ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 8 Δεκέμβρη 2004
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΑΝΑΙΓΑΙΑΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Ο αγώνας για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες συνεχίζεται

Με πυρετώδεις ρυθμούς προετοιμάζεται η μεγάλη συγκέντρωση της 16ης Δεκέμβρη στον Πειραιά

Από την προηγούμενη μεγάλη συντονισμένη κινητοποίηση στα νησιά

Εφημερίδα «Χαραυγή» Σάμου

Από την προηγούμενη μεγάλη συντονισμένη κινητοποίηση στα νησιά
Με ορμή και αποφασιστικότητα, νησιωτικοί μαζικοί φορείς, τοπικές συντονιστικές επιτροπές που έχουν συγκροτηθεί στα νησιά, ναυτεργατικά σωματεία και παροικιακές οργανώσεις του λεκανοπεδίου της Αττικής, ανταποκρινόμενοι στο αγωνιστικό κάλεσμα της Παναιγαιακής Συντονιστικής Επιτροπής, δίνουν τη μάχη για την προετοιμασία του επόμενου μεγάλου σταθμού του αγώνα για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, που να εξυπηρετούν τις εργατικές, λαϊκές ανάγκες. Για τη συγκέντρωση της 16ης Δεκέμβρη στις 5.30 το απόγευμα στον Ηλεκτρικό Σταθμό του Πειραιά, την οποία θα ακολουθήσει πορεία στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Τη μέρα αυτή, κάτοικοι των νησιών, οι νησιώτες του Λεκανοπεδίου, ναυτεργάτες, ναυτιλιακοί υπάλληλοι θα ενώσουν τα αγωνιστικά τους πυρά ενάντια στην αντιλαϊκή, φιλοεφοπλιστική πολιτική κυβέρνησης ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Ευρωπαϊκής Ενωσης, που, στο όνομα της εξυπηρέτησης των συμφερόντων των εφοπλιστών για την παραπέρα αύξηση των κερδών τους, έχουν «αποστεώσει» τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες από κάθε κοινωνικό ρόλο και τις έχουν μετατρέψει σε εφοπλιστικό τσιφλίκι.

Νησιώτες, ναυτεργάτες, καταδικάζοντας την πολιτική των μέχρι τώρα κυβερνήσεων στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, τον Κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης και το νόμο 2932, που με την εφαρμογή τους όξυναν τα ήδη σοβαρά προβλήματα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, καταθέτουν το δικό τους διεκδικητικό πλαίσιο. Διαδηλώνουν και απαιτούν: Δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων με φτηνά εισιτήρια, με εξασφάλιση της δουλιάς των ναυτεργατών και βελτίωση των δικαιωμάτων τους. Απρόσκοπτη τακτική σύνδεση - χειμώνα, καλοκαίρι - των νησιών, με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους. Τη μείωση του υψηλού ναύλου μεταφοράς επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων κατά 50%. Χωρίς αυτό το κόστος να μετακυληθεί μέσω επιδοτήσεων ή άλλων τρόπων στον κρατικό προϋπολογισμό. Τη στήριξη όλων των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, με τη διατήρηση των κατακτήσεων και δικαιωμάτων, που απορρέουν από τη θέση τους, σε αυτούς και τις οικογένειές τους (συνταξιούχοι ΝΑΤ, πολύτεκνοι, ΑμΕΑ και φοιτητές). Βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων.

Στα πλαίσια των προετοιμασιών, στα νησιά έχουν ξεκινήσει εξορμήσεις, περιοδείες σε χωριά, στα λιμάνια, σε εργασιακούς χώρους και συσκέψεις φορέων, αλλά και σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η ανακοίνωση που έχει εκδώσει η Παναιγαιακή, ήδη, έχει φτάσει στα χέρια των νησιωτών, ενώ σήμερα αναμένεται να φτάσει στα νησιά και η αφίσα που έχει τυπώσει. Επίσης, σχετικές ανακοινώσεις και καλέσματα αναμένεται να εκδοθούν και από τις παροικιακές οργανώσεις.

Στην ανακοίνωσή της, η Παναιγαιακή καταθέτει το διεκδικητικό πλαίσιο, χαιρετίζει τις πρωτόγνωρες, όπως τις χαρακτηρίζει, σε παλμό και όγκο κινητοποιήσεις που έγιναν στα νησιά στις 24 Νοέμβρη και τονίζει: «Οι κινητοποιήσεις, η ενότητα πάνω στα αιτήματά μας και ο συντονισμένος χαρακτήρας τους αποτελούν σημαντική κατάκτηση». Επισημαίνει ότι «η επίθεση ενάντια στα δικαιώματα των νησιωτών και των ναυτεργατών κλιμακώνεται με την πρόσφατη έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που απαιτεί την πλήρη εφαρμογή της απελευθέρωσης της τιμής των εισιτηρίων, της συχνότητας των δρομολογίων, της ηλικίας των πλοίων και το διωγμό των ναυτεργατών» και, απευθυνόμενη σε όλους τους εργαζόμενους, στα λαϊκά στρώματα, στους νησιώτες που κατοικούν στην Αττική και στους συλλόγους τους, τους καλεί να δώσουν μαζικά το «παρών» τους στη συγκέντρωση και, ταυτόχρονα, «να συμβάλουν στην ανάπτυξη ενός διεκδικητικού κινήματος, στη βάση του πλαισίου των αιτημάτων της Παναιγαιακής».

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ - ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Προωθούν διεύρυνση της εφοπλιστικής ασυδοσίας

Να πάρει θέση η κυβέρνηση για την παρέμβαση της Κομισιόν, με την οποία αξιώνει να καθορίζουν οι εφοπλιστές τα δρομολόγια, τις τιμές εισιτηρίων - ναύλων και, ταυτόχρονα, να πετιούνται οι Ελληνες ναυτεργάτες από τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, καλεί η βουλευτής του ΚΚΕ Ελπίδα Παντελάκη, με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας.

Ειδικότερα, η βουλευτής του ΚΚΕ σημειώνει ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες βρίσκονται στο «μάτι του κυκλώνα» της αντιλαϊκής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ενωσης και της κυβέρνησης της ΝΔ, που συνεχίζει με ζήλο αυτήν της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, υπηρετώντας πιστά τα συμφέροντα των εφοπλιστών και την αύξηση των κερδών τους, ξεσηκώνοντας θύελλα διαμαρτυριών από ναυτεργάτες, εργαζόμενους και κατοίκους των νησιών. Την ίδια στιγμή, η Κομισιόν αποφάσισε να στείλει «αιτιολογημένη γνώμη» - τελευταία φάση πριν από την προσφυγή της στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, για τη διεύρυνση της εφοπλιστικής ασυδοσίας με βάση τον κανονισμό 3577/1992 της ΕΕ και συγκεκριμένα: Οι εφοπλιστές να καθορίζουν την έναρξη, τη λήξη και τη συχνότητα των δρομολογίων, καθώς και τις τιμές εισιτηρίων και ναύλων των εμπορευμάτων.

Η Κομισιόν, συμπληρώνει η βουλευτής, θεωρεί ότι η ελληνική νομοθεσία δεν μπορεί να καθορίζει ανώτατο όριο ηλικίας στα πλοία (30 χρόνια), προκειμένου να εκτελούν ακτοπλοϊκά δρομολόγια. Επιπρόσθετα, ότι δεν μπορεί η ελληνική νομοθεσία να απαιτεί από τους αλλοδαπούς ναυτεργάτες -μέλη πληρώματος ενός πλοίου, που εκτελεί ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στην Ελλάδα, την απόκτηση, ως προϋπόθεση ναυτολόγησής τους, πιστοποιητικού γνώσης της ελληνικής γλώσσας. Ετσι, καταλήγει, ανοίγει τους «ασκούς τους Αιόλου» για το μαζικό διωγμό των Ελλήνων ναυτεργατών από τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και τη χρησιμοποίηση χαμηλόμισθων αλλοδαπών ναυτεργατών, καθώς και για την παραπέρα όξυνση όλων των προβλημάτων των κατοίκων των νησιών.

Κανένα έργο σε επικίνδυνο δρόμο

Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ για την Εθνική οδό Πατρών - Πύργου

H Εθνική οδός Πατρών - Πύργου είναι ο τρίτος επικινδυνότερος δρόμος σε πανελλαδικό επίπεδο από πλευράς τροχαίων ατυχημάτων και θανάτων. Κι όμως, σε αυτόν δεν έχει γίνει το παραμικρό έργο.

Το θέμα έφερε στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Π. Κοσιώνης και ο αρμόδιος υφυπουργός παραδέχτηκε ότι δεν έχει γίνει τίποτα και είπε ότι το 2000 ανακοινώθηκε ότι θα περάσει στα έργα παραχώρησης. Μέχρι φέτος, είπε, το έργο είναι ακόμα στη φάση των προκαταρκτικών μελετών και ήδη ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς ανακοίνωσε ότι μπαίνει σε μια προσπάθεια ταχείας προώθησης. Κατά τον υφυπουργό, η σύμβαση παραχώρησης θα γίνει εντός του 2005 ή του 2006.

Μέχρι τότε, είπε, θα γίνουν βελτιωτικά έργα σε κάποιες θέσεις και κάποιες παρεμβάσεις όπως σηματοδότηση σε κρίσιμους κόμβους στην περιοχή Λεχαινών και Κουρούτας.

Ο Π. Κοσιώνης είπε ότι το συγκεκριμένο πρόβλημα έχει το χαρακτήρα της διαχρονικότητας, αφού εκκρεμεί επί 20 χρόνια και είναι χαρακτηριστικό ότι στο παρελθόν είχαν μαζευτεί αρμόδιοι υπουργοί και υφυπουργοί σε μια διασταύρωση και έλεγαν ότι γίνονται τα πάντα, για να σωθούν άνθρωποι, αλλά στο συγκεκριμένο σημείο έχουν χάσει μέχρι τώρα τη ζωή τους 13 άνθρωποι πέρα από τους ανάπηρους και τις περιουσίες που καταστράφηκαν.

Εχουν γίνει, είπε, πάμπολλες εξαγγελίες και είναι χαρακτηριστικό ότι κάθε χρόνο γίνεται και από μια. Εάν όμως, συνέχισε, ο δρόμος αυτός ήταν η Αττική Οδός ή σαν αυτήν θα είχε γίνει στα σίγουρα. Πρέπει, κατέληξε να γίνει κάτι άμεσα γιατί η ζωή του ανθρώπου κοστίζει πολύ περισσότερο από ό,τι θα κοστίσει η κατασκευή του δρόμου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ