ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 31 Ιούλη 1997
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΣΕΑ
Ενοπλες Δυνάμεις στην υπηρεσία του ΝΑΤΟ
  • Επιθετικό προσανατολισμό αποκτά το νέο αμυντικό δόγμα, εναρμονισμένο πλήρως με το νέο ρόλο και τη δομή της Ατλαντικής Συμμαχίας
  • Δ. Ρέππας: "Αποστολή των ΕΔ είναι αποτροπή και η αποκλιμάκωση των εντάσεων στην περιοχή" (!)
  • Το Β Σώμα Στρατού θα μετακινείται "στο εσωτερικό της χώρας ή έξω από αυτήν" (!)

Τις βάσεις για τη διαμόρφωση ενός περισσότερο επιθετικού δόγματος, το οποίο εναρμονίζεται πλήρως στο νέο ρόλο του ΝΑΤΟ ως παγκόσμιου χωροφύλακα, αλλά και στις επιδιώξεις της άρχουσας τάξης για "ηγεμονικό ρόλο" στην περιοχή στο πλαίσιο της "νέας τάξης πραγμάτων", έθεσαν οι χτεσινές αποφάσεις του ΚΥΣΕΑ.

Ο νέος προσανατολισμός των Ενόπλων Δυνάμεων επιβεβαιώνεται, τόσο από την (επανα)διατύπωση των βασικών αρχών του αμυντικού δόγματος, αλλιώς Πολιτική Εθνικής Αμυνας (ΠΕΑ), όσο και από τη νέα δομή τους, καθώς και το "είδος" των εξοπλιστικών προγραμμάτων, όπως αυτά καθορίστηκαν στη χτεσινή συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ, μετά από εισήγηση του υπουργού Αμυνας.

Από τις δηλώσεις που έκανε ο Α. Τσοχατζόπουλος μετά τη συνεδρίαση, αλλά και από την κυβερνητική ανακοίνωση που εκδόθηκε, προκύπτει σαφώς ότι η κυβέρνηση "υποβαθμίζει" τον "κίνδυνο από Ανατολάς" ως καθοριστικό παράγοντα για τη διάταξη των Ενόπλων Δυνάμεων, ενώ ενισχύεται εξόφθαλμα ο ρόλος των Ενόπλων Δυνάμεων για την αντιμετώπιση "κρίσεων" στην ευρύτερη περιοχή, στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ.

Αποκαλυπτική είναι η τοποθέτηση του κυβερνητικού εκπροσώπου, ο οποίος προσδιορίζοντας την αποστολή των Ενόπλων Δυνάμεων, ανέφερε ως πρώτο στόχο να περιφρουρήσουν την ακεραιότητα της χώρας και να διαφυλάξουν τα εθνικά συμφέροντα και ως δεύτερο στόχο: "να συμβάλουν στην αποτροπή και την αποκλιμάκωση των εντάσεων στην περιοχή, συμβάλλοντας έτσι στη διατήρηση της ειρήνης και της σταθερότητας".Είναι ολοφάνερο ότι επίσημα πλέον η κυβέρνηση περιλαμβάνει στην αποστολή των Ενόπλων Δυνάμεων ιμπεριαλιστικές στρατιωτικές επεμβάσεις, όπως στη Βοσνία και την Αλβανία.

Οι κυβερνητικές αποφάσεις για τον προσανατολισμό, τη δομή και τους εξοπλισμούς των Ενόπλων Δυνάμεων, γεννούν εύλογα ερωτήματα κατά πόσο οι Ενοπλες Δυνάμεις μπορούν να ανταποκριθούν στη θεμελιακή τους αποστολή, την προστασία της εδαφικής ακεραιότητας της χώρας. Παράλληλα, προετοιμάζουν το έδαφος για στρατιωτική εμπλοκή της χώρας σε τυχοδιωκτισμούς και ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις.

Επαναδιατύπωση του δόγματος

Η επαναδιατύπωση του αμυντικού δόγματος δικαιολογείται και περνά μέσα από την αρχή της "ευέλικτης ανταπόδοσης", η οποία, σύμφωνα με τον Α. Τσοχατζόπουλο, "είναι αναγκαία για να λειτουργήσει η αποτρεπτική πολιτική". Στην πραγματικότητα, η αρχή αυτή λύνει τα χέρια της κυβέρνησης, ώστε να προχωρήσει στην αναδιάταξη των Ενόπλων Δυνάμεων, κατά τρόπο που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του ΝΑΤΟ, παρά στις πραγματικές αμυντικές ανάγκες της χώρας.

Στην ίδια κατεύθυνση, κινούνται και οι αρχές της Πολιτικής Εθνικής Αμυνας, όπως αυτές περιγράφονται στην κυβερνητική ανακοίνωση. Στις βασικές αρχές της ΠΕΑ, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται οι εξής: "Το αμυντικό δόγμα που συνίσταται στον Ενιαίο Αμυντικό Χώρο Ελλάδας - Κύπρου, στην Ευέλικτη Ανταπόδοση και στην αμυντική επάρκεια. Ειδικές κατευθύνσεις και θεσμική πολιτική, που απαντούν σε αναγκαιότητες της επόμενης δεκαετίας και η εξειδίκευση της πολιτικής αμυντικής επάρκειας, που συνδέεται με τον εξορθολογισμό των αμυντικών δαπανών".

Στρατός για εξωτερικές αποστολές!

Ο παραπάνω προσανατολισμός αποκτά σάρκα και οστά από τις αποφάσεις για την αναδιάταξη των Ενόπλων Δυνάμεων. Κεντρικός στόχος της νέας δομής των ΕΔ είναι η δημιουργία ενός ευέλικτου τμήματος, το οποίο θα μπορεί να αναλαμβάνει και διεκπεραιώνει αποστολές εντός και, κυρίως, εκτός της χώρας! Το ρόλο αυτό επιλέχτηκε να παίξει το Β Σώμα Στρατού, το οποίο θα πάψει να έχει την ευθύνη για ορισμένο χώρο και θα περιλαμβάνει στη διοίκησή του μηχανοκίνητες μονάδες, μονάδες Ειδικών Δυνάμεων, αερομεταφερόμενες μονάδες και μονάδες της Αεροπορίας Στρατού. Το ρόλο του Β Σώματος Στρατού περιέγραψε ο Δ. Ρέππας:"Ενα τμήμα των Ενόπλων Δυνάμεων, το οποίο ευκολότερα μπορεί να μετακινηθεί όπου χρειάζεται, στο εσωτερικό της χώρας ή και έξω από αυτήν (!!). Ενα τμήμα, το οποίο διαθέτει επάρκεια (λόγω των Ειδικών Δυνάμεων, που, μεταξύ των άλλων, συγκαταλέγονται στο τμήμα αυτό), ώστε να αντιμετωπίζει κάθε είδους έκτακτη κατάσταση" (!).

Τον ίδιο στόχο εξυπηρετούν και οι υπόλοιπες αλλαγές στη διάταξη του Στρατού Ξηράς,όπως η κατάργηση των Μεραρχιών και των Συνταγμάτων και η καθιέρωση των Ταξιαρχιών και Ταγμάτων ως βασικών επιχειρηματικών σχηματισμών, καθώς επίσης η αναδιοργάνωση των μάχιμων μονάδων σε "μικρούς ταχυκίνητους σχηματισμούς".

Ανάλογες είναι και οι αλλαγές στο Πολεμικό Ναυτικό,όπου αγοράζονται νέες φρεγάτες (!) και υποβρύχια, ενώ "ενισχύεται η δυνατότητα μεταφοράς ενισχύσεων με σκάφη τύπου Αεροστρώματος". Η Πολεμική Αεροπορία θα ενισχυθεί με αεροσκάφη 3ης και 4ης γενιάς (F - 16), αεροσκάφη καταστολής αεράμυνας και ανεφοδιασμού εν πτήσει (ιπτάμενα τάνκερ), "ΑΒΑΚΣ" και επιπλέον αγοράζονται 60 νέα μαχητικά αεροσκάφη.

Η προμήθεια των νέων εξοπλισμών θα γίνει μέσω του ενιαίου εξοπλιστικού προγράμματος, το ύψος του οποίου ξεπερνά τα 4 τρισεκατομμύρια για την πενταετία 1996 - 2000. Ηδη, έχει προχωρήσει το 70% του εξοπλιστικού προγράμματος, όσον αφορά τον καθορισμό των χαρακτηριστικών για τους εξοπλισμούς και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους, έτσι ώστε το 1998 να προχωρήσει η προμήθεια των νέων εξοπλισμών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η υλοποίηση του εξοπλιστικού προγράμματος αποσυνδέεται από την έκβαση του "διαλόγου" με την Τουρκία. Οπως είπε ο Δ. Ρέππας, το εξοπλιστικό πρόγραμμα "είναι αναγκαίο να ολοκληρωθεί, γιατί γνωρίζουμε ποιο είναι το εξοπλιστικό πρόγραμμα που έχει αποφασίσει η Τουρκία" (!).

O εκπρόσωπος δήλωσε ότι δεν υπάρχει θέμα αύξησης της θητείας, ενώ το υπουργείο Αμυνας, σύμφωνα με πληροφορίες, απορρίπτει την υποχρεωτική στράτευση των γυναικών και την αντιμετωπίζει σε εθελοντική βάση μετά το 2001.

Τέλος, στη χτεσινή συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ, εγκρίθηκε η σύμβαση ύψους 87 δισ. δραχμών για τον εκσυγχρονισμό των 39 μαχητικών αεροσκαφών F - 4, στη γερμανική εταιρία DASA.

  • Ο ΣΥΝ, σχολιάζοντας τις χτεσινές αποφάσεις του ΚΥΣΕΑ, εκφράζει ανησυχίες αποκλειστικά για τις επιπτώσεις από το εξοπλιστικό πρόγραμμα στο πρόγραμμα σύγκλισης με την ΕΕ (!).

Π. Κ.

Ενεργητικά στην επίθεση!

Ενεργητικά, πλέον, δυνάμεις μέσα από το συνδικαλιστικό κίνημα ή παράγοντες, που δρουν στο όνομα του συνδικαλιστικού κινήματος, παίρνουν μέρος στην επιχείρηση κατεδάφισης των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων. Αποκαλυπτικό και ταυτόχρονα εξοργιστικό δείγμα γραφής αποτελεί η πρόταση του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ για το υποτιθέμενο "ενεργητικό (!) 35ωρο". Στην ουσία αυτό που κάνουν οι εν λόγω επιστημονικοί συνεργάτες της ΓΣΕΕ είναι να αναπαράγουν τα όσα ο ΣΕΒ και η κυβέρνηση προωθούν, στο όνομα του...35ωρου, που όμως ΔΕΝ είναι 35ωρο. Να συμφωνούν ουσιαστικά στην αποδιοργάνωση του ωράριου εργασίας, συναινώντας στη λεγόμενη "συνολική διευθέτηση" του χρόνου εργασίας, πράγμα που ντροπαλά στην πρόταση αναφέρουν σαν "αναδιοργάνωση", αλλά που ευθέως φέρονται να υποστηρίζουν στις παρασκηνιακές συζητήσεις των"εμπειρογνωμόνων" του "κοινωνικού διαλόγου"! Να υπερθεματίζουν, επίσης, στην ακόμα πιο σκανδαλώδη πριμοδότηση των βιομηχάνων από τον ΟΑΕΔ (για "εκτροπή πόρων" τολμάνε να κάνουν λόγο!) και στην ακόμα μεγαλύτερη μεταφορά πόρων από το δημόσιο στις επιχειρήσεις, διά φορολογικών και άλλων μέτρων! Και, τέλος, να "χρυσώνουν το χάπι", ισχυριζόμενοι ότι μια τέτοια λύση θα δώσει 130.000 νέες θέσεις εργασίας και θα σώσει άλλες 50.000 επισφαλείς...

Πρόκειται για ένα ασύλληπτο παραμύθι, αφού και αν ακόμα υποθέσει κανείς ότι μπορεί να εφαρμοστεί ένα τέτοιο 35ωρο - μαϊμού, τίποτα δε θα αποδώσει σε θέσεις εργασίας, καθώς τα όποια κενά θα καλυφθούν από την "αναδιοργάνωση" του χρόνου εργασίας. Αντίθετα, θα απαλλάξει τους εργοδότες ακόμα και από το πρόσθετο κόστος των υπερωριών και της υπερεργασίας, ενώ θα σημάνει ταυτόχρονα επέκταση της μερικής απασχόλησης, μείωση στην πραγματικότητα των αποδοχών, αποδιοργάνωση των εργασιακών σχέσεων, χτύπημα των ασφαλιστικών δικαιωμάτων.

Αν όλα αυτά δεν αποτελούν πραγματική αποκάλυψη για το ρόλο "Δούρειου Ιππου", που παίζουν ορισμένοι μέσα στο εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα, τότε τι άλλο είναι; Το ερώτημα, ωστόσο, είναι: Τι λέει για όλα αυτά η πλειοψηφία της ΓΣΕΕ; Νομίζουν, μήπως, τα στελέχη της ότι απαλλάσσονται των ευθυνών τους, υποστηρίζοντας με γενικόλογες δηλώσεις το 35ωρο - και μάλιστα με έναν τρόπο που σηκώνει πολλές ερμηνείες - και αφήνοντας το ΙΝΕ να βγάζει τα κάστανα από τη φωτιά; Οχι βέβαια! Οχι μόνο γιατί αυτοί φέρουν την πολιτική ευθύνη για το τι κάνει το ΙΝΕ, αλλά και γιατί, με την εμπλοκή τους στο στημένο παιχνίδι του "κοινωνικού διαλόγου", γνωρίζουν καλά ότι έχουν ήδη εμπλακεί στην ίδια την ολομέτωπη επίθεση που έχει εξαπολυθεί σε βάρος των εργαζομένων.

Και για να ξανάρθουμε στο 35ωρο. Οσες "πατέντες" και αν επινοούν οι κάθε είδους εντολοδόχοι του ΣΕΒ, για να θολώσουν τα νερά, 35ωρο σημαίνει: Τριάντα πέντε ώρες δουλιά την εβδομάδα, 7 ώρες δουλιά την ημέρα, πενθήμερο. Και βέβαια χωρίς μείωση των αποδοχών και με πλήρη ασφαλιστική κάλυψη. Για ένα τέτοιο ωράριο έχει υποχρέωση να παλέψει το συνδικαλιστικό κίνημα της χώρας. Ενα τέτοιο ωράριο, γενικά εφαρμοζόμενο, μπορεί πράγματι να αποδώσει έναν αριθμό νέων θέσεων εργασίας και ταυτόχρονα να ανακουφίσει τους εργαζόμενους. Τα άλλα είναι εκ του πονηρού. Και στο κάτω κάτω ΚΑΝΕΝΑΣ, και πολύ περισσότερο κάποιοι επιστημονικοί συνεργάτες της ΓΣΕΕ, δεν έχει το δικαίωμα να διαπραγματεύεται την κατάργηση δικαιωμάτων που έχουν κατακτηθεί με τους πιο σκληρούς και μακρόχρονους αγώνες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ