροντα που επωφελούνται και τα στρώματα που υποστηρίζει η Ομόρρυθμη Εταιρία του Δικομματισμού.

Η εκσυγχρονιστική εκδοχή του δάσους

Ενας από τους λόγους που έκανε τόσο απεχθές το πρόσωπο του προηγούμενου καθεστώτος (εκτός την οικονομικοκοινωνική πολιτική που εφάρμοζε και στρεφόταν ενάντια στα λαϊκά στρώματα) ήταν η αλαζονεία η οποία τους διακατείχε και η εικόνα του «ξερόλα» των στελεχών της. Ηταν τόσο αδίστακτοι, που έφταναν στο σημείο να διαπομπεύουν ακόμα και επιστήμονες που αντιδρούσαν στις επιθυμίες τους και να απαξιώνουν στοιχειώδεις επιστημονικές αρχές. Οπως για παράδειγμα έγινε με τον προσδιορισμό του δάσους. Ετσι, λοιπόν, γι' αυτούς δάση είναι οι εκτάσεις που έχουν εμβαδόν ίσο ή μεγαλύτερο των τριών στρεμμάτων. Οταν αναφερόμαστε σε ζώνες, οι διαστάσεις τους πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 μέτρα πλάτος και 1.000 μέτρα μήκος. Τέλος, όσον αφορά την κάλυψη του εδάφους, πρέπει να καλύπτεται κατά 25% από τις κώμες των δέντρων. Υπάρχουν και άλλες παράμετροι οι οποίες απλά ενισχύουν και επαυξάνουν τη δασοκτόνο οπτική του Ν.3208. Τα γαλαζοπράσινα συνεταιράκια κατάφεραν για άλλη μια φορά παρά τους δεκάρικούς τους να βάλουν μπουρλότο στο πράσινο της χώρας.

Ρυπάνετε τη θάλασσα

Την ίδια ώρα που ο κ. Μπασιάκος έκλεινε το μάτι του στους εργολαβο-οικοπεδοφάγους και τα στελέχη της αντιπολίτευσης, κάνοντάς τους σινιάλο ότι όλα βαίνουν καλώς, ο συνάδελφός του, επί της Ναυτιλίας, κ. Κεφαλογιάννης έκλεινε το (δικό του) μάτι στους εφοπλιστές (ας προσέχουν, γιατί από το πολύ ανοιγόκλειμα ίσως πάθουν στραβισμό), ασκώντας βέτο μαζί με την Κύπρο και τη Μάλτα, στο Συμβούλιο Υπουργών της ΕΕ, για τη θέσπιση αυστηρότερων κυρώσεων στις περιπτώσεις θαλάσσιας ρύπανσης. Οχι πως η συγκεκριμένη Οδηγία (που μπλοκαρίστηκε) θα έλυνε κάποιο πρόβλημα επί της ουσίας (και της υφιστάμενης ασυδοσίας). Για ψίχουλα μιλάμε, αν συγκρίνουμε τα πρόστιμα (150.000 ευρώ, μέχρι 1,5 εκατομμύριο ευρώ, ανάλογα με το μέγεθος της ρύπανσης) με τεράστια κέρδη της ναυτιλίας. Η καταστροφή που προκάλεσε το ελληνικό δεξαμενόπλοιο «Prestige» στις ισπανικές ακτές πριν από δυο χρόνια είναι ακόμα νωπό... Με ένα λαϊκιστικό λόγο που θυμίζει ΠΑΣΟΚ, ο κ. Κεφαλογιάννης έθεσε το θέμα απασχόλησης των ναυτικών μας και τις «ξένες σημαίες», για να καλύψει τις περιβαλλοντοκτόνες δραστηριότητες των Ελλήνων εφοπλιστών. Μια «τσίχλα» που ακούμε χρόνια τώρα. Κουβέντα όμως για τον εφιάλτη με τους χιλιάδες απελπισμένους άνεργους ναυτικούς, με τη μαύρη αγορά μιας θέσης εργασίας, με την εκδίωξη των Ελλήνων από τα πληρώματα των πλοίων και την αντικατάστασή τους με ξένους (και ανασφάλιστους), την ουσιαστική απαλλαγή από τη φορολογία κ.ο.κ. Η ρύπανση στη θάλασσα θα συνεχίζεται, όπως και η κακοδαιμονία της ναυτιλίας μας, υπό τη σκέπη του δικομματικού συστήματος, μαζί με την απύθμενη υποκρισία των εκφραστών τους.


ΟΙΚΟΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
ΟΙΚΟΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Το ζήτημα των μετακινήσεων στην πρωτεύουσα

Η επιστροφή στις παλιές «κακές μέρες» της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της δυσκολίας των μετακινήσεων στην πρωτεύουσα επανήλθε αμέσως μετά την αυλαία της Ολυμπιάδας μαζί βεβαίως με τις εξόδους του Σαββατοκύριακου. Προέκυψε όμως ένα νέο και άκρως ενδιαφέρον στοιχείο από έρευνα η οποία έγινε για λογαριασμό της «Αθήνας 2004». 4 στους 10 οδηγούς είναι πρόθυμοι να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής συγκοινωνίας υπό προϋποθέσεις. Κι εκεί είναι το πρόβλημα. Πόσο γρήγορα μπορούμε να φτάσουμε στη δουλιά μας, πόσο αξιόπιστα είναι αυτά, ποια θα είναι η τιμή, αν θα δημιουργηθούν χώροι στάθμευσης σε μεγάλους κόμβους κ.ο.κ. Το αυγό του Κολόμβου, δηλαδή, ξανά επί τάπητος. Πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι το ζήτημα είναι τεχνικό (πόροι, χώροι, ανανέωση στόλου κλπ.). Αλλά αυτές οι πραγματικότητες, αν και υπαρκτές, είναι εφικτό να επιλυθούν. Αρκεί να υπάρξει η ανάλογη πολιτική βούληση και η απαλλαγή μας από τις αυτοκινητοπροσανατολισμένες πόλεις που έχουν επιβάλει οι εταιρίες αυτοκινήτων, ελαστικών και καυσίμων. Ποιο αστικό κόμμα θα τολμήσει να τους αντιταχθεί;

ΟΙΚΟΑΛΙΕΥΜΑΤΑ
Ελεος, κ. υπουργέ Συγκοινωνιών

Είναι δυνατόν ένας εργαζόμενος που αλλάζει δυο συγκοινωνίες για να πάει στη δουλιά του να πληρώνει από 2,4 ευρώ έως 2,6 ευρώ καθημερινά με τους μισθούς πείνας που δίνετε; Είναι τόσο δύσκολο να παρθεί μια απόφαση που θα δίνει τη δυνατότητα με ένα εισιτήριο να κάνει μια διαδρομή, αλλάζοντας μεταφορικό μέσο;

Προς ΙΧήδες

Ερευνα στο εξωτερικό έδειξε ότι οι οδηγοί που καθημερινά παγιδεύονται στους δρόμους των μεγαλουπόλεων παρουσιάζουν τριπλάσια πιθανότητα για να προσβληθούν από έμφραγμα.

...ΚΑΙ ΟΙΚΟΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ
«Ταξίδι στον κόσμο των εικονογραφημένων μικρών ιστοριών, θεωρητικές και διδακτικές διαστάσεις»

Υπάρχουν δουλιές ευχάριστες που η προσέγγισή τους σε βγάζει από τη μίζερη πραγματικότητα και οι οποίες αποδεικνύουν ότι έστω και «υπογείως», χωρίς μεγαλοστομίες και φαμφαρονισμούς κάτι κινείται στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μακριά από τη διαπλοκή, την αναξιοκρατία και τα προγράμματα του εκμαυλισμού των συνειδήσεων και της υποταγής των δασκάλων. Το εν λόγω βιβλίο, που υπογράφει η Ρένα Σιβροπούλου, εξετάζει την εικονογραφημένη μικρή ιστορία, το ρόλο της στη μαθησιακή διδασκαλία και τον επικοινωνιακό της χαρακτήρα. Βιβλίο χρήσιμο για εκπαιδευτικούς, φοιτητές παιδαγωγικών σχολών και γονείς με μικρά παιδιά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ